Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Skye wordt een...
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Skye wordt een...
... echte man!
Sinds gisteren tilt hij ineens zijn poot op bij het plassen!
En allebei zijn balletjes zijn eindelijk ingedaald. Bij de 12 weken enting was er nog maar één ingedaald en dacht er van de week ineens aan en toen waren ze er ineens allebei!
Hij is nu echt geen pupewup meer, aan zijn pubergedrag te merken was hij al niet meer echt puppypuppy, maar nu wordt hij toch al een echte vent!
Kleine puppy's worden groot en ik voel me net een trotse moeder!
Sinds gisteren tilt hij ineens zijn poot op bij het plassen!
En allebei zijn balletjes zijn eindelijk ingedaald. Bij de 12 weken enting was er nog maar één ingedaald en dacht er van de week ineens aan en toen waren ze er ineens allebei!
Hij is nu echt geen pupewup meer, aan zijn pubergedrag te merken was hij al niet meer echt puppypuppy, maar nu wordt hij toch al een echte vent!
Kleine puppy's worden groot en ik voel me net een trotse moeder!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Re: Skye wordt een...
Wat leuk!
Hier nog keurig op 4 poten, terwijl hij toch al 15 maanden is
- Lightsun
- Actief
- Aantal honden: 1
Argh! Stitch doet ook nog steeds 4 poten en heeft nog maar 1 balletje dat ingedaalt is ondanks zijn 3 maanden leeftijd. Althans 14 weken alweer nu.
Dus we gaan er van uit dat het bij 1 balletje blijft.
Nu nog het plassen oplossen want hij pist ook rechtstreeks op de achterkant van zijn voorpoten.....zucht.
Nu nog het plassen oplossen want hij pist ook rechtstreeks op de achterkant van zijn voorpoten.....zucht.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik hoop voor je dat hij het sneller gaat dan dan die van mij, die pist dus al 14 maanden over voorpotenLightsun schreef:Argh! Stitch doet ook nog steeds 4 poten en heeft nog maar 1 balletje dat ingedaalt is ondanks zijn 3 maanden leeftijd. Althans 14 weken alweer nu.
- Lightsun
- Actief
lol! Kijk dit soort berichten geven me geen hoop! Ik denk dat ik toch maar eens 4 kleine regen laarsjes moet gaan kopen.TessaThomas schreef: Ik hoop voor je dat hij het sneller gaat dan dan die van mij, die pist dus al 14 maanden over voorpoten
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier met ophalen op 7 weken al....TessaThomas schreef:Wat leuk!
had hij best nog ff mee mogen wachten....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wel super dat inmiddels beide balletjes ook goed ingedaalt zijn
- *Skye*
- Zeer actief
Ik merkte sinds een paar dagen dat hij zijn kont een beetje draaide naar bv lantarenpalen als hij moest plassen en gisteren overdag plaste hij echt gericht over een ander plasje heen (van een vreemde hond). En gisterenavond ineens bij een plantje tilde hij zijn poot 10 cm op. En daarna weer!!
Vanochtend ging ik naar het bos en tilde hij echt zijn poot helemaal op en plaste tegen een boom. Hij is ook helemaal niet omgevallen ofzo, hij doet het gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dat is het natuurlijk ook
Echt zo leuk!! Hij is trouwens over drie dagen 7 maanden.
Zijn balletje is ook echt nog maar pas ingedaald hoor. Met een maand of 5 heeft mijn tante nog gecheckt en toen was het nog steeds niet ingedaald. Dus ook bij jou hond is er nog hoop lightsun. De dierenarts zei bij de controle trouwens dat het niet heel vreemd is dat het pas ergens in het eerste jaar gebeurd. Hij wilde het met de jaarlijkse controle weer checken en als het dan nog niet was moesten we even overleggen over hoe of wat.
Tessathomas, ik hoop dat hij snel zijn poot op gaat tillen! Misschien moet je het even voordoen
Vanochtend ging ik naar het bos en tilde hij echt zijn poot helemaal op en plaste tegen een boom. Hij is ook helemaal niet omgevallen ofzo, hij doet het gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dat is het natuurlijk ook
Zijn balletje is ook echt nog maar pas ingedaald hoor. Met een maand of 5 heeft mijn tante nog gecheckt en toen was het nog steeds niet ingedaald. Dus ook bij jou hond is er nog hoop lightsun. De dierenarts zei bij de controle trouwens dat het niet heel vreemd is dat het pas ergens in het eerste jaar gebeurd. Hij wilde het met de jaarlijkse controle weer checken en als het dan nog niet was moesten we even overleggen over hoe of wat.
