Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze zou moeten zwemmen maar is de manier hoe wel goed?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ze zou moeten zwemmen maar is de manier hoe wel goed?

Ongelezen bericht door schelsey »

Sinds 1.5 maand ga ik met Maja zwemmen, 3 weken 2 keer per week en daarna paar weken 1 keer per week gegaan

Ben ermee begonnen toen er een stukje kraakbeen van haar heup brak, ze heeft heel zware HD en artrosevorming en kon al niet
lang wandelen, max elke dag 30 tal in totaal

Ze is nooit echt fan geweest van wandelen, ze loopt liever in huis en tuin rond wat ze dan ook wel regelmatig doet en af en toe
eens op een andere plaats en dan is ze tevreden, maar zoals veel honden 3 keer per dag buiten krijgen is me nooit gelukt, dan kreeg ik haar niet van haar zetel, Maja is een bernersennen 6.5 jaar is die normaal als ik de dierenartsen mocht geloven 3 jaar zou worden

Doordat ze enorm veel pijn had nadat stukje was afgebroken en 2 maanden bijna niets meer kon zijn de spieren natuurlijk enorm geslonken

Geleidelijk aan is het allemaal wat verbeterd en ben ik op aanraden van dierenarts gaan zwemmen

Ze is nu redelijk, haar slechtste poot sterker dan daarvoor en ze gebruikt hem beter, af en toe zakt ze toch nog lichtjes door. Lang wandelen zit er niet meer in, elke dag 20 en af en toe eens 30 tal in minuten wat al zwaar is voor haar, sommige dagen wil ze gewoon niet buitenhuis, ze krijgt elke dag 50 mg tramadol, ze is in huis wel nog bewegelijk, rent nog in de tuin wat rond, daagt kenji af en toe uit om even mee te doen

Tis niet dat ze zielig en kreunend in een hoekje zit, anders had ik haar laten gaan

De laatste 3 weken als ik ga zwemmen met haar moet ik haar elke keer uit de auto trekken en vanaf dan gaat ze om de paar meter liggen
en moet ik haar rechtsleuren en meetrekken aan de lijn tot aan zwembad, aan zwembad ook hier erg veel moeite doen om haar erin te krijgen.

Eens ze zwemt gaat het goed en daarna is ze ook vrolijk maar moe

Door het zwemmen zet ze haar poot beter maar deze blijft verder heel dun, veel spiermassa heeft ze dus nog niet aangemaakt
heeft dat zwemmen wel nut als ze verder niet veel doet eigenlijk?

Bij haar is dat puur koppig zijn, want als ze iets echt niet wil dan laat ze dit merken door zich gewoon als een klein koppig kind op de grond
te laten vallen en krijg je er alleen beweging in door haar recht te trekken en mee te sleuren, lieve woorden of snoep werken dan niet

Wat moet ik hiermee hee, wilde eigenlijk terug paar weken 2 keer per week omdat ik merkte dat ze haar slechte poot beter zette maar de manier dat ik haar naar dat zwembad moet krijgen is niet echt goed
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ze zou moeten zwemmen maar is de manier hoe wel goed?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien beter naar de DA moeten luisteren dat ze waarschijnlijk niet oud zou worden.
Waarom die hond door iets vreselijks trekken iedere keer omdat jij denkt at het goed voor haar is in een statement willen maken kijk eens hoe oud ze nu is.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
schelsey
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Misschien beter naar de DA moeten luisteren dat ze waarschijnlijk niet oud zou worden.
Waarom die hond door iets vreselijks trekken iedere keer omdat jij denkt at het goed voor haar is in een statement willen maken kijk eens hoe oud ze nu is.?
Ik had al zo'n reactie verwacht natuurlijk en begrijp hem ook wel

Veel mensen hadden deze hond al lang laten inslapen, maar als geen enkele dierenarts waar ik al ben geweest me zegt
dat het nodig is waarom zou ik dan de dierenartsen niet geloven, dat ze 3 jaar slechts kon worden hebben ze gezegd toen ze 7
maanden was, ik heb door zorgvuldig met haar om te gaan en altijd voorzichtig te zijn haar al wat langen bij me kunnen houden

Het zwemmen is goed voor haar spiermassa maar ik twijfel of ik haar ermee plezier doe, ze is nu op haar laatste levensjaar waarschijnlijk
de vraag is natuurlijk, kan ik door maanden te laten zwemmen er nog iets extra bij doen of niet?

