Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom willen mensen platneuzen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Waarom willen mensen platneuzen?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Manu schreef:Ik ben weg van de Franse Bulldog, ik vind ze zó leuk! Uit principe neem ik er geen. Misschien ooit een herplaatsertje maar ik denk dat ik altijd met medelijden naar het beest zal kijken en daar wordt niemand beter van.
Op de huisdierbeurs heb ik iemand gezien met 5 Mopjes, die liepen erbij alsof ze, als ze de kans kregen, zich op zouden willen hangen. Vol met plooien, de ogen puilden uit en bij 2 paste het tongetje niet in hun bek. Dat hing er constant uit. Ik had ze bijna zelf van het gebouw willen gooien om ze te verlossen. Ik vond het een verschrikkelijk aanzicht.
Dat vind ik overigens ook met Sharpeis, Duitse Herders met doorgezakte heupen, Engelse Bulldogs, of Bassets. Als je een bewegingsdier bent en je kúnt niet bewegen lijkt me verschrikkelijk.

Nu zal een ander dat weer van mijn hond vinden. Ik werd pas nog aangesproken, waarom ik een poolhond kies in dit klimaat, dat is toch zíelig? Die slaapt overdag en gaat mee zwemmen als het warm is. Maar dan kun je nog zodanig aanpassingen maken dat hij toch zijn beweging krijgt als het afgekoeld is. 's Ochtends en 's avonds kan hij nog voluit. En bij een hond met ademhalingsproblemen of doorgezakte heupen kun je zo moeilijk aanpassingen maken.
Voor mij blijft het nog de perfecte hond qua karakter, maar ik durf echt het risico niet meer aan om dadelijk weer met een kreupele hond te zitten. Maar bij de Franse Bulldog is het niet alleen de neus/ademhaling, hernia is ook en veel voorkomend probleem.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Renee1966 schreef:Ik snap die redenering eigenlijk niet. Foute fok is foute fok toch? Waarom is het voor jezelf dan wel goed te praten om zo'n hond 2e hands te kopen?
Dan is het hondje er al en word de pup niet speciaal voor jou gefokt. Vind ik toch wat anders..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie is een broodfokmormel en Niko is ook alles behalve via het boekje gefokt en verkocht. Van de meeste herplaatsers/asielhonden zul je dat niet eens weten. Daarbij zullen mensen verschillende ideeën hebben over wat fout is.
Ga geen hond laten om wat er ooit eens achter heeft gezeten; zolang ik de fokker er niet mee steun vind ik het wel best.
Als de vraag naar dat soort pups stopt, stopt de fok er van ook.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Gollum schreef:
Renee1966 schreef:Ik snap die redenering eigenlijk niet. Foute fok is foute fok toch? Waarom is het voor jezelf dan wel goed te praten om zo'n hond 2e hands te kopen?
Dan is het hondje er al en word de pup niet speciaal voor jou gefokt. Vind ik toch wat anders..
Maar als er dan een overblijft bij een fokker? Hij is niet speciaal voor jou gefokt, dus dan zou het ook wel kunnen?
Renee1966
Zeer actief

