Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenwijzer
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hondenwijzer
Overal op internet zie je hondenwijzer met opmerkingen voorbij komen. Krijsend als je niet met hem/haar eens bent. Ook wordt het nogal geciteerd in div artikelen maar wie is die geheimzinnige persoon achter hondenwijzer nu eigenlijk? Iemand enig idee?
Is t een gt? Een betweter of iemand die zelf jarenlang onderzoek gedaan heeft?
Is t een gt? Een betweter of iemand die zelf jarenlang onderzoek gedaan heeft?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
- Aantal honden: 1
Re: Hondenwijzer
Bedoel je hondenwijzer.com, of een persoon die hondenwijzer als nickname gebruik?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hondenwijzer.com idd.Lin851 schreef:Bedoel je hondenwijzer.com, of een persoon die hondenwijzer als nickname gebruik?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lin851
- Zeer actief
Hier kun je alvast wat info vinden mbt de website.malinois schreef:Hondenwijzer.com idd.Lin851 schreef:Bedoel je hondenwijzer.com, of een persoon die hondenwijzer als nickname gebruik?
Misschien zegt de naam jou wat?
http://www.whois.com/whois/hondenwijzer.com
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Foutje, sorry
Laatst gewijzigd door Terry op 03 jul 2014 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Terry
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Volgens mij is het iemand die hondengedrag onderzoekt. Ik ben het wel eens met hoe hij dingen beschrijft. Vind het geen betweter oid..
Het is iemand die niet van de dominantie theorie is, tegen prikbanden etc is.
En daar kan ik me wel in vinden, ik geloof ook niet in de dominantie theorie, en stroombanden, prikbanden daar ben ik op tegen.
En daar kan ik me wel in vinden, ik geloof ook niet in de dominantie theorie, en stroombanden, prikbanden daar ben ik op tegen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ieders mening prima maar zodra je andersdenkenden tot zware dierenmishandelaars gaat uitmaken zonder dat je er ooit van gehoord hebt laat staan je kennen, voor t gemak alles over 1 kam scheert, fotos van honden zonder toestemming misbruikt voor je eigen propaganda en op dusdanige wijze dat je als eigenaar ook niet kunt reageren of uberhaupt niet kunt reageren sls je een afwijkende mening hebt ben je maar een triest figuur imo maar goed daar ging t me niet om. Ik ben dus gewoon benieuwd wie zo'n iemand is dat je je niet bekend wil maken. Als ik ergens achter sta zeg ik dat gewoon onder eigen titel.semmyboy schreef:Volgens mij is het iemand die hondengedrag onderzoekt. Ik ben het wel eens met hoe hij dingen beschrijft. Vind het geen betweter oid..

- Lin851
- Zeer actief
In mijn link staat een naam..malinois schreef:Dat is ieders mening prima maar zodra je andersdenkenden tot zware dierenmishandelaars gaat uitmaken zonder dat je er ooit van gehoord hebt laat staan je kennen, voor t gemak alles over 1 kam scheert, fotos van honden zonder toestemming misbruikt voor je eigen propaganda en op dusdanige wijze dat je als eigenaar ook niet kunt reageren of uberhaupt niet kunt reageren sls je een afwijkende mening hebt ben je maar een triest figuur imo maar goed daar ging t me niet om. Ik ben dus gewoon benieuwd wie zo'n iemand is dat je je niet bekend wil maken. Als ik ergens achter sta zeg ik dat gewoon onder eigen titel.semmyboy schreef:Volgens mij is het iemand die hondengedrag onderzoekt. Ik ben het wel eens met hoe hij dingen beschrijft. Vind het geen betweter oid..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je ga ik straks thuis ff naar kijken! Ben nu op mobiel maar zie daar niets opLin851 schreef:In mijn link staat een naam..malinois schreef:Dat is ieders mening prima maar zodra je andersdenkenden tot zware dierenmishandelaars gaat uitmaken zonder dat je er ooit van gehoord hebt laat staan je kennen, voor t gemak alles over 1 kam scheert, fotos van honden zonder toestemming misbruikt voor je eigen propaganda en op dusdanige wijze dat je als eigenaar ook niet kunt reageren of uberhaupt niet kunt reageren sls je een afwijkende mening hebt ben je maar een triest figuur imo maar goed daar ging t me niet om. Ik ben dus gewoon benieuwd wie zo'n iemand is dat je je niet bekend wil maken. Als ik ergens achter sta zeg ik dat gewoon onder eigen titel.semmyboy schreef:Volgens mij is het iemand die hondengedrag onderzoekt. Ik ben het wel eens met hoe hij dingen beschrijft. Vind het geen betweter oid..

