Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kampeer (camper) tips Duitsland gevraagd

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Kampeer (camper) tips Duitsland gevraagd

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Zelf totaal niet thuis in het kamperen, en al helemaal niet met een camper.
Dus vandaag even wat tips gezocht voor mooie locaties :mrgreen:

Ivm de DWT die geboekt staat kunnen we maar een weekje gaan, daarom valt voor mij Italië of Kroatië af. (Dat was mijn eerste idee namelijk, tot ik ging kijken wanneer we überhaupt kunnen vertrekken haha)

Frankrijk valt af ivm Kyra.
Dus zat ik te denken aan Duitsland, maar ik zoek me een breuk naar mooie campings.
Wie heeft er goede ervaringen en/of tips qua locaties.

Ondertussen google ik vrolijk verder, maar inspiratie is altijd meegenomen :F:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Kampeer (camper) tips Duitsland gevraagd

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ligt er aan waar je heen wil. En of het met of zonder water moet zijn.
Maar probeer eens Googlemaps. Tik campings in en al die rode stipjes zijn campings.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik meen me te herinneren dat Staffs in Duitsland verplicht een muilkorf dienden te dragen.
Maar pin me daar aub niet op vast.
Ik dacht ik meld het toch maar even.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ongeveer 6 jaar geleden op deze camping geweest: http://www.schwanenplatz.de/
Los van het feit dat t wel een beetje een oudemensen camping was is het wel een hele mooie! En.prachtig aan het water.. super luxe douchefaciliteiten (gesloten wchokjes, wauw :80: )
We zijn toen ook naar salzburg en munchen geweest.. prachtige steden!
Rond de camping veel natuur en rustig, wel een klein beetje afgelegen dus.
Afbeelding
Afbeelding
gemika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder

Ongelezen bericht door gemika »

Hylos schreef:Ongeveer 6 jaar geleden op deze camping geweest: http://www.schwanenplatz.de/
Los van het feit dat t wel een beetje een oudemensen camping was is het wel een hele mooie! En.prachtig aan het water.. super luxe douchefaciliteiten (gesloten wchokjes, wauw :80: )

Ik heb even op de website gekeken. Ziet er inderdaad leuk uit, maar deze camping is nu helaas verboden voor honden ...

Ik heb deze nog onder favorieten http://www.camping-sandbank.de/nl/home.htm Nog nooit op deze camping geweest, maar de omgeving ken ik wel goed. Het Zwarte Woud; veel afwisselend natuurschoon, Freiburg is een gezellige studentenstad, relatief vlakbij Zwitserland en Frankrijk en volop toerisme (wel vaak met een wat oudbollig sausje, maar ik hou er wel van)
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Frederique schreef:Ik weet het niet zeker hoor, maar ik meen me te herinneren dat Staffs in Duitsland verplicht een muilkorf dienden te dragen.
Maar pin me daar aub niet op vast.
Ik dacht ik meld het toch maar even.
Dank je voor de tip, ze hoeven ze niet op voorhand te dragen.
Je moet alleen bij alle honden boven de 20kg en met schofthoogte van meer dan 40cm een muilkorf mee hebben.

DjockPuck schreef:Ligt er aan waar je heen wil. En of het met of zonder water moet zijn.
Maar probeer eens Googlemaps. Tik campings in en al die rode stipjes zijn campings.
Campings zelf weet ik wel te vinden, was alleen benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Zegt toch meer als een website van een camping zelf :wink:

Water is inderdaad wel een pre, zeker in de zomer met twee waterratten :mrgreen:
Hylos schreef:Ongeveer 6 jaar geleden op deze camping geweest: http://www.schwanenplatz.de/
Dank je! Klinkt goed, afgelegen en veel natuur klinkt prima met de honden. :ok:
Ga er van de week even goed naar kijken, op mijn telefoon werkt dat niet helemaal.

Ondertussen ook nog wat andere dingen gevonden, waarschijnlijk boeken we toch niet op voorhand, maar dan heb ik wel al wat regio's die we zien zitten.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

gemika schreef:

Ik heb even op de website gekeken. Ziet er inderdaad leuk uit, maar deze camping is nu helaas verboden voor honden ...

