En nou staat mij iets bij dat varkensvlees niet gegeven mag worden aan honden? Ik geef het haar gewoon hoor, maar ben, zo nieuwsgierig als ik ben
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Varkensvlees
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Varkensvlees
Ivy is echt heel erg ziek en mag alleen Hills I/D vlees eten. Nou zat ik te kijken en er stond op dat er oa varkensvlees en varkenslever in zit.
En nou staat mij iets bij dat varkensvlees niet gegeven mag worden aan honden? Ik geef het haar gewoon hoor, maar ben, zo nieuwsgierig als ik ben
, benieuwd hoe dat nou zat met varkensvlees en honden. Als ik zoek via google staat er overal dat een hond dat niet mag ivm een ziekte oid? (moeilijk woord
)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Varkensvlees
Gekookt varkensvlees wel.
-
S@ndr@
- Zeer actief
wou zeggen, mijn hond krijgt een brok op basis van varken, gaat prima 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Honden kunnen van rauw varkensvlees de ziekte van Aujeszki krijgen en daar is geen medicijn tegen.
Het is dus dodelijk voor honden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Kimmie
en hoe groot uiteindelijk het risico is als je varkensvlees voert uit aujesky vrije landen...
als het verhit is mag je varkensvlees gewoon geven ( net als bv gerookte varkensoortjes )
als het verhit is mag je varkensvlees gewoon geven ( net als bv gerookte varkensoortjes )
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar weet jij waar je vlees vandaan komt?Kimmie schreef:en hoe groot uiteindelijk het risico is als je varkensvlees voert uit aujesky vrije landen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als het gekookt of gebakken is is het risico zelfs 0, dus geef ik het wel als ik wat over heb.Tara schreef:Auzjesky is inderdaad dodelijk voor honden, maar je kunt je afvragen hoe groot het risico is als je hond gewoon varkensvlees krijgt dat goedgekeurd is voor menselijke consumptie.marian* schreef:Honden kunnen van rauw varkensvlees de ziekte van Aujeszki krijgen en daar is geen medicijn tegen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Gil krijgt ook rauw ( overrijp) vlees als t niet meer voor ons geschikt is ( qua smaak en versheid)hoor, t is allemaal hollands vlees, ik geloof t wel
- dagmar88
- Zeer actief
Had laatst gekeken, maar staat ook niet op de verpakking wat de herkomst is.malinois schreef:Maar weet jij waar je vlees vandaan komt?Kimmie schreef:en hoe groot uiteindelijk het risico is als je varkensvlees voert uit aujesky vrije landen...
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik geef mijn honden ook gewoon rauw varkensvlees zolang het maar kwalitatief goed vlees is of van een regionale slachter. Wie eet hier zn varkenshaasje niet rosé van binnen uit angst voor ziektes?
Laatst gewijzigd door Sanchis op 08 jun 2014 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Daaromdagmar88 schreef:Had laatst gekeken, maar staat ook niet op de verpakking wat de herkomst is.malinois schreef:Maar weet jij waar je vlees vandaan komt?Kimmie schreef:en hoe groot uiteindelijk het risico is als je varkensvlees voert uit aujesky vrije landen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
t vlees wat ik koop Bij Deen staat gewoon een land van herkomst op volgens mij
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Aujesky is voor ons niet gevaarlijk.Sanchis schreef:Ik geef mijn honden ook gewoon rauw varkensvlees. Wie eet hier zn varkenshaasje niet rosé van binnen uit angst voor ziektes?

-
29996D
Ik vind het wel grappig dat letterlijk niet één van jullie het woord Aujeszky goed heeft geschreven 
-
S@ndr@
- Zeer actief
is dan ook geen goed Hollands woord 
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
MissDorien schreef:Ik vind het wel grappig dat letterlijk niet één van jullie het woord Aujeszky goed heeft geschreven
Had die man maar een makkelijkere naam moeten nemen

