Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lvy,leishmania, update 23 juni het gaat niet goed :-((
Moderator: moderatorteam
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Re: lvy,leishmania, update 23 juni het gaat niet goed :-((
Nou, net terug van vakantie, dus even kijken hoe et verlopen is met Yvi.
Ik lees dat het 2 weken geleden langzaam de goede kant op ging, ik hoop dat dat heeft door gezet!
Ik lees dat het 2 weken geleden langzaam de goede kant op ging, ik hoop dat dat heeft door gezet!

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Helaas niet. Vorige weekend en de week daarvoor ging het steeds een stapje minder. Ik vond dit vreemd, want de 1e week met de injecties ging het een stuk beter, terwijl ik verwachtte dat ze door de Glucantime eerst slechter zou worden (is echt puur gif). De 2e week van de injecties ging het juist steeds slechter zo slecht dat ik op de spoed zat met een hond met een buik zo dik als een balon, oppervlakkige ademhaling (meer dan 60 keer per min.) en zo ontzettend moe dat ze zelfs niet wilde opstaan om te plassen oid. Dat is voor mij dus geen kwaliteit voor een hond en dat is voor mij wel het allerbelangrijkste voor mijn honden.cindymaes schreef:Nou, net terug van vakantie, dus even kijken hoe et verlopen is met Yvi.
Spoed heeft alles nagekeken en gaf als advies geen injecties meer, eerst met de internist overleggen. Dinsdag meteen gebeld en ze was het echt met mij eens dat Iv anders reageert op de Glucantime als de meeste andere honden. Ze wilde overleggen met een andere internist en zou mij terugbellen. Wel moest ze meteen op de Allopurinol, want anders had de parasiet vrij spel.
En jawel, geen injecties meer en een zeer fitte, spelende, ondeugende en stelende
Ik zag al het doem scenario voor me, Utrecht met het protocol en niet buiten de lijntjes denken (is mijn ervaring met ze), maar niets is minder waar! Ik werd een dag later terug gebeld en ze had overlegd met de andere internist. Iv mocht lekker thuis blijven (normaal lieten ze me langs komen met een zieke hond en deden niets anders dan mijn eigen dierenarts kon, alleen betaal je echt het dubbele in Utrecht) en de andere internist wist van de behandeling in het buitenland en zei dat het in NL nog niet echt gedaan werd, maar voor Ivy leek hem dit de beste oplossing. Nou mij dus ook.
Ze heeft nu dus al 2 weken injecties gehad, is nu een week aan de Allo, daarna weer een week injecties, dan weer Allo en dan de laatste week injecties en dan alleen nog Allo.
Dit echt om haar lichaam een ruime week de tijd te geven tijdens de stop met injecties om bij te komen.
En ze is op dit moment weer blij en vrolijk, wil spelen, actief (niet zoals in het begin, maar voor wat ze meegemaakt heeft behoorlijk fit). En ze heeft Cu enorm hard in zijn neus gebeten. (Hij liep weer te klieren bij haar en ze had al een paar keer aangegeven dat ze er geen zin in had en ineens hoor ik echt pats en een gillende Cu) Gewerkt heeft het wel, want Cu loopt nu met een zeer grote boog om haar heen als ze slaapt
Dus het is afwachten wat er volgende week weer gebeurd als ze de injecties weer gaat krijgen. De dosering van de injecties is ook verlaagd. Dus het is en blijft afwachten of ze hier doorheen komt. Ze spreken van een zeer ernstige besmetting van leish
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat enorm heftig allemaal!
Dit moet wel heel erg zwaar zijn voor jullie. Ik heb veel respect dat je dit allemaal doet en ook nog de tijd neemt om het forum updates te geven.
Dit moet wel heel erg zwaar zijn voor jullie. Ik heb veel respect dat je dit allemaal doet en ook nog de tijd neemt om het forum updates te geven.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je, maar ik heb ook veel aan dingen gehad van mensen die ook een hond met Leish hebben/gehad. Dankzij een zeer lief persoon ben ik aan Glucantime gekomen uit Spanje, wat daar voor de behandeling van Ivy ong 85 euro kost en hier in NL 450 euro..Mojuan schreef:Wat enorm heftig allemaal!
Maar zwaar is het wel, vooral vorige week toen het steeds slechter ging. Ik zag geen sprankeling in haar ogen en als ik dat niet zie bij een van mijn honden, dan stop ik accuut met de medicijnen en kijk of ze nog een opleving hebben zonder medicijnen. Het leven van haar moet wel leuk zijn voor haar en als dat leven lijden wordt.. dat kan ik haar, en alle andere honden, niet aandoen.
-
cindymaes
- Zeer actief
Jeetje wat een verhaal. Ik had eigenlijk een heel ander bericht verwacht
Een bericht waarin Yvi weer helemaal zich zelf zou zijn.
Maar gelukkig zit er wel verbetering in.
Ik kan me voorstelen dat je met lood in de schoenen weer met de injecties gaat beginnen. Maar ik ga heel hard duimen dat ze het deze keer aan kan!
Mag ik je vragen waar jij de injecties dan besteld hebt? Mijn vriendin betaald nml wel over de 300 euro om ze te laten importeren.
Heeeel veel beterschap verder voor je meisje!
Ik kan me voorstelen dat je met lood in de schoenen weer met de injecties gaat beginnen. Maar ik ga heel hard duimen dat ze het deze keer aan kan!
Mag ik je vragen waar jij de injecties dan besteld hebt? Mijn vriendin betaald nml wel over de 300 euro om ze te laten importeren.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Heb je Ivy via een stichting? Als dat zo is, vind ik het gek dat ze Leishmania honden plaatsen. Moet je zien wat een ellende en verdriet er van komt. En er zullen vast perioden zijn dat het goed gaat, maar het blijft een bron van zorg en stress voor de rest van haar leven.
Als de hond niet snel opknapt, zou ik voor euthanasie kiezen. Altijd maar ziek zijn, dat is toch geen leven?
Als de hond niet snel opknapt, zou ik voor euthanasie kiezen. Altijd maar ziek zijn, dat is toch geen leven?

