Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontwormen
Moderator: moderatorteam
-
Stitchy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
ontwormen
2 weken geleden heb ik van de dierenarts een tabletje voor de ontworming mee gekregen. Ze zei geef dat maar voordat je hierheen komt (ik moet er vanmiddag heen voor de laatste enting)
Maar nu zie ik op het doosje staan: vanaf 8 uur voor tot 4uur na toediening geen voer geven.
Nu twijfel ik dus of ik nog moet wachten met het geven of dat ik het nu moet geven zoals de DA zei?
Het is overigens wel lastig met een pup die 3x per dag eet om het doosje precies aan te houden...
(Het zijn profender tabletten).
Maar nu zie ik op het doosje staan: vanaf 8 uur voor tot 4uur na toediening geen voer geven.
Nu twijfel ik dus of ik nog moet wachten met het geven of dat ik het nu moet geven zoals de DA zei?
Het is overigens wel lastig met een pup die 3x per dag eet om het doosje precies aan te houden...
(Het zijn profender tabletten).
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: ontwormen
Ik geef je een alternatieve benadering 
Zo denk ik erover... lees het eens en vorm je eigen oordeel..
Als je een ontwormingsmiddel geeft dan dood je daarmee de aanwezige wormen. Dat klopt... maar als je hond op dat moment geen wormen heeft, dan stop je onnodig gif in je hond. Je kunt namelijk geen wormen doden die er niet zijn. Het geven van een ontwormingsmiddel zorgt er niet oor dat honden beschermd worden tegen wormen.
Ik laat periodiek de ontlasting van mijn honden onderzoeken. Als er geen wormen of eitjes worden gezien, dan heeft mijn hond geen wormen en heeft het geven van een ontwormingsmiddel geen zin.
Veel DAś kunnen zoń test voor je doen. Het kost ongeveeer de prijs van een ontwormngsmiddel. Voor het geld hoef je het dus niet te doen
maar voor mij speelt heel erg mee dat ik het geen goed idee vind om maar aan alle kanten gif in mijn hond te duwen als dat niet strikt nodig is.
Let wel; als er ooit wel wormen worden gevonden dan gaat er een pil ofzo in, dat moge duidelijk zijn
Er zijn een paar uitzonderingen, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat naar Frankrijk of Spanje ofzo met je hond. Er zijn daar andersoortige wormen en daarbij is het dacht ik wel zo dat zoń pil/kuurtje/middel echt bescherming biedt. Of het is met een test niet uit te vinden of de hond die soort Hartworm heeft.. daar was iets mee maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe of wat.
Het "voor de zekerheid maar ontwormen van een hond" vind ik persoonlijk flauwekul.
Suzanne
Als je een ontwormingsmiddel geeft dan dood je daarmee de aanwezige wormen. Dat klopt... maar als je hond op dat moment geen wormen heeft, dan stop je onnodig gif in je hond. Je kunt namelijk geen wormen doden die er niet zijn. Het geven van een ontwormingsmiddel zorgt er niet oor dat honden beschermd worden tegen wormen.
Ik laat periodiek de ontlasting van mijn honden onderzoeken. Als er geen wormen of eitjes worden gezien, dan heeft mijn hond geen wormen en heeft het geven van een ontwormingsmiddel geen zin.
Veel DAś kunnen zoń test voor je doen. Het kost ongeveeer de prijs van een ontwormngsmiddel. Voor het geld hoef je het dus niet te doen
Let wel; als er ooit wel wormen worden gevonden dan gaat er een pil ofzo in, dat moge duidelijk zijn
Er zijn een paar uitzonderingen, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat naar Frankrijk of Spanje ofzo met je hond. Er zijn daar andersoortige wormen en daarbij is het dacht ik wel zo dat zoń pil/kuurtje/middel echt bescherming biedt. Of het is met een test niet uit te vinden of de hond die soort Hartworm heeft.. daar was iets mee maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe of wat.
Het "voor de zekerheid maar ontwormen van een hond" vind ik persoonlijk flauwekul.
Suzanne
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Precies, helemaal met Nanna eens. Ik vind het ook een vreemd advies van een DA maar goed. Veel te veel rotzooi in 1x in zo'n klein lijfje.

