Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanochtend gecastreerd en nu al heel druk en speels
Moderator: moderatorteam
-
Veronique89
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising keeshond/sheltie kruising dwergpoedel/maltezer
- Aantal honden: 2
Vanochtend gecastreerd en nu al heel druk en speels
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.. Bobby is vanochtend gecastreerd en nu al ontzettend speels. hij eet en drinkt ook al normaal en is op dit moment actief op een botje aan het kauwen. Mijn probleem is nu dat ik nog een andere hond en normaal spelen hun best veel. Bobby springt nu iedere keer op hem en wilt heel graag spelen. Ik haal ze constant uit elkaar maar als ze eenmaal spelen dan is het best moeilijk om ze rustig te krijgen. Zal ik ze maar lekker laten gaan of moet ik nu een week lang foei roepen en me honden uit elkaar halen? Dit word een behoorlijk zware week dan. Bobby heeft trouwens geen kap om (die vind ie echt verschrikkelijk). alleen s nachts draagt hij een rompertje omdat ik hem dan niet in de gaten kan houden.
Groetjes Veronique
Ik heb een vraagje.. Bobby is vanochtend gecastreerd en nu al ontzettend speels. hij eet en drinkt ook al normaal en is op dit moment actief op een botje aan het kauwen. Mijn probleem is nu dat ik nog een andere hond en normaal spelen hun best veel. Bobby springt nu iedere keer op hem en wilt heel graag spelen. Ik haal ze constant uit elkaar maar als ze eenmaal spelen dan is het best moeilijk om ze rustig te krijgen. Zal ik ze maar lekker laten gaan of moet ik nu een week lang foei roepen en me honden uit elkaar halen? Dit word een behoorlijk zware week dan. Bobby heeft trouwens geen kap om (die vind ie echt verschrikkelijk). alleen s nachts draagt hij een rompertje omdat ik hem dan niet in de gaten kan houden.
Groetjes Veronique
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Vanochtend gecastreerd en nu al heel druk en speels
Gewoon even zo veel mogelijk scheiden vandaag en morgen, daarna zou ik me er minder druk om maken.
Nu is de wond nog wel heel vers.
Heb je eigenlijk de jongste al zo snel laten castreren?
Nu is de wond nog wel heel vers.
Heb je eigenlijk de jongste al zo snel laten castreren?
-
Veronique89
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising keeshond/sheltie kruising dwergpoedel/maltezer
Bobby is nu 9 maanden en de dierenarts zei dat het geen probleem was. Hij had erg veel last van zijn hormonen sinds 2 maanden. Hij berijd alles en iedereen en dat was voor hemzelf, maar ook voor mij erg frustrerend. Als hij op een km afstand een loopse tref rook dan was ie minimaal 2 dagen volledig van slag en als hij de kans kreeg liep hij ook weg.
Maar je zou op dit moment niet zeggen dat hij vanochtend gecastreerd was. Hij is echt ontzettend levendig. Ik krijg ze ook echt heel moeilijk uit elkaar. Ze blijven elkaar maar uitdagen. Pff dit worden zware dagen op deze manier..
Maar je zou op dit moment niet zeggen dat hij vanochtend gecastreerd was. Hij is echt ontzettend levendig. Ik krijg ze ook echt heel moeilijk uit elkaar. Ze blijven elkaar maar uitdagen. Pff dit worden zware dagen op deze manier..
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Tsja.....een hond krijgt op een gegeven moment te maken met z'n hormonen, 9 van de 10 keer gaan dit soort dingen gewoon over als de hond volwassen is.
Maar goed, zoals gezegd, laat ze dan niet in dezelfde ruimte.
Maar goed, zoals gezegd, laat ze dan niet in dezelfde ruimte.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik zou hemzelf niet perse afremmen, maar wel zorgen dat er niet ruig gespeeld wordt met een andere hond voor de eerste dagen. Even scheiden nog, maar wees blij, het betekent dat het heel goed met hem gaat 
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Veel te jong om te castreren, maargoed is al gebeurd.
Ik zou ze toch uit elkaar halen, hij heeft een narcose gehad en nu een wond.
Hij kan wel vrolijk zijn, maar het lijkt mij nog te riskant om druk te laten spelen.
Ik zou ze toch uit elkaar halen, hij heeft een narcose gehad en nu een wond.