Wat is wijsheid hee, proberen of met rust laten en alleen nog dingen doen die ze aankan en leuk vind
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

je gaat niet sleuren en trekken aan een hond met pijn. die til je als dat geen pijn doet en anders zoek je andere opties
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

M@scha schreef:je gaat niet sleuren en trekken aan een hond met pijn. die til je als dat geen pijn doet en anders zoek je andere opties
Ze doet zo omdat ze het niet leuk vind, das haar manier van doen als ze iets niet wil, heb ik al dikwijls gemerkt, als ik ga wandelen
en richting opga dat ze niet wil gaat ze ook liggen, geef ik toe en ga richting op dat ze wil loopt ze gewoon mee

oppakken gaat niet, 42 kilo
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Waarom zou je die hond extra tijd willen geven als die tijd gevuld is met pijn en beperkingen? Wat levert het háár op? Verwen haar lekker, zorg dat ze pijnvrij is, en laat haar dingen doen die ze zelf leuk vindt in plaats van dingen die jij per sé wil doen omdat ze dan twee maanden langer leeft. Ik vind het echt heel sneu dat je een hond met pijn gewoon maar letterlijk meesleurt. En misschien moet je je afvragen of het leven voor haar überhaupt nog zo leuk is. Een hond zal zich altijd neerleggen bij hun lot en daar het beste van maken, dus het kan best dat ze nog tevreden uit haar ogen kijkt en af en toe eens wat snuffelt of speelt, maar dat is niet hetzelfde als een leuk leven hebben.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

DaniBanani schreef:Waarom zou je die hond extra tijd willen geven als die tijd gevuld is met pijn en beperkingen? Wat levert het háár op? Verwen haar lekker, zorg dat ze pijnvrij is, en laat haar dingen doen die ze zelf leuk vindt in plaats van dingen die jij per sé wil doen omdat ze dan twee maanden langer leeft. Ik vind het echt heel sneu dat je een hond met pijn gewoon maar letterlijk meesleurt. En misschien moet je je afvragen of het leven voor haar überhaupt nog zo leuk is. Een hond zal zich altijd neerleggen bij hun lot en daar het beste van maken, dus het kan best dat ze nog tevreden uit haar ogen kijkt en af en toe eens wat snuffelt of speelt, maar dat is niet hetzelfde als een leuk leven hebben.
Ik weet dat haar leven een aaneenschakeling is van pijnlijke momenten en daarom dat ik ook heel regelmatig naar dierenarts ga
voor een chek up, ze kent haar al jaren en toch vind ze dat ze met haar beperkingen ze nog te veel levenslust heeft om in te slapen.

Ze is ook niet anders gewend dat ze niet kan doen wat andere honden kunnen

Ze is best geschikt als huishond, en als huishond met af en toe een wandeling gaat het best goed met haar

Ik schijf dit verhaal omdat in mijn achterhoofd ik weet dat ik haar best met rust laat en de maanden of hoe lang ze nog kan dingen
doe die ze leuk vind en geen stress of extra belast, tis doordat andere hondeneigenaars dit bevestigen ik weet dat ze beter af is
zonder gedoe in zwembad
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

schelsey schreef: ik heb door zorgvuldig met haar om te gaan en altijd voorzichtig te zijn haar al wat langen bij me kunnen houden

Het zwemmen is goed voor haar spiermassa maar ik twijfel of ik haar ermee plezier doe, ze is nu op haar laatste levensjaar waarschijnlijk
de vraag is natuurlijk, kan ik door maanden te laten zwemmen er nog iets extra bij doen of niet?