-
Stitchy
- Vaste gebruiker
Daar zit inderdaad wel wat in! Ik heb het toch nog maar ff gegeven, hij reageert er verder gewoon goed op. Nu dat ie pup is wil ik toch nog even het zekere voor het onzekere nemen, als ie volwassen is laat ik zijn ontlasting wel even controleren! Goede tip!~Suzanne~ schreef:Ik geef je een alternatieve benadering
Veel DAś kunnen zoń test voor je doen. Het kost ongeveeer de prijs van een ontwormngsmiddel. Voor het geld hoef je het dus niet te doenmaar voor mij speelt heel erg mee dat ik het geen goed idee vind om maar aan alle kanten gif in mijn hond te duwen als dat niet strikt nodig is.
Let wel; als er ooit wel wormen worden gevonden dan gaat er een pil ofzo in, dat moge duidelijk zijn![]()
Suzanne
Ik heb het ook even nagevraagd, die 8u voor en 4u na is meer voor collies, omdat die het minder snel opnemen in het bloed.
Hoe doen jullie dat met vlooien pipetjes? Ook maandelijks? Kan me herinneren dat de hond van mn ouders het eens in de zoveel maanden kreeg...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ook bij een pup gaat mijn redenatie natuurlijk op! 
Waarom gif erin als dat niet hoeft?
Ik geef zelf NIET standaard elke maand iets tegen vlooien of teken. Normaliter geef ik tegen teken iets zodra ik vind dat ik er teveel per dag afhaal. NOrmaliter is dat ergens in april/mei. En het is gek, maar ik het er dit jaar nog niets tegen gegeven. Het zou veel erger moeten zijn dan andere jaren, met zoń zachte winter maar mijn ervaring met mijn honden in de gebieden waar ik loop
is dat het reuze meevalt.
Daarna geef ik weer later in het seizoen normaliter een pipet als er dan weer teveel teken op de hond zitten.
In 2014 heb ik dus nog geen pipet tegen teken gegeven. Eigenlijk wel heel gek, want ik had echt verwacht dat er meer teken zouden zijn!
Ook hier: geen gif als dat niet nodig is.
Tegen vlooien... eigenlijk niets al werken de pipetten die ik geef tegen teken ook tegen vlooien. Je zou dus kunnen zeggen dat ik 2 x per jaar gemiddeld iets geef tegen vlooien en teken.
Pipetten tegen teken/vlooien werken an sich wel preventief... maar ja... het blijft een gif. Het is dus het afwegen van het een tegen het ander. Vlooien is niet leuk maar goed, als je huis normaal schoon is, je hond niet in egels rolt
en de honden waar ze mee in aanraking komen hebben ook geen vlooien... dan is het voor mij weer een manier om ze gewoon goed te kammen, borstelen en knuffelen.. je ziet dan snel genoeg of er iets loopt wat niet hoort. In dat geval kun/moet je maatregelen nemen.
Teken kunnen de ziekte van lyme overbrengen.. maar ook weer niet elke teek is besmet en zelf niet elke besmette teek zorgt voor een zieke hond... dus wat ik zeg: afweging van belangen.
Suzanne
Waarom gif erin als dat niet hoeft?
Ik geef zelf NIET standaard elke maand iets tegen vlooien of teken. Normaliter geef ik tegen teken iets zodra ik vind dat ik er teveel per dag afhaal. NOrmaliter is dat ergens in april/mei. En het is gek, maar ik het er dit jaar nog niets tegen gegeven. Het zou veel erger moeten zijn dan andere jaren, met zoń zachte winter maar mijn ervaring met mijn honden in de gebieden waar ik loop
Daarna geef ik weer later in het seizoen normaliter een pipet als er dan weer teveel teken op de hond zitten.
In 2014 heb ik dus nog geen pipet tegen teken gegeven. Eigenlijk wel heel gek, want ik had echt verwacht dat er meer teken zouden zijn!
Ook hier: geen gif als dat niet nodig is.
Tegen vlooien... eigenlijk niets al werken de pipetten die ik geef tegen teken ook tegen vlooien. Je zou dus kunnen zeggen dat ik 2 x per jaar gemiddeld iets geef tegen vlooien en teken.