- dagmar88
- Zeer actief
- Lin851
- Zeer actief
Dan klopt de info in mijn link
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ugh aan zn taalgebruik al herkenbaar... thanks ga straks ff googlen

- semmyboy
- Zeer actief
Misschien gaan sommige dingen wel ver ja.
Maar met stroombanden werken vind ik wel een mishandeling. Niet een zware mishandeling, maar het doet een beest wel pijn.
Ieder heeft zijn eigen methode, zolang een dier en maar niet onder lijd.
Maar met stroombanden werken vind ik wel een mishandeling. Niet een zware mishandeling, maar het doet een beest wel pijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, maar een stroomband is zeker niet altijd pijn... een vervelende prikkel is soms vaak veel effectiever het ligt er maar aan wat je wil bereiken. En wanneer je iets gebruikt. Maar goed dat is een andere discussie. Wel hou ik dat iemand eerlijk is over iets. En dan niet een foto van een hond die bewerkt is met minimaal een geslepen prikker of spijkerband en dan vertellen dat dit van een gewone prikband komt. Dat kan niet en dat is gewoon liegen en mensen voorliegen om je eigen idee door te dringen.semmyboy schreef:Misschien gaan sommige dingen wel ver ja.

-
Neeltje
Nog nooit van gehoord, maar heb je er misschien een search naar gedaan? Als ik op het werk een bepaalde training moet opzoeken, zie ik tot weken erna reklames voor technische trainingen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gegoogled en gevonden
Weet inmiddels genoeg...
thanks!
*edit: weggehaald, staat niet zo netjes
Weet inmiddels genoeg...
thanks!
*edit: weggehaald, staat niet zo netjes

- semmyboy
- Zeer actief
Ik hou ook van mensen die eerlijk zijn, maar ik geloof niet dat cesar millan helemaal eerlijk is.malinois schreef:precies, maar een stroomband is zeker niet altijd pijn... een vervelende prikkel is soms vaak veel effectiever het ligt er maar aan wat je wil bereiken. En wanneer je iets gebruikt. Maar goed dat is een andere discussie. Wel hou ik dat iemand eerlijk is over iets. En dan niet een foto van een hond die bewerkt is met minimaal een geslepen prikker of spijkerband en dan vertellen dat dit van een gewone prikband komt. Dat kan niet en dat is gewoon liegen en mensen voorliegen om je eigen idee door te dringen.semmyboy schreef:Misschien gaan sommige dingen wel ver ja.
T is een showman, die geen opleiding heeft gedaan en mathodes uitvoerd naar zijn gevoel.
En daar geloven de meeste mensen wel in.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
semmyboy schreef:Ik hou ook van mensen die eerlijk zijn, maar ik geloof niet dat cesar millan helemaal eerlijk is.malinois schreef:precies, maar een stroomband is zeker niet altijd pijn... een vervelende prikkel is soms vaak veel effectiever het ligt er maar aan wat je wil bereiken. En wanneer je iets gebruikt. Maar goed dat is een andere discussie. Wel hou ik dat iemand eerlijk is over iets. En dan niet een foto van een hond die bewerkt is met minimaal een geslepen prikker of spijkerband en dan vertellen dat dit van een gewone prikband komt. Dat kan niet en dat is gewoon liegen en mensen voorliegen om je eigen idee door te dringen.semmyboy schreef:Misschien gaan sommige dingen wel ver ja.
T is een showman, die geen opleiding heeft gedaan en mathodes uitvoerd naar zijn gevoel.
Ik heb helemaal niks noppes nada met papiertjes.. iemand die jarenlange ervaring heeft met diverse soorten honden kun je meer aan hebben dan aan iemand met een papiertje.
Hij heeft nooit gezegd dat hij een opleiding gedaan heeft, hij heeft geen methode daar liegt hij dus ook niet over waar dan wel over?
En ja hij verdient er zijn centjes mee, ik geef hem groot gelijk. Als ik het kon deed ik het ook.

