Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klos apporteren

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

famke1979
Actief

Klos apporteren

Ongelezen bericht door famke1979 »

Ik heb een probleempje...kenne jullie dit en hoe kreeg je t eraf...

Boris apporteert graag, maar puntje is dat hij, zodra hij moet zitten, dat hij dan de klos loslaat...hij is ook heel onrustig met de klos in zn bek (knagen, en bijten enzo)...

Sinterklaas heeft voor hem een klos gegeven dit jaar en daarmee heeft meneer het hele strand van Zoutelande afgelopen, zonder dat er problemen waren, maar zodra ik hem liet zitten dan liet hij m los...eerst knagen en happen op dat ding...en dan los...

Iemand enig idee???
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als je hond de clicker kent kun je die heel goed gebruiken. Eerst laat je hem volgen/meelopen met het blok in z'n bek. Daar ga je eerst voor clicken. Dan een stukje volgen en ervoor gaan staan en dan stuk je voor beetje laten zitten door hem omhoog te lokken. Eerst is een beetje met z'n kont omlaag al goed en dit ga je uitbouwen tot hij helemaal kan zitten en dan gebruik je het commando zit erbij. Bij Benno werkte dit als een trein :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
famke1979
Actief

...thnx voor de tip, maar Boris weet dondersgoed wat de bedoeling is...hij heeft het keertje of wat goed gedaan... maar nu vertikt hij het...
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

famke1979 schreef:...thnx voor de tip, maar Boris weet dondersgoed wat de bedoeling is...hij heeft het keertje of wat goed gedaan... maar nu vertikt hij het...
Het probleem bij Benno was dat hij er geen donder aan vond. Maar nu vindt hij het ineens echt super gaaf, en aporteert zelfs over een hindernis 8O
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

doe eens een duwspelletje met de apport.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Als je de moeite wil doen om een keer in jan op een maadagavond naar Almelo te komen , kan ik je wel helpen

Jan ;)
Jan
Afbeelding
famke1979
Actief

...denk je niet dat je de tip/uitleg via hierzo kan geven...Ik werk elke maandag vandaar...en vrij krijgen zit er voorlopig niet in voor mij...
:roll:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan weigerde ook het blok vast te houden als hij ging zitten, en dan met name als ik met mijn handen in de buurt kwam.
hij vindt het blok gweldig, zolang ik niet met mijn handen in de buurt kom :?
spelen met het blok kon bij qyan wel, trekspelletjes, maar zitten en met mijn handen in de buurt was gewoon los.
de trainer heeft toen gewoon een korte riem aan het blok vast gemaakt. bij het laten zitten pakte ik dan de riem beet en als hij eenmaal zat pakte ik het blok aan met mijn handen.
dit hefet voor qyan erg goed gewerkt en hij begon nu dus ook vast te houden totdat hij zat.

wat ook nog weleens wil helpen is het apport andersom aanleren:
je begint dan dacht ik eerst met datgene wat gapporteerd moet worden vast te laten houden en de tijd dat hij het vast moet houden steeds verder uitbreiden.
ook om knagen te vorkomen, dus ook laten lossen voor het knagen.
beginnen met (ff heel overdreven) 1 seconde ofzo
als hij eenmaal commando vast beheerst komt de zit erbij en zo verder werken naar het apport.
omgekeerde wereld dus
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

duwen. een duwspelletje. en als hij duwt zeg je zit. is dit nu zo moeilijk, hij apporteert, je houdt de apport tussen je knieen en je duwt, en je zet klein pasjes achteruit (je hond wint). Dan zeg je zit, en je tikt desnoods achter op de rug, totdat hij zit, en je laat los als hij zit. en je bouwt langzaam verder op.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

famke1979 schreef:...denk je niet dat je de tip/uitleg via hierzo kan geven...Ik werk elke maandag vandaar...en vrij krijgen zit er voorlopig niet in voor mij...
:roll:
Kan ;) ook op woensdag

Jan
Jan
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

mechelaar_fan schreef:duwen. een duwspelletje. en als hij duwt zeg je zit. is dit nu zo moeilijk, hij apporteert, je houdt de apport tussen je knieen en je duwt, en je zet klein pasjes achteruit (je hond wint). Dan zeg je zit, en je tikt desnoods achter op de rug, totdat hij zit, en je laat los als hij zit. en je bouwt langzaam verder op.
Niet alle honden gaan even makkelijk , mijn hond ging erg graag halen maar van trek of duw spelletejs moet hij gewoon niets weten in ieder geval met het apporteer blok niet . Ik heb hem alles andersom aan geleerd met de klikker , helemaal opnieuw begonnen met de hond zitten voor mij . Blok aanraken met de neus KLIK en worstje en dan uitbouwen naar enkele seconden vast houden . nu heb ik een wereld apport met die hond . Hij moet gewoon niet te veel fuz rond het apport hebben dan doet ie zijn werk gewoon .
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

mechelaar_fan schreef:duwen. een duwspelletje. en als hij duwt zeg je zit. is dit nu zo moeilijk, hij apporteert, je houdt de apport tussen je knieen en je duwt, en je zet klein pasjes achteruit (je hond wint). Dan zeg je zit, en je tikt desnoods achter op de rug, totdat hij zit, en je laat los als hij zit. en je bouwt langzaam verder op.
als je hond loslaat bij het in de buurt komen van je handen dan is dit idd heel moeilijk en kan je natuurlijk geen duwspelletje doen
famke1979
Actief

Thnx voor jullie antwoorden...ga het touwtje ook thuis proberen...we hadden t tijdens trainen al (was benieuwd of jullie nieuwe ideeen hadden...maar we komen eigenlijk allemaal op t zelfde uit)
Dus...extra klossie met touwtje...

Thnx :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”