Hahahamalinois schreef:Tiny schreef:Nou niet als je het gegeven hebt hoor, van mij zou je ook een klap op je handen krijgen als je af zou pakkenMojuan schreef: Het voedsel is van mij, en van niemand anders.![]()
Ik moet gelijk denken aan de voorzitter van mijn voormalige vereniging. Die ging bij een MAG test kijken en daar werd dus eten weggepakt en de hond gromde dus en einde oefening.
Toen mevrouw de keurmeester een frietje stond te eten ging hij naast haar staan en pakte een handje friet uit haar bakje... Toen ze woest zich omdraaide wat hij dacht te gaan doen, zei hij: vervelend is dat hé als een vreemde aan je eten zit... moet je ook niet doen bij honden...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar ben ik aan begonnen
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Waar ben ik aan begonnen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Marion.
Ben ik helemaal met je eenslunaquinty schreef:ja, ik had begrepen dat mojuan het zo ziet. ik zie het anders. hier gaat bloed vloeien, dat kan niet anders(of tzelfde?)
als je denkt dat je genoeg ervaring hebt om een halve pitbull op te voeden, zou je dat toch met een poedel zeker moeten kunnen, lijkt me.
als je inderdaad "erbij" bent, "ingrijpt" en begeleid, kun je de voortekenen van een gevecht al lang van tevoren zien. dat is nu dus duidelijk niet gebeurd.
Maar goed. Verhaal blijft hoe dan ook raar. Een gedragsgestoorde poedel en een pup van 9 weken dusdanig in gevecht dat je ze uit elkaar moet halen.... het zal wel.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Allemaal hahahaha totdat poedeltje straks in tweeën ligt.
Succes!
Succes!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tara schreef:En waar kom jij nou weer ineens vandaan?Wolfsblut schreef:Mazzelkont
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Dinos
Ik ga van het goede uit en dat je alles in goede banen kan leiden, als je daar echt over twijfelt hoop ik dat je zo snel mogelijk hond herplaatst, bij eigenaar bekend met dit ras en ook ervaring heeft hiermee.
En er is niets wat ik liever wil dan na 3 jaar onder mijn steen vandaan kruipen en jou een pluim in je achterste te steken.Ik voel me daar niet te groot voor en leer nog dagelijks van wat voor hond dan ook.
En er is niets wat ik liever wil dan na 3 jaar onder mijn steen vandaan kruipen en jou een pluim in je achterste te steken.Ik voel me daar niet te groot voor en leer nog dagelijks van wat voor hond dan ook.
-
Jokkebrok
Waarom is dit een grappig cq treffend voorbeeld? Ik dacht dat we honden niet met mensen mochten/konden vergelijken. Of mag dat wel als-'t-zo-uitkomtHahaha
Ik moet gelijk denken aan de voorzitter van mijn voormalige vereniging. Die ging bij een MAG test kijken en daar werd dus eten weggepakt en de hond gromde dus en einde oefening.
Toen mevrouw de keurmeester een frietje stond te eten ging hij naast haar staan en pakte een handje friet uit haar bakje... Toen ze woest zich omdraaide wat hij dacht te gaan doen, zei hij: vervelend is dat hé als een vreemde aan je eten zit... moet je ook niet doen bij honden...
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
nee, dat begrijp ik ook niet. een pup met zulk gedrag is ernstig gestoord, en blijkbaar de poedel ook, of er is van alles voorgevallen tussen poedel en pitje(wat ik eerder denk), en wat ts niet heeft gezien. als je nu al zo goed oplet, word dat nog wat.Marion. schreef:Ben ik helemaal met je eenslunaquinty schreef:ja, ik had begrepen dat mojuan het zo ziet. ik zie het anders. hier gaat bloed vloeien, dat kan niet anders(of tzelfde?)
als je denkt dat je genoeg ervaring hebt om een halve pitbull op te voeden, zou je dat toch met een poedel zeker moeten kunnen, lijkt me.
