Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met de Hema hondenverzekering?
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Ervaring met de Hema hondenverzekering?
Zoals het onderwerp, heeft er iemand ervaring met deze verzekering? Hoe zijn ze met uitbetalen?
Onze huidige hond is verzekerd via petplan en we spelen eigenlijk nog steeds gelijk met de kosten aan de verzekering en aan de dierenartskosten. Aangezien ze diverse dingen heeft ga ik met haar niet wisselen van verzekering.
Echter is er nu wel een moment om eens goed te kijken en heb al de keuze beperkt tot twee verzekeraars namelijk de verzekering via Hema en toch ook petplan.
Ben even gaan kijken tussen petplan en hema. Bij petplan het plus (middelste pakket) en de hema met aanvullend fysiotherapie zit 10 euro per maand verschil in.
Zijn er mensen die bewust niet voor hema gekozen hebben? en waarom niet? Heb zelf het idee dat het ongeveer hetzelfde vergoed. Zit met een hond van boven de 15 kg dus heupen is bij beide beperkt.
Heb nog wat verder geplozen naar de verschillen. met behulp van http://www.dierverzekeringvergelijking. ... ekeringen/ (hier klopt volgens mij wat niet van bij de hema, preventieve zorg staat op de site bij de aanvullende tot 50 euro en die aanvullen wil ik toch al kiezen. Volgens de site worden de medicijnen wel vergoed en laboratoruim onderzoeken ook) verdere verschillen
- orthomanuele dierengeneeskunde/chiropractie Hema niet Bij PP 75%
-laboratoriumonderzoek staat op overzicht dierverzekeringvergelijking dat hema niets vergoed (?) pp wel
- opname kliniek na 7 dagen vergoed pp nog 50% hema volledig
- tandheelkunde bij pp 50% bij hema alleen via aanvullende verzekering
- hartproblemen bij pp 50% hema niet.
+ lasertherapie hema vergoed petplan niet
+ consult(+behandeling) hema wel, pp 75%
+ diagnostiek heup en elleboog zwaarder dan 15kg hema 1e consult, pp niet
Onze huidige hond is verzekerd via petplan en we spelen eigenlijk nog steeds gelijk met de kosten aan de verzekering en aan de dierenartskosten. Aangezien ze diverse dingen heeft ga ik met haar niet wisselen van verzekering.
Echter is er nu wel een moment om eens goed te kijken en heb al de keuze beperkt tot twee verzekeraars namelijk de verzekering via Hema en toch ook petplan.
Ben even gaan kijken tussen petplan en hema. Bij petplan het plus (middelste pakket) en de hema met aanvullend fysiotherapie zit 10 euro per maand verschil in.
Zijn er mensen die bewust niet voor hema gekozen hebben? en waarom niet? Heb zelf het idee dat het ongeveer hetzelfde vergoed. Zit met een hond van boven de 15 kg dus heupen is bij beide beperkt.
Heb nog wat verder geplozen naar de verschillen. met behulp van http://www.dierverzekeringvergelijking. ... ekeringen/ (hier klopt volgens mij wat niet van bij de hema, preventieve zorg staat op de site bij de aanvullende tot 50 euro en die aanvullen wil ik toch al kiezen. Volgens de site worden de medicijnen wel vergoed en laboratoruim onderzoeken ook) verdere verschillen
- orthomanuele dierengeneeskunde/chiropractie Hema niet Bij PP 75%
-laboratoriumonderzoek staat op overzicht dierverzekeringvergelijking dat hema niets vergoed (?) pp wel
- opname kliniek na 7 dagen vergoed pp nog 50% hema volledig
- tandheelkunde bij pp 50% bij hema alleen via aanvullende verzekering
- hartproblemen bij pp 50% hema niet.
+ lasertherapie hema vergoed petplan niet
+ consult(+behandeling) hema wel, pp 75%
+ diagnostiek heup en elleboog zwaarder dan 15kg hema 1e consult, pp niet
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Maartje
- Zeer actief
Re: Ervaring met de Hema hondenverzekering?
Ik ben van Petplan overstapt naar Hema toen ze van een vast eigen risico per declaratie over gingen naar een eigen bijdrage. Voor mij was dat gunstiger.
- joyce83
- Zeer actief
Heb je al ervaring met het uitkeren van de Hema? Qua vergoede dingen zitten ze wel ongeveer op hetzelfde toch?
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Wij zitten bij de hema
tot nu toe tevreden, eind vorig jaar gedeclareerd. En het is er gewoon netjes bijgeschreven (geloof ik).
- Maartje
- Zeer actief
Vorig jaar hebben ze netjes betaald. En maandag heb ik weer een declaratie verstuurd, dus dat is even afwachten.joyce83 schreef:Heb je al ervaring met het uitkeren van de Hema? Qua vergoede dingen zitten ze wel ongeveer op hetzelfde toch?
