Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden met een streepje voor
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Honden met een streepje voor
Hier kom ik ook meer herrie schoppende grote tegen dan kleintjes de meeste kleintjes gaan goed met elkaar.
De mijne reageren ook als keffers soms maar dat is als een hond mee de lift in wil ze doen veder niks maar toch.
En buiten gedragen ze zich tegen bijna alle honden maar een paar motten ze niet onder andere een bulletje maar die maakt ook een heel vreemd geluid in hun ogen.
De eenige 2 echte keffers hier in de buurt zijn 2 mini keesjes die gaan te keer tegen mens en dier
De mijne reageren ook als keffers soms maar dat is als een hond mee de lift in wil ze doen veder niks maar toch.
En buiten gedragen ze zich tegen bijna alle honden maar een paar motten ze niet onder andere een bulletje maar die maakt ook een heel vreemd geluid in hun ogen.
De eenige 2 echte keffers hier in de buurt zijn 2 mini keesjes die gaan te keer tegen mens en dier
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Precies. Leer maar leven met al dat onrecht, want het wordt toch niet anders.Nanna schreef:En daar kun je het de hele dag doorlopend niet mee eens zijnmaar het brengt je geen steek verder.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en daarom mag je het er niet over hebben?Jaap* schreef:Precies. Leer maar leven met al dat onrecht, want het wordt toch niet anders.Nanna schreef:En daar kun je het de hele dag doorlopend niet mee eens zijnmaar het brengt je geen steek verder.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jaap*
- Zeer actief
Staat dat er?renee-uk schreef:en daarom mag je het er niet over hebben?Jaap* schreef:Precies. Leer maar leven met al dat onrecht, want het wordt toch niet anders.Nanna schreef:En daar kun je het de hele dag doorlopend niet mee eens zijnmaar het brengt je geen steek verder.
Iedereen mag van mij alles, maar zelf vind ik het een enorme tijdverspilling om te blijven ageren tegen zaken die onveranderbaar zijn.
Je hebt er geen invloed op. En de mensen die er wel invloed op kunnen uitoefenen interesseert het niet.
Het kan heel bevrijdend zijn om sommige dingen gewoon als feit te accepteren.
Maar, nogmaals, iedereen mag er van mij tot in lengte van dagen over door blijven redeneren hoor
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb een poging gedaan , maar dat Sneeuw verdwijnt nog niet zo voor de zon
, we blijven er aan werken natuurlijk
. neemt niet weg dat mijn grotert t eigenlijk als vanzelf sprekend heel goed doet
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je hebt er dusdanig invloed op dat je t dan zelf maar voor hen gaat oplossen. En daar dealen ze maar mee of ze doen er zelf wat aan...
Als je denkt dat ik me hier dagelijks over loop op te winden zie je dat verkeerd wel op t moment dat t me gebeurd en dan reageer ik op de manier die mij uitkomt op dat moment.
Als je denkt dat ik me hier dagelijks over loop op te winden zie je dat verkeerd wel op t moment dat t me gebeurd en dan reageer ik op de manier die mij uitkomt op dat moment.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
nee, dat staat er niet maar er wordt wel gegooid met dooddoeners.Jaap* schreef:Staat dat er?renee-uk schreef:en daarom mag je het er niet over hebben?Jaap* schreef:Precies. Leer maar leven met al dat onrecht, want het wordt toch niet anders.Nanna schreef:En daar kun je het de hele dag doorlopend niet mee eens zijnmaar het brengt je geen steek verder.
![]()
Iedereen mag van mij alles, maar zelf vind ik het een enorme tijdverspilling om te blijven ageren tegen zaken die onveranderbaar zijn.
Je hebt er geen invloed op. En de mensen die er wel invloed op kunnen uitoefenen interesseert het niet.