Wat is wijsheid hee, proberen of met rust laten en alleen nog dingen doen die ze aankan en leuk vind

Mijn honden doen waar ze plezier in hebben en als dat niet meer kan is het klaar.
Liever een hond die anderhalf jaar alles er uit heeft kunnen halen dan één die 15 jaar lang een flutleven heeft.
Voor wie is het nu belangrijk dat het langer duurt?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sneu...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

schelsey schreef:
DaniBanani schreef:Waarom zou je die hond extra tijd willen geven als die tijd gevuld is met pijn en beperkingen? Wat levert het háár op? Verwen haar lekker, zorg dat ze pijnvrij is, en laat haar dingen doen die ze zelf leuk vindt in plaats van dingen die jij per sé wil doen omdat ze dan twee maanden langer leeft. Ik vind het echt heel sneu dat je een hond met pijn gewoon maar letterlijk meesleurt. En misschien moet je je afvragen of het leven voor haar überhaupt nog zo leuk is. Een hond zal zich altijd neerleggen bij hun lot en daar het beste van maken, dus het kan best dat ze nog tevreden uit haar ogen kijkt en af en toe eens wat snuffelt of speelt, maar dat is niet hetzelfde als een leuk leven hebben.
Ik weet dat haar leven een aaneenschakeling is van pijnlijke momenten en daarom dat ik ook heel regelmatig naar dierenarts ga
voor een chek up, ze kent haar al jaren en toch vind ze dat ze met haar beperkingen ze nog te veel levenslust heeft om in te slapen.

Ze is best geschikt als huishond, en als huishond met af en toe een wandeling gaat het best goed met haar

Ik schijf dit verhaal omdat in mijn achterhoofd ik weet dat ik haar best met rust laat en de maanden of hoe lang ze nog kan dingen
doe die ze leuk vind en geen stress of extra belast, tis doordat andere hondeneigenaars dit bevestigen ik weet dat ze beter af is
zonder gedoe in zwembad

Ja de DA vindt die regelmatige check wel prima....betaald toch neem ik aan
M@scha
Zeer actief

schelsey schreef:
M@scha schreef:je gaat niet sleuren en trekken aan een hond met pijn. die til je als dat geen pijn doet en anders zoek je andere opties
Ze doet zo omdat ze het niet leuk vind, das haar manier van doen als ze iets niet wil, heb ik al dikwijls gemerkt, als ik ga wandelen
en richting opga dat ze niet wil gaat ze ook liggen, geef ik toe en ga richting op dat ze wil loopt ze gewoon mee

oppakken gaat niet, 42 kilo

eerlijk? het kan mij niet schelen waarom ze gaat liggen. aan haar trekken terwijl je een waslijst aan kwalen opnoemt kan in mijn ogen niet. al steekt ze al haar middelvingers op.

dat je haar niet kunt tillen snap ik. dan moet je dus iets anders verzinnen of niet gaan zwemmen
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

schelsey schreef: Ik schijf dit verhaal omdat in mijn achterhoofd ik weet dat ik haar best met rust laat en de maanden of hoe lang ze nog kan dingen
zonder gedoe in zwembad

nou dan haal dat maar naar je voorhoofd :engel:

ik heb hier een bejaarde stafford die het enorm naar zijn zin heeft. hij speelt af en toe, daagt het baasje uit en jaagt de vogels uit de tuin. maar hij slaapt ook 23 van de 24 uur en wandelen vindt meneer voor de jonge generatie en hij is na een korte wandeling ook echt moe.

dus doen we alleen nog dingen die hij leuk vindt. zijn speeltjes verstoppen, komkommer eten en stiekem elke avond 1 colaflesje (snoep) wandelen wil hij soms ineens wel, dus dan doen we dat. wil hij niet dan gaan we niet.

