Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Momenteel heb ik een opvang hond voor herplaatsing in huis. We zijn al weken onze hoofden aan het breken wat voor kruising ze is.
Bambi is 40 cm hoog en 60 cm lang en een opvallend groot hoofd. Eerst dachten we een Beagle met Amerikaanse Bulldog, maar begin daar toch aan te twijfelen. Wat denken jullie?
Maar een beagle heeft niet van die ''doorgezakte'' pootjes dacht ik. Het hondenasiel waar ze vandaan komt dacht dat ze een teckel kruising boxer was. Maar dat vind ik wel zo'n rare combi
Ze heeft inderdaad helemaal geen ogen meer. De glaucoom (verhoogde oogdruk) gaf haar veel hoofdpijn, vandaar dat we hebben besloten de ogen te verwijderen. En daar is ze zelf ook heel erg blij mee!
Laatst gewijzigd door Cerva op 30 jun 2014 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk een beagle-kruising x een andere, staff-achtige kruising. Geen kruising tussen twee zuivere rassen denk ik, eerder tussen twee kruisingen, waardoor je er waarschijnlijk nooit achter gaat komen wat het nu precies is. Om het even positief te benaderen
1 ouder kan wel een jack russell van het type straatfok geweest zijn. Die hebben vaak ook van die kromme polsen in de voorpoten, ik denk dat een beagle dat (bijna) niet heeft. En een jack russell hoort ook hangende oren te hebben, al hebben ze vaak staande oren. Maar het kan ook een tekkel zijn, die hebben ook zulke voorpoten en dat zou de behoorlijk lange oren en rug ook verklaren. De andere voorouder(s) zullen wel iets stafford achtigs geweest zijn zo te zien aan de kop. Ik ken persoonlijk een jack russell bulldog kruising da' s ook zoiets als jullie hond, ook ongeveer die kleur. En ook zulke korte, niet rechte poten. Maar een minder lange rug.