dagmar88 schreef:Charlie is een broodfokmormel en Niko is ook alles behalve via het boekje gefokt en verkocht. Van de meeste herplaatsers/asielhonden zul je dat niet eens weten. Daarbij zullen mensen verschillende ideeën hebben over wat fout is.
Ga geen hond laten om wat er ooit eens achter heeft gezeten; zolang ik de fokker er niet mee steun vind ik het wel best.
Als de vraag naar dat soort pups stopt, stopt de fok er van ook.
dat denk ik ook.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Renee1966 schreef:
Gollum schreef:
Maar als er dan een overblijft bij een fokker? Hij is niet speciaal voor jou gefokt, dus dan zou het ook wel kunnen?
Voor mij persoonlijk zou dat niet kunnen. We zijn een tijdje op zoek geweest naar een Mops, omdat mijn vriend er graag 1 wil. Maar ik zou alleen voor een herplaatser gaan en daarvoor wil men nog grof vangen in het Mopsenwereldje. En voor een herplaatshond met zoveel defecte onderdelen, ga ik niet de hoofdprijs betalen.
Als er 1 op ons pad komt en de eigenaar wil hem/haar kwijt, dan is hij/zij meer dan welkom. Maar een pup of nestoverschot komt er hier niet in. Ik wil niet bijdragen aan de fok van de "gedrochtjes" :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mit schreef:
Marjoleine schreef: Ze kopen ook rustig weer zo'n hond, want die kan het ook niet helpen.
Ehm? :scratch:
Daar ben ik ook wel schuldig aan. Ik heb het niet gedaan maar als er in de toekomst een Japje ter herplaatsing staat zou ik het niet uitsluiten.
Maar dat is een herplaatser.
Er zijn ook mensen die 2 jaar een Fransje hadden en duizenden euro's en die hond kwijt zijn, en dan rustig bij dezelfde fokker een nieuwe pup halen "want ze zijn zo leuk en we hadden gewoon pech".

Schiet mij maar lek. Daar snap ik echt niks van.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Renee1966
Zeer actief

JBK schreef:
Renee1966 schreef:
Gollum schreef:
Voor mij persoonlijk zou dat niet kunnen. We zijn een tijdje op zoek geweest naar een Mops, omdat mijn vriend er graag 1 wil. Maar ik zou alleen voor een herplaatser gaan en daarvoor wil men nog grof vangen in het Mopsenwereldje. En voor een herplaatshond met zoveel defecte onderdelen, ga ik niet de hoofdprijs betalen.
Als er 1 op ons pad komt en de eigenaar wil hem/haar kwijt, dan is hij/zij meer dan welkom. Maar een pup of nestoverschot komt er hier niet in. Ik wil niet bijdragen aan de fok van de "gedrochtjes" :mrgreen:
Nah duidelijk.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Drazic schreef:
Sanchis schreef:
Drazic schreef:Gaat het nu over neuslengte of neusgat?
Het gaat er mij vooral om dat ze niet in staat zijn om gewoon normale honden-dingen kunnen doen.

Zoals rennen, snuffelen, zwemmen, etc etc.
Maar kan een mopshond nou echt niet rennen dan? Ik heb werkelijk geen idee hoor.
Ik ken hier 1 die na een sprintje echt moet bijkomen. Jessie daagt hem vaak uit om te spelen en in zijn lichaamstaal zie ik dat hij dit best wil, maar na 50 meter rennen zie je hem al pompen. En hij is niet eens te dik en jong ook nog.
Er zullen vast exemplaren bij zitten die fitter zijn, maar dat geval wat ik ken is echt triest.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 23 jun 2014 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb dat met zoveel honden :wink: ik fietste net langs een gigantische mastino, huid, kwabben en kwijl overal en dan denk ik wat moet je ermee :oohja:
Ik wil ook geen hond met poolhondenvacht meer. Kiyoshi heeft het veel sneller warm dan Jigzy. Doe mij maar een fysiek goed in elkaar zittende gladhaar :ok: mét neus.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Valerie schreef:Ik heb dat met zoveel honden :wink: ik fietste net langs een gigantische mastino, huid, kwabben en kwijl overal en dan denk ik wat moet je ermee :oohja:
Ik wil ook geen hond met poolhondenvacht meer. Kiyoshi heeft het veel sneller warm dan Jigzy. Doe mij maar een fysiek goed in elkaar zittende gladhaar :ok: mét neus.
Mijn langhaar heeft ook nergens last van.

Ik hooguit, omdat ik dagelijks een halve kilo hooi uit zn vacht moet halen voor hij naar binnen mag :LOL:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

JBK schreef:
Renee1966 schreef:
Gollum schreef:

http://www.retromops-germanika.de/welpen.html

Dit lijkt me een leuke fokker. Het resultaat mag er zijn :I:

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Met jack russell gekruist, begrijp ik.
Maar ik zie nog steeds dichte neusgaten, al is de neus dan langer.

Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:Met jack russell gekruist, begrijp ik.
Maar ik zie nog steeds dichte neusgaten, al is de neus dan langer.
Parson dacht ik?
Het verschilt nogal wat er uit komt; het zal best z'n tijd nodig hebben voor alle pups die geboren worden goede neusgaten hebben.
Maar goed, ze doen in ieder geval wat.

http://www.retro-mops.de/index.php/im-neuen-zuhause
roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard

Ongelezen bericht door roebeltje »

dagmar88 schreef:

http://www.retromops-germanika.de/welpen.html

Dit lijkt me een leuke fokker. Het resultaat mag er zijn :I:
Der ZKR Retromops® :jank: Het kon niet uitblijven, copyright op planten is al heel normaal, nu ook op honden :kotz:
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Deze zijn in ieder geval beter dan een "normale" mops.
dagmar88
Zeer actief

roebeltje schreef:
Der ZKR Retromops® :jank: Het kon niet uitblijven, copyright op planten is al heel normaal, nu ook op honden :kotz:

Het is een groepje mensen die dezelfde kant op willen; een gezondere mops. Met mopsen karakter.
De naam is kennelijk door iemand bedacht en diegene wil niet dat "retro mops" gebruikt wordt voor willekeurige kruisingen.
Wat maakt het uit of er een erkende rasnaam aan vast zit of een naam met copyright?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:Daar heb je de Puggle; een kruising Mops x Beagle.
Moet zeggen dat ik de Beagle ook een prettiger ras vindt om mee te kruisen in dit geval. Die terriers maken het allemaal meteen weer zo scherp.
Natúúrlijk is de beagle een prettiger ras. Laten we eerlijk zijn :tongue:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:In de USA zijn ze veel meer van de designerdogs.
Daar heb je de Puggle; een kruising Mops x Beagle.
Moet zeggen dat ik de Beagle ook een prettiger ras vindt om mee te kruisen in dit geval. Die terriers maken het allemaal meteen weer zo scherp.
:wink: Vind ik juist leuk. Geloof dat ze er nu ook pinscher door wilen doen.
Die "puggle" puppies gaan vaak nog, maar volwassen zijn ze meestal niet om aan te zien :mrgreen:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Beide 2e hands Mopsen die ik heb gehad konden rennen als de beste maar idd niet boven de 17 graden. Wandelen vonden ze ook heerlijk en ik heb ze zelfs aan het zwemmen gekregen, al was het bij Molly een aanval van dementie :mrgreen: maar wat had ze een lol. Nooit zal ik een mopsenpup kopen maar een 2e handsje is er toch al. Een Puggle vind ik echt 3x niks :schrik:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
BessieTurf schreef:Weet je wat misschien nog sneuer is? Een Franse Bulldog kopen als tweede hond bij je grote Molosser en dan met allebei maar weinig wandelen omdat de kleine niet zo ver kan. :cry:
Ik denk zomaar dat zo'n grote molosser ook niet zo'n kilometervreter is ;-)
Nou veel van mijn molossers wel hoor.
Rio wordt 12 maar loopt nog iedere dag zeker anderhalf uur ,niet zo snel meer dat geef ik toen en niet zo ver meer ,maar op goede niet te warme dagen loopt hij twee grotere rondes buiten zijn plasrondjes door de buurt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

lets have fun schreef:Ik vind die griffonnetjes geweldig. Of een affenpincher :I: Zou ik best 1 van willen hebben. Gewoon voor erbij. Ik dacht ook altijd dat die alles wel kunnen ondanks hun platte snuit. Of is dat wishfull thinking? :engel:
Ik ken een paar griffonnetjes en die zitten na een korte wandeling in de zomer nog een halfuur lang te hijgen als gekken.
Het lukt ze wel, springen, rennen en spelen. Ze moeten er ademtechnisch alleen zó veel moeite voor doen :ugh:
Erg jammer want ik vind ze zo'n leuk karakter hebben.