Pipetten tegen teken/vlooien werken an sich wel preventief... maar ja... het blijft een gif. Het is dus het afwegen van het een tegen het ander. Vlooien is niet leuk maar goed, als je huis normaal schoon is, je hond niet in egels rolt
Teken kunnen de ziekte van lyme overbrengen.. maar ook weer niet elke teek is besmet en zelf niet elke besmette teek zorgt voor een zieke hond... dus wat ik zeg: afweging van belangen.
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat gaat niet alleen voor collies op. Dat is t mdr1 gen defect.Stitchy schreef:Daar zit inderdaad wel wat in! Ik heb het toch nog maar ff gegeven, hij reageert er verder gewoon goed op. Nu dat ie pup is wil ik toch nog even het zekere voor het onzekere nemen, als ie volwassen is laat ik zijn ontlasting wel even controleren! Goede tip!~Suzanne~ schreef:Ik geef je een alternatieve benadering
Veel DAś kunnen zoń test voor je doen. Het kost ongeveeer de prijs van een ontwormngsmiddel. Voor het geld hoef je het dus niet te doenmaar voor mij speelt heel erg mee dat ik het geen goed idee vind om maar aan alle kanten gif in mijn hond te duwen als dat niet strikt nodig is.
Let wel; als er ooit wel wormen worden gevonden dan gaat er een pil ofzo in, dat moge duidelijk zijn![]()
Suzanne
Ik heb het ook even nagevraagd, die 8u voor en 4u na is meer voor collies, omdat die het minder snel opnemen in het bloed.
Hoe doen jullie dat met vlooien pipetjes? Ook maandelijks? Kan me herinneren dat de hond van mn ouders het eens in de zoveel maanden kreeg...
Ik ben mijn hond overigens bijna verloren aan een ontwormingspilletje. Die kreeg t gif in zn bloedbaan en werd dus vergiftigd.
Hier wordt dus niets meer ontwormt. T enige nog als t echt nodig is tegen hartworm in de zuidelijke landen. Alleen die ene hond ook niet. Dat risico is voor hem te groot. Die krijgt alleen de Scaliborband dan om.
Ook niets tegen teken en vlooien in Nederland.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Stitchy
- Vaste gebruiker
Ohjee! Wat erg! Gelukkig lijkt onze Stitch voor alsnog nergens last van te hebben... ik ga hier zeker eens goed over nadenken!Dat gaat niet alleen voor collies op. Dat is t mdr1 gen defect.
Ik ben mijn hond overigens bijna verloren aan een ontwormingspilletje. Die kreeg t gif in zn bloedbaan en werd dus vergiftigd.
Hier wordt dus niets meer ontwormt. T enige nog als t echt nodig is tegen hartworm in de zuidelijke landen. Alleen die ene hond ook niet. Dat risico is voor hem te groot. Die krijgt alleen de Scaliborband dan om.
Het pipetje tegen vlooien lijkt me inderdaad alleen nodig als er meer vlooien zijn zoals in de lente/zomer want het is wel troep zeg!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou mbt tot de vlooien eerlijk gezegd wachten tot je er 1 op je hond ziet of weet dat het "in de buurt" heerst. Dan is het tijd zat om er gif in te mikken.Stitchy schreef:Ohjee! Wat erg! Gelukkig lijkt onze Stitch voor alsnog nergens last van te hebben... ik ga hier zeker eens goed over nadenken!Dat gaat niet alleen voor collies op. Dat is t mdr1 gen defect.
Het pipetje tegen vlooien lijkt me inderdaad alleen nodig als er meer vlooien zijn zoals in de lente/zomer want het is wel troep zeg!
Maar, dat is mijn tip, dat is hoe ik ertegenaan kijk
Suzanne
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier wordt ook alleen ontvlooid als er vlooien gespot zijn. Geef mijn katten en hond niet meer gif dan strikt noodzakelijk is. Katten krijgen 1x per jaar voor de zomer begint een pipet stronghold, is tegen heel veel ongedierte en that's it.