als je inderdaad "erbij" bent, "ingrijpt" en begeleid, kun je de voortekenen van een gevecht al lang van tevoren zien. dat is nu dus duidelijk niet gebeurd.![]()
Maar goed. Verhaal blijft hoe dan ook raar. Een gedragsgestoorde poedel en een pup van 9 weken dusdanig in gevecht dat je ze uit elkaar moet halen.... het zal wel.
mijn amerikaanse bulldog en stafford hebben ook een aantal keren gevochten, en zelfs die kreeg ik makkelijk uit elkaar. toen ik op ging letten, kon ik het voorkomen, want elke hond die gaat vechten geeft van tevoren ruimschoots tekenen af.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ik spaar de wk-veren van de plus vast op.Nanna schreef:Ik ook niet hoor. En ik hoop ook echt dat het TS gaat lukken. Ik denk alleen wel dat ze zich wat bescheidener op moet stellen; als je zó overtuigd bent van je eigen kwaliteiten kan dat nog wel eens mislopen. Zelfs CM zegt dat hij dagelijks bijleert.Dinos schreef: En er is niets wat ik liever wil dan na 3 jaar onder mijn steen vandaan kruipen en jou een pluim in je achterste te steken.Ik voel me daar niet te groot voor
Ik heb helemaal geen hekel aan Mojuan en vind het zelfs een aardige meid. Ik hoop dan ook dat ze blijft én dat ze verslag doet van de verdere gebeurtenissen, goed of fout, want op zich wil ik het best volgen.
ik heb bijna 20 jaar molosser-herplaatsers, maar je ziet mij nergens beweren dat ik het allemaal zo goed weet. van elke herplaatser leer ik weer dingen bij, en ook van reacties op fora. elke hond is anders, en heeft weer een andere aanpak nodig.
ik denk dat de "ik weet het beter"-houding mensen het meeste steekt.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geloof hier geen bal van.Mojuan schreef:Eerlijk gezegd was ik gewoon benieuwd of mensen nou laatst alleen maar aan het hielenlikken waren met mijn vorige topic.Rebble schreef:Wat heb je nou aan dit topic? Het starten met de intentie dat je negatieve reacties krijgt door de toedracht weg te laten en dan gaan lopen mekkeren over die reacties.
Ik snap je niet helemaal (helemaal niet, eigenlijk).
En dat blijkt maar weer. Het kwam veel te kontekusserig over, het klopte niet.
Natuurlijk kon ik het verwachten, maar toch snap ik het niet. Het is echt niet moeilijk om een topic wat luchtiger op te vatten hoor.
Met al mijn smilies etc.
Het was een topic met een knipoog, en toch duikt men er bovenop, als een stel vliegen op een dikke plakkaat stront.
Ik denk dat het je echt best tegenvalt en dat je ook wel twijfelt. Je voelt je helemaal niet zo zelfverzekerd. Ik denk dat je met dit topic hoopte op reacties als "wat een ontzettend pittige hond! Gelukkig ben jij haar baas Paula, want je pakt het heel goed aan"
En als dat tegenvalt, ga je net als anders wild om je heen schoppen en slaan.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Zomaar even doen ivm max 4 quotes. Ik was destijds 1 van de weinigen die op Mojuan positief reageerde op de inmiddels gearriveerde Anders + een reactie van zoiets: "Ik geloof jou dat je weet wat je doet, veel plezier gewenst"Marion. schreef:Van A tot Z mee eens. Behalve dan dat ik geen ervaring heb met honden van dit kaliber. Maar ik heb gelukkig ook nog nooit gehoord of meegemaakt dat een pup van 9 weken al uit een gevecht gehaald moest worden door zijn baasje. Waar dat dan ook door veroorzaakt werd.
