Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oscar . gekke plek op zijn staart bij zijn anus.
Moderator: moderatorteam
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oscar . gekke plek op zijn staart bij zijn anus.
Vanmorgen bij het uitlaten was Oscar erg rustig , hij liep niet weg en bleef zitten en likte bij zijn anus.. dus ik keek en zag dat het geirriteerd was en het er gek uit zag, een vreemde uitziende plek /wond.Dus naar dierenarts,die schrok van de plek en zei ; 'ik denk dat het een tumor is !! Zo iets had hij nog niet vaker gezien en dan op deze plek. Nu 10 dagen fors aanpakken. 3 keer per dag deppen met Betadine shampo en dan hydrocortiderm en 3 verschillende antibiotica's en dan over 10 dagen kijken hoe het eruit ziet. Hij heeft nu een kap om,.
Optie om als het foute boel is staart te amputeren maar het zit vlak bij zijn anus dus dan moet hij heel diep amputeren..
Getsie dus allemaal.
En ik heb niets gemerkt van likken afgelopen dagen, dus bizar hoe snel het zo'n gekke plek/wond is geworden.
Optie om als het foute boel is staart te amputeren maar het zit vlak bij zijn anus dus dan moet hij heel diep amputeren..
Getsie dus allemaal.
En ik heb niets gemerkt van likken afgelopen dagen, dus bizar hoe snel het zo'n gekke plek/wond is geworden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Oscar . gekke plek op zijn staart bij zijn anus.
Dat is niet zo best, sterkte. Hoop dat het mee valt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Jeetje...klinkt niet lekker. Sterkte met Oscar 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar hij denkt nu nog aan een ontsteking? En waarom drie verschillende antibioticum?
Heeft hij een biopt genomen?
Sterkte iig!
Sterkte iig!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
- Aantal honden: 1
Hè bah wat een naar bericht voor je. Hopelijk is het 'gewoon' een ontsteking
en niks eng, ik zal er voor duimen.
en niks eng, ik zal er voor duimen.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Weet niet waar de plak precies zit maar is het geen anaalklier die is gaan ontsteken. Die kunnen een abces worden en uit elkaar klappen waardoor er een gat ontstaat.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Nee hij heeft nu nog geen biopt genomen omdat hij eerst wil kijken hoe hij op behandeling gaat reageren dus over 10 dagen terug komen en dan kijken hoe verder.Apple schreef:Maar hij denkt nu nog aan een ontsteking? En waarom drie verschillende antibioticum?![]()
Sterkte iig!
Ik dacht van niet , Oscar kwam hier logeren en is nooit opgehaald maar dierenarts vond dat hij maar kleine ballen heeft dus dat was ook bijzonder .Pemba schreef:Is Oscar gecastreerd?
- Jolande1961
- Zeer actief
Begin dit jaar had mijn hond Sam ook een plek aan de onderkant van haar staart, bijna tegen de anus aan.
Een donkere, verdikte plek met in het midden een soort van gat, rood en geirriteerd. Ikzelf dacht dat dit zou kunnen komen door problemen met de anaalklieren en dat ze de boel kapot gebeten zou hebben. De DA dacht eigenlijk gelijk aan een melanoompje (volgens hem is dat niet zo ernstig als een melanoom bij mensen). Maar zou natuurlijk ook een ontsteking kunnen zijn.
Eerst toch maar een AB kuur gehad, waar in eerste instantie goed op gereageerd werd. Maar nog voordat de kuur klaar was werd de plek weer heel onrustig.
Teruggegaan en de plek te lijf gegaan alsof het een abces was. Kwam wel wat uit, maar niet schokkend.
Nogmaals een zwaardere en langere AB kuur, maar eigenlijk gelijk aan de eerste, goede reactie maar genezing die niet doorzet.
DA wilde toen eigenlijk gewoon een operatie, maar ikzelf wilde toch eerst weten, om wat voor weefsel het ging.
Dus een biopt genomen en daarin zijn melanoomcellen gevonden. Diezelfde week, op vrijdag (volgens DA hoefde het niet met spoed te gebeuren) is Sam geopereerd, operatie van een klein half uur.
Pigmentplek is goed weggehaald, zat helemaal in een harde rand ingekapseld. Heb het niet meer voor onderzoek op laten sturen.
Dezelfde avond was ze al weer zover opgeknapt, dat ze achter de poezen aan wilde en het gaat nog steeds goed met haar.
Na de operatie nog wederom een AB kuur, ivm infectiegevaar, omdat de plek dicht bij de anus zat. En 10 dagen de kap op de kop.
Jij sterkte met jouw mannetje.
Een donkere, verdikte plek met in het midden een soort van gat, rood en geirriteerd. Ikzelf dacht dat dit zou kunnen komen door problemen met de anaalklieren en dat ze de boel kapot gebeten zou hebben. De DA dacht eigenlijk gelijk aan een melanoompje (volgens hem is dat niet zo ernstig als een melanoom bij mensen). Maar zou natuurlijk ook een ontsteking kunnen zijn.
Eerst toch maar een AB kuur gehad, waar in eerste instantie goed op gereageerd werd. Maar nog voordat de kuur klaar was werd de plek weer heel onrustig.
Teruggegaan en de plek te lijf gegaan alsof het een abces was. Kwam wel wat uit, maar niet schokkend.
Nogmaals een zwaardere en langere AB kuur, maar eigenlijk gelijk aan de eerste, goede reactie maar genezing die niet doorzet.
DA wilde toen eigenlijk gewoon een operatie, maar ikzelf wilde toch eerst weten, om wat voor weefsel het ging.
Dus een biopt genomen en daarin zijn melanoomcellen gevonden. Diezelfde week, op vrijdag (volgens DA hoefde het niet met spoed te gebeuren) is Sam geopereerd, operatie van een klein half uur.
Pigmentplek is goed weggehaald, zat helemaal in een harde rand ingekapseld. Heb het niet meer voor onderzoek op laten sturen.
Dezelfde avond was ze al weer zover opgeknapt, dat ze achter de poezen aan wilde en het gaat nog steeds goed met haar.
Na de operatie nog wederom een AB kuur, ivm infectiegevaar, omdat de plek dicht bij de anus zat. En 10 dagen de kap op de kop.
Jij sterkte met jouw mannetje.