Maar, nogmaals, iedereen mag er van mij tot in lengte van dagen over door blijven redeneren hoor
maar goed, gaan we bij het 78654 klapkakentopic ook gillen van wen er maar aan!
oh en bij het 9087654 'mijn pup bijt' of 'mijn hond is 9 weken en nog niet zindelijk' topic ook natuurlijk, om maar te zwijgen over alle niet hondgerelateerde topics over regeringen, verkiezingen en bezuinigingen.
want daar kun je door een topic te openen op een hondenforum wel iets aan veranderen natuurlijk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
Yep, ik los t ook zelf op, maar dat is ook niet goed, want dat sta je gemeen te doen tegen hun oechiechoetjie
boehoehoe
- renee-uk
- Zeer actief
die heeft dinos en dat doet ieNanna schreef:Men kan natuurlijk wèl zelf een klein hondje nemen ipv een grote![]()
En die keurig opvoeden.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tuurlijk is dat fijn. En kom op, het is een pup, daar kan je helemaal niet van verwachten dat hij nu al zo goed luistert. Maar dat is heel wat anders, vind ik.Nanna schreef:Je kunt het ook niet altijd voor zijn. Gisteren zag ik Luca helemaal niet aankomen, die stond er opeens. Luca is een afgerichte Mechelse herderreu. Pirke natuurlijk helemaal blij en die houd ik dan niet tegen, zó goed luistert ie nog niet. Dus die stond daar een partij om die reu heen te hopsen en om zijn bek te likken.S@ndr@ schreef:t is dus niet komisch genoeg dat je er je hondje voor over hebt.
En dan vind ik het tóch fijn dat er grote honden zijn die niet meteen menen te moeten bijtenLuca gedroeg zich tenminste als een heer.
En je verandert er jammer genoeg inderdaad niks aan. Behalve het zelf dan maar oplossen. En natuurlijk maak ik zelf ook onderscheid. De valse JR die altijd losloopt, daar loop ik niet voor om, die kan ik zelfs op afstand krijgen. De bulldogachtige klapkaak die op Tay klapte, daar durf ik niet langs, want dat beest is niet weg te houden.
Beide hetzelfde gedrag, beide eigenaren die er niks aan doen, wel verschillende gevolgen voor mijn honden. Maar ze zouden wel allebei hetzelfde aangepakt moeten worden (allebei anders dus).
- Jaap*
- Zeer actief
Ja dat zal allemaal wel, maar het is niet het hebben van een kleine of grote hond wat bepaald of iemand een klootzak is.renee-uk schreef:nee, dat staat er niet maar er wordt wel gegooid met dooddoeners.Jaap* schreef:Staat dat er?renee-uk schreef:en daarom mag je het er niet over hebben?Jaap* schreef:Precies. Leer maar leven met al dat onrecht, want het wordt toch niet anders.![]()
oh en bij het 9087654 'mijn pup bijt' of 'mijn hond is 9 weken en nog niet zindelijk' topic ook natuurlijk, om maar te zwijgen over alle niet hondgerelateerde topics over regeringen, verkiezingen en bezuinigingen.
want daar kun je door een topic te openen op een hondenforum wel iets aan veranderen natuurlijk
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nanna schreef:
En wees gerust, Pirke wordt zodanig opgevoed dat hij niet gillend in de lijn hangt als er een Ierse Wolfshond passeert
Van jou verwachten we niet anders
Over de Mechelaar en Pirke: van een pup kun je toch niet verwachten dat hij niet doet wat hij deed? Het zou pas echt gek zijn als ie alles nu al perfect zou doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- renee-uk
- Zeer actief
wat een vreemde conclusie, waar zeg ik dat dan?Jaap* schreef:Ja dat zal allemaal wel, maar het is niet het hebben van een kleine of grote hond wat bepaald of iemand een klootzak is.renee-uk schreef:nee, dat staat er niet maar er wordt wel gegooid met dooddoeners.Jaap* schreef:Staat dat er?renee-uk schreef:en daarom mag je het er niet over hebben?![]()

- Jaap*
- Zeer actief
Nee, jij niet, maar dat is de strekking van het verhaal als je een heel verhaal over asociaal gedrag gaat ophangen aan het formaat van een hond. Zoals in dit topic gebeurt.renee-uk schreef:wat een vreemde conclusie, waar zeg ik dat dan?Jaap* schreef:Ja dat zal allemaal wel, maar het is niet het hebben van een kleine of grote hond wat bepaald of iemand een klootzak is.renee-uk schreef:nee, dat staat er niet maar er wordt wel gegooid met dooddoeners.Jaap* schreef:Iedereen mag van mij alles, maar zelf vind ik het een enorme tijdverspilling om te blijven ageren tegen zaken die onveranderbaar zijn.
