Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zuurstof te kort? Wie heeft hier nog meer ervaring in?!
Moderator: moderatorteam
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
- Aantal honden: 2
Zuurstof te kort? Wie heeft hier nog meer ervaring in?!
Het is al een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest maar ik hoop toch dat er hier iemand is die mij tips kan geven of misschien zelf wel ervaring in heeft..
Wij hebben een Argentijnse teef van 9 jaar oud die we 3 jaar geleden uit het asiel hebben gehaald.
Ze heeft misschien een slecht begin gehad maar ze is bij ons helemaal weer opgebloeid en heeft het met haar maatje kruising rottweiler super naar haar zin, ze is geholpen en we geven ze beide BARF.
Nu loop ik elke dag na me werk minimaal een uur met ze in de buurt of in het bos! Nu had ik een week geleden dat ze na een half uur al buiten adem was en moeilijk mee liep, nu dacht ik dat het gewoon te benauwd was en heb ik mijn ronden ingekort. Een aantal dagen ging dit door dus werd het rondje steeds korter tot vorige week zaterdag dat ze ineens na een kwartier al buiten adem was en niet meer verder wilde lopen en begon te beven. Mijn vriend heeft haar terug naar huis gedragen maar ze ging tegen stribbelen en hij heeft haar het laatste stukje laten lopen waarbij ze moest overgeven.
Eenmaal thuis was ze onrustig en bleef heftig hijgen, na ongeveer 10 minuten was haar hart weer rustig en was er weer niks aan de hand...
De middag ronde precies hetzelfde en toen kwamen we erachter dat haar tandvlees ook wit was weg getrokken en we hebben de dierenarts gebeld en die gaf aan dat we goed moesten kijken op eventuele bloed in de ontlasting of urine ivm inwendige bloeding en maandag bellen voor afspraak.
Gelukkig geen bloed te vinden maar ze wilde ook niet eten we hebben het weekend maar erg rustig aan gedaan en maandag een afspraak gemaakt. De dierenarts heeft niks kunnen vinden en gaf aan misschien een griepje onder de leden te hebben en heeft haar een "opkikker" gegeven en gaf aan haar maar op kip en rijst te zetten en woensdag bellen voor de stand van zaken.
Zo gezegd zo gedaan en gelukkig at ze wel weer maar dat kortademige blijft.. Woensdag dit aangegeven bij de dierenarts maar hij gaf aan dat hij ook niks kon vinden..
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring in? Wij denken nu echt van alles natuurlijk en is het al een hond op leeftijd maar ik heb mijn twijfels of haar hart wel goed functioneert en misschien vergrote hartkleppen heeft?? Wat ik alleen nog vreemd vind is dat dit dus ineens op speelt.
Filmpje bijgevoegd waarbij ze nog geen eens 10 minuten heeft gelopen (Ik weet het ik ben een pruts filmer maar het gaat om haar)
https://www.youtube.com/watch?v=3Z5C_4tAdtM (filmpje wederom geplaatst 9-6)
Alle tips of ervaringen zijn welkom!
Wij hebben een Argentijnse teef van 9 jaar oud die we 3 jaar geleden uit het asiel hebben gehaald.
Ze heeft misschien een slecht begin gehad maar ze is bij ons helemaal weer opgebloeid en heeft het met haar maatje kruising rottweiler super naar haar zin, ze is geholpen en we geven ze beide BARF.
Nu loop ik elke dag na me werk minimaal een uur met ze in de buurt of in het bos! Nu had ik een week geleden dat ze na een half uur al buiten adem was en moeilijk mee liep, nu dacht ik dat het gewoon te benauwd was en heb ik mijn ronden ingekort. Een aantal dagen ging dit door dus werd het rondje steeds korter tot vorige week zaterdag dat ze ineens na een kwartier al buiten adem was en niet meer verder wilde lopen en begon te beven. Mijn vriend heeft haar terug naar huis gedragen maar ze ging tegen stribbelen en hij heeft haar het laatste stukje laten lopen waarbij ze moest overgeven.
Eenmaal thuis was ze onrustig en bleef heftig hijgen, na ongeveer 10 minuten was haar hart weer rustig en was er weer niks aan de hand...
De middag ronde precies hetzelfde en toen kwamen we erachter dat haar tandvlees ook wit was weg getrokken en we hebben de dierenarts gebeld en die gaf aan dat we goed moesten kijken op eventuele bloed in de ontlasting of urine ivm inwendige bloeding en maandag bellen voor afspraak.
Gelukkig geen bloed te vinden maar ze wilde ook niet eten we hebben het weekend maar erg rustig aan gedaan en maandag een afspraak gemaakt. De dierenarts heeft niks kunnen vinden en gaf aan misschien een griepje onder de leden te hebben en heeft haar een "opkikker" gegeven en gaf aan haar maar op kip en rijst te zetten en woensdag bellen voor de stand van zaken.
Zo gezegd zo gedaan en gelukkig at ze wel weer maar dat kortademige blijft.. Woensdag dit aangegeven bij de dierenarts maar hij gaf aan dat hij ook niks kon vinden..
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring in? Wij denken nu echt van alles natuurlijk en is het al een hond op leeftijd maar ik heb mijn twijfels of haar hart wel goed functioneert en misschien vergrote hartkleppen heeft?? Wat ik alleen nog vreemd vind is dat dit dus ineens op speelt.
Filmpje bijgevoegd waarbij ze nog geen eens 10 minuten heeft gelopen (Ik weet het ik ben een pruts filmer maar het gaat om haar)
https://www.youtube.com/watch?v=3Z5C_4tAdtM (filmpje wederom geplaatst 9-6)
Alle tips of ervaringen zijn welkom!
Laatst gewijzigd door nuuz op 09 jun 2014 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Zuurstof te kort? Wie heeft hier nog meer ervaring in?!
Je video is prive.
Als ik het verhaal zo lees lijkt het me dat er meer aan de hand is.
Ik zou terug gaan naar de dierenarts (misschien naar een andere als deze het zo makkelijk afscheept) en zeggen dat je verder uitgebreider onderzoek wil (bloedonderzoeken, echo/foto).
Ik zou terug gaan naar de dierenarts (misschien naar een andere als deze het zo makkelijk afscheept) en zeggen dat je verder uitgebreider onderzoek wil (bloedonderzoeken, echo/foto).
- nuuz
- Actief
Ok ik zal dinsdag dan toch wederom de dierenarts bellen en desnoods eisen om inderdaad bloedafname of foto's, ik heb de video gewijzigd is deze nu wel te zien?samantha! schreef:Je video is prive.
Bedankt voor je snelle reactie!

