Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker hondenvoer????? Welke merken???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

M@ri@nne schreef:
joe schreef:
M@ri@nne schreef:
joe schreef:Hoi hoi,

FF is binnen. Heb hem net wat gegeven en......hij eet het niet :cry2: :cry2:
Hij heeft net 2 dagen versvlees gehad en kijkt nu zo van: Wat geef je me nou, waar is mijn vlees??
Zal ik hem maar geen vesr meer geven?
Of kan ik het versvlees door zijn voer mengen??? Dan eet hij het vast wel??
Bak neerzetten, 5 minuten laten staan. Gaat hij dan nog niet eten weghalen en pech gehad. Vanavond weer, neerzetten, 5 minuten wachten, nog niet eten? Dan weer weghalen en pech gehad. Gaat hij vast wel eten op een gegeven moment hoor.
Maar hij is al zo mager :cry2:
Mag er niet iets lekkers doorgemend worden??
Je hebt het nog maar 1 keer geprobeert. Ik zou toch iets langer wachten voor ik dat zou proberen.
Ja..je hebt gelijk.....ik ben veel te ongeduldig...
Ga het proberen :ok:
Eveline
Actief

Ongelezen bericht door Eveline »

joe schreef:
M@ri@nne schreef:
joe schreef:Hoi hoi,

FF is binnen. Heb hem net wat gegeven en......hij eet het niet :cry2: :cry2:
Hij heeft net 2 dagen versvlees gehad en kijkt nu zo van: Wat geef je me nou, waar is mijn vlees??
Zal ik hem maar geen vesr meer geven?
Of kan ik het versvlees door zijn voer mengen??? Dan eet hij het vast wel??
Bak neerzetten, 5 minuten laten staan. Gaat hij dan nog niet eten weghalen en pech gehad. Vanavond weer, neerzetten, 5 minuten wachten, nog niet eten? Dan weer weghalen en pech gehad. Gaat hij vast wel eten op een gegeven moment hoor.
Maar hij is al zo mager :cry2:
Mag er niet iets lekkers doorgemend worden??
Hi Joe,

Ik zou als ik jou was eerst 1 week versvlees geven. Dat zuivert je hond iets meer en
dan kan je ZONDER het te mengen (met je vorige voer of met versvlees) de
brokken gaan geven.
Houdt er rekening mee dat alles even nieuw is voor hem. Met die week versvlees komt
ie ook nog wel wat aan (aan kracht in ieder geval)
Geef niet op hoor! Ga niet NU allerlei brokken proberen. Blijf even bij de FF.
Hij gaat er echt wel een keertje aan beginnen, en zoals hiervoor al werd geschreven;
laat het even staan (5 minuten is wel erg kort hoor, maar na 1 kwartier echt weghalen
en 's avonds weer proberen) Weer een kwartier laten staan en zo moet je het echt
5 dagen volhouden. Daarna pas weer versvlees gaan geven. Wanneer je na 2 dagen
geen succes met je brokken weer naar versvlees overstap heeft hij dat veel te snel door
en zo af en toe zonder voer kan een hond gemakkelijk. Niet denken; achut hij is al zo
mager; hij moet ook aan de geur en smaak wennen. Niets anders geven.
Houd vol!
Lieve groet van Eefy
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Hou vol, zelfs al valt je hond dood, hij moet maar zo koppig niet zijn het ultieme voer niet te willen :mrgreen: .

te gek voor woorden... als hij het nu niet mag, zal hij het voor de rest van zijn leven met tegenzin eten. Als ik een brok geef, moet die van de eerste keer gelust worden, of ik geef het nooit meer.
Eveline
Actief

mechelaar_fan schreef:Hou vol, zelfs al valt je hond dood, hij moet maar zo koppig niet zijn het ultieme voer niet te willen :mrgreen: .

te gek voor woorden... als hij het nu niet mag, zal hij het voor de rest van zijn leven met tegenzin eten. Als ik een brok geef, moet die van de eerste keer gelust worden, of ik geef het nooit meer.
Na 1 keertje proberen is dat wel een beetje weinig, vind je niet?
Lieve groet van Eefy
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Vonya lustte eerst ook geen Farmfood. Totdat ze een tijd op vers had gestaan. Nu smult ze ervan. Heeft denk ik ook te maken met gewend zijn aan allerhande smaakstoffen en bakvetten. Die zitten niet in Farmfood.
Mijn advies: Geef hem eerst een paar weken vers en probeer dan de Farmfood nog eens...
Je kunt er ook een beetje warm water doordoen. Komt de geur iets vrij.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Probeer je hondje eerst eens goed te zuiveren. Raya heeft ook jaren supermarktbrol gehad, ze at bijna niets, was mager, had een vieze vacht, huid enz. Ze was gewoon totaal niet gezond en voelde zich ook echt slecht. Ook een "goede" brok at ze op dat moment niet. Toen zijn we begonnen met een "goede" brok met wat blikvlees erbij. Dat at ze wel. Een maand later zijn ze gestopt met dat blikvlees en at ze de brok zo, waarschijnlijk voelde ze zich toen al beter. Later heb ik nog verschillende brokken gegeven aan haar, ze heeft ook een weekje versvlees gekregen, ze krijgt nu nog één keer per week vers, ze krijgen dikwijls een zelf-samengestelde maaltijd... Maar die brokken (FF), die vind ze ook even lekker, ze is een echte alleseter geworden en eten is haar grootste hobby.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
mechelaar_fan
Zeer actief

