Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen die zich vreemd voortbewegen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Mensen die zich vreemd voortbewegen

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Daar kan Jet dus niet tegen.

Ze had het in Deventer al bij een skatebaan, waar we regelmatig langs liepen. Als daar mensen met skateboards bezig waren, dan bewaarde ze graag afstand. Hier bij een skatebaan net zo. Of skaters die over straat gaan, met inline skates of op skateboards of van die wiebelboards.

Kinderen in trapautootjes net zo. Het maakt raar geluid, ik denk vooral dat dat het is. En vandaag hebben we een nieuwe manier van voortbewegen aan ons lijstje toegevoegd: we liepen langs een vijver waar wat activiteit was. Onder meer een kabelbaan over de vijver heen. Dus Otto dacht: Jeu, vijver, de plomp in! en Jet dacht: Hè nee, dat is eng :schrik: Er viel er een vanaf ook nog, dus een dikke plons.

Hoe reageren jullie honden op mensen die zich op een vreemde manier voortbewegen?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Re: Mensen die zich vreemd voortbewegen

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier vonden ze stepjes skateboards enzo ook eng, dus heb ik zelf step gekocht om te oefenen nu is het stuk minder eng, hier wilde ze alleen niet ontwijken maar wegjagen
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Idd najagen, skaters, joggers, fietsers weet ik veel, ras dingetje zeg maar. Neemt niet weg dat het goed onder controle is
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Wat is de vraag? Laat je dat toe?

Neen natuurlijk.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Haar vraag staat erbij :mrgreen:

Truus reageert nauwelijks, maar die zit sowieso wat meer in haar wereld.
Cody is een watje en die reageert overgevoelig. Scootmobiel, kindjes met ratels op fietsen, skates etc moet hij niks van hebben. Ik probeer het leuk te maken voor hem. En Truus komt dan opeens uit haar wereld want dan is er eten :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sneeuw reageert wel, Van Gils niet, maar Gil heeft dan weer een radar voor mensen met ADHD en aanverwante zaken, die hoeven echt niet langs een arts voor een diagnose hoor, even langs Van Gils lopen en je weet t zeker t is wel of t is niet :hmmm: ik hou hem ook bij vreemde mensen dus strak in de gaten, hij gaat niet uit zijn plaat of zo, maar je ziet dat hij onrustig wordt en onraad vermoed dan
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Woezel heeft het alleen met joggers en dan ook alleen als ze ons tegemoet rennen. Vooral toen ik nog met een kinderwagen liep. Dat zag hij als bedreiging, als ik alleen met hem loop, doet ie niks of nauwelijks.
Mij hoeft ie niet te beschermen........ nou zeg hahaha
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee, geen problemen hier. Hoogstens een opgetrokken wenkbrauw maar daar blijft het dan wel bij.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dat maakt Eebie niets uit, die is onverstoorbaar.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
[Sandra]
Zeer actief

nyckle schreef:Wat is de vraag? Laat je dat toe?

Neen natuurlijk.
[Sandra] schreef: Hoe reageren jullie honden op mensen die zich op een vreemde manier voortbewegen?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol is inmiddels onverstoorbaar en vind niks gek, behalve als dat vreemde voortbewegen door drugs of alcohol komt, dan is ze wel alert. Mika vind alles gek en gaat blaffen :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Sinds we skaten vindt hij het zo leuk, dat hij helemaal dol wordt als we iemand op skates tegenkomen. Niet op een nare manier maar hij probeert gewoon even of hij mee mag. Zodra hij ziet dat ik het niet ben en achterblijf komt hij braaf terug.
Manu reageert heel sterk op invaliden en mensen onder invloed. Mensen met rollator, krukken, wandelstok of in een rolstoel wil hij weg jagen. Ook wel eens ouderen die wat schuivend voortbewegen, dat is raar en dat moet weg.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike kijkt eigenlijk niet op of om.
Heel enkel eens als er iemand onder invloed voorbij loopt, is hij alert , dan kijkt hij even met een schuin oog.
Ik blijf dan wel opletten en hou hem kort bij me.
Voor de rest zou ik zo snel niks anders kunnen bedenken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Met Tibbe gaat het best goed, maar een autistische meneer hier in de straat die nogal onbeholpen beweegt blijft volgens hem vreselijk eng.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ze geven er niet veel om. Floor is redelijk onverstoorbaar en Rufus reageerd hoogstens nieuwsgierig.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Dinos reageert niet ,en is hooguit nieuwsgierig.
Regeert ook niet op geestelijk lichamelijk gehandicapte jongen met driewieler die hem altijd wil komen aaien, en zelfs de tuin inloopt als ik er niet ben om hem te aaien.
De jongen zal een goede uitstraling hebben,en denk dat honden reageren op gevoel en niet zo zeer op afwijkende bewegingen.
Ik denk dat vele honden een normaal voortbewegend persoon die voor hun geen goede uitstraling hebben zullen ontlopen of in bescherm modus schieten.
Wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat hond meer op zijn gevoel reageert als op het vreemde.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

De 1ste keer dat hij kinderen op een slee zag ging hij helemaal over de rooie maar dat is over en vind hij verder alles best.

