Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rassen op je verlanglijstje die er nooit gaan komen
Moderator: moderatorteam
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Rassen op je verlanglijstje die er nooit gaan komen
Heb je ook rassen waar je helemaal gek van bent, maar waarvan je waarschijnlijk wel weet dat die er nooit gaan komen?
Ik ben helemaal gek van de Australische herder en ik weet zeker dat dat een hond zou zijn die me goed zou passen. Echter zie ik mezelf geen raspup kopen om heel veel verschillende redenen. Misschien komt er ooit een herplaatser.
De Engelse setter vindt ik prachtig en kwa karakter ben ik gek op setters, maar ook hiervan week ik dat het een droom zal blijven. Ze komen wel eens 'afgedankt' uit Spanje dus misschien tref ik er 1 op het juiste moment.
Ik heb in de opvang een keer een Galgo gehad waar ik helemaal verliefd op werd, maar een Galgo lijkt me op de boerderij helemaal niet praktisch.
Ik ben helemaal gek van de Australische herder en ik weet zeker dat dat een hond zou zijn die me goed zou passen. Echter zie ik mezelf geen raspup kopen om heel veel verschillende redenen. Misschien komt er ooit een herplaatser.
De Engelse setter vindt ik prachtig en kwa karakter ben ik gek op setters, maar ook hiervan week ik dat het een droom zal blijven. Ze komen wel eens 'afgedankt' uit Spanje dus misschien tref ik er 1 op het juiste moment.
Ik heb in de opvang een keer een Galgo gehad waar ik helemaal verliefd op werd, maar een Galgo lijkt me op de boerderij helemaal niet praktisch.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Re: Rassen op je verlanglijstje die er nooit gaan komen
Bloedhonden met stip op 1
Ze passen qua karakter niet bij wat ik in een hond zoek, helaas.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pffff zo veel hahahaha
-Gordon Setter
-Chesapeake Bay Retriever
-Duitse dog
-Zwarte Rus
-Pharaohond
-Bloedhond
-Bracco Italiano
-Grote Münsterlander
-Pointer
-Flatcoated retriever
-Curly coated retriever
-Azawakh
-Saluki
-Sloughi
Deze honden passen gewoon totaal niet bij mij, ik heb niet voor niks gekozen voor een herder ondanks dat de Hollander toch wel een vrij zelfstandig typetje is. Hooguit maak ik ooit nog een uitzondering voor de Ches of de Curly maar dat is alleen als ik me echt wil gaat toeleggen op de jacht
Edit: vergeet er gewoon nog 1, de langharige weim
-Gordon Setter
-Chesapeake Bay Retriever
-Duitse dog
-Zwarte Rus
-Pharaohond
-Bloedhond
-Bracco Italiano
-Grote Münsterlander
-Pointer
-Flatcoated retriever
-Curly coated retriever
-Azawakh
-Saluki
-Sloughi
Deze honden passen gewoon totaal niet bij mij, ik heb niet voor niks gekozen voor een herder ondanks dat de Hollander toch wel een vrij zelfstandig typetje is. Hooguit maak ik ooit nog een uitzondering voor de Ches of de Curly maar dat is alleen als ik me echt wil gaat toeleggen op de jacht
Edit: vergeet er gewoon nog 1, de langharige weim

Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
de bulldog in alle vormen en maten, de ierse wolfshond en de OEM.
gewoon omdat ik t niet praktisch vind
gewoon omdat ik t niet praktisch vind
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Nee... ik heb maar weinig rashonden die ik zelf zou willen.. degene die ik wil, heb ik ook..een Weimaraner. En op mijn verlanglijstje staat..nog een Weimaraner;)

Ik zag mezelf nog wel eens lopen met een belgisch of brussels griffonnetje, of een affenpincher.
Maar als het betekent dat ik eindig met een amechtig hijgend hondje op de bank vanwege die platte smoel hoef ik niet meer. Daar kan ik alleen maar vol medelijden naar kijken en daar heeft niemand wat aan. Wel jammer.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nee niet echt, ik hou het gewoon bij de dh's.
past psies!
past psies!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De berghondenrassen zoals de Pyreneeër en de Sarplaninac. Een gezonde DH, een rottweiler. Vast nog een hoop meer want mijn dromenlijstje is groter dan mijn wensenlijstje.
Alles wat langharig is of kleiner dan 30 cm schoft, daar heb ik echt helemaal niets mee..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Een whippet.
Ik zou het teveel risico vinden mbt jagen.
Terwijl ik karakter verder super vind.
Ik zou het teveel risico vinden mbt jagen.
Terwijl ik karakter verder super vind.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Woeps, verkeerd gelezen...Nanna schreef:Dat is de vraag helemaal nietDevel schreef:Alles wat langharig is of kleiner dan 30 cm schoft, daar heb ik echt helemaal niets mee..