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik kan het filmpje nog steeds niet zien.nuuz schreef:Ok ik zal dinsdag dan toch wederom de dierenarts bellen en desnoods eisen om inderdaad bloedafname of foto's, ik heb de video gewijzigd is deze nu wel te zien?samantha! schreef:Je video is prive.
Bedankt voor je snelle reactie!
En inderdaad, gewoon naar de dierenarts gaan en zeggen dat je haar uitgebreid onderzocht wil hebben, de dierenarts zou dan als het goed is vanzelf met een plan komen voor wat betreft verder onderzoek.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Wordt haar tong ook blauw als ze het zo moeilijk heeft?? Want dan heeft ze wel zuurstof gebrek.
Aan je verhaal zou ik denken dat er iets anders achter zit. Dus idd terug naar de dierenarts. Daar ook filmpje laten zien, wie weet ziet hij iets wat jij niet ziet. (Ik kan het filmpje niet zien iig)
Aan je verhaal zou ik denken dat er iets anders achter zit. Dus idd terug naar de dierenarts. Daar ook filmpje laten zien, wie weet ziet hij iets wat jij niet ziet. (Ik kan het filmpje niet zien iig)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- nuuz
- Actief
Nee haar tong is niet blauw en balen dat jullie het filmpje niet kunnen zien.. wel top dat jullie mee denken!

