Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag teef na dekking
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Gedrag teef na dekking
Wat voor kleur is je teef en door wat voor reu is ze gedekt?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Ik heb een aangekeurde Kangal daar zijn zelfs zijn ouders niet van bekend en ook niet of hij wel 100% raszuiver is. Toch lopen er heel wat fokkers achter hem aan nu hij een officiele stamboom heeft en die zitten er totaal niet mee dat zijn stamboom verder niet bekend is. Hij doet het leuk op shows dus kwa uiterlijk is hij prima en is voor zover bekend ook prima gezond en dat vinden ze belangrijker dan een volledig ingevuld papiertje.Laboriginals schreef:Al die stamboomloze honden worden wel als rashond betiteld en als ze iets mankeren, krijgt het ras het voor zijn kiezen. Uit het recente incidentie-onderzoek van het ministerie blijkt dat er meer gezondheidsproblemen voorkomen bij de stamboomloze labradors dan bij de labradors met stamboom. Zou het zorgvuldig fokken bij de stamboomhonden dan misschien toch betere resultaten geven?
Hanneke
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Hopelijk door een poedelfes/lou schreef:Wat voor kleur is je teef en door wat voor reu is ze gedekt?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreemde opmerking...ik ben helemaal niet van de kruisingen fokken...Valerie schreef:Hopelijk door een poedelfes/lou schreef:Wat voor kleur is je teef en door wat voor reu is ze gedekt?dát zou wat toevoegen
Maar als het dezelfde is als op een ander forum, is de hond door 2 reuen gedekt....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Met wat zou een gbgv een leuke kruising zijn?
Ik zie steeds meer voordelen van een kruising nest
Sorry TS. totaal off topic natuurlijk.
Ik wens je veel geluk met de pups. Ik merkte direct de eerste dag ook verandering bij lune
maar kon daaruit uiteraard niet opmaken of ze drachtig was.
Eigenlijk na een week of 2a3 dacht ik duidelijkere tekenen te zien.
Ik zie steeds meer voordelen van een kruising nest

Sorry TS. totaal off topic natuurlijk.
Ik wens je veel geluk met de pups. Ik merkte direct de eerste dag ook verandering bij lune
maar kon daaruit uiteraard niet opmaken of ze drachtig was.
Eigenlijk na een week of 2a3 dacht ik duidelijkere tekenen te zien.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
dit dus. Een stamboom is geen gezondheids certificaat. Sterker nog je kunt als je een beetje moeite doet aardig rap dubbele lijnen terug vinden en met een beetje pech zelfs al in de eerste 3 generaties. En het maar gek vinden dat er steeds meer ziektes voorkomen bij rashondenNanna schreef:Als mensen alleen nog maar perfect gefokte stamboomhonden mogen kopen zijn er te weinig pups voorhanden. Bovendien is lang niet iedereen geinteresseerd in een stamboom. En als je de prijsverschillen ziet tussen stamboompups en lookalike-pups kan ik me dat nog wel voorstellen ook![]()
Van dit aankomende nestje zijn beide ouders getest, ik vind dat al heel wat. Ik zou er rustig een pup halen hoor. Alsof een stamboomhond zoveel garantie op gezondheid geeft

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Suuz!
- Zeer actief
Nee das anders. Je fokt met boom dus das professioneelInge O schreef:als jij en ik fokken zijn het ook gelegenheidsnesten.Labjesfan schreef: Dus zeg dan gewoon dat je een gelegenheidsnest wil.

- Suuz!
- Zeer actief
Hoe durf jeInge O schreef:ik heb ook al zonder boom gefokt want fci-loze reu gebruikt - ik ben dus maar semiprofessioneelSuuz! schreef:Nee das anders. Je fokt met boom dus das professioneelInge O schreef:als jij en ik fokken zijn het ook gelegenheidsnesten.Labjesfan schreef: Dus zeg dan gewoon dat je een gelegenheidsnest wil.![]()
![]()
.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inge O schreef:ik heb ook al zonder boom gefokt want fci-loze reu gebruikt - ik ben dus maar semiprofessioneel.

