Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'bijzondere' honden in de buurt
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: 'bijzondere' honden in de buurt
Er woont een Barbet fokker in Almelo dus dat kan zomaar die waterhond zijn die je hebt gezien 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Of een spanjaard, of een ordinaire doedel 
Die heb ik allemaal niet hahaha. Leuk joh, op die manier je nieuwe stad te verkennen. Kan poes ook al een beetje wennen en heeft ze haar vriendje gekregen?
Die heb ik allemaal niet hahaha. Leuk joh, op die manier je nieuwe stad te verkennen. Kan poes ook al een beetje wennen en heeft ze haar vriendje gekregen?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Een lagotto bedoel je?
Wij hebben een Slowaak en een Nizinny op de club. En afhankelijk van wat je nog echt bijzonder vindt, ook een Spaanse waterhond. In de buurt loopt een HH langhaar, HH ruwhaar, een Laekense, een Gordon Setter en twee Landseers.
Wij hebben een Slowaak en een Nizinny op de club. En afhankelijk van wat je nog echt bijzonder vindt, ook een Spaanse waterhond. In de buurt loopt een HH langhaar, HH ruwhaar, een Laekense, een Gordon Setter en twee Landseers.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Volgens mij ben ik hier degene met een niet alledaags ras (poedel)
Het zijn hier overwegend boomertjes, husseltjes, een enkele herder, chihuahua's, stabijs. Er loopt één Engelse bulldog rond, een reu. Met joekels van ballen eronder.
Het zijn hier overwegend boomertjes, husseltjes, een enkele herder, chihuahua's, stabijs. Er loopt één Engelse bulldog rond, een reu. Met joekels van ballen eronder.

Groetjes,
Sandra
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ben hier de uitzondering met mijn jachthond. De andere honden hier zijn modehonden, molossers en Staffordshire of kruisingen daarvan maar er wonen weinig honden hier.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Wat leuk, dat je zoveel bijzonders ziet.
Hier loopt niet zoveel bijzonders, nou ja..zullen de baasjes vast anders over denken. Maar qua rassen die je niet vaak ziet, niet.
Veel collies, stuk of 7 ( woont een fokker vlak achter me, volgens mij ) veel labradors, een stuk of 4 witjes, 2 doodles, 2 jack russels, 2 pitbull/staff ( ik weet niet goed en eentje moet ik echt ontwijken want die wil Figo echt grijpen ) 2 Husky's, waarvan Figo met 1 bevriend is, en 4 franse buldoggen. Dat is het wel zo'n beetje.
Hier loopt niet zoveel bijzonders, nou ja..zullen de baasjes vast anders over denken. Maar qua rassen die je niet vaak ziet, niet.
Veel collies, stuk of 7 ( woont een fokker vlak achter me, volgens mij ) veel labradors, een stuk of 4 witjes, 2 doodles, 2 jack russels, 2 pitbull/staff ( ik weet niet goed en eentje moet ik echt ontwijken want die wil Figo echt grijpen ) 2 Husky's, waarvan Figo met 1 bevriend is, en 4 franse buldoggen. Dat is het wel zo'n beetje.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier stikt het van de Beagles, nieuwe modehond?
Er loopt een hele leuke ruwhaar Teckel, die woont in het appartementencomplex hier.
Verder hier nog een kruising Mops/Terriër, ziet eruit als een ruwharige Mops maar dan iets slanker.
Een kruising Chihuahua/Boomer, een Golden, DH, een kruising herder, Staff, Labje bij de buren, en een paar huizen verderop nog iets wat voor een Lab moet doorgaan, een klein wit krulhondje, zal iets van een Boomertje zijn, 2 Chi's, een kruising Chi/Hussel, Duitse Staande korthaar, oud besje, loopt met een oud vrouwtje, leuk stel samen. Verder nog een Franse Bull, een Berner, een hond die ik weleens langs zie lopen die wel wat van een waterhond wegheeft, ik zou zeggen een Spaanse, of een Lagotto. Zie hem/haar altijd alleen van een afstandje, dus kan het niet goed zien. Verder nog een Schapendoes, en dat was het volgens mij wel. Bleza's zusje woont hier tegenover. Iets verderop in de wijk woont iemand met een niet luisterende Golden die voor hulphond door moet gaan, maar dus totaal niet luistert. En iemand met een ODH en een Border Terriër.
