Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rundermergpijp

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Rundermergpijp

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik geef Bowie regelmatig een rundermergpijpje, die koop ik in de supermarkt. Soms vries ik er ééntje in en vooral met dit warme weer vindt hij dit heerlijk. Ik laat hem dan niet ontdooien dus het is net een soort ijsje. Toen hij nog echt jong was kookte ik de mergpijpjes eerst maar dat doe ik nu niet meer. Ik ben er wel voorzichtig mee, dus het is kluiven onder toezicht want ik wil natuurlijk niet dat het mergpijpje in z'n bek vast komt te zitten.

Zijn er meer mensen die dit geven? En ik twijfel toch een klein beetje over dat ik het niet kook, zou dat wel in orde zijn.

Moet zeggen dat hij na zo'n mergpijpje nooit ergens last van heeft. Ontlasting blijft goed.

Marja
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Rundermergpijp

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik geef ze niet omdat Charlie en Niko botten willen kraken. Onder toezicht en met een hond die echt alleen het merg er uithaalt zou ik er geen probleem mee hebben.
Koken zou ik juist niet doen, dat maakt het alleen maar harder.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Le Grand schreef:Ik geef Bowie regelmatig een rundermergpijpje, die koop ik in de supermarkt. Soms vries ik er ééntje in en vooral met dit warme weer vindt hij dit heerlijk. Ik laat hem dan niet ontdooien dus het is net een soort ijsje. Toen hij nog echt jong was kookte ik de mergpijpjes eerst maar dat doe ik nu niet meer. Ik ben er wel voorzichtig mee, dus het is kluiven onder toezicht want ik wil natuurlijk niet dat het mergpijpje in z'n bek vast komt te zitten.

Zijn er meer mensen die dit geven? En ik twijfel toch een klein beetje over dat ik het niet kook, zou dat wel in orde zijn.

Moet zeggen dat hij na zo'n mergpijpje nooit ergens last van heeft. Ontlasting blijft goed.

Marja
Niet koken en goed oppassen dat de holle pijp niet vast om de (onder)kaak komt te zitten.
Het zou niet de eerste en niet de laatste keer zijn dat de DA er aan te pas moet komen om dat bot te verwijderen :schrik: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Igor krijgt hier regelmatig een mergpijp, maar ik kijk wel uit dat hij voldoende groot is en dat er veel merg in zit. Ik pas voor mergpijpen gezaagd aan de uiteinden van het bot, ik wil enkel deze uit het midden.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier krijgt alleen Elektra er weleens 1 die likt gewoon rustig de merg eruit en dan gooi ik hem weg, de andere zouden hem alleen maar in 1x in willen slikken dus die krijgen dat soort dingen niet.
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Marina* »

Hier krijgen ze dat dus absoluut niet en wel hierom:

even googlen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebeurt mij een beetje te vaak.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hahaha die laatste heeft echt geen idee waar alle stress voor is. Blij ei hahahaha
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ja ik geef ze ook aan Hajo, hij vindt ze heerlijk. Maar ik kook ze wel en dan maak ik het merg los met een mesje voor ik het geef. Dan hoeft hij geen moeite te doen en likt het er zo uit. Het lege botje haal ik meteen weg en hij krijgt het alleen als ik er bij zit. Maar Hajo is nogal lui en als hij er moeite voor moet doen (knagen) dan hoeft het al niet meer en laat hij het liggen....dus de kans dat het vast komt om zijn bek is erg klein. Maar neemt niet weg dat ik blijf opletten hoor.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

*Marina* schreef:Hier krijgen ze dat dus absoluut niet en wel hierom:

even googlen:

Gebeurt mij een beetje te vaak.
Ik zou er niet om mogen lachen want het is erg zielig maar het ziet er ook ontzettend grappig uit. Vooral die laatste herder "huh? Wat? Welke bot?"
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

hier krijgen ze het regelmatig, als je gezond verstand gebruikt kan het geen kwaad hoor ;)
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Nee, absoluut niet. Ook vanwege bovengenoemde foto's dus. En het eventuele kraken wat mijn honden gaan proberen.

Daar kan ik de klok op gelijk zetten dat dat mis gaat.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

[quote="Brigitte"]Hier krijgt alleen Elektra er weleens 1 die likt gewoon rustig de merg eruit en dan gooi ik hem weg, /quote]
Zo doe ik het ook. Ik blijf erbij en zij likt het merg eruit. Ze is er gek op!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”