Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond verandert van eigenaar
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hond verandert van eigenaar
Hoe gaat dat? Beau staat nog altijd op mijn moeders naam omdat ik minderjarig was toen ik hem kreeg. Nu willen we hem overschrijven op mijn naam, maar hoe gaat dat en waar moeten we aan denken? Beau is wel gechipt maar heeft geen stamboom. Moeten we naar een dierenarts om hem op mijn naam te zetten zodat die het kan veranderen of gaat dat makkelijker?

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hond verandert van eigenaar
Verwacht je toestanden met je moeder? Want waarom wil je deze kosten gaan maken om niks?
Of denk je dat je moeder hem pakt en jij hem dan nooit meer mag zien? 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Als het goed is heb je zo'n boekje wat bij de chip hoort en waar alle gegevens op staan,
Je kunt het via de site (staat op het boekje) zonder probleem de gegevens wijzigen.
Zo heb ik dat bij Rasta ook gedaan en een paar dagen later kreeg ik via de post de nieuwe gegevens toegestuurd en staat ie nu op mijn naam.
Je kunt het via de site (staat op het boekje) zonder probleem de gegevens wijzigen.
Zo heb ik dat bij Rasta ook gedaan en een paar dagen later kreeg ik via de post de nieuwe gegevens toegestuurd en staat ie nu op mijn naam.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
nathalie71
Ptje schreef:Als het goed is heb je zo'n boekje wat bij de chip hoort en waar alle gegevens op staan,
Precies en het paspoort kun je zelf aanpassen door je gegevens zelf in te vullen.
Als hij gechipt is en geregistreerd staat bij de NDG zie hier: https://ndgnl.secure.is.nl/reg/
-
nathalie71
Hoe kan ik een wijziging van eigenaar of adres doorgeven?
Een verhuisbericht of wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. In de linker kolom vindt u hiervoor het mutatieformulier dat u kunt invullen. De kosten bedragen € 4,70 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.
Een verhuisbericht of wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. In de linker kolom vindt u hiervoor het mutatieformulier dat u kunt invullen. De kosten bedragen € 4,70 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Gewoon chip overzetten. Bij ndg kostte dat een kleine 5 euro bij norah. Gewoon online en paar dagen per post krijg je de papieren.

- Hilde
- Zeer actief
Geloof me, de laatste personen die Beau van me afpakken zijn mijn ouderslaeken schreef:Verwacht je toestanden met je moeder? Want waarom wil je deze kosten gaan maken om niks?Of denk je dat je moeder hem pakt en jij hem dan nooit meer mag zien?
En super, dank! Helemaal niet lastig dus. Ga ik doen

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Dat is dus wel even een puntje, dat jij dan inderdaad ook aansprakelijk gesteld kan worden mocht hij ergens schade veroorzaken. Kijk dus even na hoe het qua aansprakelijkheidsverzekering geregeld is. Inwonende 'kinderen' zijn vaak nog een hele tijd meeverzekerd op de polis van de ouders, maar bel de verzekeringsmaatschappij er voor de zekerheid even na. En zo'n AVP kost je ook niet de kop hoor, paar euro per maand vaak 
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Of er kosten aan verbonden zijn, hangt af bij welke databank de chip staat. Bij de ndg kost het een paar euro, bij daisy betaalde ik niks. Dit is wel voor adreswijzigingen, mischien zit daar verschil in.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Heb je al een eigen aansprakelijkeids verzekering particulieren?Evertje schreef:Dat is dus wel even een puntje, dat jij dan inderdaad ook aansprakelijk gesteld kan worden mocht hij ergens schade veroorzaken. Kijk dus even na hoe het qua aansprakelijkheidsverzekering geregeld is. Inwonende 'kinderen' zijn vaak nog een hele tijd meeverzekerd op de polis van de ouders, maar bel de verzekeringsmaatschappij er voor de zekerheid even na. En zo'n AVP kost je ook niet de kop hoor, paar euro per maand vaak
Is sowieso wel een verstandige verzekering om te hebben.
Even opletten dat je hond is meeverzekerd.
Bij heel veel verzekeringen is dat gewoon zo.
- Hilde
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Oh sjips ik moet ook nog een chip overzetten
fijn dat je dit topic opent Hilde 

- Hilde
- Zeer actief
Hahaha, is maar heel weinig werkalm@ schreef:Oh sjips ik moet ook nog een chip overzettenfijn dat je dit topic opent Hilde

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Het stelt ook weinig voor maar ik was het straal vergetenHilde schreef:Hahaha, is maar heel weinig werkalm@ schreef:Oh sjips ik moet ook nog een chip overzettenfijn dat je dit topic opent Hilde
Heb het net gedaan dus als het goed is ontvang ik binnenkort post!

- Hilde
- Zeer actief