Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afghaanse windhond on the move

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Afghaanse windhond on the move

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik verwachtte op z'n minst een forse sprint. Dat tamme gedraaf, mwah. Bij een windhond wil ik rengalop zien!
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik vind het prachtig. Die uitgestrekte achterpoten in draf. Heel mooi.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Inderdaad erg gracieus, maar die muziek helpt er ook wel aan mee hahaha
beatje

Re: Afgmijhaanse windhond on the move

Ongelezen bericht door beatje »

Een Afghaan is echt nog eens een droom voor mij en id het liefst een zwarte.Maar ik zie ze nog liever racen.
Prachtig zijn ze.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind het wel mooi, maar ik vind bijv mijn poedel ook elegant als hij draaft :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roo »

vind dit veel mooier;
relatief normaal uitziend hondenras op snelheid

https://www.youtube.com/watch?v=Q02b0K-d7ko
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik vind het mooi. De begeleider blijft er ook fit bij met dit tempo hahaha
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Roo schreef:vind dit veel mooier;

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld maar dit zie ik ook liever dan het filmpje van Nanna.
Kijk ook graag naar windhonden die vól gas gaan :I:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

fes/lou schreef:Ik vind het wel mooi, maar ik vind bijv mijn poedel ook elegant als hij draaft :D
Inderdaad, zie hier weleens een poedel en als ze niet getrimd is en ze draaft dan is het een prachtig gezicht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik vind het prachtig om te zien.
Maar er is sowieso veel verschil in het gangwerk van honden.
Als Meagan en Judy van mij draven, dan lijkt het wel of Judy danst en zweeft.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind het prachtig om te zien, ze hebben toch echt wel iets speciaals als ze lopen.
Neeltje

Hij loopt hard, maar er is niets moois aan. En waarom ziet een Afghaan er niet normaal uit? Wat is ins hemelsnaam normaal?
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Ik kan je op een briefje geven dat mijn afghaan deze hond er finaal uit zou lopen. :engel:
Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:ik vind eigenlijk niet zoveel speciaals aan hun gangwerk - film 100 goed bewegende honden in een uitgestrekte draf en speel het vervolgens vertraagd af en bij 70 zal dit ongeveer het resultaat zijn.
maar dan zonder gewapper.
Ben ik niet met je eens ;-) Tulijk zijn er zat andere rassen met schitterende gangwerken maar bij deze hond is net of er springveren onder de poten gemonteerd zijn. Hij is niet alleen voorwaarts maar ook opwaarts.
ach, zo was de bijnaam van één van mijn pups ook, daar zijn ze dus niet uniek in :pffff: .

ik zou graag eens een soortgelijk filmpje zien van een korthaar-afghaan.
Ik zal eens kijken of ik dat van de week kan regelen met mijn kale voddenbaalafghaan (werklijn/renlijn). ;) Fajah heeft weldegelijk "spring in her step", maar lang niet zo veel als de hond in het filmpje. Ik heb zelf het idee dat je dit gangwerk vooral krijgt door zeer (lees: te) sterke hoekingen en een relatief langere schenkel, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze bouw de galop niet ten goede komt. En dat is jammer, want een windhond moet toch vooral kunnen galopperen, niet draven.

De tweedeling binnen het ras vind ik jammer, een windhond moet kunnen werken en daar twijfel ik best nog wel eens aan bij sommige showlijnafghanen. Sommigen lijken als ze rennen namelijk meer op een hobbelpaard dan een windhond. :blauwoog: Daarentegen missen de honden uit renlijnen vaker wel dan niet veel te veel rastype. En daar bedoel ik dan niet een gigantisch lange vacht mee. ;) Liever zou ik zien dat de twee types minder ver uit elkaar zouden liggen, maar wat doe je er aan... :U: Al zijn er ook best wel honden die èn kunnen werken, èn voldoende rastypisch zijn, maar die zijn in de minderheid.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Heb er 5 weken aan mogen snuiven, ik ben om, vind ze geweldig!
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Saba schreef:

Ik kan je op een briefje geven dat mijn afghaan deze hond er finaal uit zou lopen. :engel:
Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:ik vind eigenlijk niet zoveel speciaals aan hun gangwerk - film 100 goed bewegende honden in een uitgestrekte draf en speel het vervolgens vertraagd af en bij 70 zal dit ongeveer het resultaat zijn.
maar dan zonder gewapper.
Ben ik niet met je eens ;-) Tulijk zijn er zat andere rassen met schitterende gangwerken maar bij deze hond is net of er springveren onder de poten gemonteerd zijn. Hij is niet alleen voorwaarts maar ook opwaarts.
Jou foto in je onderschrift zo zie ik ze het liefst,racende Afghanen.
Hoewel ik een mooie dravende duitser ook kan waarderen :D Als duitse herder eigenaar.
ach, zo was de bijnaam van één van mijn pups ook, daar zijn ze dus niet uniek in :pffff: .

ik zou graag eens een soortgelijk filmpje zien van een korthaar-afghaan.
Ik zal eens kijken of ik dat van de week kan regelen met mijn kale voddenbaalafghaan (werklijn/renlijn). ;) Fajah heeft weldegelijk "spring in her step", maar lang niet zo veel als de hond in het filmpje. Ik heb zelf het idee dat je dit gangwerk vooral krijgt door zeer (lees: te) sterke hoekingen en een relatief langere schenkel, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze bouw de galop niet ten goede komt. En dat is jammer, want een windhond moet toch vooral kunnen galopperen, niet draven.

