Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onrust, pijn of wat anders?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Onrust, pijn of wat anders?

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik kon niet kiezen of ik dit in medisch of gedrag zou zetten, daarom maar in algemeen :tongue:

Cayuga is de laatste dagen erg onrustig. Veel drentelen en hijgen. Ook 's nachts. Eerst dacht ik dat het aan het onweersachtige weer lag, daar is hij nogal bang voor. Maar ik twijfel nu toch. Ook als het echt nergens onweert, is hij onrustig. De warmte? Ik denk het niet. 's Nachts is hij nog onrustiger dan overdag. En als hij mee is de tuin in gaat hij in de volle zon liggen.
In de eerste nacht dacht ik dat hij eruit moest voor een plas of zo. Dus dat op en hem mee de tuin in. Maar nee.
Als ik heel eerlijk ben word ik er een beetje gek van, want ik word dus om de haverklap wakker van gedrentel en gestrest gehijg. Zes keer in een nacht, daar wordt niemand vrolijk van. Ik niet, maar voor Cayuga kan het ook geen pretje zijn.

Overigens ligt hij nú uiterst relaxt naast me te pitten :hmmm:

Pijn? Tsja. Hij heeft wat artrose. Hij heeft op behoorlijk hoog niveau agility gelopen, natuurlijk.
Maar hij is áltijd klaar voor actie, en in het bos gedraagt hij zich als een jonge god, met rammen en beuken (de witte bodychecken is da bomb!) en hij springt vanuit stilstand zó twee meter omhoog bij de zandverstuiving.
Bij betasten van met name zijn kniegewrichten tongelt hij wel wat, maar dat deed hij altijd al.
Voor de volledigheid zal ik ook nog melden dat hij een flinke jaap in zijn oor heeft sinds twee dagen. Meneer vindt het lollig om door bramenstruiken te rauzen :wink:
Maar dat is de oorzaak niet, daar ben ik behoorlijk zeker van.

Nu heb ik nog een paar tabletten norocarp 100 mg liggen. Ik ben aan het overwegen of ik die hem zal geven om te kijken wat er gebeurd. Maar hoe lang werken die? En wanneer is dan het moment om te geven? 's Avonds zodat hij (en ik, daar ben ik heel eerlijk over) een beetje een rustige en pijnvrije nacht hebben? Of overdag, zodat ik goed kan zien wat het effect is?

M.a.w., denk alsjeblieft even met me mee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Onrust, pijn of wat anders?

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ga ervan uit dat het aan het weer ligt. Reina is 9 heeft ook artrose en is de laatste 4 dagen met name s'nachts angstig en onrustig want elke ochtend vind ik haar boven (en daar ben ik niet blij mee met die atrosepootjes). Ook overdag komt ze af en toe even steun zoeken en hijgt ook veel. Ze krijgt elke dag pijnstilling. Ik wacht het even af tot het weer stabieler wordt, blijft ze dan nog zo dan ga ik naar de da.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

alm@ schreef:Ik ga ervan uit dat het aan het weer ligt. Reina is 9 heeft ook artrose en is de laatste 4 dagen met name s'nachts angstig en onrustig want elke ochtend vind ik haar boven (en daar ben ik niet blij mee met die atrosepootjes). Ook overdag komt ze af en toe even steun zoeken en hijgt ook veel. Ze krijgt elke dag pijnstilling. Ik wacht het even af tot het weer stabieler wordt, blijft ze dan nog zo dan ga ik naar de da.
Hmm. Hier ook sinds een dag of vier, inderdaad.

Wat zeg jij? Pijnstilling proberen?
Cayuga is trouwens ook 9 jaar.
And few will ever climb
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hond is ook al zo onrustig. Ze eet al dagen niet tot nauwelijks, maakt een gestresste indruk en heeft enkele keren in huis geplast.
Misschien is het het onrustige weer, maar mijn hond is niet angstig met onweer. Wordt er bij jullie vuurwerk afgestoken ivm het wk? Hier wel en dat neem ik ook mee.

