Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tekenbeet
Moderator: moderatorteam
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tekenbeet
Hallo allemaal,
Gelukkig komt het zelden voor maar dit weekend had onze Aismee toch een teek te pakken.
Ik controleer ze regelmatig maar deze heb ik blijkbaar toch in eerste instantie over het hoofd gezien want toen ik hem vond was hij al redelijk volgezogen.
Natuurlijk meteen verwijderd (incl. kop) maar helaas heeft Aismee er wel een bultje aan overgehouden daar waar de teek heeft gezeten. (misschien toch iets achter gebleven?)
Normaal zou ik me er niet zo druk om maken en hond en plek gewoon een poosje goed in de gaten houden. Maar Aismee kan elk moment loops worden en zal dan, als alles goed gaat, ook gedekt worden.
Daarom zit het me toch niet lekker, ik heb niet zoveel ervaring met tekenbeten en weet nu niet zo goed waar ik goed aan doe.
De plek zelf heb ik ontsmet en ik heb er wat honingzalf op gedaan.
De huid is nu weer gewoon rustig, alleen waar de teek heeft gezeten zie je nog een klein wondje en ik voel er een bult zitten.
Als ze in de komende week niet ziek wordt en geen klachten qua gewrichten e.d. laat zien, mag je er dan vanuit gaan dat ze niets aan die tekenbeet overhoudt?
Wat doen jullie trouwens met teken die je van de hond afhaalt?
Ik heb hem nu maar in de vriezer gegooid (in een afgesloten bakje), mocht Aismee ziek worden dan heb ik de teek tenminste nog. Maar geen idee of dat de juiste manier is en of het überhaupt wel nuttig is...
Gelukkig komt het zelden voor maar dit weekend had onze Aismee toch een teek te pakken.
Ik controleer ze regelmatig maar deze heb ik blijkbaar toch in eerste instantie over het hoofd gezien want toen ik hem vond was hij al redelijk volgezogen.
Natuurlijk meteen verwijderd (incl. kop) maar helaas heeft Aismee er wel een bultje aan overgehouden daar waar de teek heeft gezeten. (misschien toch iets achter gebleven?)
Normaal zou ik me er niet zo druk om maken en hond en plek gewoon een poosje goed in de gaten houden. Maar Aismee kan elk moment loops worden en zal dan, als alles goed gaat, ook gedekt worden.
Daarom zit het me toch niet lekker, ik heb niet zoveel ervaring met tekenbeten en weet nu niet zo goed waar ik goed aan doe.
De plek zelf heb ik ontsmet en ik heb er wat honingzalf op gedaan.
De huid is nu weer gewoon rustig, alleen waar de teek heeft gezeten zie je nog een klein wondje en ik voel er een bult zitten.
Als ze in de komende week niet ziek wordt en geen klachten qua gewrichten e.d. laat zien, mag je er dan vanuit gaan dat ze niets aan die tekenbeet overhoudt?
Wat doen jullie trouwens met teken die je van de hond afhaalt?
Ik heb hem nu maar in de vriezer gegooid (in een afgesloten bakje), mocht Aismee ziek worden dan heb ik de teek tenminste nog. Maar geen idee of dat de juiste manier is en of het überhaupt wel nuttig is...

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Tekenbeet
Mila heeft ook altijd een dag of twee een bultje nadat ik een teek heb weggehaald. Dat trekt vanzelf weg.
En als de kop erin blijft zitten (is mij ook wel eens gebeurd) dan komt die er vanzelf een paar dagen later uit. Het ziet er dan uit als een klein wondje, ik houd het schoon met tea tree olie en als de kop eruit gekomen is, geneest het gewoon weer mooi.
Ik steek teken altijd in de fik als ze nog in de tekentang zitten en spoel ze daarna door de afvoer.
Ik heb een beetje een tekenfobie en anders ben ik bang dat ze door de afvoer weer omhoog kruipen.
En als de kop erin blijft zitten (is mij ook wel eens gebeurd) dan komt die er vanzelf een paar dagen later uit. Het ziet er dan uit als een klein wondje, ik houd het schoon met tea tree olie en als de kop eruit gekomen is, geneest het gewoon weer mooi.
Ik steek teken altijd in de fik als ze nog in de tekentang zitten en spoel ze daarna door de afvoer.
Ik heb een beetje een tekenfobie en anders ben ik bang dat ze door de afvoer weer omhoog kruipen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is dit jaar heel, heel erg.
