Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knijper op de neus

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Knijper op de neus

Ongelezen bericht door Manu »

sirene schreef:Kan het niet zijn dat hij door het supplement stinkt ? Ik vind mensen die vit B slikken of hoge doseringen muti-vit ook sterk ruiken.
Of idd de zalmolie. Ik weet niet of het er al staat maar is het echt zijn lijflucht of pist hij mss over zijn poten ?
Hij krijgt biologische kruidenmix als vervanging van groentenmix, 3x per week.
Het is echt een lijflucht.

Ik ga een trimmer bellen. Kan zomaar zijn dat het inderdaad het broeien van de vacht is. Even goed ontwollen en armer in vet voer zetten. Kijken wat het gaat doen.
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Varkensoren kúnnen parasieten bevatten en verteren slecht. Runderoren zijn echt beter. Ik heb daarvoor ooit iets over gekregen van de fokker en ik geef dus alleen naar runderoren
En ze stinken ;) ook dat :)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Wat voor parasiet zit er in varkensoren?

Wat is de redden dat varken slechter verteert dan rund?
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Luna stinkt ook, een ondefineerbare geur, soms meer soms minder maar nooit niet. Alles is al bekeken, anaalklieren etc. Ze stinkt uit haar huid. Toen de Demodex erg actief was rook je dat maar ze heeft al sinds we haar hebben een vieze vreemde lucht. Het komt niet uit 1 van de aanwezige openingen. :D Wassen maakt niets uit. Ik lees dus even lekker mee. :wink:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Manu

Ik heb gisteravond eens goed mijn neus in zijn vacht gestoken maar dan ruik ik minder dan wanneer hij langs me loopt, dan stijgt er een walm op. Zijn vacht is schoon. Ik heb ook nog eens een goede borstelbeurt gegeven en alleen van zijn nek komt wol los, van die zachte plukken.
Zojuist toch een trimmer gebeld voor een afspraak, eens kijken of dat wat uithaalt.

En intussen geef ik hem geen pens, zalmolie, pensstaven of varkensoren meer.
De dierenwinkel die me dit advies gaf neem ik overigens wel serieus. Ze hebben het nog nooit mis gehad en ik kom er al járen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:
Labjesfan schreef:Varkensoren kúnnen parasieten bevatten
welke parasieten :denken: ?
Klok en klepel :engel:
Aujeszky zal wel bedoeld worden :tongue:
daarom wilde ik het ook echt lezen :tongue: .

ik zal dus echt nooit leren snappen hoe het kan dat mensen zo ontieglijk makkelijk alles geloven wat er gezegd wordt - mijn überkritische geest kan daar echt niet bij.
Het geloven is één ding, maar het dan ook nog eens verspreiden (terwijl je er echt niets vanaf weet) is nog weer wat erger :ugh: .
Labjesfan
Actief

Aujesky (kans is heel
Klein ) Varkensoren worden snel zacht maar breken niet snel. Dan slikken grote honden ze vaak in zn geheel door. Met runderoren heb ik die ervaring niet. Ik zoek intussen de documentatie welke ik kreeg over dat vermijden van producten van varken bij honden
Labjesfan
Actief

En geen klok en klepel. Waarom nou zo onvriendelijk ? Ik zeg toch dat ik advies heb gekregen om varkens producten te vermijden bij mijn hond.
Tjonge zeg.
Zamunda
Zeer actief

Labjesfan schreef:En geen klok en klepel.
Wel klok en klepel: aujezsky is namelijk een virus, geen parasiet.
Labjesfan schreef:Waarom nou zo onvriendelijk ? Ik zeg toch dat ik advies heb gekregen om varkens producten te vermijden bij mijn hond.
Tjonge zeg.
Zo onvriendelijk (hoe onvriendelijk eigenlijk :scratch: ) omdat je bovenstaande dus juist níet zegt, maar het brengt als vaststaand feit... :lees: :
Labjesfan schreef:Varkensoren geef ik sowieso nooit. Alleen maar runderoren. Is gezonder én veiliger
...en dat is ergerlijk als je niet weet waar je het over hebt.
Labjesfan
Actief

Ik neem advies wat ik krijg van mijn fokker serieus. En parasiet of virus ... Ik ben geen arts. Ik zeg al 2 x dat ik even mijn document opzoek waarin het staat. Ik roep niet zomaar wat. En ja onvriendelijk Maar dat is op dit forum eerder regel dan uitzondering. Ik heb geeneens zin meer om het op te zoeken. Ik voer geen varkensprodukten vanwege de uitleg die ik destijds kreeg en ik heb geen zin om op deze wijze erover de discussiëren. Voor mij geen varkensspul.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Labjesfan schreef:Ik neem advies wat ik krijg van mijn fokker serieus. En parasiet of virus ... Ik ben geen arts.
...Ik roep niet zomaar wat.
Wel dus, want je hoeft geen arts te zijn om het verschil te weten tussen parasieten en virussen. Je fokker was vast ook geen arts ;)

Ik snap de vrees voor Ausjeszky niet zo goed. Ik ken geen 1 hond die het heeft opgelopen en op het forum ben ik ook nog geen ervaringsverhalen tegen gekomen. Het kan wel zijn dat sommige honden ze te groot inslikken... maar ja, dat doet mijn hond dus niet en ik geef regelmatig varkensoren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef:
Labjesfan schreef:Ik neem advies wat ik krijg van mijn fokker serieus. En parasiet of virus ... Ik ben geen arts.
...Ik roep niet zomaar wat.
Wel dus, want je hoeft geen arts te zijn om het verschil te weten tussen parasieten en virussen. Je fokker was vast ook geen arts ;)

Ik snap de vrees voor Ausjeszky niet zo goed. Ik ken geen 1 hond die het heeft opgelopen en op het forum ben ik ook nog geen ervaringsverhalen tegen gekomen. Het kan wel zijn dat sommige honden ze te groot inslikken... maar ja, dat doet mijn hond dus niet en ik geef regelmatig varkensoren.
Op barfplaats wordt er daarom moeilijk over gedaan. En het zou niet (goed) verteren, dierenartsen zouden vaak honden open moeten maken en in de maag vastgeplakte stukken varkensoor verwijderen (Inge?), heel veel honden zouden er jeuk van krijgen.

