Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanbetaling
Moderator: moderatorteam
aanbetaling
Discussie op een ander forum; Aanbetaling.
Doen of werken jullie mee als de fokker een aanbetaling wilt voor zijn pup?
Doen of werken jullie mee als de fokker een aanbetaling wilt voor zijn pup?
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: aanbetaling
Als ik al zeker zou weten dat ik een pup uit een bepaald nest zou willen zou ik daar geen problemen mee hebben.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Mee eens.samantha! schreef:Als ik al zeker zou weten dat ik een pup uit een bepaald nest zou willen zou ik daar geen problemen mee hebben.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
meestal betaal je pas als je de pup mee neem..
Tenzei je een slechte reputatie / geweten hebt, en absoluut niet een pup wil overhouden.. dan weet je zeker als mensen twijfelen, ze toch maar komen.
Lijkt me ook niet fijn, een hondje aan mensen mee geven die niet zeker weten of ze een hond willen
Maar ja, geld is belangrijker voor sommigen
Tenzei je een slechte reputatie / geweten hebt, en absoluut niet een pup wil overhouden.. dan weet je zeker als mensen twijfelen, ze toch maar komen.
Lijkt me ook niet fijn, een hondje aan mensen mee geven die niet zeker weten of ze een hond willen

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee.
Ik wil me niet verplicht voelen en ik wil ook niet dat een ander zich verplicht voelt.
En ik wil op mijn keuze terug kunnen komen in de 8 weken die er komen voor dat ophalen.
Zowel als fokker als als koper.
Ik wil me niet verplicht voelen en ik wil ook niet dat een ander zich verplicht voelt.
En ik wil op mijn keuze terug kunnen komen in de 8 weken die er komen voor dat ophalen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het bij door mij gefokte pups die naar eigenaren zijn gegaan die op autoreisafstand woonden nooit gedaan. Heb wel een enkele keer om een aanbetaling gevraagd bij mensen vanuit de VS en Canada, die ik op voorhand nog niet ontmoet had en die me toezegden de pup zelf te komen afhalen per vliegtuig, maar waar ik niet zeker genoeg van was. 1 Persoon heeft de aanbetaling niet gedaan en had allerlei smoezen waarom dat nog niet gebeurd was, die is van mijn lijst afgegaan. En iemand anders liet het ondanks de aanbetaling op het laatste moment nogal knullig afweten dus die heeft ook geen pup bij mij vandaan gekregen, wel heb ik die de aanbetaling, onder aftrek van de kosten die ik gemaakt had om een reisbench voor het vliegtuig te kopen, teruggestort zodra ik een andere nieuwe eigenaar voor de betreffende pup gevonden had. Ik vond het zelf niet netjes om dat geld te houden.
Persoonlijk zou ik bij de aanschaf van een pup geen moeite hebben om een aanbetaling te doen, maar alleen nadat de pups geboren zijn en ik zeker weet dat er een pup voor mij bij zou zitten.
Persoonlijk zou ik bij de aanschaf van een pup geen moeite hebben om een aanbetaling te doen, maar alleen nadat de pups geboren zijn en ik zeker weet dat er een pup voor mij bij zou zitten.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee. Ik heb destijds gekeken naar een pup uit Amerika maar heb dat toch niet gedaan vanwege die aanbetaling, dat is daar vrij normaal maar ik heb er geen goed gevoel bij. Als fokker zou ik het ook niet willen trouwens, ik wil me ten alle tijden kunnen bedenken.
Ja hoor. Zowel voor Floor als voor Rufus heb ik een aanbetaling gedaan. Snap het best wanneer een fokker dat vraagt. Bij Rufus heb ik zelfs het hele bedrag betaald want hij moest door omstandigheden van mijn kant lager bij de fokker blijven. Zij wou er zeker van zijn dat ik hem na die 4 maanden ook echt kwam ophalen. De motivatie van Floor haar fokker was dat ze graag een aanbetaling wou om alvast wat kosten te dekken en ook dat vind ik prima. Ik wist toch al dat ik heel graag een pup van haar wou en niet naar een ander zou gaan.
-
- Zeer actief
Sluit ik mij bij aan. Heb het ook gedaan bij Rowan. Betalen moet je toch.TessaThomas schreef:Mee eens.samantha! schreef:Als ik al zeker zou weten dat ik een pup uit een bepaald nest zou willen zou ik daar geen problemen mee hebben.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij Yazoo werd kort na de geboorte en het zekerstellen dat je een pup kreeg wel een kleine aanbetaling gevraagd, de rest moest iets van een week voor het ophalen betaald zijn. Ik had er geen moeite mee en kan me ook voorstellen als je meer pups dan kopers hebt dat het misschien de twijfelaars nog doet besluiten om het toch niet te doen.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Bij de fokker waar ik een pup gereserveerd heb, wordt ook een aanbetaling gevraagd, wanneer deze binnen is, dan is de reservering definitief.