Een Rottweiler ze worden niet oud meer en totaal kapot gefokt, naar 3 op jonge leeftijd te moeten laten gaan is het gewoon einde verhaal.
American Bulldog vind ze prachtig maar totaal niet voor mij bestemd.
Husky, ook prachtig en lieve honden maar die vachten maakt me alergisch al dat haar...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nou ben ik vast iets te lomp , maar een Amerikaanse Bulldog is toch niet zo extreem anders dan een amstaff?Devel schreef:Woeps, verkeerd gelezen...Nanna schreef:Dat is de vraag helemaal nietDevel schreef:Alles wat langharig is of kleiner dan 30 cm schoft, daar heb ik echt helemaal niets mee..![]()
Een Rottweiler ze worden niet oud meer en totaal kapot gefokt, naar 3 op jonge leeftijd te moeten laten gaan is het gewoon einde verhaal.
American Bulldog vind ze prachtig maar totaal niet voor mij bestemd.
Husky, ook prachtig en lieve honden maar die vachten maakt me alergisch al dat haar...
De reuen die ik voorbij heb zien komen daar is Darko nog maar een klein op dondertje bij hoor haha.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik ben dol op herdershonden, hoewel ik er vroeger echt bang voor was.
Maar ik denk niet dat er ooit een zal komen. Waarom.... nou, omdat ik niet zo'n hondenexpert ben.
En ik denk zelf wel dat ik het aan kan maar ik wil het de hond niet aandoen om daarmee te experimenteren.
Maar ik denk niet dat er ooit een zal komen. Waarom.... nou, omdat ik niet zo'n hondenexpert ben.
En ik denk zelf wel dat ik het aan kan maar ik wil het de hond niet aandoen om daarmee te experimenteren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een azawakh. En een saluki.
Ik vind ze prachtig en geweldig maar nee, die komen er nooit.
Ik vind ze prachtig en geweldig maar nee, die komen er nooit.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een werklijn bloedhond, barzoi, greyhound, Duitse staande, dalmatiër, Rhodesian ridgeback of weimaraner, die komen er hoogstwaarschijnlijk niet vanwege het jagen.
En de rottweiler of game bred pitbull laat ik links liggen tot ik zeker weet of ik vijftien jaar lang met ogen op mijn rug wil lopen in verband met hondagressie.
Gelukkig zijn er nog zat andere rassen of kruisingen die volledig bij me passen (er is een beetje teveel keuze
).
En de rottweiler of game bred pitbull laat ik links liggen tot ik zeker weet of ik vijftien jaar lang met ogen op mijn rug wil lopen in verband met hondagressie.
Gelukkig zijn er nog zat andere rassen of kruisingen die volledig bij me passen (er is een beetje teveel keuze