Ik heb even op de site van Petplan gekeken en volgens mij zitten er qua vergoede dingen geen grote verschillen in. Alleen betaal ik 45 euro eigen risico per jaar en niet 15% of meer per rekening. Er is mij trouwens ook niet bekend dat laboratoriumonderzoek en hartproblemen bij de Hema niet vergoed zouden worden, dat zou ik na moeten kijken.
- joyce83
- Zeer actief
Maartje die vraag had ik ook al, volgens hun site kan ik het niet eruit halen dat het niet wordt vergoed maar via de kieswijzer staat het zo. Daarvoor ga ik wel nog bellen voor ik wat afsluit aangezien dat wel eens voor wil komen.
- Maartje
- Zeer actief
Ik heb inmiddels ook even op de site van de Hema gekeken en kan dat er ook niet uithalen. Laboratoriumonderzoek valt volgens mij onder noodzakelijke diagnostiek zoals bloed-, urine-, ontlastings- en weefselonderzoek en dat wordt vergoed. Daar heb ik vorig jaar ook gewoon wat voor terug gekregen. Er staat ook nergens een uitsluiting voor hartproblemen.
- joyce83
- Zeer actief
Fijn dat je even mee kijkt Maartje 
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Hier ook 1 bij Hema. Het bloedonderzoek voor allergie heb ik gewoon vergoed gekregen. Ze betalen altijd netjes uit en ik ben dan ook zeer tevreden.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zit sinds kort bij de Hema met Kenji. Nog geen ervaringen met uitkeren, lees wel even mee hier 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Hier ook Hema en uitbetalen gaat heel vlot! Vorig jaar had ik het binnen een week!

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Neeltje
Hier zeer tevreden met Hema, betalen netjes uit.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier ook Hema en erg tevreden over.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
Inger1993
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
- Contacteer:
Wij zitten bij de Ohra ...
Even nieuw bloed in het eten gooien!!
Maar wij zijn erg tevreden over hun
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ohra, puh (alhoewel die wel goedkope autoverzekeringen schijnen te hebben)Wij zitten bij de Ohra ...
Nee de HEMA is prima hoor
Even serieus, geen ervaring met andere verzekeraars maar HEMA voldoet.
Wij hebben basis pakket, sparen zoveel mogelijk de rekeningen op want de eigen bijdrage is
45 E per declaratie en meer declaraties tegelijk is mogelijk. Je moet dan alleen even opletten
dat je binnen 1 jaar vanaf de 1ste rekening die je opspaart de declaratie doet.
Uitbetalen gaat snel en we hebben nog geen problemen/vragen/controles/uitstel etc. gehad
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
De hond van mijn zoon was bij HEMA verzekerd. Werd vorig jaar november voor het eerst ziek en heel snel daarna overleed hij. Mijn zoon was ook verzekerd voor de crematiekosten en alles is heel netjes binnen 1 week uitbetaald.

- Maartje
- Zeer actief
Vorige week maandag de declaratie verstuurd en vandaag een mail met wat ze gaan vergoeden. Het is toch wel de moeite dat even goed na te kijken.
Zo zijn mijn honden voor preventieve zorg voor €50 euro per jaar verzekerd. Maar de de flacon Defendog wordt als verzorgingsproduct gerekend.
Vorig jaar werden producten van Puur vergoed, nu niet meer. Overigens vergoedde Petplan dat ook niet.
En ze snappen niet dat als ik met 2 of 3 honden bij de DA kom dat er dan bij één hond een lang consult staat maar dat dat wel voor alle 2 of 3 was. Petplan ging akkoord met het delen door 2 of 3, dat is ook wel zo eerlijk. Maar Hema kijkt alleen waar het consult staat. Bij deze declaratie is dat niet in mijn voordeel, nu krijg ik iets minder terug. Maar bij de declaratie van de andere hond krijg ik terug en dan is het waarschijnlijk in mijn voordeel aangezien ik ook een consult bij die hond heb staan die voor de helft bij mijn onverzekerde hond hoort.
Ik heb een mail terug gestuurd. Ben benieuwd.
Zo zijn mijn honden voor preventieve zorg voor €50 euro per jaar verzekerd. Maar de de flacon Defendog wordt als verzorgingsproduct gerekend.
Vorig jaar werden producten van Puur vergoed, nu niet meer. Overigens vergoedde Petplan dat ook niet.
En ze snappen niet dat als ik met 2 of 3 honden bij de DA kom dat er dan bij één hond een lang consult staat maar dat dat wel voor alle 2 of 3 was. Petplan ging akkoord met het delen door 2 of 3, dat is ook wel zo eerlijk. Maar Hema kijkt alleen waar het consult staat. Bij deze declaratie is dat niet in mijn voordeel, nu krijg ik iets minder terug. Maar bij de declaratie van de andere hond krijg ik terug en dan is het waarschijnlijk in mijn voordeel aangezien ik ook een consult bij die hond heb staan die voor de helft bij mijn onverzekerde hond hoort.
Ik heb een mail terug gestuurd. Ben benieuwd.
- joyce83
- Zeer actief
Ja dat soort dingen moet je dan in de gaten houden. Nu zal dat bij ons ook nog anders zijn omdat dan een bij petplan en de ander dan misschien bij de Hema uit komt.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik lees mee.