Ik ga maandag kijken en wanneer het wederom goed voelt de aanbetaling doen.
Ik wil al zo lang graag een tweede hond erbij en de combinatie spreekt mij enorm aan, dus zie geen problemen om dan een aanbetaling te doen.
Ik ga maandag kijken en wanneer het wederom goed voelt de aanbetaling doen.
Ik wil al zo lang graag een tweede hond erbij en de combinatie spreekt mij enorm aan, dus zie geen problemen om dan een aanbetaling te doen.
Een goede fokker is zijn pups zo kwijt en heeft waarschijnlijk , nog mensen als back up staan.
Al vindt ik een aanbetaling niet gek, immers je ontvangt je klant steekt er tijd in , blijft b.v aantal ochtenden er voor thuis o.i.d en zouden vervolgens nooit meer komen opdagen.
Dus kan mij een aanbetaling wel voorstellen.
Al vindt ik een aanbetaling niet gek, immers je ontvangt je klant steekt er tijd in , blijft b.v aantal ochtenden er voor thuis o.i.d en zouden vervolgens nooit meer komen opdagen.
Dus kan mij een aanbetaling wel voorstellen.
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit een aanbetaling gevraagd en zelf ook nog nooit een aanbetaling gedaan, ook niet voor buitenlandse pups.
- binkebobbel
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje - Aantal honden: 3
Ik heb voor sterre wel een kleine aanbetaling gedaan omdat de fokster op vakantie ging en bang was dat de mensen daarna niets meer lieten horen. Het zou niet in me opgekomen zijn om ervanaf te zien maar toen we sterre gingen ophalen bleken er toch een paar afgehaakt te zijn.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Dat is vanuit de kant van de koper gezien. Ik heb het wel op mijn website staan, maar nog nooit werkelijk van iemand gevraagd. Het schrikt de minder serieuze mensen wel af waardoor er een eerste schifting komt. Aanbetaling vragen omdat men bang is met een pup te blijven zitten, vind ik geen reden. Dan moet je pas gaan fokken als je een flinke wachtlijst hebt. Als ik soms lees dat er een nest van 3 of 4 pups geboren worden en de fokker nog met 2 of 3 pups moet leuren, dan vind ik dat niet slim.Marco88 schreef:meestal betaal je pas als je de pup mee neem..

Ja, ik heb het inderdaad zelf ook gedaan. Ik had het volste vertrouwen in de fokker waar ik al een tijd contact mee had en we hebben nog steeds een prima relatie. Het lijkt in het buitenland vaker gedaan te worden dan hier?
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Soms vragen puppymensen het wel eens, of ze een aanbetaling moeten doen of iets moeten tekenen ofzo. Ze willen dan zelf graag iets ´officieels´ hebben om zeker te zijn dat er een pup voor hen gereserveerd is. Vooral als ze al erg lang aan het zoeken / wachten zijn en een paar keer hun neus hebben gestoten. Ik heb het aanbod nog nooit geaccepteerd. De pup wordt betaald bij het ophalen en mocht er iets tussenkomen, dan gaat het feest gewoon niet door en zoek ik een ander leuk baasje. Is best wel eens gebeurd en levert nooit problemen op, behalve dan voor mijzelf, want o, o, o... wat hecht je toch snel aan zo´n hummel, als die een tijdje als jongste in de roedel meedraait.
Hanneke
Hanneke
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Wanneer wordt dat geld dan betaald? Hoe oud zijn de pups dan?
En stel dat je met geen enkele pup een klik hebt dan wil je daar toch niet aan vast zitten omdat je al een deel betaald hebt?
Of mensen die gaan twijfelen over de aanschaf van een pup? Ik zou liever hebben dat ze hem dan maar niet ophalen, daar vind je wel weer een plekje voor.
Ik heb het nooit betaald en ga het ook niet doen.
En stel dat je met geen enkele pup een klik hebt dan wil je daar toch niet aan vast zitten omdat je al een deel betaald hebt?
Of mensen die gaan twijfelen over de aanschaf van een pup? Ik zou liever hebben dat ze hem dan maar niet ophalen, daar vind je wel weer een plekje voor.
Ik heb het nooit betaald en ga het ook niet doen.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
geen moeite mee, maar wel pas nadat de pups er zijn en ik zeker weet dat er eentje voor mij bij zit.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ik heb voor Manu wel een aanbetaling gedaan.