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze komt van een stichting en ze hebben er netjes bij gezegd dat ze leish positief was. Ik heb al vaker honden gehad met een MZZ dus dat was geen reden om Iv niet te nemen. En ik weet ook wat leish of een van de andere MZZ kan doen met een hond, maar als je er eenmaal inzit is dat gewoon zo moeilijk. Ik heb het al eerder meegemaakt, ehrlichia en hartworm had zij, maar het blijft gewoon echt heel erg moeilijk.Paisley schreef:Heb je Ivy via een stichting? Als dat zo is, vind ik het gek dat ze Leishmania honden plaatsen. Moet je zien wat een ellende en verdriet er van komt. En er zullen vast perioden zijn dat het goed gaat, maar het blijft een bron van zorg en stress voor de rest van haar leven.
Toch zou het mij niet weerhouden om weer een hond te nemen die leish positief is en verder een super karakter heeft, zelfs de spoeddierenarts had gezegd wat een lieverd en dat zij dat nou juist moet hebben (niet dat ik het een andere hond gun hoor).
Ik heb wel voor mijzelf duidelijk een grens en die was afgelopen maandag bereikt. Maar doordat de dienstdoende dierenarts zei bel eerst maar met Utrecht en ik hierdoor 2 injecties niet gegeven had zag ik zo'n ontzettend groot verschil in hoe ze was. Het was net of ze 's avonds ging slapen en ik niet wist of ze de volgende dag doorkwam en werd wakker doordat Iv naast mijn bed stond te springen en wilde spelen. Echt 100% anders
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
leish heeft een incubatie tijd van 7 jaar.... je hebt dus nooit garantie, en aangezien de zandvlieg al in nederland gevangen is en dus hier ws aanwezig heb je ook hier kans op leish hoor... over een aantal jaar is het ook een ziekte die hier vaker voor gaat komen.Paisley schreef:Heb je Ivy via een stichting? Als dat zo is, vind ik het gek dat ze Leishmania honden plaatsen. Moet je zien wat een ellende en verdriet er van komt. En er zullen vast perioden zijn dat het goed gaat, maar het blijft een bron van zorg en stress voor de rest van haar leven.
Als een hond leish heeft bij aanvang adoptie is dat bekend dus weet je waar je aan begint.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
cindymaes schreef:Jeetje wat een verhaal. Ik had eigenlijk een heel ander bericht verwachtEen bericht waarin Yvi weer helemaal zich zelf zou zijn.
Sorry zie nu pas je berichtje. Ik heb ze via iemand (die ik overigens niet persoonlijk ken) bij een apotheek in Spanje laten bestellen. Heeft jouw vriendin een hond via een stichting? Misschien dat de stichting er goedkoper aan kan komen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas is de zandvlieg hier al gesignaleerdjacq1970 schreef:leish heeft een incubatie tijd van 7 jaar.... je hebt dus nooit garantie, en aangezien de zandvlieg al in nederland gevangen is en dus hier ws aanwezig heb je ook hier kans op leish hoor... over een aantal jaar is het ook een ziekte die hier vaker voor gaat komen.Paisley schreef:Heb je Ivy via een stichting? Als dat zo is, vind ik het gek dat ze Leishmania honden plaatsen. Moet je zien wat een ellende en verdriet er van komt. En er zullen vast perioden zijn dat het goed gaat, maar het blijft een bron van zorg en stress voor de rest van haar leven.
Als een hond leish heeft bij aanvang adoptie is dat bekend dus weet je waar je aan begint.
-
cindymaes
- Zeer actief
Demi schreef:cindymaes schreef:Jeetje wat een verhaal. Ik had eigenlijk een heel ander bericht verwachtEen bericht waarin Yvi weer helemaal zich zelf zou zijn.
Sorry zie nu pas je berichtje. Ik heb ze via iemand (die ik overigens niet persoonlijk ken) bij een apotheek in Spanje laten bestellen. Heeft jouw vriendin een hond via een stichting? Misschien dat de stichting er goedkoper aan kan komen
Nee ze heeft de moeder zelf geïmporteerd, en deze heeft het door gegeven aan enkele pups uit dat nestje. Niemand wist dat de moeder Leishmania had, en volgens vele deskundigen zou het niet overdraagbaar zijn op de pups..... Wel dus.