Tessathomas, ik hoop dat hij snel zijn poot op gaat tillen! Misschien moet je het even voordoen
Laatst gewijzigd door *Skye* op 22 jul 2014 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hailfall
- Zeer actief
Loki piest af en toe ook nog tussen zijn poten door.. vooral als hij het wilt verbergen dat hij plast zo in de tuin bij mijn moeder op de stenen en bij mijn schoonouders in de vijver.. dan gaat hij netjes door de hurkjes en plast dan met een blik van "Ik doe helemaal niks nu"TessaThomas schreef:Wat leuk!
Laatst gewijzigd door Hailfall op 22 jul 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Skye*
- Zeer actief
Haha nee dat zou ik niet doen, straks plast hij de laarsjes vol.Lightsun schreef:lol! Kijk dit soort berichten geven me geen hoop! Ik denk dat ik toch maar eens 4 kleine regen laarsjes moet gaan kopen.TessaThomas schreef: Ik hoop voor je dat hij het sneller gaat dan dan die van mij, die pist dus al 14 maanden over voorpoten
- *Skye*
- Zeer actief
Ja daar ben ik ook wel blij mee. Ik maakte me er niet echt druk om, maar is toch wel een extra risico op latere leeftijd.crutz schreef:wel super dat inmiddels beide balletjes ook goed ingedaalt zijn
- *Skye*
- Zeer actief
Ja ze zijn slim he!Hailfall schreef:Loki piest af en toe ook nog tussen zijn poten door.. vooral als hij het wilt verbergen dat hij plast zo in de tuin bij mijn moeder op de stenen en bij mijn schoonouders in de vijver.. dan gaat hij netjes door de hurkjes en plast dan met een blik van "Ik doe helemaal niks nu"TessaThomas schreef:Wat leuk!
- Lightsun
- Actief
Ja dit was wat onze dierenarts ook al zei en zelfs als het niet indaalt zou het in principe geen erg groot probleem moeten zijn dus we maken ons niet echt heel erg zorgen op dit moment. Hij is een schatje met maar 1 balletje.*Skye* schreef: Zijn balletje is ook echt nog maar pas ingedaald hoor. Met een maand of 5 heeft mijn tante nog gecheckt en toen was het nog steeds niet ingedaald. Dus ook bij jou hond is er nog hoop lightsun. De dierenarts zei bij de controle trouwens dat het niet heel vreemd is dat het pas ergens in het eerste jaar gebeurd. Hij wilde het met de jaarlijkse controle weer checken en als het dan nog niet was moesten we even overleggen over hoe of wat.
En mischien beeld ik me dit in en zit het allemaal tussen mijn oren maar hij is zo'n ontzettend lieve hond met kinderen en andere honden en mischien komt dat wel door het wat mindere testosterone. (maar dat maak ik mezelf waarschijnlijk gewoon wijs hoor). En aangezien hij op 14 weken al 16.8kg is gaat hij ontzettend groot worden dus is het wel fijn als hij niet te dominant word.
- Hailfall
- Zeer actief
Jup.. meneer is erg slim.. maar je verwacht het van een puppy misschien maar hij is al weer 2.5jaar oud! Het is gewoon een slimmerik*Skye* schreef:
Ja ze zijn slim he!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Chuck tilt zijn poten op sinds hij een maand of 11/12 is, maar pist nog steeds regelmatig over zijn voorpoten.
Staat Marc erbij te roepen: "Leer toch eens als een echte vent plassen man!"
Staat Marc erbij te roepen: "Leer toch eens als een echte vent plassen man!"

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
hier 1 van bijna 11 die meestal lekker makkelijk op 4 poten blijft staan tijdens het plassen
heeft hij altijd al gedaan. andere honden plasjes boeien hem ook niet, meestal plas hij 1 keer met uitlaten op het zelfde plekje. Ik vind het echt ideaal en moet ook erg wennen als me logeerhond hier is die elke 15 meter z'n poot optilt.