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Daarom heb ik het maar niet opgeschrevenMissDorien schreef:Ik vind het wel grappig dat letterlijk niet één van jullie het woord Aujeszky goed heeft geschreven
Maar goed, duidelijk dus, gewoon geven. Het echtpaar Rottweiler hier krijgt regelmatig rauw vlees wat ik over heb en zal de volgende keer eens wat varkensvlees geven.
Iv geef ik gewoon de Hills vlees, dat zal vast zo ontzettend verhit zijn dat een bacterie oid geen kans krijgt
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Sanchis
- Zeer actief
Dat is me bekend.marian* schreef:Aujesky is voor ons niet gevaarlijk.Sanchis schreef:Ik geef mijn honden ook gewoon rauw varkensvlees. Wie eet hier zn varkenshaasje niet rosé van binnen uit angst voor ziektes?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is dan toch geen vergelijk? Neem aan dat jij je kip ook niet lekker rosé eet.Sanchis schreef:Dat is me bekend.marian* schreef:Aujesky is voor ons niet gevaarlijk.Sanchis schreef:Ik geef mijn honden ook gewoon rauw varkensvlees. Wie eet hier zn varkenshaasje niet rosé van binnen uit angst voor ziektes?
Kipfilet americain, alleen van het idee moet ik al kokhalzen
- Sanchis
- Zeer actief
Meer dan de helft van het slachtvee komt tijdens het slachtproces onder de stront te zitten omdat de darmen stuk gaan tijdens het slachten. Mestbezoedeling, noemen ze dat mooi. E.coli kunnen mensen voedselvergiftiging van oplopen.dagmar88 schreef:Dat is dan toch geen vergelijk? Neem aan dat jij je kip ook niet lekker rosé eet.Sanchis schreef:Dat is me bekend.marian* schreef:Aujesky is voor ons niet gevaarlijk.Sanchis schreef:Ik geef mijn honden ook gewoon rauw varkensvlees. Wie eet hier zn varkenshaasje niet rosé van binnen uit angst voor ziektes?
Kipfilet americain, alleen van het idee moet ik al kokhalzen
Hadden ze laatst een mooie rel over in de media. Maar wordt jij er ziek van? Ik niet, een gezond lijf kan wel wat hebben.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat slaat toch weer als een tang op een varken 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik... ik eet alleen doorbakken vlees niets rauw of rosé. Ik vind dat helemaal niks.Sanchis schreef:Wie eet hier zn varkenshaasje niet rosé van binnen uit angst voor ziektes?
Maar ik ben dan ook geen hond, die krijgen dus wel rauw en geen varken omdat t niet nodig is qua variatie. Die hebben ze nu al ruim voldoende. Zou niets toevoegen hier.

-
S@ndr@
- Zeer actief
honden vinden poep over t algemeen heerlijk, wel eens een verse pens met inhoud aangekregen,
ze kwamen bijna door de deur heen jummie.
verder denk ik wel eens dat een gezond mens heel wat kan hebben, maar zodra je weerstand minder is kun je zo ongeveer overal ziek van worden, en ja er zijn nogal wat mensen met een verminderde weerstand
verder denk ik wel eens dat een gezond mens heel wat kan hebben, maar zodra je weerstand minder is kun je zo ongeveer overal ziek van worden, en ja er zijn nogal wat mensen met een verminderde weerstand
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Idd maar een land met het vrije status, mag enkel importeren uit ook vrije landen.malinois schreef:Daaromdagmar88 schreef:Had laatst gekeken, maar staat ook niet op de verpakking wat de herkomst is.malinois schreef:Maar weet jij waar je vlees vandaan komt?Kimmie schreef:en hoe groot uiteindelijk het risico is als je varkensvlees voert uit aujesky vrije landen...
Nederland importeert het grootste gedeelte van het vlees wat wij eten
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ook vwb vlees tbv diervoeding? Dus niet geschikt voor humane consumptie?Chris* schreef: Idd maar een land met het vrije status, mag enkel importeren uit ook vrije landen.

- dagmar88
- Zeer actief
Chris* schreef: Idd maar een land met het vrije status, mag enkel importeren uit ook vrije landen.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Ik las dat het ook bij runderen voor kan komen, en dat eet sem heel veel.
Gister heb ik sem 3 stukjes varken gegeven, het vlees was voor menselijke consumtie.
Dieren die ziek zijn mogen niet in de menselijke voedselketen. En als het gekookt is maakt het niet zoveel uit denk ik
Gister heb ik sem 3 stukjes varken gegeven, het vlees was voor menselijke consumtie.
Dieren die ziek zijn mogen niet in de menselijke voedselketen. En als het gekookt is maakt het niet zoveel uit denk ik
- Sanchis
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Chris* schreef: Idd maar een land met het vrije status, mag enkel importeren uit ook vrije landen.
En rund hoort geen paard te zijn.

[/url]