Ik weet van gitaristen dat ze hun vingertoppen er mee fixen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Superglue
Moderator: moderatorteam
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Re: Superglue
Handig.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
vriendje gebruikt ook superglue als ie weer eens zijn vingers open heeft liggen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lets have fun
Oudste zoon heeft als kleuter een keer een snee onder zijn oog gehad en dat is toen door de huisarts gelijmd. Ik vraag me nu af wat voor lijm dat was 
-
Manu
Ik ben als kind in mijn wang gepikt door een pauw. Die haalde zo een lap vlees los. Dat is ook gelijmd. Zal ook wel dit geweest zijn.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mart gebruikte dat ook altijd als hij weer eens open lag.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ja hoor, mijn zoon is ook eens gelijmd door onze huisarts, het stikkertje van de Hubo zat er nog op, ach zei hij is veel goedkoper en er zit hetzelfde in

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Helemaal niet aan gedacht toen Ezio vorige week met zijn achterpoot in een afwateringsrooster schoot. Ik ken het principe zeker wel bij mensen maar stom, nooit aan gedacht dat e.e.a zelfde is als dat van de doe-het-zelver en dat het ook toepasbaar is bij andere levende wezens. Goeie tip.
Ik heb bij Ezio nu andere methode toegepast n.l. dat van de "zwaluwstaartjes" (wat een gepiel was dat, maar wel effectief)
Ik heb bij Ezio nu andere methode toegepast n.l. dat van de "zwaluwstaartjes" (wat een gepiel was dat, maar wel effectief)
- CKS
- Zeer actief
Ah, weer van diezelfde gast die beweert dat carprofen en ibuprofen hetzelfde zijn, gewoon omdat de namen rijmen?
Ik denk dat ik dit advies ook weer in de wind ga slaan, al is het maar omdat de medische variant helemaal niet zo extreem duur is als deze fantast beweert. Om nou een paar eurootjes te besparen door het volgen van een advies van iemand die aantoonbaar uit zijn nek kletst... Maar goed als je wonden uit gaat spoelen met jodium en ibuprofen geeft als pijnstilling dan zal het wel niet veel meer uitmaken waarmee je de boel aan elkaar lijmt, dat klopt dan ook weer natuurlijk.
Aanvulling: even googleën leert waar de kneep zit. Deze site bijvoorbeeld, legt precies uit waar het verschil in zit. Bij de bouwmarkt-variant komt hitte vrij (naast stoffen als formol, wat je ook niet echt in je wond wilt smeren). Meer irritatie dus in de wond. Wellicht acceptabel als je in de jungle van Vietnam ver weg van alle medische zorg een snelle oplossing nodig hebt. Niet als je gewoon beschikking hebt over hulpmiddelen die wél geschikt zijn voor het doel.
Maar...
Ik denk dat ik dit advies ook weer in de wind ga slaan, al is het maar omdat de medische variant helemaal niet zo extreem duur is als deze fantast beweert. Om nou een paar eurootjes te besparen door het volgen van een advies van iemand die aantoonbaar uit zijn nek kletst... Maar goed als je wonden uit gaat spoelen met jodium en ibuprofen geeft als pijnstilling dan zal het wel niet veel meer uitmaken waarmee je de boel aan elkaar lijmt, dat klopt dan ook weer natuurlijk.
Aanvulling: even googleën leert waar de kneep zit. Deze site bijvoorbeeld, legt precies uit waar het verschil in zit. Bij de bouwmarkt-variant komt hitte vrij (naast stoffen als formol, wat je ook niet echt in je wond wilt smeren). Meer irritatie dus in de wond. Wellicht acceptabel als je in de jungle van Vietnam ver weg van alle medische zorg een snelle oplossing nodig hebt. Niet als je gewoon beschikking hebt over hulpmiddelen die wél geschikt zijn voor het doel.
Maar...
Tja dat beweert hij ook over ibuprofen en carprofen en dat klopt daarbij dus ook niet. Blijf ik me afvragen waarom zijn mening überhaubt relevant gevonden wordt. Hij is voor zover ik kan zien geen (dieren)arts, geen farmaceut, zelfs geen verpleger. Als ik zijn site bekijk kom ik niet verder dan dat hij een één of andere redneck is uiteraard met bijbehorende ongezonde voorliefde voor vuurwapens. En het, geheel ongehinderd door enige kennis van zaken, neerschrijven van ellenlange verhandelingen over hoe de medische wereld U en mij een poot uit wil draaien. Zucht.but I assure you there is no real difference between the stuff.