Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gras eten, ik krijg er wat van.
Moderator: moderatorteam
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Gras eten, ik krijg er wat van.
Bowie eet vaak gras, eerst dacht ik dat het door het voorjaar kwam, lekker weer nieuw gras of zo. Maar het gaat maar door.
Ik ben bang dat hij of iets tekort komt of bijv. last van z'n maag heeft. Wie heeft er ervaring mee en een oplossing voor. Ik geef Bowie zeewier als extra maar dat helpt niet. Straks wordt het een gewoonte en dat zou ik jammer vinden. Hij geeft af en toe over en heel soms zie ik het in z'n ontlasting terug.
Het geeft me een slecht gevoel dat ik het niet kan oplossen voor hem, want ik heb wel echt het idee dat het iets is wat nodig is. Niet dat hij gras eet omdat hij het lekker vindt.
En is het zo dat als je je hond vers geeft hij dan nooit meer of minder gras eet? Is er iemand die dat heeft ervaren?
Marja
Ik ben bang dat hij of iets tekort komt of bijv. last van z'n maag heeft. Wie heeft er ervaring mee en een oplossing voor. Ik geef Bowie zeewier als extra maar dat helpt niet. Straks wordt het een gewoonte en dat zou ik jammer vinden. Hij geeft af en toe over en heel soms zie ik het in z'n ontlasting terug.
Het geeft me een slecht gevoel dat ik het niet kan oplossen voor hem, want ik heb wel echt het idee dat het iets is wat nodig is. Niet dat hij gras eet omdat hij het lekker vindt.
En is het zo dat als je je hond vers geeft hij dan nooit meer of minder gras eet? Is er iemand die dat heeft ervaren?
Marja
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Gras eten, ik krijg er wat van.
Ze eten hier kvv maar zijn ook verzot op gras. Af en toe inderdaad een beetje irritant.

-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Mijn hond eet alleen vers en is ook een regelrechte koe
En dan komt ze wel eens naar me toe met een pluk gras uit haar kont die ze er niet uit geperst krijgt, het zij zo. Ik heb niet de indruk dat ze wat mist, ze vindt het gewoon echt lekker.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
ik voer brok en kvv.. nu eet boef weer een week kvv en staat ook weer te oefenen voor koe. straks weer brok en het is(bijna helemaal) over.
ik vind het raar, maar doe er verder niet zoveel mee. nou ja ik zeg wel dat hij moet doorlopen als hij staat te grazen.
ik vind het raar, maar doe er verder niet zoveel mee. nou ja ik zeg wel dat hij moet doorlopen als hij staat te grazen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik voer voornamelijk brok, en heel af en toe willen ze wel eens iets van gras eten, maar niet heel vaak 
-
lets have fun
Floor staat op kvv en het is net een geit. Ze eet gras maar ook takken die ze gewoon van de boom afscheurt
Of ze nu naturis eet of smuldier of een ander merk, het maakt niet uit. Ze blijft voor geit spelen. Ik voer ook al extra groente bij en het mag niet baten. Rufus krijgt precies hetzelfde en hij doet het niet
Ik denk eerder dat het een gewoonte is en een voorkeur dan dat ze iets tekort komt.
-
Manu
Mijn hond eet nog heel zelden gras. Ik voer KVV en Barf en geef als supplement Bokashi van Bio-Ron.
Voorheen at hij wel vaker gras. Ook niet veel hoor.
Bokashi is speciaal voor vleeseters zodat je niet hoeft te klooien met groenten bijgeven. Dit is vergelijkbaar met de maaginhoud van grazers. Wolven jagen niet op beesten die bonen, erwten en bloemkool eten maar op grazers dus dit leek mij de meest logische (en makkelijkste) keuze
Voorheen at hij wel vaker gras. Ook niet veel hoor.
Bokashi is speciaal voor vleeseters zodat je niet hoeft te klooien met groenten bijgeven. Dit is vergelijkbaar met de maaginhoud van grazers. Wolven jagen niet op beesten die bonen, erwten en bloemkool eten maar op grazers dus dit leek mij de meest logische (en makkelijkste) keuze
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er zijn grassoorten die bepaalde stoffen bevatten die ze blijkbaar nodig hebben.
Zwenkgras is hier de enige soort die ze eten. En ze eten dat regelmatig, al is het een paar sprieten en geen hele bossen.
Niet dat het heel zinvol is qua verteren volgens mij maar ze doen maar. Kwaad kan het niet.
Zwenkgras is hier de enige soort die ze eten. En ze eten dat regelmatig, al is het een paar sprieten en geen hele bossen.
Niet dat het heel zinvol is qua verteren volgens mij maar ze doen maar. Kwaad kan het niet.
- iones
- Zeer actief
Opluchting dit te lezen. Want mijn honden en dan vooral Bobbes vreten ook gras.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Bink2009
- Zeer actief
Bink eet alleen bepaald gras in het voorjaar, dat jonge gras vindt hij lekker denk ik
verder eet hij nooit gras, gelukkig maar want hij verteert het niet/nauwelijks en regelmatig blijft er een grasspriet uit zijn reet steken na het poepen, dan wordt hij zo dol dat ik hem amper kan houden (ook omdat ik dan de slappe lach heb
).
- dagmar88
- Zeer actief
Le Grand schreef:Bowie eet vaak gras, eerst dacht ik dat het door het voorjaar kwam, lekker weer nieuw gras of zo. Maar het gaat maar door.
Marja
Nee. Charlie heeft wel een periode gehad dat ze obsessief gras at, maar ook aarde en hout.
Ze at toen maar 1 merk kvv en door merken af te wisselen ging het obsessieve er van af.
Maar gras blijft vooral gewoon lekker, voor alle honden hier. Vooral op bepaalde plaatsten en wanneer het vers is.
Het schijnt dat groente(mix) geven ook kan helpen. Zou de ph waarde in de maag verbeteren. Maar of dat ook zo is?
-
joline
- Zeer actief
Hier eten ze allebei regelmatig gras, ik heb vooral het idee dat ze het lekker vinden. Mijn vorige hond deed het ook.
In de winter doen ze het veel minder.
- Roompie
- Zeer actief
Ook mijn honden eten best veel gras. De ene keer wat minder maar toch wel elke wandeling en dan alleen van die lange sprieten.

