Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Normaal gesproken zie ik alle border collies met staart punt omlaag (tenzij ze aan het werken etc zijn) maar deze draagt zijn staartje in een krulletje omhoog als een klein varkentje
Komt dit vaker voor ?
Papa en mama zijn beide borders , zelfde papa en mama hebben ons eerder al een wondertje gegeven
Hier heeft hij ook een zeer spits kopje als je het mij vraagt
En dit is hem nu (helaas is de foto gedraaid )
Ik vraag me af of dat raszuivere borders zijn. Hebben de ouders geen stambomen? Dat ze lijken op BC hoeft niet te betekenen dat ze raszuiver BC zijn, hè?
Hilde schreef:Ik vraag me af of dat raszuivere borders zijn. Hebben de ouders geen stambomen? Dat ze lijken op BC hoeft niet te betekenen dat ze raszuiver BC zijn, hè?
Dat klopt inderdaad , De ouders van hun zijn borders en daar de ouders van ook maar ik heb geen idee wat de ouders daar weer van zijn.
pups met een hoge staartaanzet kunnen dat wel eens doen ja.
Zou er toch moeten uitgroeien naargelang hij opgroeid (het omhoog krullen dan, de hoge staartaanzet blijft uiteraard)
Ook veel raszuivere border collies dragen hun staart hoog, maar dan wel bij fel enthousiasme oid, in rust hoort het te hangen.
Als hij zijn staart dus áltijd zo draagt zit er misschien wat anders door
Kay draagt zijn staart ook vrij snel hoog. Hij heeft snel spanning en draagt dan zijn staart over de rug, als ik dat toch nog wel iets anders dan bij deze.
En ach mijn Norah wordt ook met regelmaat van de klok voor stabij uitgemaakt, en die heeft toch een stamboom voor een border....
Aniway schreef:Bij de poten ( vlekjes), de kop ( uitstraling).
Dat is wat ik zo snel zie, wat er van een Stabij in zou kunnen zitten.
\
Ik dacht eerst ook dat zwarte vlekjes op zijn poten niks te maken had met een ''echte'' border tot ik borders zag met stamboom die dit ook hadden.
Ik dacht dat een stabij zijn staart net zo draagt als een border , de kleine draagt zijn staart wel heel hoog en gekruld vinden jullie ook niet ?
Beike draagt zijn staart meestal laag, ontspannen.
Alleen als hij een andere hond ziet of als er ergens actie te bespeuren is, draagt hij zijn staart even hoog in een krul.
Maar al vrij snel hangt deze weer gewoon.
Beike draagt zijn staart nooit blijvend in een krul.
Hier draagt hij zijn staart altijd in een krulletje
Nu moet ik zeggen als hij zichzelf klaarmaakt om te gaan liggen / zitten gaat het staartje weer omlaag en als hij ligt is het staatje tussen zijn beentjes.. Ook hier geen idee of dit altijd zo is met honden die een krul staart hebben.
Zoals ik weet van onze grote vriend is dat hij zijn staart hoog houd als hij spelend/waaks is en in rechte lijn met zijn rug als hij aan het werken is..
Sita schreef:Ik zie er wel wat stabij in bij die laatste foto. Dat zou de staartdracht van de pup kunnen verklaren.
Een rasechte stabij draagt zijn staart laag. Een krul duidt ook bij de stabij op vermenging met andere rassen. Een stabij heeft overigens geen spitse kop.
Daarnaast hebben stabij x bc kruisingen zover ik weet allemaal ticking
De mijne heeft toch echt een stamboom en draagt zijn staart bij actie in een krul en er zijn heel veel stabijtjes die dit hebben. Maar ik vind vooral de ogen en expressie lijken op een stabij. Die ticking komt ook voor bij de border dus dat was niet waarom ik aan een stabij dacht.
Zowel Shelties als BC's dragen normaal gesproken hun staart vooral wat naar beneden, iets afhangend.
Habibi is een kruising tussen die 2 rassen, en draagt haar staart meestal in een krul. In ieder geval als ze gewoon relaxed of vrolijk rondloopt. Bij eten is de staart vaak lager, bij kennismakingen met andere honden wisselend. Maar het is eerder een wat onzeker hondje dan een dominant hondje. Dus zelfs dat klopt niet altijd.
Ik zou het hondje op de eerste foto ook niet ingeschat hebben als zuivere border. (sorry als ik iemand hiermee beledig, dat is niet de bedoeling) Maar ook zuivere borders dragen dus af en toe de staart hoger, als ik de reacties in dit topic zo doorlees.
Om kleur en tekening aan een ras op te hangen is nogal simpel, zo werkt dat niet.
Maar die staart is niet typisch en het hoort ook niet bij stabij trouwens.
Ik zie eerder iets spits-achtigs.
Als in spitshond.
Er zit wel een duidelijk knik in waardoor hij echt over de rug draait. Een knik die vrij vroeg in de staart zit en dat is eigenlijk niet echt des borders. De knik bij borders zit lager, ook bij de borders die hun staart over de rug dragen. Husky x border collie, ik ken er inmiddels toch wel een stuk of wat en wordt dus ook nog wel eens gedaan en zou ik ook in jou hond niet raar vinden eigenlijk....
Ook hier nog nooit een krul in de staart gezien bij de borders die ik ken (allemaal met stamboom). Staart gaat wel omhoog en kan dan wat omkrullen maar dat ziet er anders uit dan bij jouw border.
Weet je 100% zeker dat er geen ander ras doorheen zit? Dat de ouders kruising border zijn bijv?
Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014) Makso's Stars op Facebook