Hij kan wel vrolijk zijn, maar het lijkt mij nog te riskant om druk te laten spelen.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Ben toch benieuwd wanneer de DA's eindelijk met de nieuwe richtlijnen meegaan.
In mijn studieboeken staat ook alleen bij absolute noodzaak, maar dan nog eerst proberen met chip.
Maar goed, gewoon 2 dagen apart houden, omstebeurt in de woonkamer.
Grote kans dat je anders snel met een open wond of ontsteking weer bij de DA zit.
In mijn studieboeken staat ook alleen bij absolute noodzaak, maar dan nog eerst proberen met chip.
Maar goed, gewoon 2 dagen apart houden, omstebeurt in de woonkamer.
Grote kans dat je anders snel met een open wond of ontsteking weer bij de DA zit.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
Veronique89
- geregistreerd lid
Uit elkaar houden is simpelweg geen optie. Mijn huis bestaat maar uit 2 kamers. Woonkamer en slaapkamer. Ik zou dan die deur dicht moeten houden en dan weet ik zeker dat ze gaan blaffen en janken naar elkaar.
Op Internet en bij de dierenarts heb ik trouwens begrepen dat een hond vanaf 7 maanden gecastreerd kan worden.
Bobby heeft zojuist overal zijn urine achter gelaten, zelfs op mijn bed. Af en toe heeft ie behoorlijk rare streken. Ga er maar vanuit dat het Door de castratie komt..? Geen idee waarom hij dit anders zou doen.
Op Internet en bij de dierenarts heb ik trouwens begrepen dat een hond vanaf 7 maanden gecastreerd kan worden.
Bobby heeft zojuist overal zijn urine achter gelaten, zelfs op mijn bed. Af en toe heeft ie behoorlijk rare streken. Ga er maar vanuit dat het Door de castratie komt..? Geen idee waarom hij dit anders zou doen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dan laat je ze toch lekker bij elkaar...Ik begrijp niet naar wat voor oplossingen je dan op zoek bent, als je ze niet kan laten stoppen met spelen, en je ze ook niet apart wilt houden vanwege mogelijk gejank...
En ja, je kan ze als je wil met 3 maanden al castreren, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks over wat het verder met een hond doet.
En ja, je kan ze als je wil met 3 maanden al castreren, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks over wat het verder met een hond doet.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Castreren op zo'n jonge leeftijd is slecht voor de fysieke en mentale ontwikkeling en sowieso gezondheid van je hondje. Maar het is nu al gebeurd dus niks meer aan te doen 
Kun je niet werken met een hekje tussen die deur? Of een puppyren? Of om en om in de bench als die andere twee geen optie zijn? Ik zou een hondje met zo'n verse wond echt niet laten spelen. Dan maar even een paar dagen behelpen.
Kun je niet werken met een hekje tussen die deur? Of een puppyren? Of om en om in de bench als die andere twee geen optie zijn? Ik zou een hondje met zo'n verse wond echt niet laten spelen. Dan maar even een paar dagen behelpen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Castratie op die leeftijd is gewoon slecht... de hond is nog lang niet uitgegroeid en de gezondheidsrisico's zijn groter dan als je op oudere leeftijd castreert (als het al überhaupt nodig is, want castratie is geen vervanging van opvoeding)
Goed, maar het is alweer gebeurd en ja je zult ze moeten scheiden nu...
Hij zal toch even rustig aan moeten doen, hoe dan ook.
Goed, maar het is alweer gebeurd en ja je zult ze moeten scheiden nu...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
Als je ze nu gewoon lekker laat spelen en donderjagen, dan niet straks gaan janken omdat hij een ontsteking heeft aan zijn zak of vanwege inwendige bloeding daar.
Hij is net geopereerd en het is een jonge hond die ook verdoving heeft gehad dus hij voelt helemaal geen pijn op het moment.
Wees verstandig en hou ze apart er wordt niet voor niks gezegd een week rustig aan doen.
De kans is nu groot dat hij straks als de verdoving uitgewerkt is alles bij elkaar gaat jammeren omdat de hele boel daar zo zeer doet.
Hij is net geopereerd en het is een jonge hond die ook verdoving heeft gehad dus hij voelt helemaal geen pijn op het moment.
Wees verstandig en hou ze apart er wordt niet voor niks gezegd een week rustig aan doen.
De kans is nu groot dat hij straks als de verdoving uitgewerkt is alles bij elkaar gaat jammeren omdat de hele boel daar zo zeer doet.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.

[/url]