Cayuga is de laatste dagen erg onrustig. Veel drentelen en hijgen. Ook 's nachts. Eerst dacht ik dat het aan het onweersachtige weer lag, daar is hij nogal bang voor. Maar ik twijfel nu toch. Ook als het echt nergens onweert, is hij onrustig. De warmte? Ik denk het niet. 's Nachts is hij nog onrustiger dan overdag. En als hij mee is de tuin in gaat hij in de volle zon liggen.
In de eerste nacht dacht ik dat hij eruit moest voor een plas of zo. Dus dat op en hem mee de tuin in. Maar nee.
Als ik heel eerlijk ben word ik er een beetje gek van, want ik word dus om de haverklap wakker van gedrentel en gestrest gehijg. Zes keer in een nacht, daar wordt niemand vrolijk van. Ik niet, maar voor Cayuga kan het ook geen pretje zijn.
Overigens ligt hij nú uiterst relaxt naast me te pitten
Pijn? Tsja. Hij heeft wat artrose. Hij heeft op behoorlijk hoog niveau agility gelopen, natuurlijk.
Maar hij is áltijd klaar voor actie, en in het bos gedraagt hij zich als een jonge god, met rammen en beuken (de witte bodychecken is da bomb!) en hij springt vanuit stilstand zó twee meter omhoog bij de zandverstuiving.
Bij betasten van met name zijn kniegewrichten tongelt hij wel wat, maar dat deed hij altijd al.
Voor de volledigheid zal ik ook nog melden dat hij een flinke jaap in zijn oor heeft sinds twee dagen. Meneer vindt het lollig om door bramenstruiken te rauzen
Maar dat is de oorzaak niet, daar ben ik behoorlijk zeker van.
Nu heb ik nog een paar tabletten norocarp 100 mg liggen. Ik ben aan het overwegen of ik die hem zal geven om te kijken wat er gebeurd. Maar hoe lang werken die? En wanneer is dan het moment om te geven? 's Avonds zodat hij (en ik, daar ben ik heel eerlijk over) een beetje een rustige en pijnvrije nacht hebben? Of overdag, zodat ik goed kan zien wat het effect is?
M.a.w., denk alsjeblieft even met me mee.