Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe en wat in kong?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hoe en wat in kong?

Ongelezen bericht door malinois »

Xavi is sinds deze week in t gelukkige bezit van een extreme kong. En dat weet de buurt nu ook denk ik. Ding en hijzelf stuiteren vrolijk door t huis.
Om hem ietsje rustiger te krijgen met t ding wil ik er dus iets indoen (bevroren yoghurt ???) maar wat doe ik erin en hoe blijft t erin als t nog niet bevroren is. Zit toch ook aan de smalle kant een gaatje dus daar loopt t dan toch ook uit?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hoe en wat in kong?

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Dat kleine gaatje afplakken met tape en dan staand de vriezer in, dan loopt er niks uit (wel plakkertje eraf halen als je hem geeft). Zelf doe ik er voornamelijk yogurth/kwark, honing en brokjes in wat daarna in de vriezer gaat, en soms gewoon wat pindakaas of smeerkaas
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Het kleine gaatje kan je dichtsmeren met wat pindakaas of smeerworst/kaas en dan rechtop in een bekertje zetten en dan vullen met van alles en nog wat. Kan alleen yoghurt maar ook met alleen pindakaas aan de zijkanten gesmeerd. Brokjes, bouillon, geraspte kaas, kipvleugeltje, stukjes wortel, brood, restjes vleeswaren. Wat hij maar lekker vind en wat jij erin kwijt kunt.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik prop in het kleine gaatje een stukje brood en dan doe ik er bijvoorbeeld yoghurt in. Ik gooi het dan nog wel in een zakje in de vriezer, voor het geval het toch lekt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

denk er wel aan dat veel honden juist gaan gooien met een gevulde kong :-) yoghurt tegen het plafond zeg maar..

bij sam doe ik er soms een plakje kaas in. 20 seconde in de magnetron zodat het lekker smelt en plakt, afkoelen en veel plezier vent!

en lola was gen op een boterham met pindakaas erin en dan afsmeren met pindakaas :-)
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik maak hier meestal de kong met kvv in de vriezer, maar ook soms met wat brokjes en laagjes biogarde erin. Ik zet de kongs dan in een bakje zodat het niet overal lekt.

Maar hier 1 die altijd stuitert en 1 die altijd rustig ligt te likken. Al is het stuiteren van degene die stuitert wel minder als de kong bevroren is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:denk er wel aan dat veel honden juist gaan gooien met een gevulde kong :-) yoghurt tegen het plafond zeg maar..

:80: :hmmm:

neeeeeej da's niet de bedoeling :schrik:
Ik heb nu een kong die stuitert en een hond die die bewegingen exact nadoet zo ongeveer, dat moet niet met een kong met inhoud! :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

JBK schreef:Ik prop in het kleine gaatje een stukje brood e.
ahhhh da's een goeie :idea:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik smeer meestal pindakaas aan de binnenrand
ursula66
Actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door ursula66 »

Eergisteren een kong gekocht voor onze pup (3 maanden) en gevuld met kaasblokjes, in de magnetron, brood erin, in de koelkast en daarna gegeven.
Ze is er gisteren veel mee bezig geweest. Vandaag ziet ze hem niet meer staan (liggen), terwijl er nog wel veel kaas in zit.
Is dit verlies van interesse omdat ze het er niet uit krijgt?
Hoe krijgen ze het er eigenlijk uit? Want ze kan alleen bij dat wat aan de rand van de grote opening zit natuurlijk.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik frommel ook altijd een stukje brood in het kleine gaatje, dan laagje yoghurt, wat fruit, laagje yoghurt enz enz, zet het in een muffinvorm in de vriezer, even afspoelen onder de kraan zodat de tong niet blijft plakken en smullen maar :F: Voor Luna doe ik het trouwens met appelmoes, die kan niet tegen zuivel.
Met een ijskong word nooit gegooid, daar gaan ze rustig aan likken en kauwen. Geef ik iets anders erin dan willen ze er wel eens mee gooien.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

ursula66 schreef:Eergisteren een kong gekocht voor onze pup (3 maanden) en gevuld met kaasblokjes, in de magnetron, brood erin, in de koelkast en daarna gegeven.
Ze is er gisteren veel mee bezig geweest. Vandaag ziet ze hem niet meer staan (liggen), terwijl er nog wel veel kaas in zit.
Is dit verlies van interesse omdat ze het er niet uit krijgt?
Hoe krijgen ze het er eigenlijk uit? Want ze kan alleen bij dat wat aan de rand van de grote opening zit natuurlijk.
Dit is ook veel te moeilijk voor zo'n jonge pup. Makkelijk beginnen, smeerworst oid, en daarna kan je het moeilijker maken.

Blikvoer vinden ze hier geweldig, maar krijgen ze zelden tot nooit. Ik stop het weleens in de kongen, wat brokjes erbij en dan stop ik er een kippennek in om het af te sluiten.
Nu liggen er kongijsjes in de vriezer: yoghurt, banaan en honing!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”