en als hij van die 24 uur ook echt 24 uur slaapt en nergens meer zin in heeft dan laten we hem gaan. of dat nou 2 maanden of 2 jaar duurt.
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

schelsey schreef: Ik weet dat haar leven een aaneenschakeling is van pijnlijke momenten en daarom dat ik ook heel regelmatig naar dierenarts ga
:ugh: Ik vind dit echt heel verdrietig. Natuurlijk heeft ze levenslust, dat heeft elk dier. Maar wij, als baasjes, kunnen ze nu juist een lange lijdensweg besparen. Ze hóeven niet eindeloos te overleven tot ze dood neervallen. Je hebt een hond die pijn heeft, en die jij laat lijden omdat je vindt dat ze nog te blij uit haar oogjes kijkt en zo nu en dan een opleving heeft. Als de moeilijke momenten gaan overheersen moet het gewoon klaar zijn. En ik geloof direct dat dat heel moeilijk is, maar je kan beter te vroeg zijn dan te laat. Want wanneer ga je wél ingrijpen? Wil je wachten tot ze helemaal geen plezier meer heeft en niet eens meer overeind kan komen?

Misschien vertekent je verhaal, en is ze eigenlijk nog best een blije hond die meestal pijnvrij is, maar als jij het hebt over een "aaneenschakeling van pijnlijke momenten" vind ik dat toch niet klinken als een hond met een leuk leventje.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Het is je in het verleden allemaal al zo vaak verteld (ander forum) ik snap dat gezeul van jou niet, je gaat maar door en door ...en voor wie doe je dat ? alleen voor jezelf, die hond word er echt niet blij van.

Nog maar een keer: Als een hond geen hond waardig leven meer kan hebben moet je een keuze maken, hoe moeilijk die keuze ook is.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

schelsey schreef:

zonder gedoe in zwembad
Je bent haar lijden aan het rekken. Voor wie doe je dat?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

schelsey schreef: Wat is wijsheid hee, proberen of met rust laten en alleen nog dingen doen die ze aankan en leuk vind
Wat zou je zelf willen als je krakkemikkig bent? Ik zou haar lekker met rust laten, verwennen tot op het bot en haar dan laten gaan.

Beau vond rennen naast de fietst heerlijk en toen hij dat niet meer kon heb ik een fietsmand gekocht zodat hij toch lekker meekon en heerlijk kon scharrelen op vreemde plekjes. Gaat makkelijk met een klein hondje natuurlijk maar ik paste mij aan aan hem.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik kan niet anders dan meegaan met de rest. Uit je verhaal te lezen is de hond gewoon op. En als de DA al heeft gezegd dat de hond niet ouder werd dan 3, waarom ben je dan niet blij met die extra jaren die je gekregen hebt? Niet opeisen als ze niet wil, laat lekker slenteren door het huis als ze dat best vindt.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja, ik ga mee met de anderen... Je hond maakt je kenbaar dat hij het zwemmen niet wil, hoeveel duidelijker moet
je het hebben? Soms hebben ze even niets te willen, oké, maar in dit geval vind ik het echt sneu.
Hoeveel zal je hond opknappen van het zwemmen? Niets dus. Heel misschien een beetje bespiering en een hond die
jou niet meer vertrouwt.

Laat je hond bepalen wat voor nu kan en wat hij wil. Hij heeft pijn en dan moet je dus heel goed kijken naar je hond
voor de mogelijkheden. Is dat zo weinig dat hij een soort kasplantje wordt, laat hem dan inslapen.

Ik wens je sterkte en wijsheid.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Begrijpen doe ik dit ook niet.
Denk niet dat het koppigheid is... en als het dat wel is? Nou, dan mág het op die leeftijd met zulke mankementen.
Laat dat beestje lekker zichzelf zijn en doen wat hij leuk vind. Niet wat de baas persé wil!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:waarom moet dat arme dier persé nog een half uur per dag wandelen? ooit zelf al eens heuppijn gehad? ik zou het je bijna toewensen, dan zou je je hond misschien beter snappen.
schelsey schreef:Bij haar is dat puur koppig zijn, want als ze iets echt niet wil dan laat ze dit merken door zich gewoon als een klein koppig kind op de grond te laten vallen en krijg je er alleen beweging in door haar recht te trekken en mee te sleuren, lieve woorden of snoep werken dan niet
potverdorie zeg, ik word niet snel echt kwaad maar nu zit ik hier toch lichtelijk te koken hoor :devil: .
Ik snap Inge wel :ok:

Ze is niet "altijd al koppig geweest" denk ik, als ik je verhaal lees.
Ze heeft altijd al pijn gehad en daarom wil ze niet.

