Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en kat. Hond jaloers.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Hond en kat. Hond jaloers.

Ongelezen bericht door deugenietje »

Afbeelding

Zoals je op bovenstaande foto ziet, weten ze elkaar wel te waarderen.

Jafeth is nu 4 jaar. Ik ken hem dik 3 jaar. Ik ben voor hem als tweede baas. Ik kan alles met hem. Ik loop en speel veel met hem. Ik kan meer met hem dan het baasje zelf. Maar dit komt door haar ziekte.
Omdat Jafeth altijd denkt dat ik honing aan mijn kont heb, is het heel lastig om het katje aandacht te geven. Ik laat de hond duidelijk merken dat het nu even de tijd is van de kat.
Ik heb ook al 2 keer met beide gespeeld. Maar opgegeven moment vliegt Jafeth er achter aan met een hoog dragende stijve staart en zijn houding is van blijf van mijn baasje af. Heb de hond beide keer correct gecorriceerd.
Baasje zelf zegt dat het spelen is, de eerste keer voelde het bij mij niet goed, maar wist even niet hoe te reageren. Dus de 2de en 3de keer Jafeth gecorriceerd. Hond pakte dit goed op.

Alleen, hoe dit op te lossen, want hond en kat kunnen en willen graag bij mij zijn. En ik wil graag dat dit zonder strijd gebeurt. Want beide dieren krijgen hun aandacht.

Hoop dat mijn vraag plus verhaal duidelijk is.

oh jah, katje is 11 week.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Hond en kat. Hond jaloers.

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als het katje nog maar 11 weken is, is het volgens mij een kwestie van de tijd geven zodat de hond aan de kat kan wennen ;-)

Als het hondje je correcties goed oppakt, zou ik daar gewoon mee doorgaan - ook dat is wennen voor de hond, dat hij zijn plek als 'enigst kind' moet delen met een ander beestje. Als de kat ouder wordt, gaat die vanzelf wel zijn grenzen aangeven.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

De kat geeft zeker al grenzen aan. Alleen als het bij mij is, dan gaat Jafeth over de grens van de kat heen.

Maar inderdaad tijd geven. Ik probeer ook om te week na mijn vriendin te gaan. Voor de hond ook wel makkelijk en het is ook weer goed voor mij.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik zou de hond even wegsturen als je met de kat speelt.

Morris vind ook nog wel eens dat hij aandacht moet hebben op het moment dat ik de kat aandacht geef. Dan gaat hij dus maar mooi even weg. Later is er weer tijd voor hem.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb twee honden en een kitten van rond de zeven weken. Gelukkig heb ik dit probleem niet, mijn kleine hond ziet de kat meer als zijn kat en is dus ook niet jaloers.
Toen ik Balou als pup in huis haalde bij Mowgli, wilde ik voorkomen dat deze jaloers op de pup zou worden. Ik heb van af het begin altijd met de beide honden samen gespeeld. Helaas is dit ook niet goed gebleken, Balou is nu jaloers als ik alleen Mowgli aandacht geeft al is het maar even een knuffel, dan gaat Balou uit zijn dak. (waar nu een plantenspuit goed tegen blijkt te werken)

Ik zal zo als al gezegd de hond even weg sturen als je met de kat speelt, zodat de hond leert dat niet alle aandacht voor hem is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”