Een tijdje terug kwam ik regelmatig een Basset fauve de Bretagne tegen, maar die zie ik de laatste tijd niet meer.
Er loopt nog weleens een Husky door de straat hier, met iemand aan de andere kant van de riem die alleen maar oog heeft voor haar telefoon. En een meisje van een jaar of 9 met een nogal hyperactieve Mechelpup van nu een maand of 5. Daar loopt soms iemand anders mee, met een kruising herder oid erbij. En iemand met 2 buitenlandertjes.
Conclusie, weinig origineels hier in de vinexwijk.
Oh, wacht, er loopt een Finse Lappenpup, die was ik nog vergeten. Dat is de meest bijzondere denk ik. Op mijn Shiloh na dan. 
Er lopen geen tot weinig Molossers, in tegenstelling tot de vorige wijk waar ik woonde, dat viel me al wel op.
Er loopt een hele leuke ruwhaar Teckel, die woont in het appartementencomplex hier.
Verder hier nog een kruising Mops/Terriër, ziet eruit als een ruwharige Mops maar dan iets slanker.
Een kruising Chihuahua/Boomer, een Golden, DH, een kruising herder, Staff, Labje bij de buren, en een paar huizen verderop nog iets wat voor een Lab moet doorgaan, een klein wit krulhondje, zal iets van een Boomertje zijn, 2 Chi's, een kruising Chi/Hussel, Duitse Staande korthaar, oud besje, loopt met een oud vrouwtje, leuk stel samen. Verder nog een Franse Bull, een Berner, een hond die ik weleens langs zie lopen die wel wat van een waterhond wegheeft, ik zou zeggen een Spaanse, of een Lagotto. Zie hem/haar altijd alleen van een afstandje, dus kan het niet goed zien. Verder nog een Schapendoes, en dat was het volgens mij wel. Bleza's zusje woont hier tegenover. Iets verderop in de wijk woont iemand met een niet luisterende Golden die voor hulphond door moet gaan, maar dus totaal niet luistert. En iemand met een ODH en een Border Terriër.
Een tijdje terug kwam ik regelmatig een Basset fauve de Bretagne tegen, maar die zie ik de laatste tijd niet meer.
Er loopt nog weleens een Husky door de straat hier, met iemand aan de andere kant van de riem die alleen maar oog heeft voor haar telefoon. En een meisje van een jaar of 9 met een nogal hyperactieve Mechelpup van nu een maand of 5. Daar loopt soms iemand anders mee, met een kruising herder oid erbij. En iemand met 2 buitenlandertjes.
Conclusie, weinig origineels hier in de vinexwijk.
Er lopen geen tot weinig Molossers, in tegenstelling tot de vorige wijk waar ik woonde, dat viel me al wel op.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mijn buren hebben een Sint Bernard, verderop wonen 2 Noorse buhunden, verder een aantal Jack Hussels en labradors, een GBGV en een Dobermann. Dat is dan alleen onze straat, in de buurt nog een veel grotere variatie aan rassen in alle maten. Ik woon wat dat betreft zeker gevarieerd.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Alles wat geen border collie, jack russell of labrador is, is hier al snel een zeldzaamheid
Er lopen hier twee epagneul Breton, een hovawart, een chow en veel kruisingen maar de diversiteit aan rassen is een beetje triest dus.
Er lopen hier twee epagneul Breton, een hovawart, een chow en veel kruisingen maar de diversiteit aan rassen is een beetje triest dus.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier lopen niet veel bijzondere honden rond. op 2 na een parson russell terrier en een bobtail.
heeft wel een tijdje een wetter gelopen, maar die zie ik niet meer. wel sinds kort een kangal.
verder hussels, labradors, goldens, borders, herders en boomers.
wel in het gebied waar ik nog wel eens loop een een Slowaakse Staande en een Ierse setter.
heeft wel een tijdje een wetter gelopen, maar die zie ik niet meer. wel sinds kort een kangal.