Zou dat niet kunnen schelsey? :(:
Laatst gewijzigd door ranetje op 24 jun 2014 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeetje wat een gezeul met dat arme beest :( Xena kon na haar gvs aanvallen ook niks meer. Kon nog net met tuig naar t veldje voor de voordeur (3 mtr) om daar met hulp te plassen en poepen. Gelukkig knapte dit zienderogen met de dag op want anders was t einde verhaal geweest. Zij is nu weer helemaal de oude maar naast de fiets bijv lukt niet meer... nou dan niet hoor. Wil ze zwemmen mag ze zwemmen. Wil ze niet ook prima ... (wat niet voorgekomen is nog). En natuurlijk was t beter voor haar om naast de fiets te lopen maar das dan jammer. Verzinnen we wel wat anders. Al wil ze nog enorm graag...
Ik kijk naar een hond en pijn lijden in die mate wat ik bij jou lees wil ik mijn maatjes niet aandoen. Oudere en zieke honden hebben hier wat meer priviles dan de rest en daar maak ik graag wat tijd voor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Waarom vraag je het eigenlijk nog?
Laat die hond toch gaan.
Maar enfin, dat vind ik al zolang als ze er is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

schelsey schreef: Veel mensen hadden deze hond al lang laten inslapen, maar als geen enkele dierenarts waar ik al ben geweest me zegt
dat het nodig is waarom zou ik dan de dierenartsen niet geloven, dat ze 3 jaar slechts kon worden hebben ze gezegd toen ze 7
maanden was, ik heb door zorgvuldig met haar om te gaan en altijd voorzichtig te zijn haar al wat langen bij me kunnen houden
Volgens mij werd jaren terug al gezegd dat het niet echt een prettig leven is, ik kan mij topic nog goed herinneren. Ik zou haar laten gaan, ze leeft al zo lang in reserve tijd. Een hond die niet eens 20-30 min per dag kan lopen en dan ook nog eens sjokkend en soms een beetje doorzakt, vind ik geen leven meer.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Marjoleine schreef:Waarom vraag je het eigenlijk nog?
Laat die hond toch gaan.
Dat dus, met 7 maanden had ik haar al laten gaan. En 42 kilo voor een hond met HD vind ik ook behoorlijk veel!
Perry en Noah

Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

http://jessyraetsdierenkine.be/ je woont hier in de buurt. Jessy geeft ook hydrotherapie maar zal ook eerlijk vertellen als je hond echt veel pijn heeft. Je hond beter maken kan ze niet ,maar ze gaat in het beste geval wel haar pijn kunnen verlichten.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

schelsey schreef:......Ze is nooit echt fan geweest van wandelen, ze loopt liever in huis en tuin rond wat ze dan ook wel regelmatig doet en af en toe
eens op een andere plaats en dan is ze tevreden, maar zoals veel honden 3 keer per dag buiten krijgen is me nooit gelukt, dan kreeg ik haar niet van haar zetel, ....... ze krijgt elke dag 50 mg tramadol, ze is in huis wel nog bewegelijk, rent nog in de tuin wat rond, daagt kenji af en toe uit om even mee te doen

Tis niet dat ze zielig en kreunend in een hoekje zit, anders had ik haar laten gaan

.......
Ik ken de voorgeschiedenis niet en reageer slechts hierop:
Misschien moet je accepteren dat ze met bovenstaande beweging nog een plezierig leven heeft zonder al te veel inspanning met pijn tot gevolg. Een rondje in de tuin, klein beetje spelen kan ze zelf coördineren, maar gedwongen activiteit (zwemmen en ook een half uur wandelen!) kan voor haar te veel zijn en pijn veroorzaken.
Ik zou haar dus mooi haar eigen activiteiten laten bepalen op geleide van pijn. Een oud mens met versleten knieën sleep je ook niet meer mee naar Disneyland zonder rolstoel...
Zoek voor activiteiten je andere hond, en laat haar lekker min of meer tevreden thuis rondrommelen. Als ze zich goed voelt geeft ze wel aan dat ze wil wandelen. En dan is een ommetje genoeg.
schelsey
Zeer actief