Wat mij betreft ben je hèt voorbeeld van gepeupel dat CM wil zijn. Door etensbakken roeren, en pupjes op hun rug leggen. En dan eten uit de hand geven om te laten zien dat jij de leider bent. Ja. Waus
Achteraf heb ik nooit en public een woord vernomen van alle mensen die het een heel slecht idee vonden
-
Kimmie
heel eerlijk gezegd,áls ik hier een pupje in de roedel erbij zou nemen welke met 9 weken met 1 van mijn volwassen honden vecht en zelfs "vastzit"...
dan zou ik het pupje of terug brengen naar de fokker als dat zou kunnen,of een nieuw huis voor zoeken,als dat met 9 weken al zó bijt/vecht of dominant gedrag vertoond,dan zou ik geen enkel risico willen nemen voor 'later' ,dat kan gewoon niet als je een roedel honden hebt die je als roedel in huis wilt houden...
dan zou ik het pupje of terug brengen naar de fokker als dat zou kunnen,of een nieuw huis voor zoeken,als dat met 9 weken al zó bijt/vecht of dominant gedrag vertoond,dan zou ik geen enkel risico willen nemen voor 'later' ,dat kan gewoon niet als je een roedel honden hebt die je als roedel in huis wilt houden...
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Had ik nog gelijk ook. Ergens geloof ik nog ook dat het goed blijft gaan ook. Meestal mensen die willen bewijzen dat staffords/pitjes lieve sociale honden zijn loopt het goed af. Althans, ze zien vaak niet het ongewenste gedrag maar komen overal mee weg. Geloof dat Paula er ook zo eentje is.duitse herder schreef:Ik geloof het ook niet, volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.Irisz schreef:Dat had ik ook een beetje. Dit op het forum posten is een garantie op negatieve reacties (en terecht).Luna87 schreef:Ik geloof je bijna niet. Dit verhaal strookt zo niet met je andere topic
Maar als het een 'grapje' is, kan ik de humor er ook niet helemaal in vinden?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hoezo had je gelijk? hebben ze ineens niet meer gevochten ofzo? en wat bedoel je met dat het goed BLIJFT gaan? het gaat dus niet goed als je honden uit elkaar moet trekken en al zeker niet als een van de honden nog geen 9 weken isduitse herder schreef:Had ik nog gelijk ook. Ergens geloof ik nog ook dat het goed blijft gaan ook. Meestal mensen die willen bewijzen dat staffords/pitjes lieve sociale honden zijn loopt het goed af. Althans, ze zien vaak niet het ongewenste gedrag maar komen overal mee weg. Geloof dat Paula er ook zo eentje is.duitse herder schreef:Ik geloof het ook niet, volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.Irisz schreef:Dat had ik ook een beetje. Dit op het forum posten is een garantie op negatieve reacties (en terecht).Luna87 schreef:Ik geloof je bijna niet. Dit verhaal strookt zo niet met je andere topic
Maar als het een 'grapje' is, kan ik de humor er ook niet helemaal in vinden?
ik las dat ze hulp krijgt, dat lijkt mij totaal onnodig als het allemaal zo goed gaat. daarmee wordt meteen ook maar weer bevestigd dat ze het blijkbaar zelf ook niet zo goed weet anders was die hulp niet nodig.
tjeez, als de dag aanbreekt dat ik hulp nodig heb om het gedrag van een 9 weken oude pup in goede banen te leiden herplaats ik die pup acuut. en dan is het ook nog een teefje dat straks fijn hormoonschommelingen gaat krijgen voor en na de loopsheid en daar mogelijk ook erg instabiel van gaat zijn, met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 17 jun 2014 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik zit me trouwens te bedenken he. Csiva is nooit op haar rug gaan liggen. Als ze op haar flikker kreeg schoot ze al piepend weg om in een hoekje te gaan liggen... Zo mooi als Pirke op dr rug deed ze nooit.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Gelijk dat ze aan het trollen was, dat ze het deed om reacties uit te lokken. En ja ik denk dat het goed blijft gaan. Dit omdat ze veel signalen mist, dan is er toch geen probleem in hun ogen?Hutsje schreef:hoezo had je gelijk? hebben ze ineens niet meer gevochten ofzo? en wat bedoel je met dat het goed BLIJFT gaan? het gaat dus niet goed als je honden uit elkaar moet trekken en al zeker niet als een van de honden nog geen 9 weken isduitse herder schreef:Had ik nog gelijk ook. Ergens geloof ik nog ook dat het goed blijft gaan ook. Meestal mensen die willen bewijzen dat staffords/pitjes lieve sociale honden zijn loopt het goed af. Althans, ze zien vaak niet het ongewenste gedrag maar komen overal mee weg. Geloof dat Paula er ook zo eentje is.duitse herder schreef:Ik geloof het ook niet, volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.Irisz schreef: Dat had ik ook een beetje. Dit op het forum posten is een garantie op negatieve reacties (en terecht).
