Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
allergie labrador
Moderator: moderatorteam
-
stefanhummel
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labrador zwart
- Aantal honden: 1
allergie labrador
Hallo
onze buddy is nu 1 jaar en heeft vanaf zijn 4/5e maand last van jeuk in de lies en er komen ook rode bultjes in de liezen. . Naar de da geweest en een shampoo geprobeerd ook heeft hij toen antibiotica gekregen voor de jeuk.
Inmiddels paar maand verder en nog steeds hetzelfde probleem eigelijks. Lam&rijst brokken en rijst en gevogelte brokken geprobeerd, allebeide blijft hij last houden.
Echter toen hij een keer diaree had rijst met koolvis voor hem gemaakt. Jeuk meteen minder en na paar dagen rode liezen wef. Heel apart.
We geven nu sinds 1 week kvv van smuldier compleet. Hier lijkt hij nog steeds wat last te houden. Niet overtuigd dat hethet helpt.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips die misschien helpen ?
! Alvast bedankt
onze buddy is nu 1 jaar en heeft vanaf zijn 4/5e maand last van jeuk in de lies en er komen ook rode bultjes in de liezen. . Naar de da geweest en een shampoo geprobeerd ook heeft hij toen antibiotica gekregen voor de jeuk.
Inmiddels paar maand verder en nog steeds hetzelfde probleem eigelijks. Lam&rijst brokken en rijst en gevogelte brokken geprobeerd, allebeide blijft hij last houden.
Echter toen hij een keer diaree had rijst met koolvis voor hem gemaakt. Jeuk meteen minder en na paar dagen rode liezen wef. Heel apart.
We geven nu sinds 1 week kvv van smuldier compleet. Hier lijkt hij nog steeds wat last te houden. Niet overtuigd dat hethet helpt.
! Alvast bedankt
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: allergie labrador
Het kan sowieso langer duren dan 1 week voordat je verbetering ziet als je anders voer probeert, maar smuldier is niet het ideale voer om uit te proberen of je hond allergisch is. Zoek eens op dit forum naar een eliminatie dieet.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Welke snacks geef je erbij?
-
Safari
Ik gaf mijn allergische hond winterwortel, komkommer of appel.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik zou een goed eliminatiedieet gaan geven, en zeker geen smuldier. In de tussentijd ook geen andere beloningen geven
Smuldier is best wel rommel.
Veel allergische honden reageren op rund, wat daar volop in zit.
Hoelang had je die andere brokken geprobeerd? Duurt echt wel 6 tot 8 weken voor je er wat over kan zeggen.
Hoelang had je die andere brokken geprobeerd? Duurt echt wel 6 tot 8 weken voor je er wat over kan zeggen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat een onzin zeg...jome schreef:Ik zou een goed eliminatiedieet gaan geven, en zeker geen smuldier. In de tussentijd ook geen andere beloningen geven
Weet je wel wat er allemaal in brokken zit?
Lkkr even die smuldier blijven geven zonder tussendoortjes.
Als de huid geïrriteerd is, is dat niet binnen een paar dagen over.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou dan krijgen er hier op het forum veel honden troep te etenjome schreef:Ik zou een goed eliminatiedieet gaan geven, en zeker geen smuldier. In de tussentijd ook geen andere beloningen geven
in de smuldier is het vlees tenminste nog definieerbaar en min of meer vers zonder kunstmatige troep om alles goed te houden. Klinkt een stuk beter dan de meeste brokken hoor...

-
stefanhummel
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labrador zwart
Bedankt voor de reacties
we geven als beloning Frolic stukjes.
Het blijft toch vreemd dat als hij rijst met koolvis krijgt gelijk verschil merkt.
kan je een labrador verse rijst en verse koolvis geven ? Zo ja, hoeveel gram ?
Alvast bedankt!
Het blijft toch vreemd dat als hij rijst met koolvis krijgt gelijk verschil merkt.
Alvast bedankt!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Frolic vinden de meeste honden geweldig maar dat is wel rommel
en dan ook echt, als je hond niet allergisch is voor wat dan ook is t een geweldige beloning, maar anders zou ik de frolic zeker scrappen 
- dagmar88
- Zeer actief
Een labrador is gewoon een hond. Frolic zou ik snel mee stoppen.stefanhummel schreef:Bedankt voor de reacties
Alvast bedankt!
Dat kan, maar dat is geen volledig dieet en dat heeft je hond wel nodig
Je zou wel in plaats van de frolic stukjes gedroogde koolvis kunnen geven.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Misschien kun je een brok kopen op basis van vis.
Rundvlees en kip zijn wel vaak de boosdoeners bij een voedselallergie bij honden.
Rundvlees en kip zijn wel vaak de boosdoeners bij een voedselallergie bij honden.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Of op basis van varken, mijn hond krijgt dat ook varken, aardappel, ik ben heel tevreden, maar vis aardappel of vis rijst doet t ook goed, wel opletten dan dat ze er niet stiekem kippenvet in gefrot hebben
goed op de ingrediënten lijst kijken
-
jome
- Zeer actief
Ik zeg niet dat brokken beter zijn, die vraag was gericht op de opmerking dat ze brok had gegevenApple schreef: Wat een onzin zeg...