- Liesbeth
- Zeer actief
Buiten het feit dat Hondenwijzer een topic geopend heeft over CM, vraag ik me af wat CM met dít topic te maken heeftsemmyboy schreef:Ik hou ook van mensen die eerlijk zijn, maar ik geloof niet dat cesar millan helemaal eerlijk is.malinois schreef:precies, maar een stroomband is zeker niet altijd pijn... een vervelende prikkel is soms vaak veel effectiever het ligt er maar aan wat je wil bereiken. En wanneer je iets gebruikt. Maar goed dat is een andere discussie. Wel hou ik dat iemand eerlijk is over iets. En dan niet een foto van een hond die bewerkt is met minimaal een geslepen prikker of spijkerband en dan vertellen dat dit van een gewone prikband komt. Dat kan niet en dat is gewoon liegen en mensen voorliegen om je eigen idee door te dringen.semmyboy schreef:Misschien gaan sommige dingen wel ver ja.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Een uiterst irritant persoon. Hij heeft een vervelende manier van zich overal kenbaar maken met altijd reclame naar zijn site. Door dit soort personen wordt het positief honden trainen in een uiterst negatief daglicht gezet. Ik heb hem daar een tijd geleden op aangesproken. Toen verwijderde hij het gehele bericht, maar inmiddels doet hij of hij zelf tot de ontdekking is gekomen en doet weer een ander insteek.
Misselijkmakend vind ik het om andere af te kraken, om je eigen manier beter naar voren te laten komen. Inderdaad met vaak misleidende informatie.
Misselijkmakend vind ik het om andere af te kraken, om je eigen manier beter naar voren te laten komen. Inderdaad met vaak misleidende informatie.

- Liesbeth
- Zeer actief
Naar mijn weten heeft Martin Gaus ook geen opleiding gehad toen hij zijn dierenhotel en hondenschool startte. Hij heeft van zijn hobby, zijn werk gemaakt. En ook MG was (is) niet vies van op de voorgrond tredensemmyboy schreef:Ik hou ook van mensen die eerlijk zijn, maar ik geloof niet dat cesar millan helemaal eerlijk is.malinois schreef:precies, maar een stroomband is zeker niet altijd pijn... een vervelende prikkel is soms vaak veel effectiever het ligt er maar aan wat je wil bereiken. En wanneer je iets gebruikt. Maar goed dat is een andere discussie. Wel hou ik dat iemand eerlijk is over iets. En dan niet een foto van een hond die bewerkt is met minimaal een geslepen prikker of spijkerband en dan vertellen dat dit van een gewone prikband komt. Dat kan niet en dat is gewoon liegen en mensen voorliegen om je eigen idee door te dringen.semmyboy schreef:Misschien gaan sommige dingen wel ver ja.
Dan nog, jaren geleden toen Gaus, Millan en consorten begonnen met hondentrainingen waren er nog geen opleidingen daarvoor. Iedereen deed wat hem/haar goed leek met de gegevens, bv uit onderzoeken naar roedelgedrag, die toen voorhanden waren.
En heel eerlijk gezegd vind ik dat helemaal NIET verkeerd. Ik vertrouw eerder op iemand die door ervaring wijs is geworden dan iemand die ergens voor opgeleid is. Een papiertje/diploma zegt mij niet zoveel.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah je hebt dezelfde ervaring dusgyanty schreef:Een uiterst irritant persoon. Hij heeft een vervelende manier van zich overal kenbaar maken met altijd reclame naar zijn site. Door dit soort personen wordt het positief honden trainen in een uiterst negatief daglicht gezet. Ik heb hem daar een tijd geleden op aangesproken. Toen verwijderde hij het gehele bericht, maar inmiddels doet hij of hij zelf tot de ontdekking is gekomen en doet weer een ander insteek.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Moest er wel om lachen eigenlijk... nog geen dag na deze vraag na een jaar zomaar ineens een topic openen 