De tweedeling binnen het ras vind ik jammer, een windhond moet kunnen werken en daar twijfel ik best nog wel eens aan bij sommige showlijnafghanen. Sommigen lijken als ze rennen namelijk meer op een hobbelpaard dan een windhond. :blauwoog: Daarentegen missen de honden uit renlijnen vaker wel dan niet veel te veel rastype. En daar bedoel ik dan niet een gigantisch lange vacht mee. ;) Liever zou ik zien dat de twee types minder ver uit elkaar zouden liggen, maar wat doe je er aan... :U: Al zijn er ook best wel honden die èn kunnen werken, èn voldoende rastypisch zijn, maar die zijn in de minderheid.
Kit
Erelid

Tara schreef:
Jion schreef:Ik zal wel weer de enige zijn maar ik vind het echt geen mooie honden. Veel te veel haar en daardoor lijkt alles uit verhouding te zijn. :U:
Nee hoor, ik vind er ook niks aan. En als jonge hond vind ik ze helemaal niet om aan te zien. Net of er twee helften met de verkeerde lijmsoort aan elkaar geplakt zijn.

Harige springspinnen, maar ze zijn echt zoooooooooooooooooooo lief!!!!!
Kit
Erelid

En vooral erg grappig omdat ze best uitgesproken karakters hebben, ik hou d'r zo van :I:
Laatst gewijzigd door Kit op 29 jun 2014 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jion schreef:Ik zal wel weer de enige zijn maar ik vind het echt geen mooie honden. Veel te veel haar en daardoor lijkt alles uit verhouding te zijn. :U:
Nee hoor, vind ik ook. Lilleke uitslovers met rare baasjes zijn het :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Jion schreef:
tekkel schreef:
Nee hoor, vind ik ook. Lilleke uitslovers met rare baasjes zijn het :pffff:
Ik ken alleen maar lilleke uitslovers met rare baasjes. En ik heb nog nooit een Afghaan ontmoet. :Q:
Haha, ja, hondenmensen :schrik: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Jion schreef::lol1: Ik beschouw mezelf dan ook nog altijd als kattenmens. :F:
Als tekkelbaasje ben ik ook geen hondenmens :cool2:
tekkel
Erelid

Nou, zeker! Heb ik vroeger altijd gehad :I:
tekkel
Erelid

Ik had ook korthaartjes. Aaltje was driekleurig, met een zwarte kop met witte bles, en haar kinderen Saskia en Jeroen waren rood/wit (Saskia) en donker driekleurig (Jeroen). Misschien neem ik ze ooit nog wel weer :lol1:
tekkel
Erelid

Ja, Saskia & Jeroen was een serie boeken over een tweeling, van Jaap ter Haar geloof ik :ok:

Agouti, da's toch geen cavia? Soort grote hamster?
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Mijn god. Dat muziekje ook :hmmm: En dan zo'n papzak die ernaast mee rent :LOL: Vliegen ze elkaar ook nog in de armen? Of dat niet? :mann:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Mijn god. Dat muziekje ook :hmmm: En dan zo'n papzak die ernaast mee rent :LOL: Vliegen ze elkaar ook nog in de armen? Of dat niet? :mann:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het is vast heel spectaculair, maar ikz ie liever een effectief gangwerk, en in mijn ogen is dat met een zo stil mogelijke toplijn. alle energie die in de opwaartse beweging gaat, gaat niet in de voorwaartse dus het is gewoon verspilling in mijn ogen. Vind dat juist mooi, zoals die duitser draaft!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef:Het is vast heel spectaculair, maar ikz ie liever een effectief gangwerk, en in mijn ogen is dat met een zo stil mogelijke toplijn. alle energie die in de opwaartse beweging gaat, gaat niet in de voorwaartse dus het is gewoon verspilling in mijn ogen. Vind dat juist mooi, zoals die duitser draaft!
Hou in gedachten dat een Afghaan helemaal geen draver is. Dat is een galoppeur, zoals alle windhonden.
De draf bij de Afghaan hoeft dus helemaal niet 'effectief' te zijn ;-)
Ja hey :D het was een filmpje van een dravende afghaan, dan geef ik daar mijn mening over. Blijf ik eens ontopic, is het weer niet goed ;)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef: Ja hey :D het was een filmpje van een dravende afghaan, dan geef ik daar mijn mening over. Blijf ik eens ontopic, is het weer niet goed ;)
Je kunt moeilijk in de ring een woeste galop laten zien ;-) Maar een keurmeester zei me eens dat dat de echte methode zou zijn om een windhond te beoordelen.
ja dat geloof ik wel, dat is eigenlijk ook raar. Ik heb ook wel het idee dat de windhonden daar niet van profiteren, wat hierboven ook al iemand zei, dat er meer 'op draf' gefokt wordt..
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Fafo schreef:Mijn god. Dat muziekje ook :hmmm: En dan zo'n papzak die ernaast mee rent :LOL: Vliegen ze elkaar ook nog in de armen? Of dat niet? :mann:
Ik moest er ook om lachen. Vooral even de hond wegdenken, en dan zie je die kerel door het veld draven met een heldhaftig muziekje.
:LOL:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Neeltje

Nanna schreef:
sbientje schreef: Ja hey :D het was een filmpje van een dravende afghaan, dan geef ik daar mijn mening over. Blijf ik eens ontopic, is het weer niet goed ;)
Je kunt moeilijk in de ring een woeste galop laten zien ;-) Maar een keurmeester zei me eens dat dat de echte methode zou zijn om een windhond te beoordelen.
Behalve dat de eigenaren dan toch een behoorlijk conditie zullen moeten hebben, zal de ring waarin ze gekeurd worden, ietwat vergroot moeten worden? :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”