-
Kimmie
nu heb ik al heel wat jaren grote honden waarvan veel mensen ze ook nog eens "eng" of "gevaarlijk" vinden,ik ben er inmiddels wel aan gewend dat mensen daar vooroordelen over hebben,plus dat ik heel eerlijk moet bekennen dat ik zelf ook 100x liever een chihauhau in mijn broek heb hangen als iemand anders zijn grote hond,en ik inderdaad zelf ook eerder een fluffie en leuk uitziende hond zal aaien als en ras wat bekend staat dat deze daar niet zo van gediend zijn of niet leuk kijkt....
ik heb echt wel respect voor de grotere hondenrassen,of honden die bekend staan een korter lontje te hebben...en ik besef mij 100% dat andere mensen dat zeker ook naar mijn honden zullen hebben ...
ondanks mijn eigen honden en ondanks het nu zo'n 23 jaar leven met alle vooroordelen die er zijn naar deze rassen,doe ik dan toch net zo hard mee hypocriet te zijn en inderdaad bepaalde rassen een streepje voor te geven ...
ik heb echt wel respect voor de grotere hondenrassen,of honden die bekend staan een korter lontje te hebben...en ik besef mij 100% dat andere mensen dat zeker ook naar mijn honden zullen hebben ...
ondanks mijn eigen honden en ondanks het nu zo'n 23 jaar leven met alle vooroordelen die er zijn naar deze rassen,doe ik dan toch net zo hard mee hypocriet te zijn en inderdaad bepaalde rassen een streepje voor te geven ...
- renee-uk
- Zeer actief
dat heb ik er niet uitgehaald.Jaap* schreef:Nee, jij niet, maar dat is de strekking van het verhaal als je een heel verhaal over asociaal gedrag gaat ophangen aan het formaat van een hond. Zoals in dit topic gebeurt.renee-uk schreef:wat een vreemde conclusie, waar zeg ik dat dan?Jaap* schreef:Ja dat zal allemaal wel, maar het is niet het hebben van een kleine of grote hond wat bepaald of iemand een klootzak is.
ik heb begrepen dat het een verhaal is tegen het meten met twee maten als het om onopgevoede honden gaat en daar ben ik het mee eens.
ik vind gewoon dat je een hond hebt op te voeden en te zorgen dat ie geen overlast veroorzaakt, of ie nou groot of klein is.
maar misschien, als ik zin heb en er de tijd voor over, zal ik vanavond alles nog eens nalezen.
nu ga ik lekker een eind lopen met mijn grote hond die geen kleine hondjes mag opeten, zelfs niet als ze vervelend zijn

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een boel nare kleine hondjes zijn er toch. En wat een nare baasjes hebben die. Ik ben zo blij dat ik er geen last van heb maar dat zal wel komen omdat ik zelf een klein hondje heb
. Kleine hondjes met een streepje voor. Dat verongelijkt gedrag is echt bijna lachwekkend. Waarom mogen kleine hondjes alles? Waarom voeden mensen kleine hondjes niet op? Waarom zijn kleine hondjes toch zo vals tegen mijn lieve loebas en lachen mensen daar dan om? Ik ben zo zielig met mijn grote hond....boehoe!
Ik vind de topic overigens hoe langer hoe erger worden. Nu wordt er gezegd dat kleine hondjes hollewippers nodig hebben en dat de baasjes dan moord en brand schreeuwen als het om een klein hondje gaat. Je wil niet weten wat de baasjes schreeuwen als je een grote hond een hollewipper geeft. Of denken jullie nu echt dat mensen met kleine hondjes een ander soort mensen zijn dan mensen met grote hondjes?