Ik zou niet zomaar pijnstillers geven. Ik weet niet of deze pijnstillers versuffen. Maar als dat zo is, zou de hond ervan kunnen kalmeren terwijl pijn dan niet eens de oorzaak hoeft te zijn.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

loopse teef in de buurt?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Paisley schreef:Wordt er bij jullie vuurwerk afgestoken ivm het wk? Hier wel en dat neem ik ook mee.
Nope. We wonen in the middle of nowhere ;)
Ik zou niet zomaar pijnstillers geven. Ik weet niet of deze pijnstillers versuffen. Maar als dat zo is, zou de hond ervan kunnen kalmeren terwijl pijn dan niet eens de oorzaak hoeft te zijn.
Hij is niet bang. Angst herken ik bij hem. Dat is het absoluut niet.

Jeanette, dan zou ik verwachten dat hij hem peert (of dat probeert) als we in de voortuin zijn. Dat doet hij in het bos namelijk ook, de geile aap :tongue:
Maar dan rommelt hij gewoon gezellig met ons mee, geen enkele belangstelling voor wat er buiten de tuin gebeurt. Markeren is ook niet toegenomen.
And few will ever climb
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hmm hier hetzelfde met Kaya..die heeft ook behoorlijk artrose...ik heb het zelf op het vochtige weer afgeschoven, norocarp krijgt ze standaard elke dag anders komt ze niet/amper omhoog op dagen als deze krijgt ze een extra pijnstiller alhoewel ik er ook niet helemaal zeker van ben dat het pijn is.... :ugh:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik ken ene wat oudere labrador die dit ook doet enkel bij warm weer, eerst werd ook gedacht aan pijn maar bij koeler weer is het over.
Kun je hem in de nacht geen lekkere koele plaats geven en kijken of het dan beter gaat wellicht.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tineke schreef:Kun je hem in de nacht geen lekkere koele plaats geven en kijken of het dan beter gaat wellicht.
Hij ligt op de op één na koelste plek van het huis. De allerkoelste plek is de hal, maar dat wil hij absoluut niet. Hij wil bij mij slapen.
And few will ever climb
alm@
moderator

Miranda schreef:
alm@ schreef:Ik ga ervan uit dat het aan het weer ligt. Reina is 9 heeft ook artrose en is de laatste 4 dagen met name s'nachts angstig en onrustig want elke ochtend vind ik haar boven (en daar ben ik niet blij mee met die atrosepootjes). Ook overdag komt ze af en toe even steun zoeken en hijgt ook veel. Ze krijgt elke dag pijnstilling. Ik wacht het even af tot het weer stabieler wordt, blijft ze dan nog zo dan ga ik naar de da.
Hmm. Hier ook sinds een dag of vier, inderdaad.

Wat zeg jij? Pijnstilling proberen?
Cayuga is trouwens ook 9 jaar.
Ik zou het gewoon doen. Reina krijgt metacam en dat werkt 24 uur. Norocarp ken ik niet maar ik ga ervan uit dat het ook 24 uur werkt. Ik heb het idee (wilde gok van mij) dat sommige honden sterk reageren op de onstabiele atmosfeer die er momenteel heerst. Ik ben ook aan het overwegen de metacam tijdelijk even wat te verhogen. Ik vind het ook lastig de vinger erop te leggen.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