Ik zeg wel dat veel allergische honden op rund reageren, dat zou ik dus niet geven als je een allergie wil uitsluiten.
En je kan het onzin vinden, maar het is een feit dat slachtafval in smuldier beland.
Waardoor je dus geen idee hebt waar je hond allergisch op reageert als hij reactie geeft
- dagmar88
- Zeer actief
Beste Dagmar Huppeldepup,jome schreef:Ik zeg niet dat brokken beter zijn, die vraag was gericht op de opmerking dat ze brok had gegevenApple schreef: Wat een onzin zeg...
Ik zeg wel dat veel allergische honden op rund reageren, dat zou ik dus niet geven als je een allergie wil uitsluiten.
En je kan het onzin vinden, maar het is een feit dat slachtafval in smuldier beland.
Waardoor je dus geen idee hebt waar je hond allergisch op reageert als hij reactie geeft
Alle versvlees voeding die gemaakt wordt, of dat nu door ons is of door een
collega, worden gemaakt van grondstoffen afkomstig van runderen die
geschikt zijn voor menselijke consumptie.
Wij hoeven geen garantie af te geven voor het verwerken van niet goed
gekeurde runderen, dat is namelijk in de wet geregeld. Wij mogen deze niet
eens verwerken.
Deze grondstoffen gaan rechtstreeks weg voor destructie en/of technische
doeleinden en vallen niet onder Cat. 3 maar onder Cat.1
Alle bedrijven die versvlees voeding maken voor honden etc vallen onder
cat.3 verwerkingsbedrijf.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden
Met vriendelijke groet,
mit freundlichen Grüßen,
with kind regards,
Hans Aartsen
Directie Mulder Diervoeding
-
jome
- Zeer actief
Kan er niks aan doen, maar geloof eerder een medewerker dan een directeur in dezedagmar88 schreef:
Beste Dagmar Huppeldepup,
Alle versvlees voeding die gemaakt wordt, of dat nu door ons is of door een
collega, worden gemaakt van grondstoffen afkomstig van runderen die
geschikt zijn voor menselijke consumptie.
Wij hoeven geen garantie af te geven voor het verwerken van niet goed
gekeurde runderen, dat is namelijk in de wet geregeld. Wij mogen deze niet
eens verwerken.
Deze grondstoffen gaan rechtstreeks weg voor destructie en/of technische
doeleinden en vallen niet onder Cat. 3 maar onder Cat.1
Alle bedrijven die versvlees voeding maken voor honden etc vallen onder
cat.3 verwerkingsbedrijf.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden
Met vriendelijke groet,
mit freundlichen Grüßen,
with kind regards,
Hans Aartsen
Directie Mulder Diervoeding
En slachtafval wil niet zeggen dat het niet van voor mensen geschikte runderen komt
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Als je wilt kijken of je hond een voedselallergie heeft, dan mag je maar één bepaald soort voer/vlees geven enstefanhummel schreef:Bedankt voor de reacties
Alvast bedankt!
dus geen Frolicjes of andere koekjes of wat dan ook tussendoor.
Dit moet je zo'n 6 weken doen en dan kijken of er resultaat is.
Heeft je hond het hele jaar door last van de allergie of zijn er bepaalde maanden dat hij het erger heeft?
Daaraan zou je al kunnen merken of het om een voedselallergie gaat (het hele jaar door, maar gaat vaak ook gepaard met bv
diarree en niet lekker zijn) of dat het om een omgevingsallergie gaat (afhankelijk van wat voor omgevingsallergie, zou de hond mogelijk
een bepaald seizoen meer last kunnen hebben en bovendien heeft de hond dan meestal geen last van nare darm toestanden).
- dagmar88
- Zeer actief
jome schreef: Kan er niks aan doen, maar geloof eerder een medewerker dan een directeur in deze
En slachtafval wil niet zeggen dat het niet van voor mensen geschikte runderen komt
Ze zijn gewoon net als ieder ander bedrijf voor verse hondenvoeding gebonden aan regelgeving en het is geen rommel.
Ik wil niet eens dat er voor mijn honden geslacht wordt. Die kunnen prima toe met karkassen, snijdsels, kopvlees, groene pens en dergelijke voor mensen ongeschikte of ongewilde overblijfsels.
Als je allergische hond bijvoorbeeld op granen of mijten reageert, kan smuldier prima geschikt zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als een hond zo goed reageert op vis zou ik voeding met vis gaan geven in plaats van voeding met vlees.
Ben je ook van de narigheid af.
En die heerlijke frolicjes vervangen door stukjes gedroogde vis.
-
jome
- Zeer actief
Als... dat is nou net het probleem met allergie, dat weet je niet van tevorendagmar88 schreef: Als je allergische hond bijvoorbeeld op granen of mijten reageert, kan smuldier prima geschikt zijn.
