Doen ze er iets op uit als jij dat zegt?dagmar88 schreef:
Wat moet je anders zeggen als mensen schrikken van de grootte van je hond en die hartstikke voorzichtig en sociaal is?
Doet niets zeg ik niet, wel dat ze vriendelijk zijn en dat mensen om mij niet aan hoeven te lijnen in losloopgebied als ik met de grote jongens op pad ben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: In beslaggenomen hond mag niet terug naar de eigenaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat een larie. Hoe krijgt zo'n hond de tijd om bij een agressieve Rottie een muilkorf van zijn kop te vreten.
Gaus slaat geloof ik ook een beetje door in zijn bewijsdrang en honden gered .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Ik begrijp je zin niet. Mensen die zelf een redelijk sociale hond hebben laten die meestal weer los.iones schreef:Doen ze er iets op uit als jij dat zegt?dagmar88 schreef:
Wat moet je anders zeggen als mensen schrikken van de grootte van je hond en die hartstikke voorzichtig en sociaal is?
Doet niets zeg ik niet, wel dat ze vriendelijk zijn en dat mensen om mij niet aan hoeven te lijnen in losloopgebied als ik met de grote jongens op pad ben.
- dagmar88
- Zeer actief
Zeg dat wel ja.bouvierpoedel schreef:Wat een larie. Hoe krijgt zo'n hond de tijd om bij een agressieve Rottie een muilkorf van zijn kop te vreten.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat je geen keuze meer hebt als je hondje van 5 kilo in de bek zit. Dat is ook wat ik wil zeggen. Want durven doe ik dat niet. Doen zal ik dat nooit. Willen al helemaal niet. Het is moeten. En dan denk ik dat het wel zou gebeuren omdat ik dan des duivels zal zijn en er moet wat gebeuren natuurlijk.dagmar88 schreef: Maar of ik dat zou durven met een ras dat ik minder goed kan lezen of minder betrouwbaar naar vreemden is? Denk het niet.
- iones
- Zeer actief
Mensen die bang zijn of vooringenomen naar jouw honden zullen niets op die uitspraak `hij doet niets` uit doen. Die denken `ze kan wel meer vertellen` of `ja dat zeggen ze allemaal`.dagmar88 schreef:Ik begrijp je zin niet. Mensen die zelf een redelijk sociale hond hebben laten die meestal weer los.iones schreef:Doen ze er iets op uit als jij dat zegt?dagmar88 schreef:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Zou wel eens een misrekening kunnen worden.laeken schreef:Ik denk dat je geen keuze meer hebt als je hondje van 5 kilo in de bek zit. Dat is ook wat ik wil zeggen. Want durven doe ik dat niet. Doen zal ik dat nooit. Willen al helemaal niet. Het is moeten. En dan denk ik dat het wel zou gebeuren omdat ik dan des duivels zal zijn en er moet wat gebeuren natuurlijk.dagmar88 schreef: Maar of ik dat zou durven met een ras dat ik minder goed kan lezen of minder betrouwbaar naar vreemden is? Denk het niet.Dat ik dan gebeten wordt is logisch. Maar op dat moment reken ik ook op de eigenaar.
Als je al die verhalen hier op het forum leest over mensen waarvan de hond aangevallen wordt, dan doet de eigenaar van de aanvaller zelden iets. En dat is ook mijn persoonlijke ervaring.
- dagmar88
- Zeer actief
Jij staat er bij?iones schreef: Mensen die bang zijn of vooringenomen naar jouw honden zullen niets op die uitspraak `hij doet niets` uit doen. Die denken `ze kan wel meer vertellen` of `ja dat zeggen ze allemaal`.
-
laeken
- Zeer actief
Ik wil ook dat mensen met grote honden aanlijnen. Bas is er bang voor. Ze is aangelijnd als er honden komen en ook de lieve honden willen haar altijd graag besnuffelen en overmeesteren. Ik baal daar dus van. Nu denk ik niet dat lieve honden wat doen. Maar ik vind het zeeeer onprettig als mensen die ik vraag aan te lijnen dat weigeren. Dan sta ik omsingeld door honden en mijn hondje zit tussen mijn benen te grommen met de staart tussen de benen. Ze vind grote honden gewoon eng omdat ze weerloos, kansloos en kwetsbaar is. Bas weet dat heel erg goed. Ze weet dat ze niks is en niks kan. Daarom ook dat ik haar bij bekende honden los laat en ze het uit laat zoeken. Ook met berner sennenhonden en herders. Maar bij onbekende honden hoeft het van mij niet. Dan bespaar ik haar de onderdanigheid, het kwetsbare gevoel en de angst dat ze betrapt of omgeduwd wordt. Waarom moet ze dat ondergaan? Wie is daar bij gebaat?