Weet iemand bij welke verzekeringsmaatschappij de Hema zijn verzekering onderbrengt?
Weet iemand bij welke verzekeringsmaatschappij de Hema zijn verzekering onderbrengt?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- joyce83
- Zeer actief
Volgens mij Achmea
- joyce83
- Zeer actief
Als ik het gisteren goed gelezen heb dan is wel nog een verschil dat petplan de rekening voor de pup entingen van 9 en 12 weken wel betaald en Hema niet omdat je eerst 30 dagen verzekerd moet zijn.
dertig dagen wachttijd
Het is goed om van tevoren rekening te houden met de wachttijd. De eerste 30 dagen na het afsluiten van de dierenverzekering of aanvullende dekking is uw huisdier nog niet verzekerd. Voor Preventieve zorg (aanvullende dekking) is er geen wachttijd.
Zo staat het op de site, maar valt het consult voor de entingen ook onder preventieve zorg of krijgen we dan de entingen vergoed. Nou ja het is maar tot 50 euro dus dat is er al snel uit in ons geval dan.
dertig dagen wachttijd
Het is goed om van tevoren rekening te houden met de wachttijd. De eerste 30 dagen na het afsluiten van de dierenverzekering of aanvullende dekking is uw huisdier nog niet verzekerd. Voor Preventieve zorg (aanvullende dekking) is er geen wachttijd.
Zo staat het op de site, maar valt het consult voor de entingen ook onder preventieve zorg of krijgen we dan de entingen vergoed. Nou ja het is maar tot 50 euro dus dat is er al snel uit in ons geval dan.
- Klauw1980
- Actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
We hebben een grote hond en bij Hema waren de vergoedingen daar niet op afgestemd zeg maar. We hebben gekozen voor Ohra, bijna alles wordt daar eigenlijk wel vergoed, we betalen voor alles 20% eigen risico en de rest wordt door hen vergoed. (ook sterilisatie, heupen, e.d.) 34 euro per maand geloof ik. Maximale vergoeding per jaar is volgens mij 6000 euro. Vonden we prima. En qua maandkosten verschilde het maar 5 euro met de ene of de andere.
- Klauw1980
- Actief
We hebben een grote hond en bij Hema waren de vergoedingen daar niet op afgestemd zeg maar. We hebben gekozen voor Ohra, bijna alles wordt daar eigenlijk wel vergoed, we betalen voor alles 20% eigen risico en de rest wordt door hen vergoed. (ook sterilisatie, heupen, e.d.) 34 euro per maand geloof ik. Maximale vergoeding per jaar is volgens mij 6000 euro. Vonden we prima. En qua maandkosten verschilde het maar 5 euro met de ene of de andere.
-
Neeltje
Een wachttijd voordat je gebruik kunt maken van een verzekering is bijna bij alle verzekeringen het geval, ook die je voor jezelf afsluit.joyce83 schreef:Als ik het gisteren goed gelezen heb dan is wel nog een verschil dat petplan de rekening voor de pup entingen van 9 en 12 weken wel betaald en Hema niet omdat je eerst 30 dagen verzekerd moet zijn.
dertig dagen wachttijd
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
OK, dank je wel.joyce83 schreef:Volgens mij Achmea
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Klauw1980
- Actief
In spoedgevallen kun je wel gewoon gebruik maken van de verzekering al, voor de standaarddingetjes dan alleen niet. Op zich logisch. Is met recchtsbijstandverzekering e.d. ookNeeltje schreef:Een wachttijd voordat je gebruik kunt maken van een verzekering is bijna bij alle verzekeringen het geval, ook die je voor jezelf afsluit.joyce83 schreef:Als ik het gisteren goed gelezen heb dan is wel nog een verschil dat petplan de rekening voor de pup entingen van 9 en 12 weken wel betaald en Hema niet omdat je eerst 30 dagen verzekerd moet zijn.
dertig dagen wachttijd
- Klauw1980
- Actief
Ik vroeg me af he... onze dame is een paar maanden geleden geopereerd omdat ze stenen had gegeten. Dat was iets eenmaligs, maar herinner me net dat ik bij de aanmelding van de verzekering dat niet vermeld heb. het had namelijk als gevolg dat ze dan geen vergoedingen meer zou krijgen als ze dingen aan haar maag zou hebben. Dat vond ik dus nergens op slaan en heb dat eigenlijk zonder na te denken op nee geklikt. Ze heeft namelijk helemaal niks aan haar maag, niks chronisch o.i.d.
Bedenk me nou eigenlijk net pas of dat dan fraude is of niet, vind zelf van niet eigenlijk
Bedenk me nou eigenlijk net pas of dat dan fraude is of niet, vind zelf van niet eigenlijk
- Maartje
- Zeer actief
Hema heeft mijn mail heel netjes beantwoord en ik krijg ook de dingen die eerst onder verzorgingsmiddelen gegooid werden gewoon vergoed.