verder hussels, labradors, goldens, borders, herders en boomers.
wel in het gebied waar ik nog wel eens loop een een Slowaakse Staande en een Ierse setter.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hier op een soort van woonboot een Fauve de Bretagne., en verder alles heel gewone huis tuin en keuken rassen 
-
Frolic
Hoe heet die Slowaak bij jullie? Is dat Kick?Hilde schreef:Een lagotto bedoel je?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Geen idee. Ze loopt gehoorzaamheid A dacht ik. Best drukke hond, liep in het begin aan de gentle leader, weet niet of dat nog zo is.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Niet echt direct bij mij in de buurt maar een vroegere collega heeft zo'n franse basset, die met die moeilijker naam ff googlen ik kom er zo niet op.
Hmm qua uiterlijk komt de griffon vendeen overeen.
Verder nog een samojeed een lakeland terrier en ik ben de enige in de omtrek met een koningspoedel, kleine poedeltjes lopen er wel.
Oja en een man met een heel lieve ruwharige hollandse herderteef.
Verder zijn het vrij algemene rassen zoals de zgn klapkaken, Jack russels en aardig wat teckels en boomers
Hmm qua uiterlijk komt de griffon vendeen overeen.
Verder nog een samojeed een lakeland terrier en ik ben de enige in de omtrek met een koningspoedel, kleine poedeltjes lopen er wel.
Oja en een man met een heel lieve ruwharige hollandse herderteef.
Verder zijn het vrij algemene rassen zoals de zgn klapkaken, Jack russels en aardig wat teckels en boomers
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Een Afghaanse Windhond.
Rest is niet zo bijzonder. Erg weinig klapkaken trouwens, niet populair onder boerenvolk denk ik.
Rest is niet zo bijzonder. Erg weinig klapkaken trouwens, niet populair onder boerenvolk denk ik.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Op mijn werk zie ik nogal veel rassen. Oa een Duitse Dog, Shikoku, Vizsla's, kruising Afgaanse windhond x Saluki, whippet, Portugese naakthond, Indian Dog, Hollandse Herders, Entlebuchers en vast nog heel wat rassen die ik vergeet
In het pension/asiel zag ik ook veel rassen, oa Broholmer, Tosa Inu, en Boerboel.
Edit: Hollandse Smoushond, Markiesjes, Ijslandse Herder, Norwich Terrier, Duitse Pincher, Duitse Brak.
In het pension/asiel zag ik ook veel rassen, oa Broholmer, Tosa Inu, en Boerboel.
Edit: Hollandse Smoushond, Markiesjes, Ijslandse Herder, Norwich Terrier, Duitse Pincher, Duitse Brak.
Laatst gewijzigd door duitse herder op 22 jun 2014 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Ik geloof dat ik hier zelf de meest bijzondere hond heb
Verder loopt er weinig speciaals. Veel klein grut, labradors, wat mechelse herders, en een redelijk aantal staffords/pitbulls. Er loopt wel iemand met twee dogo argentino's, en ik ben één keer iemand met twee barzois tegengekomen. En ik doe behendigheid samen met een vizsla en de trainer heeft twee smoushondjes en twee barbets.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Geen echt bijzondere rassen hier in de straat, een dogo canario, bordeauxdog, sharpei, amerikaanse bulldogs, en meerdere stafford kruisingen, franse bulldogjes een engelse en 4 jr's. De kruising drentse patrijs/friese stabij en mijn eigen honden zijn eigenlijk de afwijkendste in de buurt.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Hier veel chihuahua's en herders de enige met een 'ander' ras zijn wij zelf.
-
Safari
De meest bijzondere hond die hier rondloopt is Wammes een enorme bobtail. Verder een stuk of wat goldens, 1 loeder van een labrador
met een al even vervelende bazin. Rocky en Rambo de Shi tzu's, en de nodige pitbuls, ambuls en staffies en alle mogelijke kruisingen daarvan.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb zelf een niet super alledaags ras denk ik.
Verder een ruwhaar tekkel als buurman, een straat verderop een langharige Weimaraner. Er hobbelt een Landseer rond. En, ook niet super alledaag,mijn zus heeft 2 bobtails en mijn ouders een Leonberger.