We komen echter sinds kort wel eens iemand tegen die loopt als Boris Karloff in "Frankenstein" en op die wijze ook constant op hem af komt om hem te willen aaien. Mogelijk wat beperkt want uitleg dat hij dit niet prettig vind komt niet aan. Enfin, in deze situatie heb ik wel heel erg veel afleidingskunsten nodig wat mij er toe heeft gebracht om maar gewoon een andere kant op te lopen, "de weg van de minste weerstand".
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nieuwe dingen zijn eng, maar na een paar keer is het ok en loopt ze gewoon door. Ligt er ook aan hoeveel herrie het maakt.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik moest bij het lezen van je titel vooral erg denken aan the Ministry of Silly Walks haha :LOL:

Maar nee, Ol interesseert het helemaal geen moer hoe mensen zich voortbewegen. Alleen kleine plastic vliegertjes, díe zijn eng :')
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

grover schreef:Ik moest bij het lezen van je titel vooral erg denken aan the Ministry of Silly Walks haha :LOL:
:LOL:

Dronken zwabberaars moet charlie trouwens ook altijd op schelden.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden reageren daar niet echt op. Wel heb ik bij Isa een keer zowat haar ogen uit haar hoofd zien rollen, toen ze voor het eerste een waterskiër zag (aan zo'n kabel). Ze snapte er niets van.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
[Sandra]
Zeer actief

grover schreef:Ik moest bij het lezen van je titel vooral erg denken aan the Ministry of Silly Walks haha :LOL:
:mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

O ja ik moet Hajo echt in de gaten houden bij skaters, honden die naast de fiets meelopen of nog vreemder, honden in
een fietsmandje :O: . Hij wil er echt achteraan rennen, en dat krijg ik er niet uit.

En van die ligfietsen krijgt hij helemaal de kriebels (ik ook wel een beetje eerlijk gezegd).

Dus ik maak hem voor de zekerheid vast of leid hem af met een mooie steen. (zijn hobby) :piew: .

En inderdaad mensen die autistisch zijn worden er zo tussen uitgeplukt, heel vervelend maar daar gaat hij om heen dansen en blaffen.
Terwijl hij normaal mensen niet eens aan kijkt. Loopt er gewoon langs. Gelukkig ken ik de man die hier in de buurt woont, dus kan ik het goed in de gaten houden, maar ik vraag me echt af wat er nou zo bedreigend voor Hajo aan is.

Ook loopt er weleens en chinese man aan Tai Chi te doen in een zwart gewaad, daar moet ook naar geblaft worden.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

"Hoera, mensen :cheer: " :mrgreen:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier reageren ze gelukkig nergens op.
In eerste instantie toen ze nordic walkers tegen kwamen keken ze even van :hmmm: raar loopje met rare stokken, maar ook dat is nu normaal.
Alleen op hevig aangeschoten mensen moet gereageerd worden, vooral door Doran... :S: waag het eens in de buurt te komen :devil:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip en Benno boeit het niet zo. Ziva af en toe. Zo woont er hier iemand in de buurt met een dichte ligfiets. De eerste keer dat Ziva die zag stond ze echt vol verbazing te kijken :wat: ze vindt het nog steeds een vaag ding.

En mensen op een racefiets worden ook altijd goed bekeken, want ze heeft besloten dat iedereen met helm op een fiets het baasje is :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

In het begin hadden ze er allebei moeite mee. Tomas was dat in de bossen van Heeze immers niet gewend :mrgreen: en Sancho was nog jong en nam de angst van Tomas over. Inmiddels zijn ze eraan gewend, alleen die droogskieërs ( geen idee hoe die sport heet) zijn nog raar. Die gaan oerend hard en nemen ook veel ruime in met hun uitzwaaiende stokken. Dan schrikken ze even maar daar blijft het nu ook bij.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Gewone fietsen gaat prima. Sommige mountainbikes en heel soms ook racefietsen met een typisch geluid vind Kay interessant, maar is daar prima onder controle te houden. Skates daar en tegen vind hij iets heel raars. Daar wil hij wel even in bijten. Ik had zelf wel skates, maar die border collies gaan zo raar hard dat ik het nooit zelf met ze heb durven proberen, dat is vragen om problemen, dus verkocht en het probleem geaccepteerd. Zo vaak kom ik geen skaters tegen. Het allervreemdste vind hij trampolines. Raakt hij helemaal van in de war. Helaas, twee buren achter hebben trampolines. Kan hem dus ook niet zo maar los op de groenstrook achter laten.

En tja wat doet Kaytje dan: borstelen, staartje omhoog en fixeren. En als het echt heel dicht langs kom, moet ik hem echt wel strak houden, want dan wil hij er wel even zijn tandjes inzetten (vermoed ik, nooit uitgeprobeerd)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”