Allemaal leuk en aardig, maar de échte wartjes worden wel afgerekend op jouw krakkemikkige nepwartjes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
het was mijn bedoeling in ieder geval niet om hautain te doen hoor. Alle problemen die voorkomen bij labradors, komen veel meer voor in de stamboomloze populatie... dat vind ik jammer. En het is natuurlijk niet gezegd dat dat in dit nest ook zo is, ik wens TS ook veel plezier met haar nest-in-aantocht, maar ik vind het riskant. Dat mag toch?
- Suuz!
- Zeer actief
Want de hele stamboomloze populatie is getest?sbientje schreef:het was mijn bedoeling in ieder geval niet om hautain te doen hoor. Alle problemen die voorkomen bij labradors, komen veel meer voor in de stamboomloze populatie... dat vind ik jammer. En het is natuurlijk niet gezegd dat dat in dit nest ook zo is, ik wens TS ook veel plezier met haar nest-in-aantocht, maar ik vind het riskant. Dat mag toch?
haha
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is ze naar Staphorst geweest om te dekken.Suuz! schreef:dit dus. Een stamboom is geen gezondheids certificaat. Sterker nog je kunt als je een beetje moeite doet aardig rap dubbele lijnen terug vinden en met een beetje pech zelfs al in de eerste 3 generaties. En het maar gek vinden dat er steeds meer ziektes voorkomen bij rashondenNanna schreef:Als mensen alleen nog maar perfect gefokte stamboomhonden mogen kopen zijn er te weinig pups voorhanden. Bovendien is lang niet iedereen geinteresseerd in een stamboom. En als je de prijsverschillen ziet tussen stamboompups en lookalike-pups kan ik me dat nog wel voorstellen ook![]()
Van dit aankomende nestje zijn beide ouders getest, ik vind dat al heel wat. Ik zou er rustig een pup halen hoor. Alsof een stamboomhond zoveel garantie op gezondheid geeft*iets met Staphorst enzo*

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik heb geen cijfers van hele populaties nee, dat lijkt me nogal onmogelijk..
uit het rapport van de raad van beheer van laatst, is wellicht een beginnetje
en verder is het ook wel deels gebaseerd op veel gelezen ervaringen, maar dat is natuurlijk niet heel wetenschappelijk
edit - toevoeging: als alles gewoon getest was volgens de richtlijnen zoals gezegd, dan valt dat risico wel mee, maar goed.. of dat zo is weet ik niet
uit het rapport van de raad van beheer van laatst, is wellicht een beginnetje
De aantallen Labrador Retrievers met en zonder stamboom in de gegevens uit de UKG-database
waren voldoende groot om een betrouwbare vergelijking tussen deze beide groepen te kunnen
maken in het voorkomen van ziektegevallen aan de extremiteiten (discipline orthopedie). In totaal
bezochten van 2008 t/m 2012 1.662 Labradors de UKG. Hiervan hadden er 499 een stamboom
(30%) en 1.163 niet. Van de dieren met stamboom kwamen er 62 (12,4%) op de poli orthopedie,
en hadden dus vermoedelijk problemen aan de extremiteiten. Van de dieren zonder stamboom
waren dit er 205 (17,6%).
en verder is het ook wel deels gebaseerd op veel gelezen ervaringen, maar dat is natuurlijk niet heel wetenschappelijk
edit - toevoeging: als alles gewoon getest was volgens de richtlijnen zoals gezegd, dan valt dat risico wel mee, maar goed.. of dat zo is weet ik niet
Laatst gewijzigd door sbientje op 03 jul 2014 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Goed zo brave meid.Inge O schreef:ik heb ook al zonder boom gefokt want fci-loze reu gebruikt - ik ben dus maar semiprofessioneelSuuz! schreef:Nee das anders. Je fokt met boom dus das professioneelInge O schreef:als jij en ik fokken zijn het ook gelegenheidsnesten.Labjesfan schreef: Dus zeg dan gewoon dat je een gelegenheidsnest wil.![]()
![]()
.