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier ook een hond met zeer licht tandvlees. Vd week kwam er uit het bloed onderzoek dat ze zeer ernstige bloedarmoede heeft. Ze heeft ook haast geen conditie
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- nuuz
- Actief
En was er nog iets aan te doen?Demi schreef:Hier ook een hond met zeer licht tandvlees. Vd week kwam er uit het bloed onderzoek dat ze zeer ernstige bloedarmoede heeft. Ze heeft ook haast geen conditie

-
Kimmie
hoest ze ook??
ik zou het zeker verder laten onderzoeken,bloedonderzoek en evt ook rontgenfoto's van oa haar longen,maar dit klinkt echt niet goed...
ik zou het zeker verder laten onderzoeken,bloedonderzoek en evt ook rontgenfoto's van oa haar longen,maar dit klinkt echt niet goed...
- nuuz
- Actief
Nee ze hoest niet en ze is ook gewoon erg alert. Ze hijgt gewoon veel en haar hart gaat tekeer maar met 10 min is ze weer rustig en gaat alles weer goed.Kimmie schreef:hoest ze ook??

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
vocht achter de longen misschien?
even goed laten checken bij de DA
even goed laten checken bij de DA

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik zal weer terug naar de da gaan, dat er iets niet goed is is wel duidelijk.
Ik heb een hond met een hartafwijking, als hij last van kortademigheid of hartkloppingen heeft moet ik de kleur van zijn tong in de gaten houden. Hij heeft twee keer last van acuut zuurstof gebrek van het hart gehad. Hij ging even echt out en zakte door zijn voorpootjes maar herstelde zich heel snel, hij hoest ook.
Ik heb een hond met een hartafwijking, als hij last van kortademigheid of hartkloppingen heeft moet ik de kleur van zijn tong in de gaten houden. Hij heeft twee keer last van acuut zuurstof gebrek van het hart gehad. Hij ging even echt out en zakte door zijn voorpootjes maar herstelde zich heel snel, hij hoest ook.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen naar Utrecht naar de internist, maar zij heeft leishmania en haar bloedarmoede is secundairnuuz schreef:En was er nog iets aan te doen?Demi schreef:Hier ook een hond met zeer licht tandvlees. Vd week kwam er uit het bloed onderzoek dat ze zeer ernstige bloedarmoede heeft. Ze heeft ook haast geen conditie
- nuuz
- Actief
Heftig! Veel sterkte maar hoe komt zij aan die ziekte? Ik las dat dit een "importziekte" is?Demi schreef:Morgen naar Utrecht naar de internist, maar zij heeft leishmania en haar bloedarmoede is secundairnuuz schreef:En was er nog iets aan te doen?Demi schreef:Hier ook een hond met zeer licht tandvlees. Vd week kwam er uit het bloed onderzoek dat ze zeer ernstige bloedarmoede heeft. Ze heeft ook haast geen conditie

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel. En ze heeft inderdaad een ziekte die hier (nog) niet voorkomt. Ze heeft alleen de pech dat ze het nu binnen een paar maanden 2 keer achter elkaar heeft en als het binnen een paar maanden terugkomt is het meestal veel heftiger en dat klopt ook helaasnuuz schreef:Heftig! Veel sterkte maar hoe komt zij aan die ziekte? Ik las dat dit een "importziekte" is?Demi schreef:Morgen naar Utrecht naar de internist, maar zij heeft leishmania en haar bloedarmoede is secundairnuuz schreef:En was er nog iets aan te doen?Demi schreef:Hier ook een hond met zeer licht tandvlees. Vd week kwam er uit het bloed onderzoek dat ze zeer ernstige bloedarmoede heeft. Ze heeft ook haast geen conditie
Hoe gaat het nu met jouw hond? Heeft ze nog steeds last van zuurstof gebrek? Ik moet wel zeggen dat alle honden hier last hebben van de warmte en enorm hijgen, maar slijmvliezen zijn mooi roze.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je hebt je filmpje nog steeds privé staan
Hijgen kan van benauwdheid zijn, maar ook van pijn.
Verstandig dat je haar laat nakijken door de DA, want goed is wat je beschrijft natuurlijk niet.
Verstandig dat je haar laat nakijken door de DA, want goed is wat je beschrijft natuurlijk niet.
- nuuz
- Actief
Tjonge dat gun je echt niemand! Ik hoop echt dat ze haar kunnen helpen! Ik zal duimen!Dank je wel. En ze heeft inderdaad een ziekte die hier (nog) niet voorkomt. Ze heeft alleen de pech dat ze het nu binnen een paar maanden 2 keer achter elkaar heeft en als het binnen een paar maanden terugkomt is het meestal veel heftiger en dat klopt ook helaas![]()
Hoe gaat het nu met jouw hond? Heeft ze nog steeds last van zuurstof gebrek? Ik moet wel zeggen dat alle honden hier last hebben van de warmte en enorm hijgen, maar slijmvliezen zijn mooi roze.
En hier gaat het nog steeds het zelfde helaas maar we lopen nu laat in de avond of vroeg in de ochtend om de grote warmte te ontlopen en dat gaat wel aardig. De reu heeft trouwens ook erg last van de warmte alleen zijn slijmvliezen blijven wel mooi roze...
Nogmaals ook wederom bedankt voor alle tips ik bel sowieso morgen de DA weer en we wachten inderdaad ook een beetje op het einde van de week af ivm afname van de warmte.. Voor nu houden we gewoon vooral rust! Alleen heeft zij daar de meeste moeite mee..