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
australische shepherd
Sheltie
Amstaff
Alaskan Malamute
Iltaliaans windhondje
Duitse Pincher
Rhodesian ridgeback
Enz enz een heel gevarieerde lijst.
Sheltie
Amstaff
Alaskan Malamute
Iltaliaans windhondje
Duitse Pincher
Rhodesian ridgeback
Enz enz een heel gevarieerde lijst.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
een staande hond als een duitse staande.. Ik vind ze prachtig en ik hou van het jachthondentemperament, maar ik zie het niet zo zitten om een hond te hebben die zoveel ruimte neemt, of iig die neiging heeft. Wie weet dat ik het ooit aandurf..
een akita...ik vind het werkelijk prachtige honden,maar ik wil graag een grote roedel honden hebben en dat gaat niet met dat ras..
en een bullterrier,ik vind ze zó gaaf...maar hier vallen ze onder de gevaarlijke honden en de belasting is gewoon niet te betalen...
en een bullterrier,ik vind ze zó gaaf...maar hier vallen ze onder de gevaarlijke honden en de belasting is gewoon niet te betalen...
- Wicky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Golden Retriever x Labrador
Chodsky pes en Shiloh Shepherd vind ik geweldig maar ik vrees dat ze niet voor mij houdbaar zijn.
Groet,
Marjolein
Marjolein
-
- Zeer actief
Een Epagneul Breton. Vind die hondjes geweldig bij het veldwerk.
Korthaar - denk ik - toch wat makkelijker in de hand te houden en tevreden te stellen met wat apporteer- en speurwerk
Korthaar - denk ik - toch wat makkelijker in de hand te houden en tevreden te stellen met wat apporteer- en speurwerk
Franse en de Engelse Bulldog.
Ik vind ze zo leuk, grappig en vriendelijk maar vanwege die slechte gezondheid wil ik niet aan de fok meewerken.
American Stafford vind ik ook prachtig, hele leuke honden maar ik wil geen hond waarbij er zoveel kans is op hondagressie.
Ik vind ze zo leuk, grappig en vriendelijk maar vanwege die slechte gezondheid wil ik niet aan de fok meewerken.
American Stafford vind ik ook prachtig, hele leuke honden maar ik wil geen hond waarbij er zoveel kans is op hondagressie.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Chesapeake Bay Retriever. Ik vind het de ultieme jachthonden, en nog mooi ook. Maar wel te hard voor zo'n softie als ik
De Barzoi en Azawakh zullen er nooit komen vanwege het jagen.
Van de Brittany weet ik nog niet zeker of die er ooit komt
Zo ja, dan uit Amerika (geen Epagneul Breton dus) en das best duur en ingewikkeld..

De Barzoi en Azawakh zullen er nooit komen vanwege het jagen.
Van de Brittany weet ik nog niet zeker of die er ooit komt

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
- Pitbull
- Leonberger
- Amerikaanse Akita
- Barzoi
- Podenco
- Dogo Argentino
- Thai Ridgeback
En nog wel een paar, maar die gaan er misschien wel nog ooit komen, dus dat telt niet.
- Leonberger
- Amerikaanse Akita
- Barzoi
- Podenco
- Dogo Argentino
- Thai Ridgeback
En nog wel een paar, maar die gaan er misschien wel nog ooit komen, dus dat telt niet.

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Akita's zijn echte oerhonden en worden vaak in roedels gehouden.. Van Kiyoshi mag ik zo 10 honden erbij nemenKimmie schreef:een akita...ik vind het werkelijk prachtige honden,maar ik wil graag een grote roedel honden hebben en dat gaat niet met dat ras..

Ik zou zelf graag een windhond willen. Ik wil alleen absoluut geen jager meer.
- Sanchis
- Zeer actief
Grappig dat de bloedhond al een paar keer voorbij komt. Die zie ik eigenlijk nooit in het eggie.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
de akita's die ik tot nog toe tegen ben gekomen waren echt niet leuk voor andere honden ( 1 heeft zelfs 2 witte herders echt zwaar verwond ,ongelooflijk die 2 hadden echt geen schijn van kans) ,maar ...ik zou best een hondvriendelijke akita willen hebben...maar wie geeft mij die garantie dat ik ook niet met zo'n knokker kom te zitten,zou het niet zomaar aandurven ....
- Sanchis
- Zeer actief
Ik had begrepen dat Akita's soms slecht tegen vreemde honden kunnen, maar wel goed in een roedel kunnen leven.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zegt zij met 4 Rottweilers en 4 kruising Argentijnen?Kimmie schreef:de akita's die ik tot nog toe tegen ben gekomen waren echt niet leuk voor andere honden ( 1 heeft zelfs 2 witte herders echt zwaar verwond ,ongelooflijk die 2 hadden echt geen schijn van kans) ,maar ...ik zou best een hondvriendelijke akita willen hebben...maar wie geeft mij die garantie dat ik ook niet met zo'n knokker kom te zitten,zou het niet zomaar aandurven ....

Denk wel dat gedrag binnen de roedel of naar soortgenoten buiten de roedel heel anders is.