Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te licht?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Te licht?

Ongelezen bericht door annemick »

Ik heb een bejaarde boxer die niet uit haar bek ruikt en vroeger vnl. brok at (royal canin, eukanuba en ook soms andere merken). Ze krijgt nu alweer jaren dagelijks vlees er doorheen, kan van alles zijn, lam, runderhart,rodi enz.

Omdat zij ook vaak uit logeren gaat geef ik voor het gemak Rodi mee (diepvries van supermarkt, lijkt een beetje op hamburger) of pakjes Renske (gestoomd) dat wordt samen gemengd met de brokken.

Vlees of brok maakt naar mijn mening niet echt uit of je hond slechte tanden krijgt.
Waar zij logeert hebben ze een cocker spaniel, die bijna hetzelfde voer krijgt, hij heeft wel weer last van tandsteen en stinkbekkie.
Mijn vorige honden (boxers en bouviers) hadden ook geen stinkbekkies, lijkt dus meer met de hond zelf te maken.

Wat een schatje is Stitch trouwens :I: veel plezier met je pup!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn ervaring is juist dat honden op brok niet bijkomen en op vers vlees wel.
Ik voer alleen maar kvv trouwens en heb nooit dit soort problemen.
Ook geen tandproblemen.
Ik zou dus lekker eens gaan kijken naar kvv en zien hoe hij het daarop doet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Als je maar een hond(je) hebt, is Rodi handiger dan bv smuldier. Rodi heeft allerlei soorten vlees, in hamburgervorm. Je kan dan die hamburgers per stuk ontdooien. Zorg wel dat je vnl de complete versie voert, zeker zo lang hij in de groei is.
De ene maaltijd brokken, de andere vlees werkt hier ook prima. Als je dan op stap bent neem je brokken mee, en thuis geef je vlees.
Mijn mannen eten samen een pakje Smuldier, en 's ochtend Eukanuba Dermatosis (via de dierenarts, na vachtproblemen als jonge hond van een van de twee). De Smuldier wordt afgewisseld met Rodi, Duck en als ik weer eens vergeten ben te ontdooien, Renske. O ja, een blik gaat er ook wel eens in. Prachtige vachten, goede en weinig poep, heel weinig luchtalarm en ze eten het graag.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ten eerste, wat een ontzettend mooi pupje! Echt een scheet om te zien en erg mooi koppie :I:
Hij is niet te mager. Maak je geen zorgen. Hij ziet er juist mooi uit en zolang hij goed eet gaat het prima met hem.

Ik zou ook overstappen op vers vlees. Niet om je hondje dikker te maken maar om hem gezonder op te laten groeien. Vers vlees zorgt voor minder tandproblemen want in dat vlees zitten geen stoffen die tandsteen veroorzaken. In brokken wel. Mijn hondje stonk in de eerste 3 maanden erg uit haar bek. Pas na die tijd is het geven van vlees ook echt gaan werken tegen haar tandsteen en nu is haar gebit bijna wit en schoon en de geur eigenlijk helemaal weg. :cheer: :E:

Ik heb 1 keer een pup gehad en die helemaal groot gebracht op kvv (vers complete vleesvoeding zeg maar) en die hond was werkelijk prachtig. Slank als pup, slank als jong volwassen hond en later werd ze langzaam zwaarder en mooier. Ze is helaas overreden maar zij was een hond die 100% balans in haar lichaam had. Nergens last van had met eten (kon alles eten zonder probleem), geen tandsteen had, geen enkele allergie of lichamelijk probleem had en die kon lopen en rennen als geen ander.

Als ik ooit weer een pup zou krijgen ging die vanaf dag 1 op Carnibest en andere merken rauw compleet vlees.

Mijn Spaanse straathondje eet dat nu dus ook. Elke dag met smaak. En haar vacht is nu 2-3 keer zo dik geworden, de traanoogjes veel beter en haar hele spijsvertering is verbeterd. Ze poept geen dunne poep meer, heeft nette makkelijke drolletjes en gaat zitten poepen en voila. Binnen 5 seconde rent ze al weer door en licht er een mooi keuteltje. :ok: De poep is waaraan je kan zien of je goed bezig bent met de voeding. Sponsachtige bruine keutels die in grote hoeveelheden komen laten zien dat er veel teveel vulstoffen als bietenpulp in je voer zitten. :wink: De kleur laat ook vaak zien dat er kleurstoffen en andere onzin in zitten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Stitchy schreef:
Mojuan schreef:Dat is dan idd handiger.
Maar het is niet zo dat honden slechte tanden krijgen van kvv.
Brokken maken de tanden niets schoon, dat wordt wel vaak beweerd, maar klopt niet.

En alleen af en toe wat kvv bij voeren? Voor de afwisseling en als extraatje?
Dat is eigenlijk waar ik op doelde, niet dat je het ipv de brokken gaat geven, maar erbij.
Oh dat is wat ik altijd begrepen heb... of wat mijn ouders vroeger hebben opgepikt en mij hebben meegegeven :LOL:
Als extra'tje vind ik het wel prima, gewoon zo in het weekend of savonds ipv de brokken..
Welk kvv raden jullie dan aan? En welke brok? Veel vragen I know, maar moet zo te zien nog veel leren :oohja: (heb al het een en ander opgezocht maar zie door de bomen het bos niet meer, zoveel keus! Ik wil uiteraard alleen het beste voor onze bull!)
Hij ligt weer lekker te stinken nu ik dit typ haha dus hoop ook iets te vinden waar dat minder van wordt!
Deze heer heeft vanaf 3 weken oud alleen maar KVV gehad (Het eerste jaar Smuldier, daarna Lotgering en nu een mix van Lotgering, Smuldier, Best4Dogs/Degomeat). Vlees dus en geen blikvoer. Heeft nog nooit een brokkenmaaltijd gehad en is inmiddels bijna 4 jaar...

Afbeelding

Niks geen brok nodig om tanden schoon te houden. :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”