Ik haal dagelijks wel een of twee of meer teken van mijn honden. Per hond dus. Daar helpt niks tegen.
Ik heb een tekenkerkhof: een leeg potje met water en afwasmiddel en daar gaan ze in. Daar gaan ze heel erg dood van.
Bultje is normaal trouwens, dat zie ik hier ook regelmatig.
Ik zou me er niet zo druk om maken dus.
Honden lijken een betere weerstand tegen de problemen van teken te hebben dan mensen en daar moeten we het dus mee doen.
Als regel wordt aangehouden dat je ze binnen 24 uur moet verwijderen om besmetting te voorkomen.
Dat lukt hier niet altijd trouwens, maar ja.
Ik haal dagelijks wel een of twee of meer teken van mijn honden. Per hond dus. Daar helpt niks tegen.
Ik heb een tekenkerkhof: een leeg potje met water en afwasmiddel en daar gaan ze in. Daar gaan ze heel erg dood van.
Bultje is normaal trouwens, dat zie ik hier ook regelmatig.
Ik zou me er niet zo druk om maken dus.
Honden lijken een betere weerstand tegen de problemen van teken te hebben dan mensen en daar moeten we het dus mee doen.
Als regel wordt aangehouden dat je ze binnen 24 uur moet verwijderen om besmetting te voorkomen.
Dat lukt hier niet altijd trouwens, maar ja.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier ook altijd bultjes na verwijdering. Trekt met een paar dagen weg. Bij Luna zie je daarna nog een lange tijd waar de teek gezeten heeft, ze krijgt dan altijd een bruinige vlek.
Bewaren doen we niet, hier gaan de teken in de terpentine waar vervolgens de fik in gaat. Ik heb 1 keer een teek bewaard in een capsule (van geneesmiddelen) en dat was ik glad vergeten. Het kreng leefde na 6! maanden nog steeds
Bewaren doen we niet, hier gaan de teken in de terpentine waar vervolgens de fik in gaat. Ik heb 1 keer een teek bewaard in een capsule (van geneesmiddelen) en dat was ik glad vergeten. Het kreng leefde na 6! maanden nog steeds

-
nomo
- Zeer actief
Morris heeft ook altijd nog een tijdje een bultje waar de teek heeft gezeten.
Teken gaan hier eerst in een bekertje water met afwasmidddel en daarna spoel ik ze door
Teken gaan hier eerst in een bekertje water met afwasmidddel en daarna spoel ik ze door
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mijn honden hebben meestal ook even een bultje als er een teek verwijderd wordt.
Lijkt me niet iets om je zorgen over te maken.
Ik verbrand gevonden teken
Lijkt me niet iets om je zorgen over te maken.
Ik verbrand gevonden teken
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties.
Fijn te horen dat het bultje redelijk normaal is.
Ik heb geen idee hoelang deze er gezeten heeft.
Niet heel erg lang maar het zou wel meer dan 24 uur kunnen zijn geweest.
Dit weekend had ik elke dag bezoek waardoor ik minder secuur in het controleren ben geweest.
Hij zat precies in haar oksel, gelukkig houdt Aismee er heel erg van als ze op haar borst gekriebeld wordt waardoor een alerte oom de teek zag en mij waarschuwde.
Maar dus wel al volgezogen, geen idee hoeveel tijd zo'n kreng daarvoor nodig heeft.
Gelukkig lijkt Aismee er geen last van te hebben, ze gedraagt zich volkomen normaal en oogt niet ziek of wat dan ook.
Normaal had ik er ook niet zo'n punt van gemaakt maar omdat ze met een paar weken hopelijk gedekt gaat worden voelt het niet lekker. Je wilt een zieke hond natuurlijk niet laten dekken, daarvoor wil ik haar juist in topconditie hebben. Wat ze gelukkig ook is.
Ook wel fijn te weten dat die krengen dus heel lang kunnen overleven, hou ik daar rekening mee als ik hem ooit weer eens uit de vriezer pluk.
Fijn te horen dat het bultje redelijk normaal is.
Ik heb geen idee hoelang deze er gezeten heeft.
Niet heel erg lang maar het zou wel meer dan 24 uur kunnen zijn geweest.
Dit weekend had ik elke dag bezoek waardoor ik minder secuur in het controleren ben geweest.
Hij zat precies in haar oksel, gelukkig houdt Aismee er heel erg van als ze op haar borst gekriebeld wordt waardoor een alerte oom de teek zag en mij waarschuwde.