Daar had ik geen probleem mee, ik wilde hem iets later ophalen dan dat zij eigenlijk in gedachten hadden. Ze twijfelden wat en toen heb ik aangeboden best een aanbetaling te willen doen zodat ze zeker(derder) konden weten dat we hem toch echt kwamen halen. Keurig zwart op wit gezet en een poosje later konden we het knulletje ophalen.
Daar had ik geen probleem mee, ik wilde hem iets later ophalen dan dat zij eigenlijk in gedachten hadden. Ze twijfelden wat en toen heb ik aangeboden best een aanbetaling te willen doen zodat ze zeker(derder) konden weten dat we hem toch echt kwamen halen. Keurig zwart op wit gezet en een poosje later konden we het knulletje ophalen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd. Voor de eerste 4 op de lijst (en buitenland) vraag ik een aanbetaling na de echo (buitenland al bij reserveren) maar pas nog met geïnteresseerden over gehad, niets qua karakter er bij wat hun aanstaat gaat gewoon de aanbetaling terug. Ook als ik er vanaf zie om wat voor reden dan ook.Cleva schreef:Je kunt de aanbetaling toch teruggeven?Marjoleine schreef:Nee.
De rest bij ophalen en buitenland die op transport moeten voor vertrek.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb zelf ook een aanbetaling moeten doen geen probleem mee, zelfs al voordat het nest geboren werd, als er niks voor me bij zou zitten kreeg ik het terug.
Heb zelf ook een aanbetaling gevraagd, maar dat was meer omdat iedereen in de vereniging het deed en ik er nog niet verder over had nagedacht dacht dat het normaal was.
Heb zelf ook een aanbetaling gevraagd, maar dat was meer omdat iedereen in de vereniging het deed en ik er nog niet verder over had nagedacht dacht dat het normaal was.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee wil dat zelf niet doen en wil dat ook niet bij pupkopers doen.
Eenmaal definitief beloofd is voor mij vaststaand. Daar sta ik dan achter. (of er moet heel rare dingen gebeuren, waardoor ik op mijn besluit moet terug komen)
Maar wil onder geen beding dat de pupkoper zich verplicht voelt om de pup op te halen omdat er al een aanbetaling is gedaan. Dan liever gewoon nee zeggen voordat je thuis wegrijd. Heel graag anders niet.
Eenmaal definitief beloofd is voor mij vaststaand. Daar sta ik dan achter. (of er moet heel rare dingen gebeuren, waardoor ik op mijn besluit moet terug komen)
Maar wil onder geen beding dat de pupkoper zich verplicht voelt om de pup op te halen omdat er al een aanbetaling is gedaan. Dan liever gewoon nee zeggen voordat je thuis wegrijd. Heel graag anders niet.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik geloof, maar weet het tijdstip niet meer 100% zeker, dat de fokker van jan een aanbetaling wilde toen er met 6 weken gekozen werd.
wat ik nog wel heel zeker weet is dat ik toen al het volledige bedrag betaald heb uit een gevoel van 'nu is ie zeker van mij en niemand kan hem meer afpakken'.
maar goed ik spoor niet helemaal, dat was al bekend
wat ik nog wel heel zeker weet is dat ik toen al het volledige bedrag betaald heb uit een gevoel van 'nu is ie zeker van mij en niemand kan hem meer afpakken'.
maar goed ik spoor niet helemaal, dat was al bekend

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Wij hebben klein bedrag aanbetaald, ik vond het geen rare vraag. Maar we hadden dan ook gekozen voor een pup uit dit nest.
Vanuit de nestaankondiging bedoel ik. Dus wel voor de pups er waren, maar met garantie dat we eventueel het geld gewoon terug zouden krijgen.
Vanuit de nestaankondiging bedoel ik. Dus wel voor de pups er waren, maar met garantie dat we eventueel het geld gewoon terug zouden krijgen.
Balletjes kunnen raar rollen ja, en om aanbetaling aan klant te vragen terwijl hij al divers cont heeft gehad en meerdere malen is komen kijken, zou ook mijn insteek niet zijn.Tara schreef:Balletjes kunnen heel raar rollen hoor, dat zegt niks over wel of geen goede fokker zijn.Dinos schreef:Een goede fokker is zijn pups zo kwijt en heeft waarschijnlijk , nog mensen als back up staan.![]()
Ik sta er een beetje dubbel in, aan de ene kant wil ik niet dat mensen tegen hun zin een pup van mij afnemen, maar aan de andere kant wil je ook niet ineens geconfronteerd worden met shoppers of afhakers.