-
- Zeer actief
betrouwbaar en vermoedelijk gaan niet helemaal samen .sbientje schreef:nou ik heb geen cijfers van hele populaties nee, dat lijkt me nogal onmogelijk..
uit het rapport van de raad van beheer van laatst, is wellicht een beginnetjeDe aantallen Labrador Retrievers met en zonder stamboom in de gegevens uit de UKG-database
waren voldoende groot om een betrouwbare vergelijking tussen deze beide groepen te kunnen
maken in het voorkomen van ziektegevallen aan de extremiteiten (discipline orthopedie). In totaal
bezochten van 2008 t/m 2012 1.662 Labradors de UKG. Hiervan hadden er 499 een stamboom
(30%) en 1.163 niet. Van de dieren met stamboom kwamen er 62 (12,4%) op de poli orthopedie,
en hadden dus vermoedelijk problemen aan de extremiteiten. Van de dieren zonder stamboom

- Suuz!
- Zeer actief
nou.... Kom maar op..wat is een leuk kruising nest met een gbgv?bouvierpoedel schreef:Goed zo brave meid.Inge O schreef:ik heb ook al zonder boom gefokt want fci-loze reu gebruikt - ik ben dus maar semiprofessioneelSuuz! schreef:Nee das anders. Je fokt met boom dus das professioneelInge O schreef:
als jij en ik fokken zijn het ook gelegenheidsnesten.![]()
![]()
.
Kan ik pommetje toch nog inzetten

- Suuz!
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: leuk een zwartekousenstaphorsterretriever.

- Zamunda
- Zeer actief
Het gaat niet om kale cijfertjes, het gaat om significante verschillen. Was dit verschil significant?sbientje schreef:nou ik heb geen cijfers van hele populaties nee, dat lijkt me nogal onmogelijk..
uit het rapport van de raad van beheer van laatst, is wellicht een beginnetjeDe aantallen Labrador Retrievers met en zonder stamboom in de gegevens uit de UKG-database
Daarnaast, hoe was de ernst van de klachten/behandeling/prognose verdeeld?
Voor hetzelfde geld waren de stamboomhondjes allemaal jong met ernstige HD en de stamboomloze allemaal oudjes (op leeftijden die de stamboompjes niet eens halen) met ouderdomskwaaltjes.
Dus, er is wel iets meer nodig voor een gedegen onderbouwing dan enkel bovenstaande getalletjes en onderstaande persoonlijke ervaringen.
Zeg maar gerust helemaal niet wetenschappelijk.sbientje schreef:en verder is het ook wel deels gebaseerd op veel gelezen ervaringen, maar dat is natuurlijk niet heel wetenschappelijk
Laatst gewijzigd door Zamunda op 03 jul 2014 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
nou.... Kom maar op..wat is een leuk kruising nest met een gbgv?
[/quote]
=========================================
leuke NF of NW.

leuke NF of NW.

- Suuz!
- Zeer actief
nw?bouvierpoedel schreef:nou.... Kom maar op..wat is een leuk kruising nest met een gbgv?
Kan ik pommetje toch nog inzetten![]()
leuke NF of NW.
Lune is nu bijna hoogloops en ze hebben hier bij de buren een typisch sloveens ras (waakhond aan de ketting)
zou best passen qua karakter. Toch maar een paar dagen langer blijven hier op de sloveense berg

- Zamunda
- Zeer actief
Met een zwarte DH
.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
De percentages staan erbij dus ja je rekent verkeerd hahahNanna schreef:Dus (even afrondend) van de 500 stamboomdieren kwamen er 60 op de poli. Van de 1200 lookalikes 200. Volgens mij zijn dan procentueel gezien de stamboomhonden vaker aangedaan, of reken ik nou zo verkeerd?sbientje schreef:nou ik heb geen cijfers van hele populaties nee, dat lijkt me nogal onmogelijk..
uit het rapport van de raad van beheer van laatst, is wellicht een beginnetjeIn totaal bezochten 1.662 Labradors de UKG. Hiervan hadden er 499 een stamboom
Gevalletje wij van WC eend?
- Suuz!
- Zeer actief
Zamunda schreef:Met een zwarte DH.
HihiHi een gbgv met staande oren