Ik heb deze nog onder favorieten http://www.camping-sandbank.de/nl/home.htm Nog nooit op deze camping geweest, maar de omgeving ken ik wel goed. Het Zwarte Woud; veel afwisselend natuurschoon, Freiburg is een gezellige studentenstad, relatief vlakbij Zwitserland en Frankrijk en volop toerisme (wel vaak met een wat oudbollig sausje, maar ik hou er wel van)

Die site heb ik al van een kennis doorgekregen en staat inderdaad tussen mijn favorieten. Hun zijn er al twee keer eerder geweest, moet inderdaad een prachtige omgeving zijn. :ok:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Hochschwarzwald camping muggenbrunn. Zal even kijken of ik een link kan vinden. Wat kleine oudere camping, maar toen wij er waren, (10 jaar terug) alle sanitair brandschoon. En werkelijk prachtig wandelen daar

Edit
Link

http://www.camping-hochschwarzwald.de/

Zie wel dat er ondertussen nieuwr eigenaren zijn, wordt nu beheerd door hollanders.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Anders boven in Duitsland.. het duizendmeren gebied.

www.campingamblanksee.de
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Annabel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier

Ongelezen bericht door Annabel »

Www.saegmuehle.de

We hebben een vaste caravan en ik ga er eigenlijk elke schoolvakantie heen om met de honden te wandelen. Op 20 min afstand van grote stad Kaiserslautern. Je loopt door het bos van meer naar meer.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar ik werd in duitsland altijd horendol van dat overspanen gedoe rondom de 'ruhestunde' op campings.
We zijn ook wel eens weggestuurd toen we voor de zoveelste keer niet van die kutcamping af konden omdat de poort dicht zat, en ik met gierende banden terug scheurde naar de tent.
Toen had ik binnen 10 minuten een ontstemde soort duitse kabouter met muts en groene tuinbroek aan de tent.
Het vliegt mij naar de keel, dat dwingende gedoe.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Jaap* schreef:Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar ik werd in duitsland altijd horendol van dat overspanen gedoe rondom de 'ruhestunde' op campings.
We zijn ook wel eens weggestuurd toen we voor de zoveelste keer niet van die kutcamping af konden omdat de poort zicht zat, en ik met gierende banden terug scheurde naar de tent.
Toen had ik binnen 10 minuten een ontstemde soort duitse kabouter met muts en groene tuinbroek aan de tent.
Oh ja, zulke heb je er zeker bij,met zo'n kapo die de boel scherp in de gaten houdt. Dat zijn de eens maar nooit weer campings. Maar is niet overal zo hoor
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Jaap* schreef:Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar ik werd in duitsland altijd horendol van dat overspanen gedoe rondom de 'ruhestunde' op campings.
We zijn ook wel eens weggestuurd toen we voor de zoveelste keer niet van die kutcamping af konden omdat de poort dicht zat, en ik met gierende banden terug scheurde naar de tent.
Oh god hahaha, ik heb beeld van die Duitse kabouter :schrik: :LOL:

Nee, daar kan ik ook niet zo tegen. Ik wil met alle liefde de rust bewaren tijdens de ruhestunde, maar laat me dan wel de camping af lopen.

Dank jullie trouwens voor de tips, ga ze even rustig bekijken. :ok: We hebben sowieso nog even tot augustus, en bevalt ons een camping dan alsnog niet dan zijn we ook zo weer weg. :F: (voor die ruhestunde dan :wink: )
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Het Moezelgebied! Zitten hartstikke mooie campings en je kunt er super mooi wandelen!
Wij zaten in Pommern, geen idee alleen meer hoe die camping heet, maar er zit er maar eentje, dus kan nooit moeilijk zoeken zijn. :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij zijn begin deze maand nog een weekje naar Beieren geweest. Naar Schliersee.
Ik had er nog nooit van gehoord maar we konden op campingplatz Lido kamperen met de Schliersee op 5 meter vanaf de tent, honden waren welkom (op onze vraag of een hond een probleem was antwoorden ze dat het probleem was dat het er maar één was :wink: ) en het is er geweldig mooi wandelen in de directe omgeving.
Het was een bijzonder gemoedelijk gebeuren met veel horeca. De moeite waard als je van taartjes en bier houdt :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”