WendyV schreef: Heeft denk ik ook te maken met gewend zijn aan allerhande smaakstoffen en bakvetten. Die zitten niet in Farmfood.
...
die zitten ook niet in een ander goed voer. daar vernevelen ze kippevet (of schapevet, of visolie naargelang de brok) over de brok, zo'n kunstmatige smaakstoffen voegen ze dus niet toe.
Eveline
Actief

mechelaar_fan schreef:
WendyV schreef: Heeft denk ik ook te maken met gewend zijn aan allerhande smaakstoffen en bakvetten. Die zitten niet in Farmfood.
...
die zitten ook niet in een ander goed voer. daar vernevelen ze kippevet (of schapevet, of visolie naargelang de brok) over de brok, zo'n kunstmatige smaakstoffen voegen ze dus niet toe.
Maar wel de conserveringsmiddelen, bindmiddelen, vitamines in kunstmatige toevoegingen.
Het ene om het langer houdbaar te maken (sommige brokken zijn bijna 2 jaar houdbaar;
da;s toch niet normaal?) Het andere omdat al het goede nu eenmaal kapotgebakken en
geexpandeerd en verhit is. Dat zijn een paar redenen waarom een geperste brok
echt wat beter is en Farmfood is er zo een (n.b. er zijn meerder merken die een prima
geperste brok hebben hoor!) Vandaar dat honden even iets langer te tijd nodig hebben
om te "ontgiften" (= het zich ontdoen van al die gifstoffen en de darmen weer normaal
te laten functioneren).
Lieve groet van Eefy
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

joe schreef:
diesel schreef:als je gewoon altijd een complete variant pakt, onwillekeurig welk merk , zit je altijd goed.
Ik heb bij ons in de supermarkt het merk Smuldier gezien.
Bevat geen kleur-geurstoffen en bindmiddelen, etc.....
Het is erg goedkoop 40 eurocent per 400 gram...en ik heb het niemand van jullie zien noemen..
Zou het goed zijn? Is vers ongeacht het merk altijd in orde??
Dan heb je weer niet de complete versie. Je hebt van Smuldier pens, hart , vlees en kip die zijn allmeaal niet compleet. Er is maar 1 complete versie en die kost 1 euro nog wat, dacht ik. Ze krijgen het hier ook wel eens, maar ik vul het aan met wat ik eerder noemde. Ze krijgen niet de complete verse dus. Ik denk dat er betere versvlees merken zijn, maar die zijn wel duurder. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Afbeelding
joe
Zeer actief

Hutsje schreef:
joe schreef:
diesel schreef:als je gewoon altijd een complete variant pakt, onwillekeurig welk merk , zit je altijd goed.
Het is erg goedkoop 40 eurocent per 400 gram...en ik heb het niemand van jullie zien noemen..
Dan heb je weer niet de complete versie. Je hebt van Smuldier pens, hart , vlees en kip die zijn allmeaal niet compleet. Er is maar 1 complete versie en die kost 1 euro nog wat, dacht ik. Ze krijgen het hier ook wel eens, maar ik vul het aan met wat ik eerder noemde. Ze krijgen niet de complete verse dus. Ik denk dat er betere versvlees merken zijn, maar die zijn wel duurder. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Is zo! :ok:
Was dus te mooi om waar te zijn :cry2:
mechelaar_fan
Zeer actief

hoe men vers goedkoop kan maken is gewoon door er bij het malen wat ijs onder de gooien. bij het ontdooien zie je dan een immense hoeveelheid vocht. daar moet je ook eens naar kijken.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

