Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vis (help)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Vis (help)

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Kan Elmo dat zo eten (is makreel volgens mij) En vanmiddag uit de zee gehaald :mrgreen: Of moet dat eerst in de vriezer
Afbeelding
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Re: Vis (help)

Ongelezen bericht door Mutt »

Eerst in de vriezer is wel aan te ralen in verband met parasieten, deze kunnen namelijk de vis als tussengastheer gebruiken en de hond als eindgastheer hebben.
Ze halen voor practica bij ons wel eens niet diepgevroren vis van de markt (moeten ze specifiek om vragen) om die wormen te bekijken (ja lekker :tongue:)
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Elmo/maureen
Zeer actief

Ok dan gaat hij eerst de vriezer in :ok: Kan hij hem dinsdag krijgen :E:

Dank je wel :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mutt schreef:Eerst in de vriezer is wel aan te ralen in verband met parasieten, deze kunnen namelijk de vis als tussengastheer gebruiken en de hond als eindgastheer hebben.
Ze halen voor practica bij ons wel eens niet diepgevroren vis van de markt (moeten ze specifiek om vragen) om die wormen te bekijken (ja lekker :tongue:)
Een vriezer dood toch geen bacteriën, maar legt ze alleen tijdelijk stil? Zodra je ontdooit komen ze weer tot leven en kunnen ze verder groeien.
Perry en Noah

Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik dacht dat vis altijd minimaal 2 weken in de vriezer moest voor je het veilig kan voeren.
Maar zeker weten doe ik het niet.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

duitse herder schreef:
Mutt schreef:Eerst in de vriezer is wel aan te ralen in verband met parasieten, deze kunnen namelijk de vis als tussengastheer gebruiken en de hond als eindgastheer hebben.
Een vriezer dood toch geen bacteriën, maar legt ze alleen tijdelijk stil? Zodra je ontdooit komen ze weer tot leven en kunnen ze verder groeien.
Het gaat dan ook niet om bacteriën, maar om parasieten (wormen) :wink:.
Vis die je op de markt koopt is diepgevroren, hoe lang je zo'n vis moet invriezen weet ik om eerlijk te zijn niet, moosje kan wat dat betreft gelijk hebben. Normaal zou je goed doorbakken zeggen maar dat is neem ik aan niet de bedoeling.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

duitse herder schreef:
Ze heeft het niet over bacteriën maar over parasieten. Maar volgens mij moet je dan een vriezer hebben die tot de -18 gaat. Een paar graden vorst is niet genoeg.

OW sorry Mutt, ik had je post niet gelezen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Inderdaad eerst even in de vriezer. Volgens mij was 24 uur bij -20 genoeg om de parasieten te doden. Ik heb voor practica ook regelmatig hele vissen op tafel liggen en er zitten meestal aardig wat wormen in. Eerst invriezen lijkt me dan ook echt geen overbodige luxe!
Elmo/maureen
Zeer actief

Vriezer staat bijna altijd op-18
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”