-
Inger1993
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
- Contacteer:
Hier ook gras eters hoor.
Ze krijgen p.d. half lotgering en half prins brokken...
Ze krijgen p.d. half lotgering en half prins brokken...
- Gittje
- Zeer actief
Ik heb er alleszins nog niets van gemerkt. Igor krijgt gestoomde soepgroentenmix met z'n KVV en het gras eten blijft gewoon doorgaan.dagmar88 schreef:Het schijnt dat groente(mix) geven ook kan helpen. Zou de ph waarde in de maag verbeteren. Maar of dat ook zo is?
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jura krijgt zelfgemaakte groentemix (rauw en gepureerd), met veel variatie in groenten en ook bijv. algen, maar ze eet nog steeds graag wat gras.Gittje schreef:Ik heb er alleszins nog niets van gemerkt. Igor krijgt gestoomde soepgroentenmix met z'n KVV en het gras eten blijft gewoon doorgaan.dagmar88 schreef:Het schijnt dat groente(mix) geven ook kan helpen. Zou de ph waarde in de maag verbeteren. Maar of dat ook zo is?
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb er geen probleem mee als ze gras eten. kennelijk hebben ze er toch een behoefte aan. Sommige groente die ik bij de kvv geef, gaat ook op. Onderweg loop ik liever door, maar in de tuin lopen ze regelmatig te grazen.

