Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De afgelopen jaren zijn wij eigenlijk altijd naar de Vogezen op vakantie gegaan. Dit jaar gaan we voor het eerst (via een weekje Vogezen) op doorreis naar Zuid-Frankrijk (omdat Rob zijn zus daar woont) en daarna nog een week naar de Dordogne. Voor de Vogezen maakte ik me nooit zo heel druk om het hele teken, zandvliegjes, enz.-verhaal. Ik deed de honden voor vertrek een pipet Frontline in hun nek en dat werkte daar prima. Voor Zuid-Frankrijk denk ik dat ik mijn honden beter moet beschermen? Ik heb me er nooit zo in verdiept, omdat dat niet nodig was, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen/meningen wat te doen aan bescherming voor Zuid-Frankrijk?
Dus; brandt los.
Ik lees even me. Ik kreeg van de week de vraag van een pupkoper dat zijn hond een scaliborband om heeft op advies van da. Ze gaan volgende week naar frankrijk. De hond is onrustig en slaapt niet meer.... Ik heb na wat zoeken op internet geadviseerd band af en avantix te druppelen. De andere band seresto kon ik niet uitkomen of die ook voor zandvliegjes is.
Ik zou een scalibor band om doen. Heb ik ook met Sam gedaan toen we naar Frankrijk gingen.
En ik heb haar na de tijd direct ontwormt met Milbemax ivm hartworm, en een maand later nog een keer.
eveliendepien schreef:Ik zou een scalibor band om doen. Heb ik ook met Sam gedaan toen we naar Frankrijk gingen.
En ik heb haar na de tijd direct ontwormt met Milbemax ivm hartworm, en een maand later nog een keer.
Mickey woont ongeveer in zuid frankrijk, de helft van het jaar, en wij gebruiken Advantix en Milbemax, ook hier bij de DA veel verkocht, werkt goed tegen de zandvliegjes en de Milbemax inderdaad voor de hartworm. De logeehond gebruikt de scaliborband die ook goed werkt.
_________________________ Boxer Jane 25-07-2014 Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Ik lees even mee, wij gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk.
De Milbemax tegen hartworm heb ik overigens al in huis.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Fabiola17 schreef:Ik lees even mee, wij gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk.
De Milbemax tegen hartworm heb ik overigens al in huis.
bescherm je hond ook tegen zandvliegen, dat kan met een scalibor band maar ook met advantix pipet.. dat is tevens tegen vlooien en teken... kijk wel even naar de duur van de werking.
jacq1970 schreef:
bescherm je hond ook tegen zandvliegen, dat kan met een scalibor band maar ook met advantix pipet.. dat is tevens tegen vlooien en teken... kijk wel even naar de duur van de werking.
Welke van deze twee (Scalibor of Advantix) werkt het beste en is het minst belastend voor de gezondheid van de hond?
lunayvita schreef:Ik lees even me. Ik kreeg van de week de vraag van een pupkoper dat zijn hond een scaliborband om heeft op advies van da. Ze gaan volgende week naar frankrijk. De hond is onrustig en slaapt niet meer.... Ik heb na wat zoeken op internet geadviseerd band af en avantix te druppelen. De andere band seresto kon ik niet uitkomen of die ook voor zandvliegjes is.
Dus ik loop even met dit draadje mee.......
Mijn hond raakte in een coma door de scaliborband er zijn honden die er heel slecht op reageren
jacq1970 schreef:
Welke van deze twee (Scalibor of Advantix) werkt het beste en is het minst belastend voor de gezondheid van de hond?
zelf zou ik kiezen voor Advantix omdat je naast de scalibor band ook nog iets voor vlooien moet doen en ik niet van banden hou, die geven toch best vaak nog irritatie... dus als je gewoon voor een vakantie ga zou ik dus de advantix pipet zetten, maar de werking voor zandvliegen is volgens mij maar 2 of 3 weken dus even goed kijken wanneer je die geven moet dan.
Ik ben niet zo bang voor vlooien, dus daarvoor gebruik ik de band of de pipet niet. Voordeel van de band lijkt mij dat ik 'm af kan doen, zodra we weer thuis zijn en de stoffen dus vrij snel van de hond af zijn?
Op de scalibor verpakking staat dat de band ook beschermd tegen de muggen die hartworm veroorzaken. Hoef je dan met zo'n band niet nog een keer extra te ontwormen, of doen jullie dat voor de zekerheid wel?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
pinguin20 schreef:Op de scalibor verpakking staat dat de band ook beschermd tegen de muggen die hartworm veroorzaken. Hoef je dan met zo'n band niet nog een keer extra te ontwormen, of doen jullie dat voor de zekerheid wel?
Bij diegene die niet meer ontwormt mag worden heb ik het niet gedaan. De rest wel voor de zekerheid.
Scooby schreef:Ik ben niet zo bang voor vlooien, dus daarvoor gebruik ik de band of de pipet niet. Voordeel van de band lijkt mij dat ik 'm af kan doen, zodra we weer thuis zijn en de stoffen dus vrij snel van de hond af zijn?
je moet de band sowieso 2 weken eerder om doen zodat de stoffen optimaal werken op het moment dat je het nodig heb.
Onze hond heeft ook toen we naar zuid-Frankrijk gingen de scaliborband om gekregen.
Hij heeft hem trouwens elke zomer om ook in nl, voor teken en die heeft meneer ook nooit.
Ik heb Misty en Shadow vorig jaar Advantix en Milbemax gegeven. Dat werd mij toen ook aangeraden op het forum. Banden ben ik ook niet zo van, plus dat Shadow zo'n speknek heeft dat de meeste banden niet passen of gaan knellen. Ik heb ook zoveel weken na thuiskomst de Milbemax nog eens gebruikt.