joe schreef:
Hutsje schreef:
joe schreef:
joe, je wilt het liefst zo goedkoop mogelijk.
maar zo goedkoop mogelijk wil echt niet betekenen dat je daadwerkelijk goedkoper uit bent om het over de herkomst van het vlees nog maar niet te hebben. goedkoop vlees bevat volgens mij over het algemeen meer orgaan vlees als spiervlees en veel, heel veel vocht, waardoor je gewoon meer moet voeren en al snel duurder uit kan zijn als een duurder merk, waarvan je weer minder wilt voeren.
qyan kreeg in zijn puppentijd AHV, eerlijk is eerlijk, dit was lekker goedkoop en betaalde dacht ik 24 euro voor 15 kilo.
ik moest hiervan wel 1,5 tot 2 kilo per dag van voeren, anders viel hij gewoon af!
ik voer nu een ander merk en betaal voor 15 kilo 45 euro (2,95 per kilo), maar ik hoef maar 700 gram op een dag te voeren ipv tussen de 1,5 en de 2 kilo wat ik bij AHV moest. AHV was een vieze natte drap, boordevol orgaanvlees en vulde mijn hond gewoon niet. dit wat ik nu voer is rood, zit wel orgaanvlees inn, maar veel meer spiervlees
goedkoop kan ook duurkoop zijn.
joe
Zeer actief

qyan schreef:
joe schreef:
Hutsje schreef:
joe schreef: Ik heb bij ons in de supermarkt het merk Smuldier gezien.
joe, je wilt het liefst zo goedkoop mogelijk.
maar zo goedkoop mogelijk wil echt niet betekenen dat je daadwerkelijk goedkoper uit bent om het over de herkomst van het vlees nog maar niet te hebben. goedkoop vlees bevat volgens mij over het algemeen meer orgaan vlees als spiervlees en veel, heel veel vocht, waardoor je gewoon meer moet voeren en al snel duurder uit kan zijn als een duurder merk, waarvan je weer minder wilt voeren.
qyan kreeg in zijn puppentijd AHV, eerlijk is eerlijk, dit was lekker goedkoop en betaalde dacht ik 24 euro voor 15 kilo.
ik moest hiervan wel 1,5 tot 2 kilo per dag van voeren, anders viel hij gewoon af!
ik voer nu een ander merk en betaal voor 15 kilo 45 euro (2,95 per kilo), maar ik hoef maar 700 gram op een dag te voeren ipv tussen de 1,5 en de 2 kilo wat ik bij AHV moest. AHV was een vieze natte drap, boordevol orgaanvlees en vulde mijn hond gewoon niet. dit wat ik nu voer is rood, zit wel orgaanvlees inn, maar veel meer spiervlees
goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Ben ik inmiddels ook achter en niet alleen met honden..haha....i
Nee, hoor jullie hebben groot gelijk. Het moet goed zijn.
Dus op jullie advies voer ik nu het volgende:
Ik heb inmiddels rodi compleet, voor 1,67 per 400 gram. En ik heb nu FF.
Geef hem 2 dagen per week vers.....
Ik denk dat ik hem zo wel goed voer, toch??
En nu maar hopen op een supergezond hondje... :ok:

PS: Waarom zijn mijn letters zo groot??? Lettergrootte staat op normaal????????????
joe
Zeer actief

Re: Lekker hondenvoer????? Welke merken???

Nog een vraagje:
Ik geef hem nu al 2 dagen versvlees en hij lijkt nu al rustiger en tevredener. Kan toch niet????????????????

Ik hoop trouwens dat zijn hypergedoe door al die toevoegingen komt, dan gaat het toch nog over :mrgreen:

Zou dit bij mensen ook kunnen zijn?
Ik voel me ook vaak hyper :mrgreen:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

joe schreef:Nog een vraagje:
Ik geef hem nu al 2 dagen versvlees en hij lijkt nu al rustiger en tevredener. Kan toch niet????????????????

Ik hoop trouwens dat zijn hypergedoe door al die toevoegingen komt, dan gaat het toch nog over :mrgreen:

whaha, ja hoor, kan wel.
qyan krijgt van vlees ook een heel voldaan en tevreden gevoel, is in zijn brokken tijd wel anders geweest.
gaat nu na zijn eten lekker liggen slapen met een blik van: zo, dat is pas vreten :mrgreen:
sommige kleur/geur en smaakstoffen kunnen volgens mij wel een bepaalde mate van hyperactiviteit opweeken bij mensen en kinderen die daar vatbaar voor zijn. DACHT IK?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

qyan schreef:
joe schreef:Nog een vraagje:

whaha, ja hoor, kan wel.
qyan krijgt van vlees ook een heel voldaan en tevreden gevoel, is in zijn brokken tijd wel anders geweest.
gaat nu na zijn eten lekker liggen slapen met een blik van: zo, dat is pas vreten :mrgreen:
sommige kleur/geur en smaakstoffen kunnen volgens mij wel een bepaalde mate van hyperactiviteit opweeken bij mensen en kinderen die daar vatbaar voor zijn. DACHT IK?
klopt.
En als ik echt lekker heb gegeten ben ik ook veel tevredener :mrgreen:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

bianca.sbt schreef:pedrigree, bonzo en voer van AH :? wat een baggervoer zeg ! Bah

lekker voer, en nog eens GOED, probeer vers vlees zou ik zeggen bibi , carnibest, energique, AHV
Duck :roll:
EvavT