Vandaag ben ik alleen in de tuin zoekspelletjes gaan doen, vind ze altijd heel leuk, snoepjes zoeken en na 15 min gestopt maar ze heeft nog een hele tijd staan snuffelen en rondlopen, daarna gaan slapen, bij thuiskomst werk zat ze in de tuin op een knook te knagen.

Nu zit ik al even aan de pc en ze is toch heel de tijd over en weer aan lopen hier.

Dus neen, zoals ik al op mijn vorige berichten heb geschreven, inslapen is niet nodig, vorig jaar heb ik schelsey laten gaan en
het verschil van schelsey en maja is enorm, schelsey had zoveel pijn dat ze niet meer recht geraakte, geen levensvreugde meer had, struikelde
als ze paar meter wandelde en viel ze op de grond.

Maja kan nog erg veel, alleen lang wandelen niet meer, is dat een reden om in te slapen?, voor sommige honden misschien wel, voor haar niet.

Dat zwemmen, beter niet meer gaan misschien, alhoewel ze toen ik 2 keer per week ging ze enorm van opknapte.
schelsey
Zeer actief

duitse herder schreef:
Marjoleine schreef:Waarom vraag je het eigenlijk nog?
Laat die hond toch gaan.
Dat dus, met 7 maanden had ik haar al laten gaan. En 42 kilo voor een hond met HD vind ik ook behoorlijk veel!
Ze heeft een mooi leven gehad hoor, veel plezier en ja, af en toe eens een pijnstiller maar ook niet elke dag

Tis pas dat er stukje kraakbeen afgebroken is dat ze achteruit is gegaan, ik heb nadat de foto's zijn beoordeeld over inslapen gesproken
maar de dierenarts zei dat het niet nodig was, ze is nog te goed vind ze en deze dierenarts is toch wel iemand die er verstand van heeft.

Ik ga het zwemmen laten en gewoon dingen doen die ze kan en leuk vind
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Ik zou stoppen met zwemmen en al het andere waar ze zo'n weerstand tegen heeft.
En meer tramadol geven (natuurlijk in overleg met je dierenarts).
50 mg per dag is echt niks, mijn hond krijgt 4 capules van 50 mg in 3 giften.
Ze zit nog lang niet aan haar max.
En dan kijken hoe lang ze nog plezier in het leven heeft.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
schelsey
Zeer actief

Zal voorbeeld geven van het koppig zijn, als ik naar de tuinpoort ga loopt ze mee, ze wil naar de weide over het huis, als ik haar volg rent ze
naar de weide, gaat wat staan rollen, rent wat over en weer, gaat lekker gras eten, even hier en daar liggen en dan wandelt ze meestal voorbij ons huis en gaat dan richting einde straat, ze snuffelt, plast, poept, gaat even bij de buren in de voortuin rennen, dat mag ze want die mensen
kennen haar, en dan loopt ze terug naar huis, ik heb haar dus gewoon laten doen, ze is dan 20 min bezig meestal

als ik zeg, neen, niet in de wei vandaag, en maak haar vast en ga richting dat ik wil legt ze zich neer en wil niet verder, dan verplicht ik haar
mee te gaan en ze volgt, in begin wat tegen haar zin, maar einde straat wandelt ze mooi mee, snuffelt veel en na 20 tal min kom ik thuis, maak
haar los en dan rent ze naar de achter tuin, huis binnen en spring op de zetel.

dit doet ze al jaren zo, als ik ze niet wil gaat ze liggen en als ik dan toegeef dan plots springt ze recht en gaat vanalles doen

de weide over ons huis is het lievelingsplekje van de honden
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”