Maar als het een 'grapje' is, kan ik de humor er ook niet helemaal in vinden?.
ik las dat ze hulp krijgt, dat lijkt mij totaal onnodig als het allemaal zo goed gaat. daarmee wordt meteen ook maar weer bevestigd dat ze het blijkbaar zelf ook niet zo goed weet anders was die hulp niet nodig.
tjeez, als de dag aanbreekt dat ik hulp nodig heb om het gedrag van een 9 weken oude pup in goede banen te leiden herplaats ik die pup acuut. en dan is het ook nog een teefje dat straks fijn hormoonschommelingen gaat krijgen voor en na de loopsheid en daar mogelijk ook erg instabiel van gaat zijn, met alle gevolgen van dien.
-
Dinos
Ik niet. Ik knap nogal af op het gegeven kloterige hondencombinaties.[/quote]
Dus een cane corso , mix teckel jr. Fr Bull, bordeauxdog en chihuahua kan volgens jou geen roedel vormen?
Dus een cane corso , mix teckel jr. Fr Bull, bordeauxdog en chihuahua kan volgens jou geen roedel vormen?
Laatst gewijzigd door Dinos op 17 jun 2014 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nou, daar heb ik anders wel een filmpje van gezien.malinois schreef:Niet bij pupsranetje schreef: (CM wel, dat weet ik en dat is het systeem dan Mojuan hanteert als ik me goed herinner).en ook niet bij baknijd
Geen pup, maar wel baknijd.
-
Marion.
Jemig, betrek toch eens niet alles op jezelf. Het gaat niet over jouw roedel.Dinos schreef: Dus een cane corso , mix teckel jr. Fr Bull, bordeauxdog en chihuahua kan volgens jou geen roedel vormen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Denk je niet dat het er van af hangt hoe Anders begon met de aanval?malinois schreef:Vind je?Mojuan schreef: En niemand die me vraagt hoe het na dit gevecht verder is verlopen. Opvallend.
Ik vind het niet gezond dat een pup letterlijk terug knokt bij een volwassen hond.. gewoon niet... en ik heb alles behalve doetjes (gehad).
Was het een correctie of was ze ronduit levensbedreigend voor de pup?
In het laatste geval denk ik dat een pup voor zijn leven vecht.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik ben benieuwd hoelang je hond lief blijft tegen je, wanneer je m steeds op de rug legt.
Op de rug leggen brengt honden zoveel stress, dat ze zich gaan verstijven wanneer je ze op de rug legt.
Bovendien begrijpen ze echt niet waarom je dat doet.
Op de rug leggen brengt honden zoveel stress, dat ze zich gaan verstijven wanneer je ze op de rug legt.
Bovendien begrijpen ze echt niet waarom je dat doet.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Laat maar ....
Tot over drie jaar dan maar weer
Jezus wat een topic...
Het kan gekker en gekker....dat bewijst dit topic maar weer
Tot over drie jaar dan maar weer
Jezus wat een topic...
Het kan gekker en gekker....dat bewijst dit topic maar weer
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Idefix wel naar Socrates toe, als hij het heel bont heeft gemaakt. Meestal is een kleine blik al voldoende om hem op andere gedachten te brengen....en liggen ze wel op hun rug maar dan slapen ze.Inge O schreef:dat doen ze hier wel, ook naar mij toe (niet vaak natuurlijk maar wel af en toe).Machie schreef:Ik zit me trouwens te bedenken he. Csiva is nooit op haar rug gaan liggen. Als ze op haar flikker kreeg schoot ze al piepend weg om in een hoekje te gaan liggen... Zo mooi als Pirke op dr rug deed ze nooit.