Dingo schreef:Ik geef dingo van Pup's af aan Royal Canin, en heb er tot op heden totaal geen klachten over. Hij eet het altijd met veel plezier, vacht ziet er goed uit, mooie dikke ontlasting, geen tandplak of reuk uit zijn bek.
Ik heb Royal canin maxi adult, en je hebr daar ook een senior variant van. Ik betaal voor 15 kg euro 42,75..
Royal Canin vinden honden over het algemeen erg lekker.
Gaat door als topvoer, alleen jammer van die BHA en BHT's die erin zitten.
Als je puur naar LEKKER kijkt, en goed te verteren, kies dan RC
En, ja het kost wat :roll:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

EvavT schreef:
Dingo schreef:Ik geef dingo van Pup's af aan Royal Canin, en heb er tot op heden totaal geen klachten over. Hij eet het altijd met veel plezier, vacht ziet er goed uit, mooie dikke ontlasting, geen tandplak of reuk uit zijn bek.
Ik heb Royal canin maxi adult, en je hebr daar ook een senior variant van. Ik betaal voor 15 kg euro 42,75..

Dat het wat kost maakt me echt helemaal niets uit ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
EvavT

Dingo schreef:
EvavT schreef:

Mij ook niet hoor, misschien kwam het anders over dan ik bedoeld heb, ik reageerde hiermee op de topicmaker, die het wel wat uitmaakt :ok: :zwaai:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

EvavT schreef:
Dingo schreef:
EvavT schreef:

Mij ook niet hoor, misschien kwam het anders over dan ik bedoeld heb, ik reageerde hiermee op de topicmaker, die het wel wat uitmaakt :ok: :zwaai:
:mrgreen: :mrgreen: ik dacht inderdaad dat je er zo over dacht als de topicmaker :mrgreen: :mrgreen: gelukkig niet dus :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Ik geef ze pedrigree en die vleeszakjes erbij gemengt dus ieders half zakje van dat vers vlees met brokken erbij gaat prima en het merk bevalt me goed :ok:
Afbeelding

Groetjes Suzanne
~Tine~
Zeer actief

Suzanne19 schreef:Ik geef ze pedrigree en die vleeszakjes erbij gemengt dus ieders half zakje van dat vers vlees met brokken erbij gaat prima en het merk bevalt me goed :ok:
Dat zijn ook vleeszakjes van pedigree?
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

~Tine~ schreef:
Suzanne19 schreef:Ik geef ze pedrigree en die vleeszakjes erbij gemengt dus ieders half zakje van dat vers vlees met brokken erbij gaat prima en het merk bevalt me goed :ok:
Vroeg ik me ook af... ;)
Suzanne19
Actief

Femke en Bailey schreef:
~Tine~ schreef:
Vroeg ik me ook af... ;)
Ja
Afbeelding

Groetjes Suzanne
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Is w.s dezelfde inhoud als in een blikje maar wordt wat "vriendelijker" verkocht. is w.s zelfs erg duur.??
Afbeelding
Suzanne19
Actief

ien schreef:Is w.s dezelfde inhoud als in een blikje maar wordt wat "vriendelijker" verkocht. is w.s zelfs erg duur.??
Als je het tegen mijn hebt?

Vindt ik de prijs wel meevallen weet ff niet zo hoe duur maar vindt het wel handig en als ik bv hier naar de groothandel ga neem ik een tree met van die blikjes mee,.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
~Tine~
Zeer actief

Suzanne19 schreef:
Femke en Bailey schreef:
~Tine~ schreef:
Vroeg ik me ook af... ;)
Ja
Is echt geen "vers vlees" hoor.
Suzanne19
Actief

~Tine~ schreef:
Suzanne19 schreef:
Femke en Bailey schreef:
~Tine~ schreef: Dat zijn ook vleeszakjes van pedigree?
Vroeg ik me ook af... ;)
Ja
Is echt geen "vers vlees" hoor.
Of het nou wel; of niet vers vlees is tis vlees en hier smullen ze dr van en daar gaat het tog om? en Het merk bevalt me wel .
Afbeelding

Groetjes Suzanne
~Tine~
Zeer actief

Suzanne19 schreef: Of het nou wel; of niet vers vlees is tis vlees en hier smullen ze dr van en daar gaat het tog om? en Het merk bevalt me wel .
Mij gaat het er eerder om ofdat het gezond is. Die van mij zouden die vleeszakjes ongelooflijk lekker vinden (staat ook bol van de smaakstoffen) maar dat krijgen ze echt niet.
Komt er niet in bij mij.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”