Lopen honden gewoon langs dan vind ik het best. Komen ze snuffelen en doen ze alleen niks dan vind ik nog dat mensen op mijn verzoek hadden moeten aanlijnen. Ik wil gewoon leuk wandelen en daar hoort niet bij dat ik een paar minuten mijn hondje moet zien zitten met de staart tussen de benen en het lipje angstig opgetrokken. Niks doen is negeren. Niks doen is niet alleen niet bijten maar wel je hondje gijzelen en mij tegen houden om verder te lopen. Lopen kan dan nl niet want bas zal met de buik op de grond en de staart tussen de benen voor die grote honden uit gaan stuiven en dat vind ik gewoon niet nodig. Wel logisch maar niet prettig. Voor haar is een labrador die meestal 8-10 keer zo groot is gelijk aan een paard dat met mij wil "spelen".....
Lopen honden gewoon langs dan vind ik het best. Komen ze snuffelen en doen ze alleen niks dan vind ik nog dat mensen op mijn verzoek hadden moeten aanlijnen. Ik wil gewoon leuk wandelen en daar hoort niet bij dat ik een paar minuten mijn hondje moet zien zitten met de staart tussen de benen en het lipje angstig opgetrokken. Niks doen is negeren. Niks doen is niet alleen niet bijten maar wel je hondje gijzelen en mij tegen houden om verder te lopen. Lopen kan dan nl niet want bas zal met de buik op de grond en de staart tussen de benen voor die grote honden uit gaan stuiven en dat vind ik gewoon niet nodig. Wel logisch maar niet prettig. Voor haar is een labrador die meestal 8-10 keer zo groot is gelijk aan een paard dat met mij wil "spelen".....
- iones
- Zeer actief
Yep!dagmar88 schreef:Jij staat er bij?iones schreef: Mensen die bang zijn of vooringenomen naar jouw honden zullen niets op die uitspraak `hij doet niets` uit doen. Die denken `ze kan wel meer vertellen` of `ja dat zeggen ze allemaal`.
Nee Dagmar, ik heb het nu wel gezien en gehoord van alle kanten. En ik lees het ook in hondenbladen.
Als ik zie dat een hond bang is voor mijn honden, dan hou ik mijn honden bij me. Dan ga ik niet dom zitten vertellen `ze doen niets`, want daar heeft dat hondje niets aan, die is gewoon bang, klaar! Kijk maar naar het verhaal van Laeken.
Dat geldt ook voor mensen die bang zijn voor honden of voor grote honden om de een of andere reden. Kun je nog zo hard roepen `ze doen niets`, maar die kunnen daar niets mee.
Daarbij kennen ze jou niet.
Wie weet ben jij een van de vele mensen die zeggen `hij doet niets` en als er dan iets gebeurt `goh, dat heeft ie nou nog nooit gedaan!`. Ze kunnen niet in een keer inschatten wat jij voor iemand bent en of jij je honden goed kent en correct hebt opgevoed.
-
S@ndr@
- Zeer actief
en dus moet je je hond bij je houden omdat andere last hebben van spoken en fantomen.
Ik hou mijn honden ook bij me hoor, maar meer omdat ik de mensen zo inschat dat ik spastische reacties verwacht. mensen die ban zijn nemen hele domme beslissingen
.