Dag monster... *14-01-2016
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ook voor wormen in Frankrijk/Spanje geldt toch ook dat de hond ze wel moet hebben, wil een kuurtje effect hebben?~Suzanne~ schreef:Ik geef je een alternatieve benadering
Suzanne
Ik moet zeggen dat ik, als ik in een risicogebied ben geweest, wel behandel zonder eerst te controleren.
-
Lindsey
- Zeer actief
Zeker, als je naar het buitenland gaat, helemaal de zuidelijke, dan preventief maatregelen nemen. Risico op zandvlooien, zandvliegen, hartworm, babesiosis en dergelijke besmettingen wil je niet nemen.ranetje schreef: Ook voor wormen in Frankrijk/Spanje geldt toch ook dat de hond ze wel moet hebben, wil een kuurtje effect hebben?
Ik moet zeggen dat ik, als ik in een risicogebied ben geweest, wel behandel zonder eerst te controleren.
- ranetje
- Zeer actief
Ja maar daar geef je geen ontwormingspillen voor.Lindsey schreef:Zeker, als je naar het buitenland gaat, helemaal de zuidelijke, dan preventief maatregelen nemen. Risico op zandvlooien, zandvliegen, hartworm, babesiosis en dergelijke besmettingen wil je niet nemen.ranetje schreef: Ook voor wormen in Frankrijk/Spanje geldt toch ook dat de hond ze wel moet hebben, wil een kuurtje effect hebben?
Dan doe je een scalibor band om en eventueel een pipet stronghold in de nek (eentje als je gaat en eentje 4 weken later).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en milbemax tegen hartworm dus ook ontwormingranetje schreef:Ja maar daar geef je geen ontwormingspillen voor.Lindsey schreef:Zeker, als je naar het buitenland gaat, helemaal de zuidelijke, dan preventief maatregelen nemen. Risico op zandvlooien, zandvliegen, hartworm, babesiosis en dergelijke besmettingen wil je niet nemen.ranetje schreef: Ook voor wormen in Frankrijk/Spanje geldt toch ook dat de hond ze wel moet hebben, wil een kuurtje effect hebben?
Dan doe je een scalibor band om en eventueel een pipet stronghold in de nek (eentje als je gaat en eentje 4 weken later).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:en milbemax tegen hartworm dus ook ontwormingranetje schreef:Ja maar daar geef je geen ontwormingspillen voor.Lindsey schreef:Zeker, als je naar het buitenland gaat, helemaal de zuidelijke, dan preventief maatregelen nemen. Risico op zandvlooien, zandvliegen, hartworm, babesiosis en dergelijke besmettingen wil je niet nemen.ranetje schreef: Ook voor wormen in Frankrijk/Spanje geldt toch ook dat de hond ze wel moet hebben, wil een kuurtje effect hebben?
Wilde net zeggen, milbemax ter preventie van hartworm. Lyka krijgt vt weekend dosis 5 sinds ze uit de USA is, wrs nog 1 dosis en dan zijn we "veilig"
- ranetje
- Zeer actief
Maar die geef je dus achteraf, na de vakantie (van drie weken of zo) en niet vooraf toch?crutz schreef:malinois schreef:en milbemax tegen hartworm dus ook ontwormingranetje schreef:Ja maar daar geef je geen ontwormingspillen voor.Lindsey schreef:
Zeker, als je naar het buitenland gaat, helemaal de zuidelijke, dan preventief maatregelen nemen. Risico op zandvlooien, zandvliegen, hartworm, babesiosis en dergelijke besmettingen wil je niet nemen.
Wilde net zeggen, milbemax ter preventie van hartworm. Lyka krijgt vt weekend dosis 5 sinds ze uit de USA is, wrs nog 1 dosis en dan zijn we "veilig"
Vooraf geven is toch nutteloos?
Dan is er nog geen hartworm dus er is niets te bestrijden?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat klopt, 2 x achteraf....

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ontwormen
ranetje schreef:crutz schreef:Maar die geef je dus achteraf, na de vakantie (van drie weken of zo) en niet vooraf toch?malinois schreef:ranetje schreef: en milbemax tegen hartworm dus ook ontworming
Vooraf geven is toch nutteloos?
Dan is er nog geen hartworm dus er is niets te bestrijden?