Bij mijn man waren er honden die gelijk al op hun rug lagen zonder dat hij iets zei of deed.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Dinos
Nee klopt maar waarom zou poedel niet met deze pup kunnen, ik geef alleen heel variabel v.b. aanMarion. schreef:Jemig, betrek toch eens niet alles op jezelf. Het gaat niet over jouw roedel.Dinos schreef: Dus een cane corso , mix teckel jr. Fr Bull, bordeauxdog en chihuahua kan volgens jou geen roedel vormen?
- Hutsje
- Zeer actief
dat zou zeker kunnen maar ze heeft de pup dus zelf in deze situatie gebracht en de eerste zéér negatieve ervaring is er dus al, terwijl je juist dat altijd erg probeert te vermijden als je met een pup naar buiten gaat.ranetje schreef:Denk je niet dat het er van af hangt hoe Anders begon met de aanval?malinois schreef:Vind je?Mojuan schreef: En niemand die me vraagt hoe het na dit gevecht verder is verlopen. Opvallend.
Ik vind het niet gezond dat een pup letterlijk terug knokt bij een volwassen hond.. gewoon niet... en ik heb alles behalve doetjes (gehad).
Was het een correctie of was ze ronduit levensbedreigend voor de pup?
In het laatste geval denk ik dat een pup voor zijn leven vecht.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva is nog nooit op dr rug gegaan voor een hond. Ze rent weg en gaat dan zielig doen. Maar op dr rug ligt ze echt alleen als ze slaapt of gekroelt wil worden
Dominante kuthond is t 
-
Dinos
Als roedel zou zijn Argentijn reu cane corso reu zou ik begrip hebben op uitspraak cleva.
Nu slaat dit kant nog wal.
Nu slaat dit kant nog wal.
-
Dinos
Ja en?? Wat is je punt, dat ik niet mag reageren omdat mevrouw perfect Nederlands wil lezen?Nanna schreef:Ráákt. Het ráákt kant noch wal. Twee schrijffouten, een acht.Dinos schreef: Nu slaat dit kant nog wal.
-
Marion.
Mag hij blij zijn dat jij de juf was. Wegens onleesbaarheid kan ik hier niet meer dan een 4 voor gevenNanna schreef: Ráákt. Het ráákt kant noch wal. Twee schrijffouten, een acht.
- Hutsje
- Zeer actief
ik snap niets van wat je zegt. het gaat nu niet goed dus er is geen sprake van goed blijven gaan. als je er zó bovenop moet zitten gaat het toch niet goed? dat kunstmatige gedoe allemaal.duitse herder schreef: Gelijk dat ze aan het trollen was, dat ze het deed om reacties uit te lokken. En ja ik denk dat het goed blijft gaan. Dit omdat ze veel signalen mist, dan is er toch geen probleem in hun ogen?
ik heb altijd zonder problemen pups in de roedel kunnen gooien, ondanks dat ik ook een teef had die zeer agressief was/kon zijn naar andere honden. no way dat ik dat had gedaan als daar dit soort toeters en bellen bij zou komen want dat komt niet goed later.
je kunt natuurlijk prima zelf de baas zijn over de honden en respect afdwingen maar je kunt NIET bepalen of de honden elkaar leuk vinden of de rangorde onderling bepalen. als er spanning is kun je dat prima onderdrukken als je erbij bent als je overwicht hebt (lukt ook vaak niet hoor, als ze elkaar naar het leven staan) maar zodra je dan je kont keert klappen ze in elkaar.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nanna schreef:Ráákt. Het ráákt kant noch wal. Twee schrijffouten, een acht.Dinos schreef: Nu slaat dit kant nog wal.

[/url]