verder wil ik geen overlast veroorzaken, maar ik heb wel zoiets van als je als mens zo bang bent ( geworden, want zo worden we niet geboren) doe er even wat aan voor jezelf en voor je omgeving, net zo prettig
Ik hou mijn honden ook bij me hoor, maar meer omdat ik de mensen zo inschat dat ik spastische reacties verwacht. mensen die ban zijn nemen hele domme beslissingen
verder wil ik geen overlast veroorzaken, maar ik heb wel zoiets van als je als mens zo bang bent ( geworden, want zo worden we niet geboren) doe er even wat aan voor jezelf en voor je omgeving, net zo prettig
-
Tiny
- Zeer actief
En dan staan ze erbij en kijken ernalaeken schreef:Ik denk dat je geen keuze meer hebt als je hondje van 5 kilo in de bek zit. Dat is ook wat ik wil zeggen. Want durven doe ik dat niet. Doen zal ik dat nooit. Willen al helemaal niet. Het is moeten. En dan denk ik dat het wel zou gebeuren omdat ik dan des duivels zal zijn en er moet wat gebeuren natuurlijk.dagmar88 schreef: Maar of ik dat zou durven met een ras dat ik minder goed kan lezen of minder betrouwbaar naar vreemden is? Denk het niet.Dat ik dan gebeten wordt is logisch. Maar op dat moment reken ik ook op de eigenaar.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
laeken
- Zeer actief
Nee Sandra, je moet je hond bij je houden omdat een ander dat vriendelijk vraagt en er niet van gedient is. Is dat zo raar? Als jij met je scheet van een cane corso ergens loopt dan vraag ik ook jou je hond vast te houden. Ik hoop dat je zo vriendelijk bent om mij dan tegemoed te komen ipv dat je me beschuldigd van fantomen en spoken.S@ndr@ schreef:en dus moet je je hond bij je houden omdat andere last hebben van spoken en fantomen.
Als jij ergens zit op een terras en je doet je ding, wil je dan de kinderen van een ander aan je tafel die heel vriendelijk je koekje bij je koffie weg pakken, met vieze handjes aan je witte broek gaan plukken en die vervolgens heel leuk met je willen spelen? Nee. Dan vraag je de ouders of ze hun schetige kroost heel even bij zich willen houden. Als die dan zeggen, ze doen niks, jij ziet spoken?
Ik hou mijn honden ook bij me hoor, maar meer omdat ik de mensen zo inschat dat ik spastische reacties verwacht. mensen die ban zijn nemen hele domme beslissingen.
Klinkt raar maar ik lijn Bas altijd aan. Bij elke passant. Ze mag niet eens snuffelen aan een broekspijp bij het langslopen. Niet iedereen is daar van gediend en dat heeft niks met spoken en fantomen te maken maar met geen affiniteit met honden, geen trek in conversatie met een hond, geen zin in onderbreking van een goed gesprek, geen zin in vlekken op de kleren of desnoods domweg geen zin in een hond om zich heen... En als mensen zeggen, aaaah wat een lief hondje, dan mag ze best even ruiken. En als mensen een hondje laten ruiken aan Bas en het klikt dan mogen ze best samen even los. Maar niet zomaar en omdat ik toevallig op dezelfde plek wandel.
Ik wil niet lullig doen verder maar heb jij van Gills wel eens bekeken? Vindt je het raar dat mensen bang zijn voor een Romeinse dog die in een andere situatie zo 3 mannen uit een tuin kan verjagen? Je loopt niet met een golden retriever rond. Elke passant weet dat als jouw hond dat wil hij zowel mens als hond zonder veel tegenstand kan uitschakelen. Vindt jij het dan jouw recht dat jij gaat spreken voor mensen dat ze niet bang mogen zijn voor een hond gefokt op angstaanjagend uiterlijk? Een reuze pitbull met lichte starende ogen en een gewicht hoger dan dat van de gemiddelde medemens?verder wil ik geen overlast veroorzaken, maar ik heb wel zoiets van als je als mens zo bang bent ( geworden, want zo worden we niet geboren) doe er even wat aan voor jezelf en voor je omgeving, net zo prettig
Ik heb geen problemen met je hond. Hij is lief en ik vertrouw jou. Maar dat mijn moeder niet langs je hond durft is niet zo vreemd. Dat mijn zus de kinderen weg zal trekken ook niet. Ze kennen je niet. Ze kennen je hond niet. Je hoeft niks aan normale voorzichtigheid te doen. Het is volkomen normaal dat mensen bang zijn voor van Gills. Denk dat jij dat even vergeet omdat je weet wie hij is en hoe hij is. Vreemde mensen zien in hem iets heel anders dan jij. Ik vind dat je je daarin wel moet kunnen verplaatsen. Jouw hond is een prachtbeest maar in de ogen van een gemiddelde Nederlander een reuzepitbull/mastino vechthond die bekend staat om honden bevechten en kinderen aanvallen. Net zoals de mastino en de pitbull. Slecht imago. Als mensen gaan gillen bij een scheet van een golden dan begrijp ik je betoog.