Omdat Lyka in besmettingsgebied (gezien Zpades) leefde heeft zij tot vertrek daarvandaan maandelijks pillen met de werkzame stof v milbemax gehad en advies is minimaal 6 mnd na uit zo'n gebied komen.
Na m'n ervaring met Zpades ben ik daar ook echt wel erg voorzichtig mee.
Advies als je bv 3wk naar een gebied gaat met kans op besmetting is volgens mij ook vooraf en dan maandelijks tot 2mnd na terugkeer bij kort verblijf.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeiden ze bij mij de eerste keer ook (en braaf gedaan dus destijds, vooraf en achteraf maar had daar toen al mijn vraagtekens bij) maar toen ik vorig jaar naar Tsjechie ging en het weer nodig had, toen heb ik het nogmaals bij diverse dierenartsen nagevraagd en was het alleen achteraf bij alle da'en (binnen 2 weken na terugkomst bij 2 weken of korter) en daarna na een maand nog een keer.crutz schreef:
Advies als je bv 3wk naar een gebied gaat met kans op besmetting is volgens mij ook vooraf en dan maandelijks tot 2mnd na terugkeer bij kort verblijf.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is het advies voor een vakantie naar risico gebied:
Behandelingsadvies bij gebruik van Milbemax voor de preventie van hartworm bij de hond.
Als u 1 tot 28 dagen op vakantie bent geweest in een risico-gebied geeft u Milbemax op de dag van thuiskomst en nog een keer 1 maand na thuiskomst.
Gaat u langer dan 28 dagen, dan geeft u Milbemax maandelijks en ook weer 1 maand na thuiskomst.
Behandelingsadvies bij gebruik van Milbemax voor de preventie van hartworm bij de hond.
Als u 1 tot 28 dagen op vakantie bent geweest in een risico-gebied geeft u Milbemax op de dag van thuiskomst en nog een keer 1 maand na thuiskomst.
Gaat u langer dan 28 dagen, dan geeft u Milbemax maandelijks en ook weer 1 maand na thuiskomst.

- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik las ook nog Een maand voor de vakantie geef je, je hond een tablet, vervolgens een tablet op de dag dat je op vakantie gaat en daarna een tablet als je terugkomt van vakantie. Is de vakantie langer dan een maand, dan geef je, je hond iedere maand een tablet.malinois schreef:Dit is het advies voor een vakantie naar risico gebied:
Ik was het even kwijt wat de DA had gezegd, maar hierbij ga ik op jouw advies af
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Dit is het advies voor een vakantie naar risico gebied:
Nou als je het niet erg vindt volg ik de Amerikaanse DA die de fokker v Zpades en Lyka na t overlijden v Zpades opgezocht heeft (een andere omdat haar eerdere DA zei dat t daar niet voorkwam) die er ervaring mee heeft en dus ook zegt vooraf te beginnen en nu aangegeven heeft minimaal 6mnd na aankomst in vrij gebied.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er 4 gebeld en alle 4 dit advies. Ze hadden ook nog niet gehoord van ervoor geven. En de da die ik gebeld heb heb ik vertrouwen in.River8 schreef:Ik las ook nog Een maand voor de vakantie geef je, je hond een tablet, vervolgens een tablet op de dag dat je op vakantie gaat en daarna een tablet als je terugkomt van vakantie. Is de vakantie langer dan een maand, dan geef je, je hond iedere maand een tablet.malinois schreef:Dit is het advies voor een vakantie naar risico gebied:
Gaat u langer dan 28 dagen, dan geeft u Milbemax maandelijks en ook weer 1 maand na thuiskomst.![]()
Ik was het even kwijt wat de DA had gezegd, maar hierbij ga ik op jouw advies af
Ervoor zie ik t nut totaal niet van in (ondanks dat ik t de eerste keer ook gegeven heb) want wat moet je dan doden als t er niet is? t gaat erom dat de larven direct gedood worden. Daarom direct bij terugkomst en daarna na een maand nog een keer mochten er een paar t overleefd hebben. Verder nog een scalibor om die er ook tegen beschermt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar die is daar geboren... die is er toch niet een weekje op vakantie;-)crutz schreef:malinois schreef:Dit is het advies voor een vakantie naar risico gebied:
Nou als je het niet erg vindt volg ik de Amerikaanse DA die de fokker v Zpades en Lyka na t overlijden v Zpades opgezocht heeft (een andere omdat haar eerdere DA zei dat t daar niet voorkwam) die er ervaring mee heeft en dus ook zegt vooraf te beginnen en nu aangegeven heeft minimaal 6mnd na aankomst in vrij gebied.
En ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij doet ...

- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja dat denk ik ook - als je begint heb je al wat te doden of voorkom je besmetting tot het moment dat je in "veilig" gebied bent. En dan ga je nog ff door.malinois schreef:ja maar die is daar geboren... die is er toch niet een weekje op vakantie;-)crutz schreef:malinois schreef:Dit is het advies voor een vakantie naar risico gebied:
En ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij doet ...
Nu ga ik m'n hartwormvrije hond (neem ik maar aan) niet vooraf behandelen want dan is er niks te doden. Maar dat is idd mijn keuze, gebaseerd op m'n gevoel en Malinois info. De scalibor gaat wel vooraf om.
Al met al, blijft het raar vinden dat er verschillende adviezen over ontwormen mbt dezelfde (vakantie) situatie op internet zijn.
- Liesbeth
- Zeer actief
Wat mij, door een Amerikaanse DA, geleerd is, is dat je hartworm preventief moet tegengaan. Dus een pil voor vertrek en dan nog als je weer thuis bent.
Die medicatie pakt de larven aan, voordat ze bij het hart komen en veranderen in de worm. Heeft een hond hartworm dan ben je eigenlijk al te laat. Hartworm bestrijden kán levensgevaarlijk zijn (afhankelijk van de hoeveelheid wormen).
http://www.dr-dan.com/heartwor1.htm
Die medicatie pakt de larven aan, voordat ze bij het hart komen en veranderen in de worm. Heeft een hond hartworm dan ben je eigenlijk al te laat. Hartworm bestrijden kán levensgevaarlijk zijn (afhankelijk van de hoeveelheid wormen).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar die preventieve doet niets zeggen al die da'en die ik vorig jaar hierover gesproken heb. want hier zijn ze niet. Er valt niks te doden wat er nog niet is. Dat heb ik dus die keer ervoor ook gedaan maar zelfs die da zei dus de laatste keer dat dit overbodig is. Wel als je dus in een land woont waar ze wel voorlomen. Heb zelfs nog via een tsjechische fokker dit bij een tsjechische da gevraagd.Liesbeth schreef:Wat mij, door een Amerikaanse DA, geleerd is, is dat je hartworm preventief moet tegengaan. Dus een pil voor vertrek en dan nog als je weer thuis bent.
Wel 2 x als je terug bent om alle larven te doden. Als t de eerste keer niet helemaal gelukt is dan die 2e keer voor de zekerheid.
Het enige wat preventief werkt is de scalicorband en deze hadden ze dus al ruim van te voren hier om.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb het stuk uit de link nog eens doorgelezen en je hebt gelijk als het gaat over een vakantie van minder dan een maandmalinois schreef:maar die preventieve doet niets zeggen al die da'en die ik vorig jaar hierover gesproken heb. want hier zijn ze niet. Er valt niks te doden wat er nog niet is. Dat heb ik dus die keer ervoor ook gedaan maar zelfs die da zei dus de laatste keer dat dit overbodig is. Wel als je dus in een land woont waar ze wel voorlomen. Heb zelfs nog via een tsjechische fokker dit bij een tsjechische da gevraagd.Liesbeth schreef:Wat mij, door een Amerikaanse DA, geleerd is, is dat je hartworm preventief moet tegengaan. Dus een pil voor vertrek en dan nog als je weer thuis bent.
Wel 2 x als je terug bent om alle larven te doden. Als t de eerste keer niet helemaal gelukt is dan die 2e keer voor de zekerheid.
Het enige wat preventief werkt is de scalicorband en deze hadden ze dus al ruim van te voren hier om.
The monthly preventative back-kills any larva that may have found their way into the pet's body during the previous 30 to 45 days;
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.