Zijn woord tegen het mijne... hmm wie moet je nu geloven...Pemba schreef:Dat schreef je een tijdje geleden ook al en ik heb het bij mijn da gevraagd en die zegt dat het niet bestaat.kipo schreef:Kita had voedselallergie, bij haar waren terugkerende oorontstekingen ook het enige teken, alhoewel ze ook wel wat vaker op haar teentje lag te kluiven, maar daar was nooit iets aan te zien.
Ik zou ook aan de da vragen om eerst een kweek te nemen, dat is makkelijker en sneller dan een eliminatiedieet. Komt daar niks uit, dan is elimineren een logische volgende stap en dat kan zowel met vers (enkelvoudig, met een diersoort die hij nog niet gehad heeft) als met brok (liefst een brok op basis van gehydrolyseerde eiwitten). Eventueel kun je dmv bloedonderzoek laten uitzoeken waar hij allergisch voor is, want sinds kort bestaat er ook een test voor allergiën tegen voedingsmiddelen.
Dus hoe zit het nou?
Testen om allergiën aan te tonen tegen voedingsmiddelen zijn er nog niet zo lang, maar dit laboratorium biedt er een aan, zowel voor de hond als voor de kat. Ik moet wel toegeven dat ik niet weet hoe betrouwbaar die test precies is, maar als richtlijn durf ik hem wel te gebruiken.
De gouden standaard voor voedselallergie blijft een zelfbereid dieet dat tenminste 10 weken wordt volgehouden.