Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie al teken gezien? ?
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hebben jullie al reken gezien? ?
Hier was het ook heel erg maar sinds ze een pil hebben gehad niks meer. Of ja, een keer een dode en eentje die nog liep. Een uitkomst, want met die dikke vachten voelde ik ze niet altijd even snel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hebben jullie al teken gezien? ?
Hier eigenlijk nooit teken; heel soms 1.
Maar nu ook nog niks.
Maar nu ook nog niks.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Bink2009
- Zeer actief
Bink heeft in die 3,5 jaar dat wij hem hebben nog nooit teken gehad, tot afgelopen maand
Al 4 van hem afgeplukt, 3 volgezogen (allemaal op zijn kop) en 1 nog lopend spinnetje.
-
S@ndr@
- Zeer actief
we hebben hier eigenlijk zelden of nooit teken, denk dat ik een half jaar terug 1 hele kleine bij de kat heb verwijderd, maar ik denk dat Gil nog nooit een teek heeft gehad
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Re: Hebben jullie al reken gezien? ?
Van dit ...Elmo/maureen schreef:Drenthe zit er vol mee. Bij elmo haal je er ong. 3 p/d af. De meesten nog lopend.
Ik woon in hetzelfde dorp als Maureen,
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
hier sterft het er ook van, al was ik laatst in de omgeving van Boxtel en daar was het nog veel erger, de volgende dag had ik er 8 om te verwijderen (nou ja, Pom dan, ik niet gelukkig). Ik denk dat ik ook maar zo'n pil ga halen
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Teken genoeg hier. We wandelen dagelijks door veld en meerdere keren per week door bos. Daar barst het van de teken. Gelukkig is Cyntha er niet zo gevoelig voor. Ik haal er tot nu toe slechts 1 a 2 per dag van haar af. Aanzienlijk meer dan in voorgaande jaren, maar zolang het hier bij blijft ga ik niet met synthetische middelen aan de slag. Iedere dag even controleren is wel belangrijk, ik heb er zelf ook al een paar op me gehad die ik gelukkig nog kon weghalen voordat ze echt vastzaten.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb de herders vorige week een pipetje gegeven want ik vond een aantal volgezogen teken in huis en in de auto. Tussen al dat haar ontdek je ze bijna niet. Vreemd genoeg heeft de teckel die dagelijks gecontroleerd wordt nooit een teek.

-
joline
- Zeer actief
Ik heb er al een heleboel gezien. Ze zitten hier op de dijk in het hoge gras, in de polder in het hoge gras en in het bos is het nu het ergste. Daar kom ik nu ook even niet meer.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Het barst hier van de teken.
- *tweety*
- Zeer actief
Het lijkt dit jaar wel erger als andere jaren, ik heb er al genoeg van hem afgeplukt.
Nu weer op de yoghurt gezet, dan wordt het bloed wat zuurder, schijnt wel te helpen, want hij trekt nu minder teken aan, en ik vind ook geen vastgezogen teken meer.
Nu weer op de yoghurt gezet, dan wordt het bloed wat zuurder, schijnt wel te helpen, want hij trekt nu minder teken aan, en ik vind ook geen vastgezogen teken meer.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Hier ook volop teken, helaas.
Al sinds maart weer aan het druppelen, ik heb er zelf ook regelmatig 1 of meer over me heen lopen.
Vieze beesten.
Al sinds maart weer aan het druppelen, ik heb er zelf ook regelmatig 1 of meer over me heen lopen.
Vieze beesten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier begon het rond maart. Eerst met af en toe een teek, en toen ik er na een wandeling een stuk of drie af moest plukken, heb ik de Seresto-halsband omgedaan. Sindsdien nog maar één klein, dood teekje op Mila gevonden.
Ik heb niet het idee dat het hier erger of minder erg is dan vorig jaar trouwens.
Ik heb niet het idee dat het hier erger of minder erg is dan vorig jaar trouwens.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
bravecto. Is nieuw. Niet goedkoop maar werkt erg goed.yodi schreef:Wat voor pillen zijn dat?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik heb het idee dat het dit jaar erger is. Ik zit niet in zo'n tekenrijk gebied, maar haal er toch 1x per week 1 af. Afgelopen jaren had ik er maar enkele per seizoen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
oh dat is wel interessantLysette schreef:bravecto. Is nieuw. Niet goedkoop maar werkt erg goed.yodi schreef:Wat voor pillen zijn dat?
-
Lindsey
- Zeer actief
nou, volgens de geleerden (enkele DA praktijken online) is het toepasbaar voor honden die lijders zijn van het defecte MDR-1 gen. Ik heb het MSDS van de werkzame stof doorgelezen maar daar niets over gelezen. http://www.parasitesandvectors.com/content/7/1/87
Ik houd het maar op de gebruikelijke rotzooi wat de dames betreft.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Hier vanaf maart al de scalibor om, in die vachten van de dames voel ik ze niet goed en tot nu toe nog niks tegen gekomen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Gezien...?
Volgezogen vette grijze tekenbollen in bed, in de auto, in de hondenmand, op de trap
Nimfen die ik zo uit de vachten pluk, soms kan ik er een paar uittrekken voordat ze zich verzadigd laten vallen. Inmiddels heb ik het stel weer gedruppeld maar het helpt nooit afdoende. Veel grasland hier dus eigenlijk niet verwonderlijk.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja dat is vaak al snel met een nieuw middel, tot er toch ineens een aantal met bosjes nnervallen, met nieuwe producten geloof ik nooit meteen in zulke grootspraak en ben ik liever toch maar voorzichtig met een hond die een prima mdr-1 gen heeft, maar wel (bijna) dood kan gaan aan dergelijke producten(ja die ervaring hebben we ja).Lindsey schreef:nou, volgens de geleerden (enkele DA praktijken online) is het toepasbaar voor honden die lijders zijn van het defecte MDR-1 gen. Ik heb het MSDS van de werkzame stof doorgelezen maar daar niets over gelezen. http://www.parasitesandvectors.com/content/7/1/87

- Rebble
- Zeer actief
In de ruim 4 jaren dat Izzy nu bij ons is heeft ze alleen teken gehad toen we een weekje in Luxemburg waren, in Nederland verder nooit... tot zaterdag, sindsdien al ruim 20 teken van dr afgeplukt 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
2 al 2 echte en nog niet eerder een hond gehad die ze hier opsnuifde in al die jaren en mijn Blacky man heeft er gewoon in die 2 jaar al 3
- JipJanneke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik heb ook het idee dat het er wel meer zijn dan vorig jaar. Toen plukte ik er eens in de paar weken ofzo eentje vanaf. Nu heb ik al twee keer nog tijdens de wandeling bij beide dames er een wandelende teek vanaf geplukt, nog niet vastgezogen gelukkig.
Eerder kan ik me niet herinneren dat ik er zoveel op korte tijd vond. De dames zijn allebei kortharig dus zijn de teken meestal snel gevonden, voordat ze zijn volgezogen. Toch hadden ze er nooit zo veel. Ik heb ook nooit druppels gebruikt voor de dames omdat ze er nooit veel last van hadden. Nu check ik ze iedere keer als ze door het hoge gras hebben gelopen.
Eerder kan ik me niet herinneren dat ik er zoveel op korte tijd vond. De dames zijn allebei kortharig dus zijn de teken meestal snel gevonden, voordat ze zijn volgezogen. Toch hadden ze er nooit zo veel. Ik heb ook nooit druppels gebruikt voor de dames omdat ze er nooit veel last van hadden. Nu check ik ze iedere keer als ze door het hoge gras hebben gelopen.