Verder een ruwhaar tekkel als buurman, een straat verderop een langharige Weimaraner. Er hobbelt een Landseer rond. En, ook niet super alledaag,mijn zus heeft 2 bobtails en mijn ouders een Leonberger.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier hebben we een sharpei, een chi (die horen bij elkaar), sinds afgelopen vrijdag een franse bulldogpup, een duitse staande draadhaar, 3 rottweilers, een wetter, een BC, wat mechelse herders, 2 bordeaux doggen, een berner, stuk of 3 staffords (engels en amerikaans), een dobermann, een groenendaler, een duitse jachtterrier, wat JR's en allerlei kruisingen en de meest bijzondere; een posavski gonic. En dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten.

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
De meest bijzondere hond die hier rondloopt is een Akita. Een plaatje om te zien en de rust zelve.
Voor de rest de standaard hondjes, veel geredde spanjaarden, Zwitserse herders, boomers, teckels, king charles, goldens en labjes. Oh wat me wel opvalt is dat de DH's hier in de buurt totaal niet opgevoed zijn en bijna allemaal een muilkorf om moeten.....
Voor de rest de standaard hondjes, veel geredde spanjaarden, Zwitserse herders, boomers, teckels, king charles, goldens en labjes. Oh wat me wel opvalt is dat de DH's hier in de buurt totaal niet opgevoed zijn en bijna allemaal een muilkorf om moeten.....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben hier al een Afghaanse Windhond tegengekomen, een Kaukasische herder, blonde Hovawart, grote Riezenschnauzer. De bazen waren allemaal verbaast dat ik het ras wist te noemen
Geleerd op het hondenforum
Geleerd op het hondenforum
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
O vergeet helemaal de aantal Ruby look i like's verschillende york xingen
-
lets have fun
Ik ben hier degene met een niet alledaags ras de harlekijn poedel
Hier zie je heel veel stabijnas, boeren wetterhounen en kruisingen daarmee. Verder veel (kruising) herders en natuurlijk de obligate lab en golden. Stafford achtige honden en andere klapkaak kruisingen zie ik hier ook steeds meer.
De buren hebben een grote zwitserse sennenhond. Een joekel van een gecastreerde reu waar Floor helemaal verliefd op is
Verderop in de straat woont iemand die had altijd 3 laekense herders en nu nog maar 1. In het dorp woont ook iemand met een laekense. Dan zie ik nog wel eens een oude man met een bijna even oude hollandse herder ruwhaar lopen. Dat zijn zo'n beetje wel de bijzonderste.
De buren hebben een grote zwitserse sennenhond. Een joekel van een gecastreerde reu waar Floor helemaal verliefd op is
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hier ook weinig bijzonders, redelijk wat klapkaken, aantal bruine labradors.. Veel border collies wel!
-
lets have fun
Oh ja, en nog 2 hollandse smoushondjes.
- Delubo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Het turkse straatschoffie en de kleine haarbal.
Hier zien we veel border collies, boomertjes en jack russels. Ook aardig wat beagles en labrador(kruisingen) en huskys. Verder een aantal witte herders, springer spanielen, en newfys. Verder loopt hier nog een shiba inu, cane corso, sint bernhard, kruising tjechoslovaakse wolfshond, boerboel, bordeauxdog, duitse dog en chinese naakthond rond. Ook zijn de chihuahuas aardig vertegenwoordigd. Aan duitse herders ook geen gebrek en een kluitje yorkjes, net zoals de labradoodles. Daarnaast lopen er hier nog engelse bulldoggen, franse bullen, staffords, een rednose, wannabee maltezers, tibetaanse terriers, kooikerhondjes, golden retrievers en een ijslandse herder.
Ps. Ik was de sennenhonden vergeten! We hebben ze namelijk allemaal lopen hier. Stuk of wat berners, 1 appenzeller, 1 entlebucher en 2 grote zwitsers.
Ps. Ik was de sennenhonden vergeten! We hebben ze namelijk allemaal lopen hier. Stuk of wat berners, 1 appenzeller, 1 entlebucher en 2 grote zwitsers.