Ik heb geen idee wat de kans is dat het een oor van een besmet varken is, of dat aujeszky het drogen overleefd. Volgens mij worden die oren normaal gebakken, niet op lage temperaturen verhit.
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef: Het geloven is één ding, maar het dan ook nog eens verspreiden (terwijl je er echt niets vanaf weet) is nog weer wat erger :ugh: .
jij begrijpt me helemaal :flower: :mrgreen: .
Kliekje :cheer: !

Of toch GMTA :idea: :pffff: ?
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
Inge O schreef:
Zamunda schreef: Het geloven is één ding, maar het dan ook nog eens verspreiden (terwijl je er echt niets vanaf weet) is nog weer wat erger :ugh: .
jij begrijpt me helemaal :flower: :mrgreen: .
Kliekje :cheer: !

Of toch GMTA :idea: :pffff: ?
heb het even moeten opzoeken hoor, daar was mijn mind dan weer te small voor maar ja, natuurlijk dus :engel: .
Hmm, aangezien jij zo smallminded bent ga ik toch maar voor het kliekje :hmmm: .
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef: Hmm, aangezien jij zo smallminded bent ga ik toch maar voor het kliekje :hmmm: .
gezellig, zo'n dommerdskliekje, helemaal iets voor jou :E: .
Je snapt het niet! Maar ja, daar kun jij ook niks aan doen met je pindabrein :knuffel: .
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

On topic, Ik kreeg voor woezel het advies dat ik hem net had om zalm olie te geven voor zijn (toen) slechte vacht. Nadat ie weer mooi hersteld en wollig was begon ie als een idioot te stinken. Ook na het wassen.
Ben toen gestopt met zalm olie en met een week was de mufheid weg!!!!
Nu was ik hem met zwitsal 1x per maand, omdat zn vacht nog steeds gevoelig is en nergens tegen kan, en ik ruik hem nooit meer!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Manu schreef: Hij heeft ook wel buiten geslapen maar het moment dat ik dan de deur sluit en hij met grote ogen voor het raam blijft staren :jank: Dan breekt mijn hart haha.
Goed zo :E: :E:

Als ik ze hier een paar dagen vis geef kan ik de donder erop zeggen dat ze de kiet uit meuren...hoe het kan geen idee maar vooral de jongste hebben het...dus hier is het heel simpel, geen vis meer en dus ook geen stinkende honden meer :ok:

Oh en dat wassen zou ik echt echt echt proberen te laten...snap het wel maar dat is echt niet goed, dan kan je nog beter hondenparfum kopen :wink:
Manu

:mrgreen: Die snoet kun je toch niet buiten op sluiten? Hij heeft wel buiten geslapen hoor, dan blijft de schuur open en is het lekker koel voor hem. Hij vindt het ook heerlijk, de buurvrouw heeft duiven dus die kan hij de hele dag bekijken :mann:
Maar knuffelen met zijn mummy die ondanks zijn stank zo graag kusjes wil is ook zo fijn :I:

Een stink-update:
Hij ruikt veel minder. Geen zalmolie meer, geen vis en geen pens.
Ik merk echt verschil terwijl hij toch ook al diverse keren in de sloot heeft gelegen. Het is nog niet weg maar wel al een stukje minder :ok:
Als snoepje krijgt hij gedroogde kipfilet, stukjes wild en hij heeft van Farmfood Rawhide kluiven.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hier slapen ze ook wel buiten hoor maar dat is wel vrije keus omdat de deur gewoon open staat :F:

Fijn dat het al een wat minder groot stinkdier is :ok:
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Manu schreef: Nu denk ik dat het ook met de warmte te maken heeft. Kan dat?
Ik weet niet of het kan, maar mijn honden stinken ook voor het eerst in jaaaaaren. En het is hier al zeker vanaf maart warm (dus al maanden en volgens mij in NL ook). Of het die warmte is of het feit dat ze - vanwege die warmte - elke dag in de rivier liggen weet ik niet maar ze stinken wel. Nou ja, ik ruik ze niet de hele dag maar in huis ruik ik ineens dat we honden 'hebben' en dat was anders nooit. En de honden zijn nauwelijks in huis :80: en het huis staat ook nog eens de hele dag aan alle kanten open. :19:

Nu ja, je hebt er geen reet aan, maar mijn stinkerds krijgen nog steeds hetzelfde menu dus aan het eten ligt het niet. Ik gooi het op de hitte - en op welke manier die hitte dan de schuld heeft weet ik niet maar als ze van de winter nog stinken, dan bouw ik zeker een kennel :roll:
Manu

Haha, ja dat kan ik me voorstellen. Eentje is al niet te harden.

Manu is 3 uur lang onder handen genomen bij de trimmer afgelopen zaterdag. Hij rook naar aardbeien en heeft de halve dag knock out gelegen, zo spannend vond hij het :lol1:
Nou wilde ik hem eigenlijk schoon houden, in ieder geval voor het weekend maar gisteren lag meneer al weer lekker in de sloot met die warmte. Toch ruik ik hem minder. Of dat nu het voer is?
Voor de trimmer rook ik hem al minder.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”