Over de rest verschillen we van mening
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar TS geeft zelf aan allerlei brokken te hebben gehad met lam, gevogelte etcjome schreef:Ik zeg niet dat brokken beter zijn, die vraag was gericht op de opmerking dat ze brok had gegevenApple schreef: Wat een onzin zeg...
Mij lijkt rund allergie dan niet zo logisch, afgezien van het feit dat in de gemiddelde brok nauwelijks vlees zit.
Ben was ook allergisch in asiel en bij ons, van alles geprobeerd totdat we KVV ontdekten.
Nooit meer last gehad. Wel kan je hem niet zomaar dentastix Enzo geven, daar kan hij niet tegen.
Zegt niet dat deze lab ook allergisch is voor brok, maar eerlijk is eerlijk, er zit een hoop zooi in.
Ik vind het vis KVV wel een slim idee.
- dagmar88
- Zeer actief
ranetje schreef:Als een hond zo goed reageert op vis zou ik voeding met vis gaan geven in plaats van voeding met vlees.
Ik voer mijn allergische honden purizon en taste of the wild, beiden op basis van aardappel en vis.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Tinlo heeft ook verschillende rollen met vis in het assortiment.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het belangrijkste is dat je even volhoud en niet wekelijks veranderd van voer. Het lichaam heeft tijd nodig na het wisselen. Maar een ander dieet gebruiken helpt niet als je Frolic (of andere brokjes) tussendoor geeft.
Dus kies een voer, houd dat 6 weken vol en geef als beloning alleen iets waarvan je zeker weet dat hij er niet overgevoelig op reageert. Bij sommige dierenwinkels kun je zakjes met van die kleine gedroogde visjes kopen, misschien is dat iets om als beloning te gebruiken?
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien omdat ze ook in lamsbrokken kippenvet frotten, en tenzij je de ingrediënten goed in de gaten houdt is er zomaar van alles mogelijk. ik denk dat juist kip heel vaak de bron van allergie is, samen met rundApple schreef:Maar TS geeft zelf aan allerlei brokken te hebben gehad met lam, gevogelte etcjome schreef:Ik zeg niet dat brokken beter zijn, die vraag was gericht op de opmerking dat ze brok had gegevenApple schreef: Wat een onzin zeg...
Mij lijkt rund allergie dan niet zo logisch, afgezien van het feit dat in de gemiddelde brok nauwelijks vlees zit.
Ben was ook allergisch in asiel en bij ons, van alles geprobeerd totdat we KVV ontdekten.
Nooit meer last gehad. Wel kan je hem niet zomaar dentastix Enzo geven, daar kan hij niet tegen.
Zegt niet dat deze lab ook allergisch is voor brok, maar eerlijk is eerlijk, er zit een hoop zooi in.
Ik vind het vis KVV wel een slim idee.
-
jome
- Zeer actief
Maar TS geeft zelf aan allerlei brokken te hebben gehad met lam, gevogelte etcApple schreef:
Ik vind het vis KVV wel een slim idee.[/quote]
Een allergie is nooit logisch. Dat is het probleem juist.
Ze heeft idd allerlei brokken geprobeerd, maar mij is nog niet heel duidelijk hoelang ze 1 bepaald voedsel heeft doorgevoerd. Zoals al eerder gezegd is, moet dat echt een heel aantal weken, zonder dat je er andere dingen bijgeeft.
En in brok zit zeker een hele hoop zooi, wat ze helemaal niet nodig hebben.
Maar als je echt een allergie wil uitsluiten zou ik voor elimineren gaan, dan kom je er vanzelf achter wat het probleem is en of er miss wel meerdere problemen spelen
- dagmar88
- Zeer actief
Je bent wel lekker bezig he.jome schreef: En in brok zit zeker een hele hoop zooi, wat ze helemaal niet nodig hebben.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou een eliminatiedieet van paard of vis doen voor minimaal 6 weken en dan niks erbij geven, dus wil je belonen dan doe je dat met het voer, al dan niet gedroogd!
Als je daarna weer dingen gaat toevoegen, héél goed naar de samenstelling kijken, want ze kunnen een allergie voor de meest vreemde dingen hebben. Zo is mijn Max allergisch voor lijnzaad en dat zit in heel veel koekjes bijvoorbeeld. Luna is allergisch voor granen en zuivel
Als je daarna weer dingen gaat toevoegen, héél goed naar de samenstelling kijken, want ze kunnen een allergie voor de meest vreemde dingen hebben. Zo is mijn Max allergisch voor lijnzaad en dat zit in heel veel koekjes bijvoorbeeld. Luna is allergisch voor granen en zuivel
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In ieder geval is bekend waar hij het wel goed op doetstefanhummel schreef:Hallo
Echter toen hij een keer diaree had rijst met koolvis voor hem gemaakt. Jeuk meteen minder en na paar dagen rode liezen weg. Heel apart.
! Alvast bedankt
Ik zou zeggen ....................... geef dat dan!
-
jome
- Zeer actief
Wat is je probleem?dagmar88 schreef:
Je bent wel lekker bezig he.