Ten eerste, wat een ontzettend mooi pupje! Echt een scheet om te zien en erg mooi koppie
Hij is niet te mager. Maak je geen zorgen. Hij ziet er juist mooi uit en zolang hij goed eet gaat het prima met hem.
Ik zou ook overstappen op vers vlees. Niet om je hondje dikker te maken maar om hem gezonder op te laten groeien. Vers vlees zorgt voor minder tandproblemen want in dat vlees zitten geen stoffen die tandsteen veroorzaken. In brokken wel. Mijn hondje stonk in de eerste 3 maanden erg uit haar bek. Pas na die tijd is het geven van vlees ook echt gaan werken tegen haar tandsteen en nu is haar gebit bijna wit en schoon en de geur eigenlijk helemaal weg.
Ik heb 1 keer een pup gehad en die helemaal groot gebracht op kvv (vers complete vleesvoeding zeg maar) en die hond was werkelijk prachtig. Slank als pup, slank als jong volwassen hond en later werd ze langzaam zwaarder en mooier. Ze is helaas overreden maar zij was een hond die 100% balans in haar lichaam had. Nergens last van had met eten (kon alles eten zonder probleem), geen tandsteen had, geen enkele allergie of lichamelijk probleem had en die kon lopen en rennen als geen ander.
Als ik ooit weer een pup zou krijgen ging die vanaf dag 1 op Carnibest en andere merken rauw compleet vlees.
Mijn Spaanse straathondje eet dat nu dus ook. Elke dag met smaak. En haar vacht is nu 2-3 keer zo dik geworden, de traanoogjes veel beter en haar hele spijsvertering is verbeterd. Ze poept geen dunne poep meer, heeft nette makkelijke drolletjes en gaat zitten poepen en voila. Binnen 5 seconde rent ze al weer door en licht er een mooi keuteltje.

De poep is waaraan je kan zien of je goed bezig bent met de voeding. Sponsachtige bruine keutels die in grote hoeveelheden komen laten zien dat er veel teveel vulstoffen als bietenpulp in je voer zitten.

De kleur laat ook vaak zien dat er kleurstoffen en andere onzin in zitten.