Genoeg mensen die allebei hebben, of van klein naar groot gaan of andersom. En dan? Dan beoordelen we die persoon op waar ze op dat moment mee wandelen? Ik geloof dat ik inmiddels in een half jaar met een klein hondje een kleine hondjesbaas ben geworden. En dat na 25 jaar grote honden

Ik vind de topic overigens hoe langer hoe erger worden. Nu wordt er gezegd dat kleine hondjes hollewippers nodig hebben en dat de baasjes dan moord en brand schreeuwen als het om een klein hondje gaat. Je wil niet weten wat de baasjes schreeuwen als je een grote hond een hollewipper geeft. Of denken jullie nu echt dat mensen met kleine hondjes een ander soort mensen zijn dan mensen met grote hondjes?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dingen niet willen begrijpen is ook een vak he?laeken schreef:Wat een boel nare kleine hondjes zijn er toch. En wat een nare baasjes hebben die. Ik ben zo blij dat ik er geen last van heb maar dat zal wel komen omdat ik zelf een klein hondje heb. Kleine hondjes met een streepje voor. Dat verongelijkt gedrag is echt bijna lachwekkend. Waarom mogen kleine hondjes alles? Waarom voeden mensen kleine hondjes niet op? Waarom zijn kleine hondjes toch zo vals tegen mijn lieve loebas en lachen mensen daar dan om? Ik ben zo zielig met mijn grote hond....boehoe!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind de topic overigens hoe langer hoe erger worden. Nu wordt er gezegd dat kleine hondjes hollewippers nodig hebben en dat de baasjes dan moord en brand schreeuwen als het om een klein hondje gaat. Je wil niet weten wat de baasjes schreeuwen als je een grote hond een hollewipper geeft. Of denken jullie nu echt dat mensen met kleine hondjes een ander soort mensen zijn dan mensen met grote hondjes?Genoeg mensen die allebei hebben, of van klein naar groot gaan of andersom. En dan? Dan beoordelen we die persoon op waar ze op dat moment mee wandelen? Ik geloof dat ik inmiddels in een half jaar met een klein hondje een kleine hondjesbaas ben geworden. En dat na 25 jaar grote honden
![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mijn het in hun hoofd halen uit te vallen dan doe ik daar direct iets aan. Ook bij dusty destijds een kleine keeskruising. Je gedraagt je maar punt.
Het probleem is dat poekiewoekie dus zijn goddelijke gang mag gaan met t trotse baasje op 8 meter afstand (flexlengte) trots staat te kijken. En dat was geen uitvallen maar een directe poging tot bijten. Prima dan los ik t op. Had ze er zelf maar wat aan moeten doen. Jammer dan.
En dat doe ik bij elke hond dus ook bij rottweiler formaat indien nodig.
Het probleem is dat poekiewoekie dus zijn goddelijke gang mag gaan met t trotse baasje op 8 meter afstand (flexlengte) trots staat te kijken. En dat was geen uitvallen maar een directe poging tot bijten. Prima dan los ik t op. Had ze er zelf maar wat aan moeten doen. Jammer dan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Ja, want ik ben me toch een partij dom dat wil je niet weten.marian* schreef: Dingen niet willen begrijpen is ook een vak he?
Kleine hondjes worden voorgetrokken en dat vind ik niet eerlijk,
groetjes Calimero
-
laeken
- Zeer actief
En dit gedrag vertoont ook elke hond. Groot klein en dik en dun. Dat is nu net mijn punt. Waarom zo lopen zeuren over kleine hondjes als je weet dat zat grote honden ook geen opvoeding krijgen. Open dan een topic dat je vindt dat mensen hun hond beter op moeten voeden. Ga niet net doen alsof het gewicht van de hond dat bepaalt. Ik heb last van grote honden. Die vallen soms uit naar Bas en komen in elk geval altijd heel irritant buurten. Kleine honden nooit. Ze kan met elke kleine hond. Kleine honden hier zijn blijkbaar lief en aardig en grote honden hier zijn blijkbaar losgeslagen projectielen in het bos die het hele weekend rondrennen waardoor niemand met een kleine hond in het bos kan wandelen. Ik zal eens een topic openen waarom mensen hun grote honden niet eens opvoeden.malinois schreef:Als mijn het in hun hoofd halen uit te vallen dan doe ik daar direct iets aan. Ook bij dusty destijds een kleine keeskruising. Je gedraagt je maar punt.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Waar half Nederland voor omloopt? Deden ze dat maar dan had ik wat meer loopruimte
Ik denk dat je bij een grotere hond wat meer nood hebt om deze op te voeden omdat het ook voor de eigenaar wat meer problemen veroorzaakt. En kleine hondjes zijn vocaler.