Groetjes,
Sandra
-
beatje
Hier ook vleesetende koeien,maar ze zitten goed in hun vel presteren goed.Dus ik heb niet het idee dat er wat mis is.
-
Frolic
Die van mij krijgt ook kvv en eet ook gras. En als hij de kans krijgt neemt hij een hele dikke hap uit de ijsbergsla in de moestuin. En nog liever jat hij de komkommer die daar naast groeit. Blijkbaar toch een behoefte aan "groen".
-
blondie
- Zeer actief
Bluf eet gras voor de lekker. Ze zoekt ook precies bepaalde stukjes gras op om te gaan grazen. Zij heeft er verder ook geen last van. Jol eet ook gras, maar zij spuugt het weer uit na een uur.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier ook koeien, ze vinden het gras echt heerlijk.
Voordeel voor mij: als ik ze een keer wil belonen en ik heb niets bij pluk ik gewoon een grasspriet voor ze, zijn ze hartstikke blij mee
Voordeel voor mij: als ik ze een keer wil belonen en ik heb niets bij pluk ik gewoon een grasspriet voor ze, zijn ze hartstikke blij mee
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ol eet ook gras, lijkt wel een koetje af en toe. Maar vooral in deze periode van het jaar en ook maar een bepaald soort gras. Hij gaat er speciaal naar op zoek :')
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier ook, alle drie doen ze het. Vooral jong vers gras heeft de voorkeur.joline schreef:Hier eten ze allebei regelmatig gras, ik heb vooral het idee dat ze het lekker vinden. Mijn vorige hond deed het ook.

- Hylos
- Zeer actief
Hier ook hoor. Hij krijgt barf en kvv en lust best een grassprietje
Maar wel een bepaald soort gras.
Maar wel een bepaald soort gras.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Diesel was ook een vreselijke gras eter. Bij Diesel was het zo, hoe meer druk je op hem legde hoe erger hij het ging eten. Dit kon zijn door te veel commando's tegelijk of te veel honden bij een wandeling, hij ging dan echt geobsedeerd gras eten.
Hoe minder aandacht ik eraan schonk hoe beter het ging, toch gaf hij af en toe hele grasbollen over omdat hij echt hele plukken stond op te eten.
Hoe minder aandacht ik eraan schonk hoe beter het ging, toch gaf hij af en toe hele grasbollen over omdat hij echt hele plukken stond op te eten.

- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Nou, Bowie is in ieder geval niet de enige
'k begin haast te denken dat er nauwelijks honden zijn die geen gras eten....
Maar goed ik leer hier uit, dat ik me maar niet zo druk moet maken. Dus dat doe ik maar niet meer
Maar goed ik leer hier uit, dat ik me maar niet zo druk moet maken. Dus dat doe ik maar niet meer
-
lila660
- Zeer actief
Een kennis van mij, haar hond deed het ook heel erg. Zij is met de hond bij een ''natuurgenezer'' geweest.
Nu voegt ze zeewier toe aan de voeding en de eerste week van het geven van de zeewier heeft de hond ook een probiotica kuurtje gehad.
Na die week dus over op alleen gedroogd zeewier toevoegen, het gras eten is 95% minder geworden. Maar geen idee of dat voor iedere hond geschikt is......
Nu voegt ze zeewier toe aan de voeding en de eerste week van het geven van de zeewier heeft de hond ook een probiotica kuurtje gehad.
Na die week dus over op alleen gedroogd zeewier toevoegen, het gras eten is 95% minder geworden. Maar geen idee of dat voor iedere hond geschikt is......
Groetjes Linda
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Waarom zou je het willen oplossen? Hij lost het zelf op, door gras te etenLe Grand schreef:Het geeft me een slecht gevoel dat ik het niet kan oplossen voor hem
Mijn hond doet het ook. Ik kan me er niet aan storen. Blijkbaar is het lekker, gezond, of allebei.

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier ook grazers, niet al het gras, liefst dat hogere gras.
Met soms gevolgen met poepen of een keer een klont gras overgeven
@samantha, vind het een super tip!
Met soms gevolgen met poepen of een keer een klont gras overgeven
@samantha, vind het een super tip!
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Dat ga ik ook proberen. Moos graast ook en eet ook stokken op. Dacht zelf dat ergens een gemis was of last van z'n maag of zo. Ik heb wat gedroogd wier en zal het een week bij het eten doen. Moos eet Kvv en Barf. Ben benoeuwd.lila660 schreef:Een kennis van mij, haar hond deed het ook heel erg. Zij is met de hond bij een ''natuurgenezer'' geweest.

Neeltje