- Liesbeth
- Zeer actief
Eerlijk, ik wist tot nu toe niet wie Hondenwijzer was. Ik kom hem niet tegen, maar dat kan komen doordat ik niet zoveel op andere sites (mbt honden trainen) kom.gyanty schreef:Een uiterst irritant persoon. Hij heeft een vervelende manier van zich overal kenbaar maken met altijd reclame naar zijn site. Door dit soort personen wordt het positief honden trainen in een uiterst negatief daglicht gezet. Ik heb hem daar een tijd geleden op aangesproken. Toen verwijderde hij het gehele bericht, maar inmiddels doet hij of hij zelf tot de ontdekking is gekomen en doet weer een ander insteek.
Maar ik kwam het topic, dat hij geopend over CM heeft, tegen en zag dat hij sinds 29 juli 2012 lid van dit forum is. In al die tijd heeft hij 5 topics gestart en is op geen enkele reactie ingegaan. Tja, dan heb je voor mij afgedaan
- Liesbeth
- Zeer actief
En daar verder niet op reagerenmalinois schreef:Moest er wel om lachen eigenlijk... nog geen dag na deze vraag na een jaar zomaar ineens een topic openen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
't is dat ie hier geen reacties kan verwijderen, maar normaal wordt elke kritische reactie (of zelfs iets wat maar neigt tot een vraag naar iets anders) direct weggehaald...Liesbeth schreef:En daar verder niet op reagerenmalinois schreef:Moest er wel om lachen eigenlijk... nog geen dag na deze vraag na een jaar zomaar ineens een topic openen.

-
Neeltje
Weet je, mensen die weten dat ze zelf niet veel voorstellen, proberen dit wel te bereiken door anderen neer te halen. Gewoon een zielig persoon.
Trouwens, als alleen mensen met papiertjes geloofwaardig worden gevonden, begrijp ik niet dat ze me hier meestal niet geloven, want ik heb toch echt een opleiding gedaan bij Martin Gaus in Lelystad en daar met een 8 voor geslaagd, met voor hondengedrag het hoogste punt, 'n 8,5.
Trouwens, als alleen mensen met papiertjes geloofwaardig worden gevonden, begrijp ik niet dat ze me hier meestal niet geloven, want ik heb toch echt een opleiding gedaan bij Martin Gaus in Lelystad en daar met een 8 voor geslaagd, met voor hondengedrag het hoogste punt, 'n 8,5.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Heeft hondenwijzer hier een topic geopend? Mmm ben benieuwd....
Tja weet je ik heb hem aangesproken op het feit dat zoals hij zich probeert te profileren te vergelijken is met wat hij zo verafschuwd: gedrag veranderen met positieve correcties (negatief trainen). Ik zie het helaas zo vaak: mensen die het positief trainen promoten in hun omgang met de medemens in het negatieven gaan zitten. Ik kan daar niet bij: zijn die mensen daadwerkelijk een gekunsteld toneelstukje voor hun hond aan het opvoeren. De kracht van positief trainen zit volgens mij in de persoon. Degene die negatief met hun medemens omgaan hebben het positief trainen al in het beginsel niet begrepen.
Tja weet je ik heb hem aangesproken op het feit dat zoals hij zich probeert te profileren te vergelijken is met wat hij zo verafschuwd: gedrag veranderen met positieve correcties (negatief trainen). Ik zie het helaas zo vaak: mensen die het positief trainen promoten in hun omgang met de medemens in het negatieven gaan zitten. Ik kan daar niet bij: zijn die mensen daadwerkelijk een gekunsteld toneelstukje voor hun hond aan het opvoeren. De kracht van positief trainen zit volgens mij in de persoon. Degene die negatief met hun medemens omgaan hebben het positief trainen al in het beginsel niet begrepen.

[/url]