Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:
Wat is er nu zo vreselijk? Ik zie t niet nl.
Ik ook niet Dino's heeft die hond een bakje water gebracht verder niks.
Moet hij werkelijk hiervoor aan de schandpaal?
Volgens een aantal lieden wel Toots. Die krijgen er gewoon niet genoeg van.
Ik denk dat het vooral ligt aan de titel van het topic en het feit dat hij de baas een klootzak noemt
En als ik dan bedenk dat ik ook mijn Herder niet op een terras zou zetten waar nog meer honden liggen en ook mijn Herder niet meteen na inspanning een bak water geef wil dus zeggen dat ik ook zomaar als slechte baas zou worden aangezien.
Misschien heeft die baas wel gedacht ik bind hem even aan de boom vast dan ligt hij in de schaduw en wacht even tot die andere honden weg zijn en dan haal ik hem bij me en geef hem wat water
Maar nee het was een klootzak die niet naar zijn hond omkeek
de enige die jou hier een slechte baas noemt, is jijzelf hoor
tenzij jij de herderbaas in de openingspost gaat.
Waarom altijd alles zo op jezelf betrekken?
En verder, ja, als jij moedwillig met je rug gekeerd naar je hond op een terras gaat zitten en je hond onbeheerd achter laten in een hitte zonder water om pas na een half uur en na een opmerking van iemand anders eens naar je hond te gaan, zou ik geen hoge dunk van je ophebben.
Ik ben nog nieuw hier en ik probeer niet te actief te zijn maar even kijken of ik dit topic goed begrijp.
Iemand zit een duitse herder die vast gebonden werd aan de boom waarna de baas wat ging drinken op een terras. Deze persoon gaf the duitse herder vervolgens een bak water zonder het aan de baas te vragen en heeft daarna in zijn gedachten besloten dat de baas een klootzak was. En dit allemaal zonder even met de baas te praten.
En nu denken forumers dat de baas, overigens zonder bewijs, (mischien) helemaal geen klootzak was maar een (mischien) honden (of niet) expert (of ook niet) die precies (ongeveer) wist wat hij aan het doen (of niet doen) was (of niet) en hem niet (of wel) op wou laten blazen als een soort van waterbuik terrorist? (maar mischien wel niet.)
Jeetje. Wat een drama over een hele lieve, mischien wat ondoordachte, actie van iemand die alleen maar een hond wou helpen die het kennelijk warm had.
Lightsun schreef:Ik ben nog nieuw hier en ik probeer niet te actief te zijn maar even kijken of ik dit topic goed begrijp.
Iemand zit een duitse herder die vast gebonden werd aan de boom waarna de baas wat ging drinken op een terras. Deze persoon gaf the duitse herder vervolgens een bak water zonder het aan de baas te vragen en heeft daarna in zijn gedachten besloten dat de baas een klootzak was. En dit allemaal zonder even met de baas te praten.
En nu denken forumers dat de baas, overigens zonder bewijs, (mischien) helemaal geen klootzak was maar een (mischien) honden (of niet) expert (of ook niet) die precies (ongeveer) wist wat hij aan het doen (of niet doen) was (of niet) en hem niet (of wel) op wou laten blazen als een soort van waterbuik terrorist? (maar mischien wel niet.)
Jeetje. Wat een drama over een hele lieve, mischien wat ondoordachte, actie van iemand die alleen maar een hond wou helpen die het kennelijk warm had.
malinois schreef:
Ik ook niet Dino's heeft die hond een bakje water gebracht verder niks.
Moet hij werkelijk hiervoor aan de schandpaal?
Volgens een aantal lieden wel Toots. Die krijgen er gewoon niet genoeg van.
Ik denk dat het vooral ligt aan de titel van het topic en het feit dat hij de baas een klootzak noemt
En als ik dan bedenk dat ik ook mijn Herder niet op een terras zou zetten waar nog meer honden liggen en ook mijn Herder niet meteen na inspanning een bak water geef wil dus zeggen dat ik ook zomaar als slechte baas zou worden aangezien.
Misschien heeft die baas wel gedacht ik bind hem even aan de boom vast dan ligt hij in de schaduw en wacht even tot die andere honden weg zijn en dan haal ik hem bij me en geef hem wat water
Maar nee het was een klootzak die niet naar zijn hond omkeek
Als ik met Toots ga fietsen ongeacht welk weer het is wordt ik door 80 procent van de mensen als slechte hondenbaas gezien. Je laat zo'n klein hondje toch niet lopen naast de fiets met die korte pootjes???
Mensen vormen nou eenmaal een beeld. En ik vind het ook een eikel. In plaats van dat hij zijn pilsje op het terras zat te drinken had hij ook zijn pilsje mee kunnen nemen en met zijn hond op een veldje gaan zitten. Dus als jij jou hond aan een boom vastbind om gezellig op een terras je drankje te drinken en de hond niks geeft. dan weet je alvast wat ik daar van denk.
Dus ik kan dat wel begrijpen van Dino's.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Jokkebrok schreef:Lief en goedbedoeld, het zal allemaal wel.
De benoeming van de baas is wat mij het meest verbaast. Die benaming is namelijk volledig gebaseerd op de waarneming en verbeelding van TS/Dinos en niet (zoals hij zelf meerdere malen bevestigd) op wat er al dan niet werkelijk aan vooraf is gegaan of hoe baas en hond met elkaar omgaan of wat voor realistische informatie dan ook. En op basis van alleen zijn eigen waarneming en zijn eigen referentiekader noemt TS de herderbaas een ...... (geen zin om al die tekens op te zoeken).