Toch woon ik liever naast een blaffende grote hond dan een kleine. Dat geluid is iets waar ik niet aan kan wennen. Liever helemaal geen geblaf.
Ik denk dat je bij een grotere hond wat meer nood hebt om deze op te voeden omdat het ook voor de eigenaar wat meer problemen veroorzaakt. En kleine hondjes zijn vocaler.
Toch woon ik liever naast een blaffende grote hond dan een kleine. Dat geluid is iets waar ik niet aan kan wennen. Liever helemaal geen geblaf.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Blijkbaar wel idd. Want niet iedere hond gedraagt zich zo. Twee van mij sowieso niet de derde zal t niet bij mij vertonen.
Daarnaast zit jij te verkondigen dat je ze niet tegenkomt omdat ze alleen een blokje om lopen en jij in de polder. Precies... en ik loop mn laatste rondje dus ook dat blokje om en ga niet voor de 4e keer die dag naar t bos...
Dus ik kom ze wél tegen. Grote honden wonen hier niet zoveel dus die kom ik niet zoveel tegen. Kleine daarentegen struikel je over zo veel ...
Daarnaast zit jij te verkondigen dat je ze niet tegenkomt omdat ze alleen een blokje om lopen en jij in de polder. Precies... en ik loop mn laatste rondje dus ook dat blokje om en ga niet voor de 4e keer die dag naar t bos...
Dus ik kom ze wél tegen. Grote honden wonen hier niet zoveel dus die kom ik niet zoveel tegen. Kleine daarentegen struikel je over zo veel ...

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jij geeft het topic ook maar een eigen draai zodat je kan zeggen dat iedereen het fout heeft behalve jij?
Het gaat er helemaal niet om dat kleine hondjes nooit opgevoed worden of grote honden nooit opgevoed worden. Maar dat veel mensen in dit topic merken dat het van die kleine hond geaccepteerd wordt en van grote honden niet. Het is niet alleen maar de grote honden bazen tegen de kleine, het gaat ook om de omstanders. Dinos heeft een grote hond en een kleine hond en van de kleine wordt het gedrag door mensen die hij tegenkomt geaccepteerd, de grote hond mag niet eens langslopen. En ja, iedereen discrimineert bij honden, dat is meerdere keren aangegeven. Maar het blijft krom.
Het gaat er helemaal niet om dat kleine hondjes nooit opgevoed worden of grote honden nooit opgevoed worden. Maar dat veel mensen in dit topic merken dat het van die kleine hond geaccepteerd wordt en van grote honden niet. Het is niet alleen maar de grote honden bazen tegen de kleine, het gaat ook om de omstanders. Dinos heeft een grote hond en een kleine hond en van de kleine wordt het gedrag door mensen die hij tegenkomt geaccepteerd, de grote hond mag niet eens langslopen. En ja, iedereen discrimineert bij honden, dat is meerdere keren aangegeven. Maar het blijft krom.
-
laeken
- Zeer actief
Serieuze bedoening hier. Laten we dan maar gewoon doorgaan met zeiken over de opvoeding van kleine hondjes. Ben benieuwd hoeveel pagina's klaagzang zullen volgen.
Succes!
Succes!
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Nou ja, ik snap het ergens wel.
Hier in de wijk lopen bijvoorbeeld twee van die kleine keffers. Zodra die een hond zien beginnen ze te tetteren van jewelste. Leuk? Nee. Zouden de baasjes daar iets mee kunnen doen? Graag.
Maar toch kan ik dat beter hebben als van de twee schuimbekkende boerboels die er eerst liepen.
Waarom? Omdat als die wolbaaltjes losschieten er hoogstens een schram of klein gaatje ontstaat, schieten die bakbeesten los dan ben ik nog veel minder blij
Ik sta niet te lachen bij keffende uitvallende kleintjes, ook die moeten opgevoed worden. Maar ik snap wel waarom dat over het algemeen iets meer wordt geaccepteerd.