alm@ schreef:Ik zou het gewoon doen. Reina krijgt metacam en dat werk 24 uur. Norocarp ken ik niet maar ik ga ervan uit dat het ook 24 uur werkt. Ik heb het idee (wilde gok van mij) dat sommige honden sterk reageren op de onstabiele atmosfeer die er momenteel heerst. Ik ben ook aan het overwegen de metacam tijdelijk even wat te verhogen. Ik vind het ook lastig de vinger erop te leggen.
Ik heb hem net een halve gegeven, en hij krijgt vanavond voor het slapen weer een halve.
Ben benieuwd hoe hij daar op reageert.
And few will ever climb
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hier hetzelfde geval, bij mijn hond is nog geen diagnose maar sinds een dag of 3/4 is ook hij heel onrustig en pieperig. Ligt ook de halve dag in de zon. Ik merk wel dat ie na een koud/lauw bad een uurtje rustig is.
Sterkte in ieder geval
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Miranda schreef:
Tineke schreef:Kun je hem in de nacht geen lekkere koele plaats geven en kijken of het dan beter gaat wellicht.
Hij ligt op de op één na koelste plek van het huis. De allerkoelste plek is de hal, maar dat wil hij absoluut niet. Hij wil bij mij slapen.
Ha ha herkenbaar :mrgreen: , nou ja ik lees dat je met de pijnstilling gaat beginnen ik hoop dat het daardoor beter zal gaan :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike is ook vrij onrustig de laatste paar dagen.
Komt redelijk vaak vanaf buiten naar me toe ( ik zit binnen) om een aai/knuffel te halen, blijft in huis drentelen en gaat dan weer naar buiten.
Om vervolgens onrustig heen en weer te gaan lopen.
Dan roep ik hem binnen in zijn mand ( anders blijft hij zo onrustig), maar na enkele tellen kiest hij er toch voor om liever buiten te gaan liggen.
Daarbij hijgt hij ook redelijk veel.

Bij Beike denk ik dat het de warmte is.
Vandaag is het minder warm en vind ik hem ook weer wat rustiger.

Misschien voelt Cayuga onweer naderen?
Beike kan dan erg zenuwachtig zijn en kan zijn draai dan moeilijk vinden.

Sterkte met Cayuga.
alm@
moderator

Miranda schreef:
alm@ schreef:Ik zou het gewoon doen. Reina krijgt metacam en dat werk 24 uur. Norocarp ken ik niet maar ik ga ervan uit dat het ook 24 uur werkt. Ik heb het idee (wilde gok van mij) dat sommige honden sterk reageren op de onstabiele atmosfeer die er momenteel heerst. Ik ben ook aan het overwegen de metacam tijdelijk even wat te verhogen. Ik vind het ook lastig de vinger erop te leggen.
Ik heb hem net een halve gegeven, en hij krijgt vanavond voor het slapen weer een halve.
Ben benieuwd hoe hij daar op reageert.
Ik ook. Al zou ik die tweede halve (met wat eten) eerder geven zodat de werking voor s'nachts optimaal is. Het is altijd even zoeken wat voor welke hond het beste werkt. Bij mijn middelbaar artrosemeisje doe ik niet meer moeilijk over pijnstilling. Het haar zo comfortabel en prettig mogelijk maken is het belangrijkst.
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ik moet zeggen, ik voel met de honden mee. Ik ben ook een jaartje ouder en mijn spieren en gewrichten zijn niet blij.
Ontspannen liggen lukt ook niet echt. Op tijd een pijnstiller kan veel schelen. Ik kies daar een enkele keer ook wel voor, slaapt zoveel beter. Deze vochtige warmte is echt heel vervelend, als de luchtvochtigheid afneemt zijn ze weer fit denk ik.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

j.werkman schreef:Ik moet zeggen, ik voel met de honden mee. Ik ben ook een jaartje ouder en mijn spieren en gewrichten zijn niet blij.
Ontspannen liggen lukt ook niet echt. Op tijd een pijnstiller kan veel schelen. Ik kies daar een enkele keer ook wel voor, slaapt zoveel beter. Deze vochtige warmte is echt heel vervelend, als de luchtvochtigheid afneemt zijn ze weer fit denk ik.
Ik ben dan niet een jaartje ouder, maar herken de toegenomen pijn bij vocht wel. Overal artrose in dat lijf van me.