Maar dus wel al volgezogen, geen idee hoeveel tijd zo'n kreng daarvoor nodig heeft.
Gelukkig lijkt Aismee er geen last van te hebben, ze gedraagt zich volkomen normaal en oogt niet ziek of wat dan ook.
Normaal had ik er ook niet zo'n punt van gemaakt maar omdat ze met een paar weken hopelijk gedekt gaat worden voelt het niet lekker. Je wilt een zieke hond natuurlijk niet laten dekken, daarvoor wil ik haar juist in topconditie hebben. Wat ze gelukkig ook is.
Ook wel fijn te weten dat die krengen dus heel lang kunnen overleven, hou ik daar rekening mee als ik hem ooit weer eens uit de vriezer pluk.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Willemijn heeft dagelijks teken.
Ze had ze toen ze loops werd, toen ze gedekt was en de hele dracht lang heb ik er vrijwel dagelijks teken afgehaald.
En er lopen nu tien gezonde pups in de ren.
Niet zo tobben hoor!
Ze had ze toen ze loops werd, toen ze gedekt was en de hele dracht lang heb ik er vrijwel dagelijks teken afgehaald.
En er lopen nu tien gezonde pups in de ren.
Niet zo tobben hoor!
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Hier ook hoor, vroeg me al af of dat nu heel raar isJion schreef:Ben ik nou de enige die zo gestoord is om de teken gewoon door de gootsteen te spoelen inplaats van ze eerst tot stof te laten vergaan? Ik kan me ZO ontzettend niet voorstellen dat ze via het riool weer vrolijk terug mijn wasbak in wandelen!
Ik spoel ze inderdaad door de goot.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hier ook heel veel teken. Op zowel mijn paard als Habibi, en ikzelf ben ook af en toe de sjaak.
vervelend zat, maar bar weinig tegen te doen. (Paard heeft permethrine-label en wordt af en toe behandeld met frontline spray op zijn benen, Habibi heeft seresto-band en krijgt daarnaast nog af en toe een pipet, en zelf kan ik helaas niet zo veel bij mezelf...) Buiten alles wat ik doe haal ik nog wekelijks een teek of 5 van mijn paard af, en een teek of 4 van Habibi. Zonder al die behandelingen, begin van het seizoen heb ik er serieus op 1 dag een keer 30 van Habibi afgehaald.
Je kunt je hond en paard er moeilijk 24/7 om binnen houden.
Dus inderdaad verwijderen als je ze ziet, eventueel wat preventief doen (In mijn geval moet ik wel) Als er in de toekomst wazige klachten ontstaan kun je het aangeven bij je vee-arts. Gelukkig is het risico bij honden en paarden wat kleiner dan bij de mens, hoewel -helaas- zeker niet 0.
Ook bij mijn dieren zit er meestal een bultje, als ik de teek weg haal. (Vooral bij mijn paard) Meestal krijg ik ze volledig weg, de O'tom is een heel fijn haakje daarvoor. (Heb ik standaard in mijn portemonee, en ook nog in een kast op stal een set. Een enkele keer mislukt het me.
Je kunt niet meer doen dan je best.
Maar 1 x 1 teek, die direct weggehaald is toen je hem vond, daar zou ik me in eerste instantie niet teveel zorgen om maken. (Als in geen) Maar dat komt natuurlijk ook wel omdat ik ze dus echt vrijwel dagelijks zie.
Zelf heb ik 1 keer rare vlekken een een antibioticum kuur gehad. (En ik ben zelf ook al zeker 40 of 50 keer te grazen genomen door die ettertjes, in de afgelopen jaren) En hoewel ik blij was dat ik de antibioticum kreeg, heb ik van die kuur meer last gehad dan van iets anders. Maar goed, als Lyme echt doorgezet had, had dat nog vele malen erger geweest dan die kuur.
vervelend zat, maar bar weinig tegen te doen. (Paard heeft permethrine-label en wordt af en toe behandeld met frontline spray op zijn benen, Habibi heeft seresto-band en krijgt daarnaast nog af en toe een pipet, en zelf kan ik helaas niet zo veel bij mezelf...) Buiten alles wat ik doe haal ik nog wekelijks een teek of 5 van mijn paard af, en een teek of 4 van Habibi. Zonder al die behandelingen, begin van het seizoen heb ik er serieus op 1 dag een keer 30 van Habibi afgehaald.
Je kunt je hond en paard er moeilijk 24/7 om binnen houden.