Zelf zou ik geen enkel probleem hebben met een aanbetaling als ik een pup heel graag wil hebben, maar om diezelfde aanbetaling aan mijn pupkopers te vragen vind ik toch een beetje... tja...
Maar juist niemand is zo veranderlijk als een mens schuld of geen schuld,er gebeurt veel in een mensenleven, zo ben je getrouwd en zo ben je gescheiden en is de hond het vijfde wiel als v.b
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben ook gewoon een aanbetaling gedaan om een pup te reserveren; ik heb er verder niet bij nagedacht of het normaal was of niet.. Wij wilden specifiek díe pup uit dát nest, dus hebben gewoon een standaard bedrag betaald voor de reservatie. Paar weken later zijn we nog eens gaan kijken en de keer daarop hebben we hem opgehaald.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, de fokker garandeerde dat? En wat als die dat toch maar even niet had gedaan? Dan heb jij toch geen poot om op te staan?Dee schreef:Wij hebben klein bedrag aanbetaald, ik vond het geen rare vraag. Maar we hadden dan ook gekozen voor een pup uit dit nest.
Ik ken de verhalen hoor, van pupkopers en fokkers die het onderling niet eens worden over welke pup het moet worden. En vervolgens gaat het verhaal niet door en is pupkoper de aanbetaling wel kwijt.
Iedereen moet dat voor zich weten natuurlijk, maar ik ben niet graag "financieel afhankelijk" voor het daadwerkelijk allemaal rond is. Er kan nog zoveel gebeuren. Ik heb beide honden betaald een paar dagen voor ik ze ophaalde, toen de afspraak voor het ophalen gemaakt was.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wachtlijsten zeggen niet alles, ik heb wachtlijsten gehad waar 13 man op stonden, en nadat de pups geboren waren bleven daar 2! van over....Er waren mensen bij die ik de dag voor de geboorte nog aan de telefoon gehad had, en die de combinatie helemaal geweldig vonden. Ik belde toen de pups 2 dagen oud waren, en toen hadden ze ergens anders al wat gehaald..
Ik vraag nooit een aanbetaling. Ik heb bij de laatste pup het wel gedaan, omdat deze mensen graag wilden dat hij nog een paar weken bij mij zou blijven, toen heb ik het gevraagd om te voorkomen dat ik met een pup van 13 weken zou blijven zitten.
Het had niet gehoeven, want ze zijn helemaal weg van Hugo en hij heeft daar een super huis gevonden.
Ik vraag nooit een aanbetaling. Ik heb bij de laatste pup het wel gedaan, omdat deze mensen graag wilden dat hij nog een paar weken bij mij zou blijven, toen heb ik het gevraagd om te voorkomen dat ik met een pup van 13 weken zou blijven zitten.
Het had niet gehoeven, want ze zijn helemaal weg van Hugo en hij heeft daar een super huis gevonden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ik zou er geen moeite mee hebben als ik een pup erg graag zou willen hebben.
Bij Hajo hoefde het niet maar had ik meteen gedaan. Wèl hebben we 100 euro extra betaald omdat de fokker heel graag wilde dat we foto's zouden laten maken van heupen en ellebogen als Hajo een jaar was. Dat geld kregen we meteen terug toen dat gedaan was.
Bij Hajo hoefde het niet maar had ik meteen gedaan. Wèl hebben we 100 euro extra betaald omdat de fokker heel graag wilde dat we foto's zouden laten maken van heupen en ellebogen als Hajo een jaar was. Dat geld kregen we meteen terug toen dat gedaan was.
Heb bij beide honden niets aan hoeven betalen, en wist zelfs de pupprijs niet tot het moment van ophalen. We hebben het gewoon niet over geld gehad.
Overigens zou Saar eerst een reutje zijn uit een nest daarvoor. Een mannetje waar iwij erg verliefd op waren. Die heeft ze in laten slapen toen hij 5 weken was (en daar hebben wij elkaar uitvoerig over gesproken), maar wat doe je dan? Aanbetaling laten staan tot het volgende nest, of heen en weer blijven schuiven met geld?
Ik zou het overigens wel prima vinden om een aanbetling te doen hoor.
Overigens zou Saar eerst een reutje zijn uit een nest daarvoor. Een mannetje waar iwij erg verliefd op waren. Die heeft ze in laten slapen toen hij 5 weken was (en daar hebben wij elkaar uitvoerig over gesproken), maar wat doe je dan? Aanbetaling laten staan tot het volgende nest, of heen en weer blijven schuiven met geld?
Ik zou het overigens wel prima vinden om een aanbetling te doen hoor.