- nuuz
- Actief
ranetje schreef:Je hebt je filmpje nog steeds privé staan![]()
Ik heb het filmpje openbaar gemaakt en nu nogmaals gepubliceerd hopen dat het nu wel werkt..
Bedankt ook voor de tip ivm pijn daar had ik ook nog niet aan gedacht. Ik laat haar gewoon binnenste buiten nakijken.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
dank je! Ik zou ook echt morgen naar de dierenarts gaan als ik jou was. En is het inderdaad zuurstof tekort dan zou je eens moeten vragen om een zuurstof tent. Die stond voor mij al klaar en kan hm ophalen als dat nodig is (wel in Utrecht uiteraard)nuuz schreef:Tjonge dat gun je echt niemand! Ik hoop echt dat ze haar kunnen helpen! Ik zal duimen!Dank je wel. En ze heeft inderdaad een ziekte die hier (nog) niet voorkomt. Ze heeft alleen de pech dat ze het nu binnen een paar maanden 2 keer achter elkaar heeft en als het binnen een paar maanden terugkomt is het meestal veel heftiger en dat klopt ook helaas![]()
En hier gaat het nog steeds het zelfde helaas maar we lopen nu laat in de avond of vroeg in de ochtend om de grote warmte te ontlopen en dat gaat wel aardig. De reu heeft trouwens ook erg last van de warmte alleen zijn slijmvliezen blijven wel mooi roze...
Nogmaals ook wederom bedankt voor alle tips ik bel sowieso morgen de DA weer en we wachten inderdaad ook een beetje op het einde van de week af ivm afname van de warmte.. Voor nu houden we gewoon vooral rust! Alleen heeft zij daar de meeste moeite mee..
Sterkte ermee!
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Even je filmpje bekeken, maar het tandvlees van Ivy is echt nog veel en veel bleker, neigt echt naar beige/wit
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Filmpje werktnuuz schreef:ranetje schreef:Je hebt je filmpje nog steeds privé staan![]()
Ik heb het filmpje openbaar gemaakt en nu nogmaals gepubliceerd hopen dat het nu wel werkt..![]()
Bedankt ook voor de tip ivm pijn daar had ik ook nog niet aan gedacht. Ik laat haar gewoon binnenste buiten nakijken.
Wel hijgen, maar of het voor haar extreem is kan ik niet beoordelen.
Als jij ongerust bent is dat reden genoeg om haar te laten nakijken.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou sowieso een bloedonderzoek willen, Hb, MCV en reticulocyten. Slijmvliezen lijken inderdaad erg bleek en een bloedarmoede zou de slechtere conditie ook kunnen verklaren. De warmte helpt dan niet mee maar of het alleen de warmte is...?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
timokyana
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog en de boxer
Ik herken wel een deel van deze klachten, mijn boxer had het aan haar hart terwijl hier de 1e keer bij het luisteren eigenlijk niets naar voren kwam.
Echter zij begon later te hoesten en ik heb vriendelijk verzocht uit voorzorg een rontgen te nemen.
Hierna zijn we doorgestuurt naar de cardioloog.
Bij haar begon het met dat haar hartje tekeer ging alsof het op hol sloeg. Ik noemde het een vlinderhart.
Sterkte!
Echter zij begon later te hoesten en ik heb vriendelijk verzocht uit voorzorg een rontgen te nemen.
Hierna zijn we doorgestuurt naar de cardioloog.
Bij haar begon het met dat haar hartje tekeer ging alsof het op hol sloeg. Ik noemde het een vlinderhart.
Sterkte!