Alma, de honden eten om 19.00 uur. Dan was ik idd van plan om hem die laatste halve te geven.
And few will ever climb
alm@
moderator

Miranda schreef:
Alma, de honden eten om 19.00 uur. Dan was ik idd van plan om hem die laatste halve te geven.
:ok: ben benieuwd. Ik vind het altijd zo sneu dat er iets is waar je niet helemaal je vinger op kunt leggen :ugh:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

alm@ schreef:
Miranda schreef:
:ok: ben benieuwd. Ik vind het altijd zo sneu dat er iets is waar je niet helemaal je vinger op kunt leggen :ugh:
Ja, ik ook. Dan is het tamelijk frustrerend dat ze niet kunnen praten.
And few will ever climb
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Er hangt voortdurend overal onweer in de lucht. Die onrustige atmosfeer en de lage luchtdruk kunne ook voor onrust zorgen.
Tomas bespeurt onweer al minstens een uur van te voren.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Als ik de slaapkamerdeur sluit slaap ik nog veel slechter, Inge :tongue:
And few will ever climb
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Yeti is 9 maanden en heeft ook last van het drentelen / hijgen. Hijgen voornamelijk s avonds.
Dierenarts heeft niks kunnen vinden
Toen las ik hierboven van loops teefje, maar dan denk ik verder na, en weet ik dat hier alleen maar honden zijn die gecastreerd / gesteriliseerd zijn, dus dat is het ook niet.
Ja, of er is 1 teefje die misschien haar eerste loopsheid moet hebben. Maar dat denk ik nog niet.
Ik gooi het ook maar op het weer, anders weet ik het ook niet .
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Dan staat hij te krabben aan de deur, vermoed ik ;)
En ja, dat zou ik kunnen corrigeren, maar ik zie niet waarom ik dat zou doen. Het is geen structureel probleem, een paar dagen wat minder slapen is vervelend, maar niet onoverkomelijk.
And few will ever climb
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Merk je al wat van de pijnstilling (bij Cayuga ;) )?

Je zou ook nog een vochtige handdoek neer kunnen leggen voor hem, mocht ie toch last van de warmte hebben kan ie daarop gaan liggen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hoe is de maanstand?
Windrichting met meer geluiden?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

De luchtvochtigheid is ook wel erg hoog nu hoor, de hondjes zijn niet vooruit te branden.
Lekker met de kop voor de ventilator liggen, is mooi zat nu.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Mijn hond is ruim een jaar en is ook mega onrustig. Gisteren heeft hij de hele dag achter me aan gelopen, al hijgend. Gék werd ik er van. IK heb ook aan pijn gedacht, maar kan zo niks vinden. Ik gooi het maar op het weer, de warmte, de luchtvochtigheid, naderend onweer. Waarschijnlijk alles tegelijk.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Suske schreef:Hoe is de maanstand?
Volle maan, maar lichtdichte luiken ;)
En daar reageert hij anders ook niet op.
Windrichting met meer geluiden?
Nee, dat is gewoon hetzelfde.

Hij heeft net zijn tweede dosis gekregen. Vandaag vond ik hem alvast een stukje rustiger, Zamunda. We zullen zien hoe het vannacht gaat :wink:
Maar ik vermoed inmiddels dus sterk dat het te maken heeft met de onstabiele atmosfeer, waar hij sowieso wat gevoelig voor is, en meer pijn door het vele vocht in de lucht.
And few will ever climb
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fijn. Hopelijk gaan jullie een goede nachtrust tegemoet (door een rustige Cayuga, maar doordat je je zelf beter voelt) :ok: .
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hier ook een onruststoker. Het was vannacht de 4e nacht dat hij ons wakker heeft gemaakt. Ik denk dat het door de onrustige atmosfeer komt. Pijn is het bij Spikey in ieder geval niet.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”