Dus inderdaad verwijderen als je ze ziet, eventueel wat preventief doen (In mijn geval moet ik wel) Als er in de toekomst wazige klachten ontstaan kun je het aangeven bij je vee-arts. Gelukkig is het risico bij honden en paarden wat kleiner dan bij de mens, hoewel -helaas- zeker niet 0.
Ook bij mijn dieren zit er meestal een bultje, als ik de teek weg haal. (Vooral bij mijn paard) Meestal krijg ik ze volledig weg, de O'tom is een heel fijn haakje daarvoor. (Heb ik standaard in mijn portemonee, en ook nog in een kast op stal een set. Een enkele keer mislukt het me.
Je kunt niet meer doen dan je best.
Maar 1 x 1 teek, die direct weggehaald is toen je hem vond, daar zou ik me in eerste instantie niet teveel zorgen om maken. (Als in geen) Maar dat komt natuurlijk ook wel omdat ik ze dus echt vrijwel dagelijks zie.
Zelf heb ik 1 keer rare vlekken een een antibioticum kuur gehad. (En ik ben zelf ook al zeker 40 of 50 keer te grazen genomen door die ettertjes, in de afgelopen jaren) En hoewel ik blij was dat ik de antibioticum kreeg, heb ik van die kuur meer last gehad dan van iets anders. Maar goed, als Lyme echt doorgezet had, had dat nog vele malen erger geweest dan die kuur.

-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Contacteer:
De keren dat ik hiervoor een teek vond heb ik die ook gewoon weggespoeld hoor en verder niet veel bijzonders gedaan.
't is vooral dat ik het aankomende nest (mijn allereerste) wat spannend vindt en daardoor meer beren op de weg zie dan nodig.
't is vooral dat ik het aankomende nest (mijn allereerste) wat spannend vindt en daardoor meer beren op de weg zie dan nodig.

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier stikt het ook van de teken.
Spoel ze weg door de wasbak of door het toilet.
Als je zeker wil weten of het een besmette teek is, moet je deze laten onderzoeken, geen idee of dat nog kan als hij bevroren is.
Zou me niet zoveel zorgen maken, ook al komen er steeds meer besmette teken, veel mensen en dieren worden er nog niet zie van.
En het kan ook nog jaren later komen. Komt er eigenlijk op neer dat je nu niet veel kan doen
Spoel ze weg door de wasbak of door het toilet.
Als je zeker wil weten of het een besmette teek is, moet je deze laten onderzoeken, geen idee of dat nog kan als hij bevroren is.
Zou me niet zoveel zorgen maken, ook al komen er steeds meer besmette teken, veel mensen en dieren worden er nog niet zie van.
En het kan ook nog jaren later komen. Komt er eigenlijk op neer dat je nu niet veel kan doen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doe dat met dat potje vooral uit moordzucht denk ik 
Verder ben ik heel normaal, hoor
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hier ook heel vaak een bultje na het verwijderen van een teek.
Ik rooster ze trouwens graag in de tekentang die van metaal is
Ik rooster ze trouwens graag in de tekentang die van metaal is

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik spoel ze ook weg, of ik gooi ze van het balkon (soort circle of life-idee hahaha). Pom had er laatst 8 in een keer, en ik check haar echt dagelijks. toen was ik het wel ff beu. Het is idd erg dit jaar!
-
Marion.
Ik plet ze tussen mijn duimnagels (volgezogen niet hoor, dan plet ik ze buiten met een steen of stokje) 
-
nomo
- Zeer actief
Dat dus. Dood moeten ze!Marjoleine schreef:Ik doe dat met dat potje vooral uit moordzucht denk ik
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik trommel mijn vriend op als ik een teek spot en gil dat de fik erin moetnomo schreef:Dat dus. Dood moeten ze!Marjoleine schreef:Ik doe dat met dat potje vooral uit moordzucht denk ik
Verder ben ik heel normaal, hoormorsdood!
![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, ik haal ze er met mijn nagels uit en als ik een tang gebruik is het een o'tom en die zijn van plastic. En ik rook niet.
Dus in de fok is gedoe.
Maar het is buitengewoon bevredigend, een potje met allemaal zwevende tekenlijken op de bodem
Dus in de fok is gedoe.
Maar het is buitengewoon bevredigend, een potje met allemaal zwevende tekenlijken op de bodem
- DeDiana
- Zeer actief
Haha, nee, jij bent niet gestoord hoorJion schreef:Ben ik nou de enige die zo gestoord is om de teken gewoon door de gootsteen te spoelen inplaats van ze eerst tot stof te laten vergaan? Ik kan me ZO ontzettend niet voorstellen dat ze via het riool weer vrolijk terug mijn wasbak in wandelen!