Ik zag een paar maanden geleden (zonnige dag, zo'n 14°C) een Franse bull in het centrum die zichtbaar (en hoorbaar) moeite had met ademen. Niet zo lang daarvoor was mijn oudje ingeslapen voor een trachea collaps en ik kon er dus echt niet bij: ik liet mijn hond inslapen omdat hij langzaam aan het stikken was en een ander koopt bij vol verstand een hond die niet normaal kan ademen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

-Saskia- schreef:
lets have fun schreef:Ik vind die griffonnetjes geweldig. Of een affenpincher :I: Zou ik best 1 van willen hebben. Gewoon voor erbij. Ik dacht ook altijd dat die alles wel kunnen ondanks hun platte snuit. Of is dat wishfull thinking? :engel:
Ik ken een paar griffonnetjes en die zitten na een korte wandeling in de zomer nog een halfuur lang te hijgen als gekken.
Het lukt ze wel, springen, rennen en spelen. Ze moeten er ademtechnisch alleen zó veel moeite voor doen :ugh:
Erg jammer want ik vind ze zo'n leuk karakter hebben.
.

Oh, das wel jammer om te horen, maar was te verwachten :ugh:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik niet snap is waarom ze zo'n outcross niet eenmalig doen en daarmee dan verder gaan om te verbeteren.
Maar nee, ze blijven F-1-tjes maken.
Waartoe in hemelsnaam? Dat is dan dus geen mops, maar een kruising.

Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier in het bos loopt een mix mops x beagle, enig hondje en lekker actief.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hilde
Zeer actief

Inge, denk je dat je dat wat binnenin fout zit weer goed kunt fokken? En kan dat vanuit de mops zoals we hem nu kennen?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

:( Zonde toch. Als ze nou een ras er doorheen fokken (zoals dus bij de puggle), hoe moet dat dan? Want als je beagle x mops blijft doen krijg je alleen de F1 dus. Maar als je puggle x mops doet kom je al verder toch? Al zal zo'n probleem nooit in één generatie verholpen zijn :(
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nou, er is anders ooit een corgi ingefokt bij de boxer om zo het kortstaartgen erin te krijgen.
In drie generaties zag je daar niks meer van. En het waren wel degelijk typische boxers.
Als dat kan, kan het andersom ook.
Of je de kortsnuitmensen zover krijgt is een ander verhaal, maar er zijn zat landen waar de boeken open zijn en waar ze dat zouden kunnen doen dus.

Hier het verhaal van de bobtailbxers: http://www.steynmere.co.uk/

edit: voor wie belangstelling heeft, ik heb een kort artikel hierover geschreven en daarvoor ook met dr Cattanach gesproken, ik wil best die tekst mailen.

Afbeelding

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Een vriendin van mij wilde graag een mops maar is toch maar bewust voor een kruising mops gegaan
mops x king charles spaniel
Nog steeds geen super neus maar wel een hele verbetering
Ze heeft in ieder geval nergens last van gelukkig

Afbeelding
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Tineke schreef:
Nanna schreef:
BessieTurf schreef:Weet je wat misschien nog sneuer is? Een Franse Bulldog kopen als tweede hond bij je grote Molosser en dan met allebei maar weinig wandelen omdat de kleine niet zo ver kan. :cry:
Ik denk zomaar dat zo'n grote molosser ook niet zo'n kilometervreter is ;-)
Nou veel van mijn molossers wel hoor.
Rio wordt 12 maar loopt nog iedere dag zeker anderhalf uur ,niet zo snel meer dat geef ik toen en niet zo ver meer ,maar op goede niet te warme dagen loopt hij twee grotere rondes buiten zijn plasrondjes door de buurt.
Nu net in het bos heeft Eebie zich als de ordinaire sloerie die ze is vreselijk staan uitsloven bij een prachtige blonde brindle 'kiefer': gigantische vriendelijke, atletische reu, met een mevrouw die op de fiets was. Die hond liep prima :ok:
In het park waar ik vroeger vaak kwam, kwam een mevrouw met een mops achterop haar fiets in een mandje. In het park tilde ze de mops op de grond, die scharrelde wat en p&p'de, dan ging hij weer in de mand en fietste ze weer terug. Drie maal per dag, dat wel :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”