Dit verbaast mij omdat Dinos meer dan één keer in topics ageert tegen een - al dan niet bestaand - vooroordeel over klapkaken/molossers/hoejezeookbenoemenwilt. Dinos z'n enige probleem (naar eigen zeggen) is dat "mensen aannames doen en vooroordelen hebben".
Maar blijkbaar is er slechts een tripje naar een terras voor nodig om zelf aannames te doen en in de vooroordeelvalkuil te stappen. Zonder enige achtergrondinformatie, zonder enig hoor en wederhoor, zonder enige navraag over hoe het zit met die hond, de baas, de hitte en het water trekt Dinos de conclusie dat de herderbaas een ..... is.
Ik kan het mis hebben, maar Dinos, doe je niet precies dat wat je wilt dat anderen niet doen?
dat is geen aanname, die wetenschap heeft hij van mij, aangezien ik hier woon en weet hoe de man met zijn hond om gaat. de prikband is daar een klein voorbeeld van. misschien hebben sommige honden die nodig, maar deze herder zeker niet.
iones schreef:Ik merk op dit forum vaker dat mensen bang zijn zich te bemoeien en een hond die hulp nodig zou hebben voorbij gaan want misschien bla bla bla. Ik vind dat dinos correct gehandeld heeft.
Fijn zolang ie maar van de mijne afblijft.
Dat gebemoei doen ze maar bij een ander.
zolang jij goed voor je honden zorgt is er geen reden dat mensen zich ermee gaan bemoeien. doe je dat niet, en ik zie het toevallig, dan zorg ik wel voor ze, en ik weet heel zeker dat ze me niet bijten.
Dat deed die man dus blijkbaar ook.. maar toch vond meneer het nodig om zich ermee te bemoeien.
Van dat laatste dat gebeurd niet, want niemand komt er aan mijn honden.. dan kan ik heel hard lopen
nee, ik weet zeker dat als die vrouw naast ons niet naar hem toe was gegaan, hij zijn hond geen water had gegeven.
malinois schreef:Maar wat was ee nu precies aan de hand? Hond wordt netjes bij de fiets neergelegd en baas zit een paar meter verder op een terras.
Dan wordt die baas hier helemaal verrot gescholden hoe vreselijk hij wel niet met zn hond omgaat omdat t niet voldoet aan t ideaalbeeld van ene dinos.
In mijn ideaalbeeld hoor je je klapkaak of welk ander ras ook aangelijnd op t terras te hebben liggen als ie al zo nodig mee moet. Groot gelijk dat die man t risico niet zou nemen.
waarom zouden dinos en luna aangelijnd moeten zijn op het terras, als ze naast onze stoel liggen en daar blijven liggen? al komen alle honden uit mierlo langs lopen, dan nog blijven die 2 liggen waar ze liggen. tommy was wel aangelijnd, maar dat is omdat hij niet te vertrouwen is.
verder zat die man aan de andere kant van het terras, waar een afscheiding tussen zit, dus als hij zijn hond bij hem had gelegd hadden dinos en de herder elkaar niet eens kunnen zien.
Lightsun schreef:Ik ben nog nieuw hier en ik probeer niet te actief te zijn maar even kijken of ik dit topic goed begrijp.
jij snapt het helemaal het was overigens een mechelaar
malinois schreef:Maar jij weet niet of die niet net daarvoor al water gehad heeft... heel simpel. Ik laat mn hondem altijd indien mogelijk drinken uit sloten, plassen en beekjes simpelweg omdat ze zich dan gelijk helemaal kunnen koelen en ze rustiger drinken. Voor hetzelfde geldt heeft die man dat dus ook gewoon gedaan. Ik snap werkelijk die bemoeizucht niet tegenwoordig en t lijkt ook steeds erger te worden.
Een kanteling drinken kan ook uit een bak hoor... als je maar genoeg lucht binnen hapt. (Bij medisch staat er nu net ook een topic over)
Waar die volle zon ineens vandaan komt is me ook een raadsel want dat staat er niet.
Moet jij zeggen vult zelf allerlei dingen in die er niet staan dus kijk eerst naar jezelf juf malinois
Jokkebrok schreef:Lief en goedbedoeld, het zal allemaal wel.
De benoeming van de baas is wat mij het meest verbaast. Die benaming is namelijk volledig gebaseerd op de waarneming en verbeelding van TS/Dinos en niet (zoals hij zelf meerdere malen bevestigd) op wat er al dan niet werkelijk aan vooraf is gegaan of hoe baas en hond met elkaar omgaan of wat voor realistische informatie dan ook. En op basis van alleen zijn eigen waarneming en zijn eigen referentiekader noemt TS de herderbaas een ...... (geen zin om al die tekens op te zoeken).
Dit verbaast mij omdat Dinos meer dan één keer in topics ageert tegen een - al dan niet bestaand - vooroordeel over klapkaken/molossers/hoejezeookbenoemenwilt. Dinos z'n enige probleem (naar eigen zeggen) is dat "mensen aannames doen en vooroordelen hebben".
Maar blijkbaar is er slechts een tripje naar een terras voor nodig om zelf aannames te doen en in de vooroordeelvalkuil te stappen. Zonder enige achtergrondinformatie, zonder enig hoor en wederhoor, zonder enige navraag over hoe het zit met die hond, de baas, de hitte en het water trekt Dinos de conclusie dat de herderbaas een ..... is.
Ik kan het mis hebben, maar Dinos, doe je niet precies dat wat je wilt dat anderen niet doen?
Nee ik doe geen aanname ik constateer een feit. En zit er oud zeer bij je over andere topics kan je me daar beter een p.b over sturen.