Kaylee eet sinds de eerste loopsheid slecht. En dan niet een beetje slecht, ze is ook echt 2 kilo afgevallen. In die tijd heeft ze een week een soort "buikgriep" gehad, overgeven en diarree. Daarna alles lichamelijke weer normaal. Ik ben bij de DA geweest, en ze is gecheckt op giardia en het bloed is gecontroleerd op algemene lichaamsfuncties en ontstekingen. Alles was normaal.
Kaylee kreeg lotgering en kivo, dit at ze op een gegeven moment dus helemaal niet meer. Vorige week overgezet op brokken, had nog een zak van 3 kilo staan, lam en rijst. Mevrouw besloot 2 dagen goed te eten, en toen was de nieuwigheid ervan af, en at ze de brok nog maar mondjesmaat. Intussen is er een nieuwe zak van Markus muhle, en die is weer even nieuw, maar ook maar 1 dag. Wat ik wel merkte is dat ze veel minder op d'r poten bijt. Vanavond 200 gram rodi exclusive kip gegeven, wat ze heerlijk vond, maar nu begint ze me toch weer te bijten.
Heel verhaal, maar kan het zijn dat ze niet tegen kip kan? En komt het slechte eten dan mogelijk daardoor? En wat moet ik d'r dan gaan voeren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allergie?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Allergie?
pinguin20 schreef: Heel verhaal, maar kan het zijn dat ze niet tegen kip kan? En komt het slechte eten dan mogelijk daardoor? En wat moet ik d'r dan gaan voeren?
Zou het gewoon proberen. Degomeat heeft aardig wat kipvrije varianten.
Hier krijgen de allergiemonsters brok op basis van vis en aardappel naast hun vlees.
- kipo
- Zeer actief
Ik betwijfel of die slechte eetlust door allergie komt. Het bijten op de poten lijkt me wel een allergische reactie.
Wanneer is ze loops geweest? Slechte eetlust kan ook door de hormonen (schijndracht) na de loopsheid komen.
Wanneer is ze loops geweest? Slechte eetlust kan ook door de hormonen (schijndracht) na de loopsheid komen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misty at vroeger ook heel slecht na de loopsheid. Ik heb toen een middeltje gekregen bij de DA, waarvan ze meer eetlust kreeg. De laatste jaren geen problemen meer (zoals je merkt), maar ik heb me toen ook echt veel zorgen gemaakt.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Kaylee is eind maart/ begin april loops geweest. Dus dat is echt al een hele tijd dat ze slecht eet. Ik ga in ieder geval kipvrij voeren, kijken of dat helpt. Degomeat had ik ook al gevonden intussen, maar dat is allemaal enkelvoudig voer. Krijgt ze dan genoeg variatie of moet ik nog supplementen toe gaan voegen?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
Safari
Bij enkelvoudig voer ga je combineren met de soorten. Dus de ene dag geit, de volgende rund, paard, konijn, makreel. Zoiets. Mag ook best twee dagen dezelfde soort als er in een periode van drie weken maar vier of vijf verschillende soorten zitten.