Ik heb ook vooroordelen over bepaalde combinaties. Hier lopen bijvoorbeeld twee Mechelse herders rond die beiden kunnen uitvallen aan de riem. Eentje met zo'n typische aso baas die erbij staat te lachen als zijn hond een kind vastgrijpt op de fiets, en de ander die gewoon lekker met z'n hond wandelt en hem goed onder controle heeft.
Drie keer raden waar ik wel voor om loop
Zo werkt het gewoon, of je het leuk vind of niet.
Ik weet zeker dat mensen anders naar me kijken als ik hier in tokkie outfit over straat zou gaan en Kyra zo'n halsband met spikes om zou hebben. Of dat terecht is dat is een tweede, maar denk dat er dan echt wel wat mensen zouden omdraaien terwijl ze dat nu niet doen.
Hier in de wijk lopen bijvoorbeeld twee van die kleine keffers. Zodra die een hond zien beginnen ze te tetteren van jewelste. Leuk? Nee. Zouden de baasjes daar iets mee kunnen doen? Graag.
Maar toch kan ik dat beter hebben als van de twee schuimbekkende boerboels die er eerst liepen.
Waarom? Omdat als die wolbaaltjes losschieten er hoogstens een schram of klein gaatje ontstaat, schieten die bakbeesten los dan ben ik nog veel minder blij
Ik sta niet te lachen bij keffende uitvallende kleintjes, ook die moeten opgevoed worden. Maar ik snap wel waarom dat over het algemeen iets meer wordt geaccepteerd.
Ik heb ook vooroordelen over bepaalde combinaties. Hier lopen bijvoorbeeld twee Mechelse herders rond die beiden kunnen uitvallen aan de riem. Eentje met zo'n typische aso baas die erbij staat te lachen als zijn hond een kind vastgrijpt op de fiets, en de ander die gewoon lekker met z'n hond wandelt en hem goed onder controle heeft.
Drie keer raden waar ik wel voor om loop
Zo werkt het gewoon, of je het leuk vind of niet.
Ik weet zeker dat mensen anders naar me kijken als ik hier in tokkie outfit over straat zou gaan en Kyra zo'n halsband met spikes om zou hebben. Of dat terecht is dat is een tweede, maar denk dat er dan echt wel wat mensen zouden omdraaien terwijl ze dat nu niet doen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Als Io een hond afsnauwt zonder reden roep ik haar altijd terug. En standaard krijgen we te horen: "oh maar dat is wel goed voor die van mij!" Ja, voor die van mij niet.
Ik wil geen gedrag hebben van die ukken wat ook niet geaccepteerd zou worden als wijlen onze Dogo dat deed.
Ik wil geen gedrag hebben van die ukken wat ook niet geaccepteerd zou worden als wijlen onze Dogo dat deed.
- Mit
- Zeer actief
Denk trouwens, nu ik verder heb gelezen, dat een flink aantal medeforummers ons ook zou ontlopen dan. Hoe zeer we ook ons best doen, dat keffen bij Io gaat er gewoon niet uit. Probeer het altijd te voorkomen maar ze is erg wisselend in dat gedrag. Dus tja, als je ons passeert is de kans best groot dat dat met een hoop herrie gepaard gaat 
-
S@ndr@
- Zeer actief
zolang je dan niet met een kuiltje in je rug vertederd staat te smilen, kun je bij mij een potje breken
zolang er maar een poging tot gedaan wordt kan ik heel wat hebben hoor, en ik denk meer mensen, t zijn de compleet blinden die trots zijn op zoveel lef ( zelfmoordnijgingen) waar ik dus echt nijdig van wordt
- Mit
- Zeer actief
Nee ik zie er op zijn minst not amused uit danS@ndr@ schreef:zolang je dan niet met een kuiltje in je rug vertederd staat te smilen, kun je bij mij een potje brekenzolang er maar een poging tot gedaan wordt kan ik heel wat hebben hoor, en ik denk meer mensen, t zijn de compleet blinden die trots zijn op zoveel lef ( zelfmoordnijgingen) waar ik dus echt nijdig van wordt
Echt, het is vreselijk leuk hoor, die kleine ratten. Maar dat gedoe, gatverdamme.