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Yep!dagmar88 schreef:Jij staat er bij?iones schreef: Mensen die bang zijn of vooringenomen naar jouw honden zullen niets op die uitspraak `hij doet niets` uit doen. Die denken `ze kan wel meer vertellen` of `ja dat zeggen ze allemaal`.
Nee Dagmar, ik heb het nu wel gezien en gehoord van alle kanten. En ik lees het ook in hondenbladen.
Als ik zie dat een hond bang is voor mijn honden, dan hou ik mijn honden bij me. Dan ga ik niet dom zitten vertellen `ze doen niets`, want daar heeft dat hondje niets aan, die is gewoon bang, klaar! Kijk maar naar het verhaal van Laeken.
Dat geldt ook voor mensen die bang zijn voor honden of voor grote honden om de een of andere reden. Kun je nog zo hard roepen `ze doen niets`, maar die kunnen daar niets mee.
Daarbij kennen ze jou niet.
Wie weet ben jij een van de vele mensen die zeggen `hij doet niets` en als er dan iets gebeurt `goh, dat heeft ie nou nog nooit gedaan!`. Ze kunnen niet in een keer inschatten wat jij voor iemand bent en of jij je honden goed kent en correct hebt opgevoed.
Ik hoef mijn honden niet aan te lijnen bij bange of asociale honden, daar bemoeien ze zich niet mee. Aanlijnen doe ik in losloopgebied sowieso niet; kan ze ook zonder lijn prima bij me houden of door laten lopen als ik denk dat dat nodig is.
Het gaat mij er om dat de bazen daar voor mij hun honden niet aan hoeven te lijnen.
Veel zijn in eerste instantie gewoon een beetje huiverig voor grote honden en dat snap ik. Waarom mensen ze dan wel los laten?
Laatst met drie bange jochies van een jaar of 6-7 met Niko gespeeld. Ze waren gewoon niet met honden bekend en na 101 vragen en met de werpstok mogen gooien vonden ze het jammer dat ik écht door ging lopen.
Eén durfde alsnog niet te gooien, maar vond Niko wel "heel stoer en lief" en ging meteen aan z'n ouders vertellen dat hij heel dapper was geweest
Pas een mevrouw met een golden, die nogal angstig vanaf een afstand vroeg hoe ze naar het hondenstrand moest lopen. Ben ik mee opgelopen. Toen ze onderweg vroeg wat voor kruising hij is riep ze verbaasd "echt?! en hij is nog wel zo braaf!"
Niko speelt bijna nooit, maar loslopen/snuffelen/balletje gooien doen ze heel vaak met honden die normaal niet met grote honden of herders om mogen gaan. Pjotr vindt kleine honden vaak veel leuker om mee te spelen.
Heb helemaal geen zin ze dat plezier af te pakken als het even kan.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
laeken schreef:Nee Sandra, je moet je hond bij je houden omdat een ander dat vriendelijk vraagt en er niet van gedient is. Is dat zo raar? Als jij met je scheet van een cane corso ergens loopt dan vraag ik ook jou je hond vast te houden. Ik hoop dat je zo vriendelijk bent om mij dan tegemoed te komen ipv dat je me beschuldigd van fantomen en spoken.S@ndr@ schreef:en dus moet je je hond bij je houden omdat andere last hebben van spoken en fantomen.
Als jij ergens zit op een terras en je doet je ding, wil je dan de kinderen van een ander aan je tafel die heel vriendelijk je koekje bij je koffie weg pakken, met vieze handjes aan je witte broek gaan plukken en die vervolgens heel leuk met je willen spelen? Nee. Dan vraag je de ouders of ze hun schetige kroost heel even bij zich willen houden. Als die dan zeggen, ze doen niks, jij ziet spoken?
Ik hou mijn honden ook bij me hoor, maar meer omdat ik de mensen zo inschat dat ik spastische reacties verwacht. mensen die ban zijn nemen hele domme beslissingen.
