Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond verandert van eigenaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Hond verandert van eigenaar

Ongelezen bericht door Hilde »

Hoe gaat dat? Beau staat nog altijd op mijn moeders naam omdat ik minderjarig was toen ik hem kreeg. Nu willen we hem overschrijven op mijn naam, maar hoe gaat dat en waar moeten we aan denken? Beau is wel gechipt maar heeft geen stamboom. Moeten we naar een dierenarts om hem op mijn naam te zetten zodat die het kan veranderen of gaat dat makkelijker?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hond verandert van eigenaar

Ongelezen bericht door laeken »

Verwacht je toestanden met je moeder? Want waarom wil je deze kosten gaan maken om niks? :denken: Of denk je dat je moeder hem pakt en jij hem dan nooit meer mag zien? :engel:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Als het goed is heb je zo'n boekje wat bij de chip hoort en waar alle gegevens op staan,
Je kunt het via de site (staat op het boekje) zonder probleem de gegevens wijzigen.
Zo heb ik dat bij Rasta ook gedaan en een paar dagen later kreeg ik via de post de nieuwe gegevens toegestuurd en staat ie nu op mijn naam.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ptje schreef:Als het goed is heb je zo'n boekje wat bij de chip hoort en waar alle gegevens op staan,
Je kunt het via de site (staat op het boekje) zonder probleem de gegevens wijzigen.
Zo heb ik dat bij Rasta ook gedaan en een paar dagen later kreeg ik via de post de nieuwe gegevens toegestuurd en staat ie nu op mijn naam.

Precies en het paspoort kun je zelf aanpassen door je gegevens zelf in te vullen.

Als hij gechipt is en geregistreerd staat bij de NDG zie hier: https://ndgnl.secure.is.nl/reg/
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Hoe kan ik een wijziging van eigenaar of adres doorgeven?

Een verhuisbericht of wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. In de linker kolom vindt u hiervoor het mutatieformulier dat u kunt invullen. De kosten bedragen € 4,70 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Gewoon chip overzetten. Bij ndg kostte dat een kleine 5 euro bij norah. Gewoon online en paar dagen per post krijg je de papieren.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

laeken schreef:Verwacht je toestanden met je moeder? Want waarom wil je deze kosten gaan maken om niks? :denken: Of denk je dat je moeder hem pakt en jij hem dan nooit meer mag zien? :engel:
Geloof me, de laatste personen die Beau van me afpakken zijn mijn ouders :engel: De afspraak was ook altijd dat hij -zodra ik het huis uit ga- met me mee gaat. Ik verwacht helemaal geen toestanden dus, het is meer wat betreft aansprakelijkheid. Hij is voor ons altijd al mijn hond geweest, maar als hij ooit problemen veroorzaakt of vermist raakt of wat dan ook heb ik hem liever op mijn naam.

En super, dank! Helemaal niet lastig dus. Ga ik doen :D
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Dat is dus wel even een puntje, dat jij dan inderdaad ook aansprakelijk gesteld kan worden mocht hij ergens schade veroorzaken. Kijk dus even na hoe het qua aansprakelijkheidsverzekering geregeld is. Inwonende 'kinderen' zijn vaak nog een hele tijd meeverzekerd op de polis van de ouders, maar bel de verzekeringsmaatschappij er voor de zekerheid even na. En zo'n AVP kost je ook niet de kop hoor, paar euro per maand vaak ;-)
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Of er kosten aan verbonden zijn, hangt af bij welke databank de chip staat. Bij de ndg kost het een paar euro, bij daisy betaalde ik niks. Dit is wel voor adreswijzigingen, mischien zit daar verschil in.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Evertje schreef:Dat is dus wel even een puntje, dat jij dan inderdaad ook aansprakelijk gesteld kan worden mocht hij ergens schade veroorzaken. Kijk dus even na hoe het qua aansprakelijkheidsverzekering geregeld is. Inwonende 'kinderen' zijn vaak nog een hele tijd meeverzekerd op de polis van de ouders, maar bel de verzekeringsmaatschappij er voor de zekerheid even na. En zo'n AVP kost je ook niet de kop hoor, paar euro per maand vaak ;-)
Heb je al een eigen aansprakelijkeids verzekering particulieren?

Is sowieso wel een verstandige verzekering om te hebben.
Even opletten dat je hond is meeverzekerd.
Bij heel veel verzekeringen is dat gewoon zo. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

Ja, ik ben nog via mijn ouders meeverzekerd :)
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Oh sjips ik moet ook nog een chip overzetten :schrik: fijn dat je dit topic opent Hilde :ok:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

alm@ schreef:Oh sjips ik moet ook nog een chip overzetten :schrik: fijn dat je dit topic opent Hilde :ok:
Hahaha, is maar heel weinig werk :D Heb het net gedaan dus als het goed is ontvang ik binnenkort post!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hilde schreef:
alm@ schreef:Oh sjips ik moet ook nog een chip overzetten :schrik: fijn dat je dit topic opent Hilde :ok:
Hahaha, is maar heel weinig werk :D Heb het net gedaan dus als het goed is ontvang ik binnenkort post!
Het stelt ook weinig voor maar ik was het straal vergeten :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Bij deze dus :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”