Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe doe je dat ??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hoe doe je dat ??

Ongelezen bericht door thom »

Er staat sinds gisteren een badje in de tuin voor Ari. Maar hij wil er echt niet in, zit bewust maar een klein laagje water in. Maar ons ventje weigert er in te gaan. Vanmiddag gingen Ria en ik er beide instaan, dat was wel leuk, maar geen reden genoeg erbij te komen. Een paar kluifjes erin gegooid, die ging hij eruit vissen, maar zonder natte poten te krijgen. Toen Ari er maar in getild, vreselijk vond hij het niet, maar echt enthousiasme was er ook niet. Hoe zou ik dit leuk voor hem kunnen maken ??
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Re: Hoe doe je dat ??

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Naar een meer gaan en zelf er wat dieper in gaan. Nala zwemt als de beste. Zwemt ook om het zwemmen want die gaat niet perse achter ballen aan.
Maar je denkt toch niet dat madam in een badje gaat he waar ze niet op zn minst tot de buik in kan hahaha.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

brokjes laten snorkelen? of een waterdummy of bal er in en gewoon lekker spelen? zelf er in gaan staan?

Dit hebben wij ook allemaal geprobeerd, ook vorig jaar al, maar het badje gaat ze niet graag in. Heel soms doet ze nu twee voorpootjes er in als ze er iets uit pakt. Misschien vindt ze de gladde onderkant eng, ik weet het niet, want water vindt ze wel heerlijk. Ik laat het maar zo.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik denk dat je er niet veel aan veranderd.
Alle honden hier zijn waterratten die enorm graag zwemmen maar Macho bijvoorbeeld gaat echt niet in het badje in de tuin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Thom je zou kunnen proberen er eerst een laag zand in te leggen en dan vullen met water,dan voelt het wat natuurlijker.
Ik weet niet of het werkt maar is het proberen waard, en misschien is een badje gewoon te minderwaardig voor je hondje en wacht hij op het echte werk.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

We zijn er zelf in gaan staan, dat vond hij leuk.
Speelgoed en kluifjes lagen er genoeg in.
Misschien wil hij gewoon niet, of vindt hij het badje beneden zijn stand. :LOL:
Afbeelding
Anne-Puck
Zeer actief
Mijn ras(sen): ruwharige dwergteckel

Ongelezen bericht door Anne-Puck »

Puck zwemt heel erg graag maar gaat ook niet in een badje in de tuin, met de tuinsproeier spelen is wel lollig.
JipJanneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door JipJanneke »

Holly ging hier eerst ook alleen in het badje als ik haar erin zet, dan maakt ze een rondje en springt er weer uit. Vanmorgen vond ze het blijkbaar zo warm dat ze er uit zichzelf in sprong. Wij hebben wel maar iets van 20cm water erin staan maar dat vond ze ineens helemaal geweldig.

Maizy spring nog niet zelf in het badje als er water in zit maar wel als we het gaan laten vollopen met de tuinslang. Daar is ze helemaal dol op en gaat dan met de slang spelen in het badje.

Ik heb nu voor de dames een krukje voor het badje gezet zodat ze een opstapje hebben. In het badje ook een emmer omgedraaid zodat ze er weer makkelijk uit kunnen. Ze durven langzaam steeds meer. Het helpt hier wel om ze enthousiast te maken door met het (piep)balletje te gooien en piepen. Als ze enthousiast genoeg is springt ze er achteraan. Zo heeft Holly ook haar 'angst' bij de beek overwonnen. Daar durfde ze eerst ook niet verder dan ze kon staan. Nu zwemt ze achter een stok aan naar de overkant.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Hier staat sinds gister een badje. Hoewel ze (Figo zeker ) gek zijn op water, het badje vind ie niks.
Van alles geprobeerd, t wordt hem gewoon niet. Ga ik niks aan veranderen denk ik.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Vandaag zo'n schelp voor de honden gehaald, voor nop, zoals het er nu naar uitziet :S: . Ik dacht ze over te kunnen halen met frolicjes.
Tessa, de waterrat, vond het doodeng en Luuk degene met watervrees was nog enigszins over te halen om zijn poten in de schelp te zetten :Q: .

Tessa hoeft maar een plas of zo te zien en ze "moet" er doorheen, liefst meerdere keren, zomer en winter. Maar die schelp is RAAR :schrik: .
Luuk loopt het liefst om een plas heen, hij zal maar natte poten krijgen :ugh: . Toch was hij het makkelijkst te overtuigen om met zijn 4 poten in die schelp te gaan staan. Shoot me.

Ik laat die schelp met water voorlopig staan en zie wel wat er gebeurt :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hier gaan ze er ook alle drie niet in. :boos:
Ik zet ze er wel eens in maar als ze al doorhebben dag ik dat van plan ben dan zijn ze verdwenen. :LOL:
Flauwe honden.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb hier een zwembad staan er word weinig mee gedaan, Bros gaat er wel in maar nooit lang.
Bigboy haat water en die komt er niet eens bij in de buurt.

Als Bruno op visite komt dan is het waterpret die banjert er lekker door heen en zorgt ervoor dat een ieder die in de buurt is ook nat word.
Thuis heeft hij sinds vandaag een tuinsproeier gekregen en dat is leuk!!! vooral in het nevel gedeelte.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

We hebben gister, toen we net als jullie in het badje stonden, wel een watergevecht met Figo gehad.
Dat vond ie dan wel weer leuk. Wij water schuppen en gek doen, was hij toch nat.

Ja ik weet het. :piew:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Dee schreef:We hebben gister, toen we net als jullie in het badje stonden, wel een watergevecht met Figo gehad.
Dat vond ie dan wel weer leuk. Wij water schuppen en gek doen, was hij toch nat.

Ja ik weet het. :piew:
Volgens mij is dat volkomen normaal. :pffff:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hond zou er ook geen lol in hebben. Zwemmen? Ja graag, maar een bak met water snapt ze het nut niet van ;)
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier zijn ze niet te houden als ze water zien , zwemmen moeten ze

Maar zo'n badje kijken ze niet eens naar om , ja toen ze pup waren maar met een maand of 6 was t niet leuk meer
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”