Klinkt raar maar ik lijn Bas altijd aan. Bij elke passant. Ze mag niet eens snuffelen aan een broekspijp bij het langslopen. Niet iedereen is daar van gediend en dat heeft niks met spoken en fantomen te maken maar met geen affiniteit met honden, geen trek in conversatie met een hond, geen zin in onderbreking van een goed gesprek, geen zin in vlekken op de kleren of desnoods domweg geen zin in een hond om zich heen... En als mensen zeggen, aaaah wat een lief hondje, dan mag ze best even ruiken. En als mensen een hondje laten ruiken aan Bas en het klikt dan mogen ze best samen even los. Maar niet zomaar en omdat ik toevallig op dezelfde plek wandel.
Ik wil niet lullig doen verder maar heb jij van Gills wel eens bekeken? Vindt je het raar dat mensen bang zijn voor een Romeinse dog die in een andere situatie zo 3 mannen uit een tuin kan verjagen? Je loopt niet met een golden retriever rond. Elke passant weet dat als jouw hond dat wil hij zowel mens als hond zonder veel tegenstand kan uitschakelen. Vindt jij het dan jouw recht dat jij gaat spreken voor mensen dat ze niet bang mogen zijn voor een hond gefokt op angstaanjagend uiterlijk? Een reuze pitbull met lichte starende ogen en een gewicht hoger dan dat van de gemiddelde medemens?verder wil ik geen overlast veroorzaken, maar ik heb wel zoiets van als je als mens zo bang bent ( geworden, want zo worden we niet geboren) doe er even wat aan voor jezelf en voor je omgeving, net zo prettig
Ik heb geen problemen met je hond. Hij is lief en ik vertrouw jou. Maar dat mijn moeder niet langs je hond durft is niet zo vreemd. Dat mijn zus de kinderen weg zal trekken ook niet. Ze kennen je niet. Ze kennen je hond niet. Je hoeft niks aan normale voorzichtigheid te doen. Het is volkomen normaal dat mensen bang zijn voor van Gills. Denk dat jij dat even vergeet omdat je weet wie hij is en hoe hij is. Vreemde mensen zien in hem iets heel anders dan jij. Ik vind dat je je daarin wel moet kunnen verplaatsen. Jouw hond is een prachtbeest maar in de ogen van een gemiddelde Nederlander een reuzepitbull/mastino vechthond die bekend staat om honden bevechten en kinderen aanvallen. Net zoals de mastino en de pitbull. Slecht imago. Als mensen gaan gillen bij een scheet van een golden dan begrijp ik je betoog.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Tiny schreef: En dan staan ze erbij en kijken ernaMijn hond weegt meer dan 5 kilo maar die bijna afgeslacht zien worden door een Herder en een Staff is ook geen tof gezicht. Gelukkig had ik mijn zoon mee en die stortte zich bovenop Akira om de schade te beperken.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Van deze zaak weet je te weinig af om er naar mijn idee een correct oordeel over te kunnen vormen.
Maar als mensen met hun hond bij meerdere incidenten zijn betrokken zonder dat ze daar adequaat op gaan reageren dan lijkt het mij dat een hond wel beter af is op een andere plek.
Niemand zit op hondenterreur te wachten tenslotte in zijn of haar omgeving.
Ik doel daarbij niet op deze zaak expliciet maar in het algemeen
Maar als mensen met hun hond bij meerdere incidenten zijn betrokken zonder dat ze daar adequaat op gaan reageren dan lijkt het mij dat een hond wel beter af is op een andere plek.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tineke schreef:Van deze zaak weet je te weinig af om er naar mijn idee een correct oordeel over te kunnen vormen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ben ik ook mee eens, dus Gil zit goed
en Sneeuw misschien niet zo
hmmmmm, wordt wel aan gewerkt natuurlijk,.....
hmmmmm, wordt wel aan gewerkt natuurlijk,.....
- iones
- Zeer actief
Maar verder is alles goed met jou?dagmar88 schreef:
Gaat het lekker?
Ik hoef mijn honden niet aan te lijnen bij bange of asociale honden, daar bemoeien ze zich niet mee. Aanlijnen doe ik in losloopgebied sowieso niet; kan ze ook zonder lijn prima bij me houden of door laten lopen als ik denk dat dat nodig is.
Het gaat mij er om dat de bazen daar voor mij hun honden niet aan hoeven te lijnen.
Veel zijn in eerste instantie gewoon een beetje huiverig voor grote honden en dat snap ik. Waarom mensen ze dan wel los laten?
