Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Domor schreef:Ik zou kijken voor een graaskorf. Minimaal 12 uur per dag. Anders is hij al beschadigd voor hij volwassen is.
Maar voor de rest is het een mooi beestje.
Nouja, voor een barok type vind ik het nog niet zóóó erg. Het is een jong ding. Die gaan van lange slungel naar dikke prop en weer terug.
Dikker moet hij niet gaan worden, maar nogmaals, het is een stuk aanleg, een stukje leeftijd en als je straks 3 keer per week wat gaat vragen is het echt zo wel weg hoor.
Wat ga je met hem doen om te beleren. Voor de kar of zadel erop?
Hoe groot is hij eigenlijks?
Wat voor ras is het? Als ik een gok waag denk ik new forest.
Hij is nu al mooi , hoe zou die worden als hij spieren krijgt.
Zadel, ik heb te weinig verstand van (beleren met) kar om dat zelf te doen en wegdoen lukt niet, gezien mijn andere dan alleen zou blijven. Maar wie weet vind ik iemand in de omgeving die dit kan (en wil) doen.
Voor mijn neefjes/nichtjes een ideaal paardje als ze eens willen zitten op eentje
Hij is nu rond de 1,35/1m40. Ras is hij niet. Moeder is een c-pony, vader een D-pony.
Vind je het niet leuk om mennen te gaan leren?
Want vindt hem reuze geschikt als menpony. Snel en klein.
Het lijkt me wel leuk om het te leren, maar de tijd moet er ook zijn natuurlijk
Wie weet, ooit... voorlopig is hij toch nog te jong om eender wat te doen, dus ik heb nog alle tijd. Aan 5 jarige leeftijd kun je er ook nog mee aan de slag he..
Graaskorf kan, maar dan zit je al weet met het feit dat de ander het kan uitdoen (als hij het al zelf niet uitspeelt) en met het feit dat hij dan iets aan heeft waaraan hij kan blijven vasthaken op 1 of andere manier en dat vind ik geen prettige gedachte (ze dragen ook nooit een halster).
Het feit dat de mensheid uiteraard nog denkt dat een paard gewoon gevoederd mag worden, ook al is dat niet van jou, speelt natuurlijk ook mee en daar helpt niets tegen.
Grappig, dat er wel afgegeven wordt op vette honden, maar dat een vet paard moet kunnen.....
En nee, er is niks mis met mijn lijn, of die van mn paard.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Ik heb zelf een andalusiermerrie in dezelfde kleur. Ze is nu 5 jaar oud en ook "aan de maat". Bij mij is aan de maat trouwens een paard dat best groot is. En ik vind dat voor een PRE juist gunstig.
Maar ook mijn merrie is te dik. Mijn paarden leven in groepsverband en zijn vrij om naar buiten te gaan of naar binnen. Ze staan op de wei, maar ze krijgen beperkt gras. Steeds een strook erbij. En dan krijgen ze daarnaast een baal hooi per dag. Twee van mijn paarden, dat zijn iones, en dat is Sam, mijn PRE merrie zijn te dik. De rest absoluut niet. Aan dat dik zijn doe je dus niet zo heel veel, zonder dat je de andere paarden er weer mee te kort doet.
Dan heb ik nog een palominokleurige Welsh a. Deze is te dik. Ze loopt hier permanent met een muilkorf om. Daar krijgt ze toch nog beperkt te eten door maar dan nóg is ze te dik. maar zonder die muilkorf zou ze zich doodvreten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
maart schreef:
Het feit dat de mensheid uiteraard nog denkt dat een paard gewoon gevoederd mag worden, ook al is dat niet van jou, speelt natuurlijk ook mee en daar helpt niets tegen.
Dat wordt nog vervelender als je een paard hebt met bepaalde intoleranties
Zelfs een pagina op de stal in de winter met tekst gelieve niet voederen helpt niet altijd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
maart schreef:
Zelfs een pagina op de stal in de winter met tekst gelieve niet voederen helpt niet altijd.
Hier hangt het ook aan de weide, dat het verboden is te voederen (en om bij de mijne te geraken, moet je er dan ook nog speciaal naar toe gaan, een landweg in)
Bij de shetlanders die wat verder staan, lagen er zelfs eens frieten in de weide gegooid
fes/lou schreef:Grappig, dat er wel afgegeven wordt op vette honden, maar dat een vet paard moet kunnen.....
Nee, het moet niet kunnen. Maar het is nu wel eenmaal zo.
Zoals ik zei, wie beter kan, komt maar ophalen. Ben om 16u thuis
trouwens ook grappig dat als ik een foto post van mijn in uitstekende conditie staande honden post, er amper 2 reacties komen
Maar ja, daar kunnen ze dan weer geen commentaar op geven he
maart schreef:
Och ja, ook zo irritant. Mensen weten waarschijnlijk niet beter. Ik vind hier regelmatig brood met worst in de paddock.
maart schreef:
Hier hangt het ook aan de weide, dat het verboden is te voederen (en om bij de mijne te geraken, moet je er dan ook nog speciaal naar toe gaan, een landweg in)
Bij de shetlanders die wat verder staan, lagen er zelfs eens frieten in de weide gegooid
Je zou bijna een camera ophangen om te kijken wie dat doet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
fes/lou schreef:Grappig, dat er wel afgegeven wordt op vette honden, maar dat een vet paard moet kunnen.....
trouwens ook grappig dat als ik een foto post van mijn in uitstekende conditie staande honden post, er amper 2 reacties komen
Dat is schering en inslag hoor, niet reageren op foto's....
Maar je doet net of vet zijn niet schadelijk is voor een paard, en dat je daar niks tegen kunt doen omdat je vindt dat hij de ruimte moet hebben....
En juist bij ponies is bevangenheid een groot probleem, dus daar zou ik persoonlijk dan toch bang voor zijn..
Maar je doet maar hoor, ik reageer al niet meer...jouw paard, jouw probleem. Maar als hij dan toch bevangen raakt weet je dat je het aan jezelf te danken hebt...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Dat is schering en inslag hoor, niet reageren op foto's....
Maar je doet net of vet zijn niet schadelijk is voor een paard, en dat je daar niks tegen kunt doen omdat je vindt dat hij de ruimte moet hebben....
En juist bij ponies is bevangenheid een groot probleem, dus daar zou ik persoonlijk dan toch bang voor zijn..
Maar je doet maar hoor, ik reageer al niet meer...jouw paard, jouw probleem. Maar als hij dan toch bevangen raakt weet je dat je het aan jezelf te danken hebt...
ik doe helemaal niet alsof.
Ik ben alleen van mening dat beperking van vrijheid, erger is dan nu te dik staan, is. En dus kies voor de in mijn ogen minst ergste oplossing.
Ik zal dan idd mezelf bedanken en zal het ook helemaal zelf oplossen, niet ongerust zijn dat ik het HF voor de rechter sleep
Tja het is zomer hè en ze hebben hier ook allemaal een grasbuik. Ik zou een paard ook niet binnen gaan houden al ze een mooie wei tot hun beschikking hebben.
Het gaat er in de winter wel weer af.
Mooi paardje en ik ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij onder het zadel is.
Het is ook veel makkelijker om op iets te reageren wat negatief is, want mensen reageren daar veel en veel makkelijker op, omdat er dan ook een soort discussie komt. Dit heb je niet als iets positiefs is.