Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

te lange nagels??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

te lange nagels??

Ongelezen bericht door Patrol »

Onze rottie heeft volgens mij te lange nagels. Ze steken bijna een centimeter uit haar tenen. Vooral als ze op onze gladde houtenvloer loopt, gaan de tenen uit elkaar staan en heeft ze erge lange nagels. Moet ik er wel bij zeggen dat ze ook vrij grote voeten heeft :mrgreen: :mrgreen:

Ze is nu een halfjaar bij ons en ze waren al aan de lange kant, maar zijn dus nu nog langer.

Wie kan haar nagels het beste knippen?? Da of trimsalon? En moeten ze wel geknipt?? Kan ik het ook zelf doen met bv. een vijl? Hoe kan ik er voor zorgen dat ze daarna niet meer te lang worden?? Ze loopt erg veel en vaak buiten, maar niet op harde ondergrond....
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik knip zelf bij Rataplan. Met een guillotine schaar. Iets voorbij de ronding knippen. Hij loopt nu te veel op gras ipv stenen vandaar dat ik sinds wehier wonen zijn nagels knip.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Rataplan schreef:Met een guillotine schaar. Iets voorbij de ronding knippen.
Een WAT voor schaar?? Is dat zo´n speciale ´nagelsvanhondknip-schaar´?? En iets voorbij welke ronding? Je bedoeld op de plek waar de nagels naar beneden gaan groeien? Rataplan heeft ook zwarte nagels, toch? Ben je niet bang dat je in het leven knipt?
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Patrol schreef:
Rataplan schreef:Met een guillotine schaar. Iets voorbij de ronding knippen.
Een WAT voor schaar?? Is dat zo´n speciale ´nagelsvanhondknip-schaar´?? En iets voorbij welke ronding? Je bedoeld op de plek waar de nagels naar beneden gaan groeien? Rataplan heeft ook zwarte nagels, toch? Ben je niet bang dat je in het leven knipt?
De nagels zijn TE lang als de hond rechtop staan en de nagels de grond raken. Is dit niet het geval dan hoef je geen nagels te knippen.

DA of trimsalon..... DA is erg duur, dus zou ik zeggen trimsalon :P

Er bestaat een ruim assortiment nagelscharen voor honden. Dit omdat je de nagels van grote honden echt niet met een mensennagelknippertje geknipt krijgt. Daarbij is het belangrijk dat de schaar goed scherp is anders knijpt die eerst de nagel plat voordat die 'm afknipt en een ieder kan zich voorstellen dat dit niet prettig is voor de hond.
Als de hond zwarte nagels heeft bestaat daar altijd het gevaar dat je in het leven knipt. Ben je daar erg bang voor, pak dan een vijl en vijl de nagels wat korter. Wanneer je toch gaat knippen, knip dan in etappen. Klein stukje eraf, even controleren of de nagel van de grond afstaat, zo niet nog een klein stukje enz enz. Zo doe je er wel iets langer over, maar als je nu goed raak zou knippen dan heb je de rest van zijn leven problemen met deze hond zijn nagels te knippen.

2 voorbeelden van nageltangen

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik knip ze altijd zelf, wel met een hondennagelschaar en niet zo'n tang.. dat heb ik 1 x geprobeerd maar dat vind ik niets...
Maar ik knip gewoon het puntje eraf, op de gok en het is nog steeds goed gegaan.... daarna een brokje ...klaar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

ik knip ze ook zelf, weliswaar met het zweet op de rug,maar alla...
Ik heb ook zo'n quillotine-schaar gekocht, simpelweg omdat 1x knippen van de nagel dan al voldoende is om er een stuk af te krijgen, en dat is bij andere tangetjes wel eens prutsen geweest.
Heb het 1x bij de DA laten doen en dat is idd vreselijk duur, trimsalons heb ik geen ervaring mee.Het is goed zelf te doen,mits de hond goed rustig blijft.Ik deed het meestal in zijn slaap en dat beviel prima,maar de smiecht heeft me nu in de gaten als ik met dat ding aan kom zetten,maar inmiddels laat hij het nu ook zo gewoon als hij wakker is toe,maar leuk vinden we het eerlijk gezegd allebei niet zo,hoor!! :roll: :roll: :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”