Omdat ik niet dom roep, maar er even de tijd voor neem, een betrouwbare harses misschien, honden die gehoorzaam zijn en als je even kijkt naar meer dan alleen groot zich keurig gedragen?
Laatst met drie bange jochies van een jaar of 6-7 met Niko gespeeld. Ze waren gewoon niet met honden bekend en na 101 vragen en met de werpstok mogen gooien vonden ze het jammer dat ik écht door ging lopen.
Eén durfde alsnog niet te gooien, maar vond Niko wel "heel stoer en lief" en ging meteen aan z'n ouders vertellen dat hij heel dapper was geweest![]()
Pas een mevrouw met een golden, die nogal angstig vanaf een afstand vroeg hoe ze naar het hondenstrand moest lopen. Ben ik mee opgelopen. Toen ze onderweg vroeg wat voor kruising hij is riep ze verbaasd "echt?! en hij is nog wel zo braaf!"![]()
Niko speelt bijna nooit, maar loslopen/snuffelen/balletje gooien doen ze heel vaak met honden die normaal niet met grote honden of herders om mogen gaan. Pjotr vindt kleine honden vaak veel leuker om mee te spelen.
Heb helemaal geen zin ze dat plezier af te pakken als het even kan.
Ik zeg niet wat jij moet doen. Ik zeg ook niet dat jij je honden moet aanlijnen. Doe ik zelf ook niet. Ik roep ze alleen maar even bij me als ik zie dat dat nodig is omwille van die andere hond of andere mensen. Dat is alles. Gewoon omdat anderen niet kunnen inschatten hoe ik met mijn honden ben.
Je vertelt hier een leuk verhaal maar dat gaat niet over wat ik bedoel. Maar ik weet niet of je het wel wilt begrijpen.
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
Neeltje schreef:Zamunda schreef:Het gaat mij er niet om dat die hond kostte wat kost gered moet worden, maar ik heb gewoon een hekel aan dit soort sensatiebeluste gespeculeer.
Het hele verhaal hangt van vaagheden aan elkaar en daar worden door jan en alleman dan weer allerlei conclusies aan verbonden, ongehinderd door enige kennis van zaken. Dingen als 'de baas zal er wel bij staan te kijken en niks doen', of 'afspuiten die handel', of dat die hond zich loslopend tussen allerlei honden begeeft. Terwijl je geen idee hebt wat zich werkelijk heeft afgespeeld
.[/q uote]
Maar dat gebeurd toch altijd?
De waarheid ligt altijd ergens in het midden. Maar ik ben toch blij dat ik er niet te dicht bij woon en blij dat ik dat beest nooit daar ergens in de bossen ben tegengekomen.Dit soort honden, en dan bedoel ik gedrag en niet ras, kun je niet houden in de tegenwoordige samenleving.
En dit valt bij mij dan weer verkeerd. Als ik mijn herder zijn gang had laten gaan had hij wel vaker dan 6 keer mensen of honden gebeten! Ik als verantwoordelijke eigenaar zorg dat het niet zo ver komt maar zou mijn hond dan maar afgemaakt moeten worden? Nou dacht het toch mooi niet he. Een grote vent die mij gaat vertellen dat er voor mijn hond geen plek is in deze maatschappij! Dat de betreffende de hond misschien niet bij deze mensen thuis zou moeten horen is misschien een ander verhaal maar om nou gelijk te roepen dat er in onze maatschappij geen plek is voor deze hond vind ik kolder! Er bestaan wel degelijk mensen die veilig met dit soort honden kunnen lopen alleen heb je dan altijd nog de mensen die hun o zo vriendelijke fifi in een aanlijngebied(!) los op jou aangelijnde "valse"hond af laten rennen.
Als iedereen zich nou eens gewoon aan de regels zou houden zouden vele van ons geen problemen meer hebben. Sociale honden lekker los in losloopgebied, minder sociale aangelijnd in het aanlijngebied waar alleen maar aangelijnde honden horen te lopen en het probleem is opgelost!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als hij dat echt zo heeft gezegd.dagmar88 schreef:Zeg dat wel ja.bouvierpoedel schreef:Wat een larie. Hoe krijgt zo'n hond de tijd om bij een agressieve Rottie een muilkorf van zijn kop te vreten.
De samenvattingen van journalisten zijn zo beroerd dat Gaus voor mij alleen doorslaat als ik het hem zelf hoor zeggen.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in verslaggeving