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Jeetje wat een slopende ziekte, heel veel sterkte!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
cindymaes schreef:Demi schreef:cindymaes schreef:Jeetje wat een verhaal. Ik had eigenlijk een heel ander bericht verwachtEen bericht waarin Yvi weer helemaal zich zelf zou zijn.
Nee ze heeft de moeder zelf geïmporteerd, en deze heeft het door gegeven aan enkele pups uit dat nestje. Niemand wist dat de moeder Leishmania had, en volgens vele deskundigen zou het niet overdraagbaar zijn op de pups..... Wel dus.
Heeft ze op dit moment een uitbraak van leish? En weet je toevallig of ze Allopurinol tabletten krijgt? Wat een rotziekte is het toch
Ik moet er echt niet aan denken als het hier in Nederland echt aktief wordt. Ik gok erop dat er heel veel honden gedumpt worden in een asiel oid, omdat de kosten echt enorm zijn bij een behandeling in NL.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel!Roxywoezel schreef:Jeetje wat een slopende ziekte, heel veel sterkte!!!
-
cindymaes
- Zeer actief
Nee, gelukkig is het nu al een 1 1/2 jaar onder controle. En maar hopen dat het voorlopig zo blijft...

-
cindymaes
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
cindymaes schreef:Hoe is het nu met Yvi?
Lief dat je het vraagt!
Op zich gaat het heel erg goed met Ivy. Zelfs zo goed dat ik nu dingen zie die ze doet wat ik nooit eerder gezien heb. Volgens de dieenarts komt dat zeer waarschijnlijk doordat ze altijd al niet helemaal ok geweest is (vanaf het moment dat ze bij mij kwam).
Ze is ontzettend vrolijk, enorm ondeugend, zeurt, kliert, blaft (nog nooit eerder gehoord) en ze is voorla heerlijk eigenwijs. Ze heeft haar eigen willetje en dat is iets wat we voor het eerst zien. Ze was altijd enorm braaf, lief en nu haalt ze echt streken uit. En ik ben daar echt enorm blij mee, want dan zit ze gewoon goed in haar vel.
Af en toe gaat het met het eten een beetje moeilijk, maar dat kan ook komen doordat toen ze zo ziek was alles kreeg.
Spannend blijft het altijd, want LM kan ineens weer terugkomen. Over een paar weken laten we een kleine bloedbeeld bepalen. Dit op aanraden van de dierenarts 1 keer in de 3 maanden. Mochten er veel verschillen opduiken in het bloed dan ben je er vlug bij.
Maar voor nu geniet ze enorm en ik geniet enorm van haar
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Geweldig nieuws zeg, super!

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Super!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
-
cindymaes
- Zeer actief
Wat super om te horen!!!!! Ik zij het je toch, het is doorbijten, maar ze kunnen weer helemaal terug op de benen komen!
Super goed nieuws!
Super goed nieuws!