Vandaar dat ik er voor de duidelijkheid bij schrijf dat ik een tekenfobie heb, met bijbehorende waandenkbeelden over uit de gootsteen kruipende teken die me gaan bespringen als ik door de keuken loop
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
DeDiana schreef:Haha, nee, jij bent niet gestoord hoorJion schreef:Ben ik nou de enige die zo gestoord is om de teken gewoon door de gootsteen te spoelen inplaats van ze eerst tot stof te laten vergaan? Ik kan me ZO ontzettend niet voorstellen dat ze via het riool weer vrolijk terug mijn wasbak in wandelen!![]()
Vandaar dat ik er voor de duidelijkheid bij schrijf dat ik een tekenfobie heb, met bijbehorende waandenkbeelden over uit de gootsteen kruipende teken die me gaan bespringen als ik door de keuken loop
Is niet zo gek hoor. Ik heb weleens ergens gelezen dat ze wel uit een wasbak of wc kunnen kruipen.
Ik maak ze dood als ik ze van mijn honden af heb gehaald door ze te pletten met mijn duimnagels.
Als ze volgezogen zijn gooi ik ze door de wc.
Buiten trap ik ze dan dood.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Marion.
Ja. Ze moeten hier beslist dood. Ik wil met eigen ogen zien dat ze plat zijnTara schreef:Net als Marion.Marjoleine schreef:Ik doe dat met dat potje vooral uit moordzucht denk ik
- DeDiana
- Zeer actief
Met alle liefdeJion schreef:Zou je dat voor de gezondheid van mijn zelfbeeld de komende jaren op gezette tijden voor me willen herhalen?DeDiana schreef: Haha, nee, jij bent niet gestoord hoor![]()
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik verzuip ze in een bakje met water met een beetje afwasmiddel.Mutt schreef:Hier ook hoor, vroeg me al af of dat nu heel raar isJion schreef:Ben ik nou de enige die zo gestoord is om de teken gewoon door de gootsteen te spoelen inplaats van ze eerst tot stof te laten vergaan? Ik kan me ZO ontzettend niet voorstellen dat ze via het riool weer vrolijk terug mijn wasbak in wandelen!![]()
Ik spoel ze inderdaad door de goot.
Want ik heb ze dus wel terug zien komen.. ze blijven drijven als je ze door de gootsteen spoelt en als ze dan net grip krijgen op de afvoerbuis... dan komen ze weer naar boven gekropen. Geen zin in
Suzanne
- DeDiana
- Zeer actief
Jij hebt ze - met eigen ogen - terug zien kruipen?~Suzanne~ schreef:Ik verzuip ze in een bakje met water met een beetje afwasmiddel.
Want ik heb ze dus wel terug zien komen.. ze blijven drijven als je ze door de gootsteen spoelt en als ze dan net grip krijgen op de afvoerbuis... dan komen ze weer naar boven gekropen. Geen zin indus eerst verzuipen en dan 1 x per paar dagen mik ik dat bakje leeg in diezelfde gootsteen
O, ben ik blij dat ik ze altijd eerst in de fik steek!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb er vanmiddag weer een met veel plezier geroosterd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- DeDiana
- Zeer actief
Nou ja, in de fik steken is een kleine moeite die mij veel gemoedsrust brengtJion schreef:Of je laat gewoon de kraan even 10 seconden lopen.DeDiana schreef:Jij hebt ze - met eigen ogen - terug zien kruipen?~Suzanne~ schreef:Ik verzuip ze in een bakje met water met een beetje afwasmiddel.
Want ik heb ze dus wel terug zien komen.. ze blijven drijven als je ze door de gootsteen spoelt en als ze dan net grip krijgen op de afvoerbuis... dan komen ze weer naar boven gekropen. Geen zin indus eerst verzuipen en dan 1 x per paar dagen mik ik dat bakje leeg in diezelfde gootsteen
![]()
![]()
O, ben ik blij dat ik ze altijd eerst in de fik steek!
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ik maak ze ook altijd dood met water en afwasmiddel, ze doen me altijd wel een beetje denken aan zombies, je denkt dat ze dood zijn en dan ineens zit er toch nog leven in en gaan ze weer lopen, brrrr een van de weinige insecten waar ik de kriebels van krijg!