-
- Zeer actief
En hoeveel mensen vragen niet eens een stamboom bij hun pups aan terwijl de ouders die wel hebben.Nanna schreef:Dus (even afrondend) van de 500 stamboomdieren kwamen er 60 op de poli. Van de 1200 lookalikes 200. Volgens mij zijn dan procentueel gezien de stamboomhonden vaker aangedaan, of reken ik nou zo verkeerd?sbientje schreef:nou ik heb geen cijfers van hele populaties nee, dat lijkt me nogal onmogelijk..
uit het rapport van de raad van beheer van laatst, is wellicht een beginnetjeIn totaal bezochten 1.662 Labradors de UKG. Hiervan hadden er 499 een stamboom
- Zamunda
- Zeer actief
Apart dat je wel lacherig reageert op de misrekening van Tara, maar niet inhoudelijk op mijn reactie ingaat.sbientje schreef:De percentages staan erbij dus ja je rekent verkeerd hahahNanna schreef:Dus (even afrondend) van de 500 stamboomdieren kwamen er 60 op de poli. Van de 1200 lookalikes 200. Volgens mij zijn dan procentueel gezien de stamboomhonden vaker aangedaan, of reken ik nou zo verkeerd?sbientje schreef:nou ik heb geen cijfers van hele populaties nee, dat lijkt me nogal onmogelijk..
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Het citaat van Sbientje komt uit het recente indicentie-onderzoek dat in opdracht van het ministerie is uitgevoerd door de universiteit Utrecht. Jij trekt de betrouwbaarheid van het onderzoek dus in twijfel. Ik denk dat een onderzoeksteam van een universiteit echt wel weet, hoe ze een onderzoek moeten uitvoeren. Als je precies wilt weten op welke criteria ze de onderzoeksgroep hebben bepaald, moet je het rapport maar lezen. Dat staat er vast wel in.
Er komt overigens nog vervolgonderzoek, waarbij specifiek gekeken gaat worden naar de gezondheidsverschillen tussen labradors mét stamboom en zonder.
Hanneke
Er komt overigens nog vervolgonderzoek, waarbij specifiek gekeken gaat worden naar de gezondheidsverschillen tussen labradors mét stamboom en zonder.
Hanneke
-
- Zeer actief
Ik trek het ook sterk in twijffel.Laboriginals schreef:Het citaat van Sbientje komt uit het recente indicentie-onderzoek dat in opdracht van het ministerie is uitgevoerd door de universiteit Utrecht. Jij trekt de betrouwbaarheid van het onderzoek dus in twijfel. Ik denk dat een onderzoeksteam van een universiteit echt wel weet, hoe ze een onderzoek moeten uitvoeren. Als je precies wilt weten op welke criteria ze de onderzoeksgroep hebben bepaald, moet je het rapport maar lezen. Dat staat er vast wel in.
Hanneke
Het zegt alleen maar dat een bepaald publiek met onder andere die hondenklachten naar de universiteit toegaan en niets meer.
Daar kun je geen conclusie aan verbinden .
Die labjes zonder stamboom zullen ook niet allemaal stamboomlose ouders hebben.
Net zo goed dat niet alle labjes met alle ouders getest.

-
- Zeer actief
Als jullie allemaal zeggen dat deze kleur groen is krijgen jullie een euro.Inge O schreef:oeps, jij bent wel erg naïef op dat vlak, je wil niet weten hoeveel duizenden en duizenden en duizenden 'serieuze' onderzoeken compleet waardeloos blijken te zijn en ja, ook in de ogen van collega-wetenschappers en beoordelende wetenschappelijke commissies - niet persé door hondenforummers dus.Laboriginals schreef:Ik denk dat een onderzoeksteam van een universiteit echt wel weet, hoe ze een onderzoek moeten uitvoeren.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
peertje peertje peertjeSuuz! schreef:nou.... Kom maar op..wat is een leuk kruising nest met een gbgv?bouvierpoedel schreef:Goed zo brave meid.Inge O schreef:ik heb ook al zonder boom gefokt want fci-loze reu gebruikt - ik ben dus maar semiprofessioneelSuuz! schreef:
Nee das anders. Je fokt met boom dus das professioneel![]()
![]()
.
Kan ik pommetje toch nog inzetten![]()