Dat is wel een mooi contract marjoleine.
In mijn contract staat zoveel, dat het er eigenlijk op neer komt dat je als hondeneigenaar geen poot hebt om op te staan. Je moest dan ook al met de hond naar hun kliniek en dierenarts .Wij moeten ook al bijna 5 uur rijden daarvoor.
Ik heb wel laten weten dat mijn hond ED heeft,en er geen reactie op gehad.Ik heb het ook zo gelaten.
Beide ouders waren wel getest en goedgekeurd,dus we schuiven het maar onder gevalletje pech gehad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koopcontract: recht op schadevergoeding bij gebrek?
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Koopcontract: recht op schadevergoeding bij gebrek?
Ik vraag me af - zijn die contracten rechtsgeldig? Ik dacht ergens anders gelezen te hebben van niet?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij mijn nestje hebben we afgesproken dat ik tot de pupprijs terug betaal bij een erfelijk gebrek, tot 12 maanden na de aanschaf. Pup mag ook terug, maar dat hoeft niet. Ook bij eventuele euthanasie zou ik gewoon het volledige bedrag teruggegeven hebben. Ik kan ze nou eenmaal niet zomaar een andere pup aanbieden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Wij hebben het helaas ook meegemaakt. Hond bleek met 4 maanden ernstige HD te hebben. Nu kenden wij deze fokker maar ondanks dat we elkaar kenden wilden ze een second opinion door hun dierenarts. Prima natuurlijk. Wij konden toen kiezen, pup teruggeven en uit een volgende nest een nieuwe pup of volledig aankoopbedrag retour. In beide gevallen mochten we de hond houden of teruggeven. Bij teruggeven zou het linea recta enkeltje dierenarts worden voor de rose spuit. Wij hebben gekozen voor het aankoopbedrag retour was 10 jaar geleden 650 euro. Hond heeft in zijn eerste jaar een dubbele bekkenkanteling gehad en dubbele LPC, LPC Was ontstaan door de bekkenkanteling dus het aankoopbedrag was een tegemoetkoming in de enorme kosten. Daarna heeft hij nooit meer gemankt. En hebben we nog steeds goed contact met deze fokker.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ze was binnen 24 uur terug bij de fokker.jome schreef:Bij sommige erfelijke dingen weet je dat omgevingsfactoren ook mee spelen, maar je zal er nooit achter komen wat de oorzaak is of dat het erfelijke deel is of iets anders.
Het is heel normaal dat mensen bij een 'gebrek' een gedeelte van de aankoopprijs terug krijgen, maar ook de hond houden.
Zoals het idd in vele contracten staat
Vind ik echt helemaal niet reëel, wel super tof van de fokker, maar wel heel makkelijk van de koperranetje schreef:
De eerste kopers die Ita terug brachten naar de fokker hebben hun aankoopbedrag teruggekregen.
Dat terugbrengen was dan niet vanwege erfelijke gebreken, maar omdat ze bij nader inzien toch de pup niet wilden.
Vond ik heel reëel van de fokker.
Dus ik vond en vind het wel reëel.
En ook tof van de fokker natuurlijk.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
ranetje schreef: Ze was binnen 24 uur terug bij de fokker.
Dus ik vond en vind het wel reëel.![]()
En ook tof van de fokker natuurlijk.