Maar is Bowie nou een beetje dom (not) of juist enorm slim of interesseert het hem niet. Ikzelf denk dat laatst, dat past het best bij hem
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spiegel
Moderator: moderatorteam
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Spiegel
Gisteren maakte ik de douche schoon en daardoor stond de (best wel grote) spiegel een tijd in de eetkamer. Ik was benieuwd hoe Bowie er op zou reageren. Maar tot mijn verbazing reageerde hij eigenlijk helemaal niet
. Hij ging er voor liggen en probeerde er niet achter te kijken of zo, hij werd ook niet nieuwsgierig of fel naar z'n spiegelbeeld. Het enigste wat er wel gebeurde was dat als ik langs liep, hij mij volgde met z'n ogen via de spiegel. Dus hij draaide z'n kop niet om maar keek naar mij via de spiegel. Dat vond ik wel grappig.
Maar is Bowie nou een beetje dom (not) of juist enorm slim of interesseert het hem niet. Ikzelf denk dat laatst, dat past het best bij hem
En jullie honden, wat doen die?
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Re: Spiegel
Luna reageert er ook niet op. Hooguit wat Bowie ook doet, dus je vanuit de spiegel aankijken.

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Onze boxers deden ook geen moeite...
maar de chihuahua's vinden het maar niks .... wie zijn die honden en lopen weg en komen een poosje later toch weer kijken en gaan blaffen...
maar de chihuahua's vinden het maar niks .... wie zijn die honden en lopen weg en komen een poosje later toch weer kijken en gaan blaffen...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Wimbo
- Actief
- Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
- Aantal honden: 0
Wij hadden in onze vorige tuin gemetselde bloembakken langs de zijkanten van de tuin met daarin bogen met daar weer in verweerde spiegels. We hebben daar wat vechtpartijen gezien van vogels die dus echt dachten dat daar een andere vogel was... Hele knokpartijen, lachen...
Met honden geen ervaring.
Met honden geen ervaring.
No woef like a good woef...
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah reageert niet op haar spiegelbeeld. Soms wel eens in weerspiegeling in een winkelruit, dan schrikt ze even 
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix reageert niet op zijn spiegelbeeld, maar we communiceren heel wat af via de binnenspiegel van de autoLe Grand schreef:Het enigste wat er wel gebeurde was dat als ik langs liep, hij mij volgde met z'n ogen via de spiegel. Dus hij draaide z'n kop niet om maar keek naar mij via de spiegel. Dat vond ik wel grappig.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zinzi zag zichzelf in het glas van de nep-haard en vond zichzelf heel erg lied, zat ze echt haar spiegelbeeld te verleiden
En als daar niet op in gegaan werd, ging ze spelbuigingen maken
En als daar niet op in gegaan werd, ging ze spelbuigingen maken
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Simba wordt booooooooos
Die vind die indringer maar niks en gaat het liefst door de spiegel heen. Gelukkig hangen geen lage spiegels maar als het gaat schemeren dan wil hij nog wel eens gaan reageren op zijn spiegelbeeld in het raam.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Manu
Manu gaat met zijn neus tegen de spiegel staan, liggen of zitten, diep zuchten zodat het glas beslaat, likt dat vervolgens weg en gaat verliefd naar zichzelf zitten staren 
- sternentänzerin
- Zeer actief
Zoek me suf naar het artikel over dieren en spiegels dat ik laatst tegen kwam, die was zo leuk.
Uit onderzoek blijkt dat honden geen zelfherkenning hebben in de spiegel. Er zijn enkele dieren die dat wel hebben, o.a. dolfijnen.
Stond een leuke fotoserie bij van een dolfijn die eerst de opdracht kreeg zichzelf te bekijken. Daarna verfden ze een grote rode stip op zijn hoof en kreeg hij weer de opdracht om zichzelf in de spiegel te bekijken. Dat gezicht sprak boekdelen, hij vond het helemaal niets. Ging zelfs verhaal halen bij zijn soortgenoten.
Hier hangt in de gang een spiegel en daar hebben beiden geen omkijken naar over het algemeen.
Alleen Fred wil wel eens zachtjes grommen als hij een stukje van zichzelf ziet en er schuin voor staat, dan denkt de mafketel dat er iets anders id gang zit en moet hij dus wel even het vrouwtje beschermen.
Uit onderzoek blijkt dat honden geen zelfherkenning hebben in de spiegel. Er zijn enkele dieren die dat wel hebben, o.a. dolfijnen.
Stond een leuke fotoserie bij van een dolfijn die eerst de opdracht kreeg zichzelf te bekijken. Daarna verfden ze een grote rode stip op zijn hoof en kreeg hij weer de opdracht om zichzelf in de spiegel te bekijken. Dat gezicht sprak boekdelen, hij vond het helemaal niets. Ging zelfs verhaal halen bij zijn soortgenoten.
Hier hangt in de gang een spiegel en daar hebben beiden geen omkijken naar over het algemeen.
Alleen Fred wil wel eens zachtjes grommen als hij een stukje van zichzelf ziet en er schuin voor staat, dan denkt de mafketel dat er iets anders id gang zit en moet hij dus wel even het vrouwtje beschermen.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Toen ik af en toe nog mensen knipte, stond er soms een spiegel hier. Figo ging er dan ( als die mensen weg waren ) steevast voor liggen.
Heb er volgens mij nog een foto van. Even kijken.
edit: gevonden:

Heb er volgens mij nog een foto van. Even kijken.
edit: gevonden:

- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Toen Sam hier net was ging ze ontzettend te keer tegen de spiegel, daar snapte ze niks van.
Nu interesseert het haar niet meer en kijkt ze er niet meer naar.. Soms in de ruiten van gebouwen heeft ze zoiets van 'hé er loopt een hond daar binnen'!
Nu interesseert het haar niet meer en kijkt ze er niet meer naar.. Soms in de ruiten van gebouwen heeft ze zoiets van 'hé er loopt een hond daar binnen'!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie