Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nova scotia duck tolling retriever - geboren pg 3
Moderator: moderatorteam
- daphneK
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Nova scotia duck tolling retriever - geboren pg 3
gefeliciteerd!
ik hoop dat dat laatste niet teveel problemen gaat geven
ik hoop dat dat laatste niet teveel problemen gaat geven
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
nova scotia duck tolling retriever - Aantal honden: 2
Heb de lamp eens naar een hoekje verplaatst, zodat het alleen daar warm was. Pups zijn direct mee verhuisd... Dus zoeken de warmte toch echt op. Heb nu gezorgd dat op het warmste punt 27° is. Zijn nu allemaal aan het drinken en stilletjes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tja, of het is wel een pup.
Ik zou haar rust geven, als er iets inzit komen er nog wel weeën, en anders dus niet.
Ik had de laatste keer 9 pups en teef had gegeten en geslapen en gewandeld, en na 5 (!!) uur viel er nog een levende pup uit, 2 uur daarna nog een, ook levend.
Dat indalen kan gewoon even duren. Geen piton gegeven trouwens, dat maakt de teef zelf wel aan met die zogende pups. En mocht er nog iets zitten dan komt die er juist moeilijker uit als alles samenknijpt.
Ik zou haar rust geven, als er iets inzit komen er nog wel weeën, en anders dus niet.
Ik had de laatste keer 9 pups en teef had gegeten en geslapen en gewandeld, en na 5 (!!) uur viel er nog een levende pup uit, 2 uur daarna nog een, ook levend.
Dat indalen kan gewoon even duren. Geen piton gegeven trouwens, dat maakt de teef zelf wel aan met die zogende pups. En mocht er nog iets zitten dan komt die er juist moeilijker uit als alles samenknijpt.
-
- Vaste gebruiker
Voor een rx- foto moeten we gaan slepen..
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
beter gaan slepen dan een dode pup in de baarmoeder die achterblijft en dat de moederhond er ziek van wordt.
ellen
ellen
- daphneK
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
- Contacteer:
ellen en de birmanen schreef:beter gaan slepen dan een dode pup in de baarmoeder die achterblijft en dat de moederhond er ziek van wordt.
ellen
Dat was mijn idee ook!!
Hoe is het er nu mee?
-
- Vaste gebruiker
If is heel goed voor het moment, heel alert, eet goed, drinkt goed, verzorgt de pups goed. Geeft aan van buiten te willen voor pipi en kaka, daar wat rondcrossen, en dan wil ze ook terug naar haar pups. Temperatuur is 39° voor het moment.
Ze wordt goed opgevolgd. Van het minste dat ze aangeeft dat ze zich niet goed voelt springen we in de auto. We willen haar eerst wat tijd geven.
De lamp is ondertussen opgeschoven, wel nog aan, omdat de temp anders onder de 25° zakt, maar staat bijna een meter naast de kist, zodat er alleen wat algemene warmte straalt. Gaat goed nu. Hou If en de pups goed in de gaten, dat het voor allebei comfortabel is. Ze hijgt ook minder...

Ze wordt goed opgevolgd. Van het minste dat ze aangeeft dat ze zich niet goed voelt springen we in de auto. We willen haar eerst wat tijd geven.
De lamp is ondertussen opgeschoven, wel nog aan, omdat de temp anders onder de 25° zakt, maar staat bijna een meter naast de kist, zodat er alleen wat algemene warmte straalt. Gaat goed nu. Hou If en de pups goed in de gaten, dat het voor allebei comfortabel is. Ze hijgt ook minder...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je pups!
Ben benieuwd of je nog een nakomertje krijgt of niet.
Ben benieuwd of je nog een nakomertje krijgt of niet.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het 8-tal
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de pups!
-
- Vaste gebruiker
Dank jullie allemaal!
Het is toch nog even zoeken met de lamp. Heb hem een tijdje uit gehad, Ifje heel content, pups gingen netjes in haar nekhaar liggen, of in haar broek. Dus die hadden het ook goed.
Maa rnu met de avond begon het toch te fris te worden, dus lamp terug aan. Ben al vanalles aan het proberen, hoog, laag, net boven de rand, buiten de bak, in de bak, alle mogelijke manieren zodat het voor If goed is. Pups zijn blij, gaan altijd in de warmte liggen. If nu terug aan het hijgen.
Ik zoek nog even voort..
Verder is madam nog steeds moeilijk met eten. Brokjes? Doe ik niet aan mee. Heb nog gemalen kipkarkas in huis, eet ze wel. Maar is natuurlijk niet voldoende om haar daar altijd op te zetten... Dus dinsdag weer op zoek naar een gevarieerde menu die ze wel wil eten...
Heb ondertussen individuele foto's proberen te maken van de pups. Wat is dat moeilijk! Ligt niet stil, sotst aan de doek, kruipt weg, rol om, ...
Maar goed, ze staan er op. Foto's zijn te vinden op de site: http://destreekhoeve.weebly.com/puppies.html
Ik ga mijn veldbedje klaarmaken, en mijn wekker elk uur zetten, om te controleren of het niet te warm/koud is, of If buiten moet of , ...
Het is toch nog even zoeken met de lamp. Heb hem een tijdje uit gehad, Ifje heel content, pups gingen netjes in haar nekhaar liggen, of in haar broek. Dus die hadden het ook goed.
Maa rnu met de avond begon het toch te fris te worden, dus lamp terug aan. Ben al vanalles aan het proberen, hoog, laag, net boven de rand, buiten de bak, in de bak, alle mogelijke manieren zodat het voor If goed is. Pups zijn blij, gaan altijd in de warmte liggen. If nu terug aan het hijgen.
Ik zoek nog even voort..
Verder is madam nog steeds moeilijk met eten. Brokjes? Doe ik niet aan mee. Heb nog gemalen kipkarkas in huis, eet ze wel. Maar is natuurlijk niet voldoende om haar daar altijd op te zetten... Dus dinsdag weer op zoek naar een gevarieerde menu die ze wel wil eten...
Heb ondertussen individuele foto's proberen te maken van de pups. Wat is dat moeilijk! Ligt niet stil, sotst aan de doek, kruipt weg, rol om, ...
Maar goed, ze staan er op. Foto's zijn te vinden op de site: http://destreekhoeve.weebly.com/puppies.html
Ik ga mijn veldbedje klaarmaken, en mijn wekker elk uur zetten, om te controleren of het niet te warm/koud is, of If buiten moet of , ...
-
- Vaste gebruiker
Update:
If had deze morgen koorts, 39,6°. Maar ook harde schijven vanvoor rond de tweede rij tepels. (ingetrokken tepels)
Dus maar direct antibiotica gestart. Voor het aanleggen masseren met warme natte lappen, en dan pups aanleggen.
Ik merk dat de pups ondertussen ook sneller uit hun eigen naar die tepels beginnen gaan.
Koorts is er wel nog steeds, schijven ook, maar ik kan ze kneden. Blijven dan wel nog in die vorm staan, maar is al niet meer keihard.
Dus we gaan verder met masseren en veel aanleggen.
Deze morgen gewogen. 1 pup bijgekomen, 1 stabiel. 2 pups meer dan 10g afgevallen, en de overige 4 een paar grammetjes.
Net nog eens gewogen. (ik weet dat je best maar 1 keer per dag weegt, maar wou weten welke pups ik vannacht zeker moet aanleggen).
5 pups tussen de 20 - 30 gr bijgekomen sinds deze morgen. de andere pups stabiel, tot paar gram afgevallen. Dus deze krijgen vannacht weer extra aandacht.
Verder heb ik een manier gevonden om If te laten eten. Of beter gezegd, eten gevonden dat ze graag wil.
En begin ik zo wat ritme in het hele verhaal te krijgen. Het op tijd uitlaten, herkennen wanneer ze eten, wanneer ze echt honger hebben, of gewoon 'sotsen'.
If regelmatig draaien (zodat de andere kant boven komt), want sommige tepels, vooral die met de schijven, kunnen ze moeilijk aan, als ze er op ligt, dan moet ik echt helpen,
en dan moet het al een volhouder zijn.
Maar heb wel de indruk dat we goed bezig zijn. Begin al wat meer te ontspannen...
If had deze morgen koorts, 39,6°. Maar ook harde schijven vanvoor rond de tweede rij tepels. (ingetrokken tepels)
Dus maar direct antibiotica gestart. Voor het aanleggen masseren met warme natte lappen, en dan pups aanleggen.
Ik merk dat de pups ondertussen ook sneller uit hun eigen naar die tepels beginnen gaan.
Koorts is er wel nog steeds, schijven ook, maar ik kan ze kneden. Blijven dan wel nog in die vorm staan, maar is al niet meer keihard.
Dus we gaan verder met masseren en veel aanleggen.
Deze morgen gewogen. 1 pup bijgekomen, 1 stabiel. 2 pups meer dan 10g afgevallen, en de overige 4 een paar grammetjes.
Net nog eens gewogen. (ik weet dat je best maar 1 keer per dag weegt, maar wou weten welke pups ik vannacht zeker moet aanleggen).
5 pups tussen de 20 - 30 gr bijgekomen sinds deze morgen. de andere pups stabiel, tot paar gram afgevallen. Dus deze krijgen vannacht weer extra aandacht.
Verder heb ik een manier gevonden om If te laten eten. Of beter gezegd, eten gevonden dat ze graag wil.
En begin ik zo wat ritme in het hele verhaal te krijgen. Het op tijd uitlaten, herkennen wanneer ze eten, wanneer ze echt honger hebben, of gewoon 'sotsen'.
If regelmatig draaien (zodat de andere kant boven komt), want sommige tepels, vooral die met de schijven, kunnen ze moeilijk aan, als ze er op ligt, dan moet ik echt helpen,
en dan moet het al een volhouder zijn.
Maar heb wel de indruk dat we goed bezig zijn. Begin al wat meer te ontspannen...
-
- Vaste gebruiker
Joepie, als het etenstijd is lukt het me in 2 minuten om ze allemaal aan het tepel te hangen!
En ze blijven daar hangen, flinke pups!
Zelf lukt het hen nog niet, omdat ze voor 2 tepels echt halvelinge onder haar moeten gaan liggen. Die gaat ze daar dus niet uit hun eigen zoeken..
Maar goed, daarvoor slaap ik er naast.
Lamp is vannacht uitgegaan. Vind het toch nog eng, zo zonder lamp. Maar If stond redelijk veel naast de kist. Het is in de kist tussen de 24° en 28°. Is hopelijk warm genoeg.
Dat ze hun energie niet allemaal moeten gebruiken om warm te blijven.
En ze blijven daar hangen, flinke pups!
Zelf lukt het hen nog niet, omdat ze voor 2 tepels echt halvelinge onder haar moeten gaan liggen. Die gaat ze daar dus niet uit hun eigen zoeken..
Maar goed, daarvoor slaap ik er naast.
Lamp is vannacht uitgegaan. Vind het toch nog eng, zo zonder lamp. Maar If stond redelijk veel naast de kist. Het is in de kist tussen de 24° en 28°. Is hopelijk warm genoeg.
Dat ze hun energie niet allemaal moeten gebruiken om warm te blijven.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
En hoe is het nu met haar koorts? Zij zal nu genoeg warmte aan de pups geven hoor.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Je hebt het er erg druk mee maar zo te lezen gaat het helemaal goedkomen.
Hopelijk gaan de pups nu ook snel lekker aankomen en knapt If ook goed op.
Hopelijk gaan de pups nu ook snel lekker aankomen en knapt If ook goed op.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Vaste gebruiker
Ze had deze morgen nog steeds 39,4.
Lamp is nog steeds uit, anders wil ze niet bij de pups. Is nu 24° in de kist. Ze liggen allemaal tegen en onder haar. Ik ga er maar van uit dat ze het warmste plekje zoeken onder haar..
1 pups sinds gisteren stabiel gebleven in gewicht. De andere pups tussen de 4 en de 25° bijgekomen. Dus ik weet weer wie ik vandaag extra aandacht moet geven.
Ze beginnen nu zelfs uit hun eigen de moeilijke en de onderste tepels op te zoeken!
De schijf aan 1 kant is al heel wat minder, voel ik zelfs geen duidelijke aflijning meer. Aan de andere kant voel ik dat nog wel, maar ik kan hem al goed vervormen.
Voor en tijdens het eten doe ik er warme lappen op en masseren. Na het eten koelen. Vannacht is er platte kaas op geweest. Als het bij mensen helpt, zal dat bij haar ook wel helpen, want symptomen etc zijn allemaal hetzelfde..
Maar heb wel het gevoel dat we goed bezig zijn... Hoop ik.
Lamp is nog steeds uit, anders wil ze niet bij de pups. Is nu 24° in de kist. Ze liggen allemaal tegen en onder haar. Ik ga er maar van uit dat ze het warmste plekje zoeken onder haar..
1 pups sinds gisteren stabiel gebleven in gewicht. De andere pups tussen de 4 en de 25° bijgekomen. Dus ik weet weer wie ik vandaag extra aandacht moet geven.
Ze beginnen nu zelfs uit hun eigen de moeilijke en de onderste tepels op te zoeken!
De schijf aan 1 kant is al heel wat minder, voel ik zelfs geen duidelijke aflijning meer. Aan de andere kant voel ik dat nog wel, maar ik kan hem al goed vervormen.
Voor en tijdens het eten doe ik er warme lappen op en masseren. Na het eten koelen. Vannacht is er platte kaas op geweest. Als het bij mensen helpt, zal dat bij haar ook wel helpen, want symptomen etc zijn allemaal hetzelfde..
Maar heb wel het gevoel dat we goed bezig zijn... Hoop ik.
-
- Vaste gebruiker
Koorts is ondertussen onder controle. Ben toch maar naar de veearts geweest voor een rx omdat ze ineens weer heel fel begon te hijgen en graven. Gelukkig geen pup meer te zien.
Ze vond dat ik de schijven goed onder controle had. Maar adviseerde om 1 tepel toch niet meer te stimuleren. Wel nog masseren dat de schijf weg gaat/blijft. Maar geen pups meer aanleggen. Omdat deze nog steeds zo fel is ingetrokken dat de pups vooral op het vel rondom zuigen. En dit nu al geïrriteerd is. Ze denkt dat als ze die gaan blijven gebruiken dat ook een echt wondje gaat worden en dan heb je natuurlijk meer problemen.
Wat dan wel als gevolg geeft dat ik maar 7 bruikbare tepels heb voor 8 pups. Of ik moest nog proberen die okseltepeltjes op gang zien te krijgen. Maar ze willen daar dus echt niet aanhappen...
Verder heb ik weer 2 dingen geleerd vandaag:
1: zorgen dat je altijd reserve materiaal in huis hebt. Nieuwe lamp van vorige week, ineens stuk. Gelukkig hebben we een straat verder een winkel voor veevoeders etc., en wouden die mensen me wel snel een nieuwe lamp meegeven. Heb er 1 van 150 watt meegenomen nu, temperatuur is al iets makkelijker te regelen nu, maar toch nog te warm voor If. Maar pups hebben het echt nodig... Als If er bij ligt doe ik de lamp wel weer uit.
2: als ik nog eens een nestje fok, ga ik een matje gebruiken ipv lamp. Ben nog steeds aan het overwegen om dat morgen toch niet te halen. Dan is niet de hele kist warm, en blijft If misschien er liever in liggen.
Tips wat je kan halen en waar?
Ze vond dat ik de schijven goed onder controle had. Maar adviseerde om 1 tepel toch niet meer te stimuleren. Wel nog masseren dat de schijf weg gaat/blijft. Maar geen pups meer aanleggen. Omdat deze nog steeds zo fel is ingetrokken dat de pups vooral op het vel rondom zuigen. En dit nu al geïrriteerd is. Ze denkt dat als ze die gaan blijven gebruiken dat ook een echt wondje gaat worden en dan heb je natuurlijk meer problemen.
Wat dan wel als gevolg geeft dat ik maar 7 bruikbare tepels heb voor 8 pups. Of ik moest nog proberen die okseltepeltjes op gang zien te krijgen. Maar ze willen daar dus echt niet aanhappen...
Verder heb ik weer 2 dingen geleerd vandaag:
1: zorgen dat je altijd reserve materiaal in huis hebt. Nieuwe lamp van vorige week, ineens stuk. Gelukkig hebben we een straat verder een winkel voor veevoeders etc., en wouden die mensen me wel snel een nieuwe lamp meegeven. Heb er 1 van 150 watt meegenomen nu, temperatuur is al iets makkelijker te regelen nu, maar toch nog te warm voor If. Maar pups hebben het echt nodig... Als If er bij ligt doe ik de lamp wel weer uit.
2: als ik nog eens een nestje fok, ga ik een matje gebruiken ipv lamp. Ben nog steeds aan het overwegen om dat morgen toch niet te halen. Dan is niet de hele kist warm, en blijft If misschien er liever in liggen.
Tips wat je kan halen en waar?
-
- Vaste gebruiker
If ligt altijd op de zelfde plaats in de kist, dus weet wel waar zo een matje een goede plaats zou kunnen zijn.
Gewoon in de eldi? Met wat voor doel wordt dat daar dan verkocht? Speciaal voor dieren?
Ben ik dan te zacht voor de pupjes. Bij de volgende voedingen dan maar eens langer volhouden. Beestjes schreeuwen serieus hard als ze daar moeten drinken van mij... En spartelen kunnen zo ook heel goed. Gelukkig is If zo verdraagzaam
.
Er komt ook wel een druppeltje melk uit als ik knijp, dus ze werken wel ja..
Wat is dat toch zoeken allemaal, zo een eerste keer.
Gewoon in de eldi? Met wat voor doel wordt dat daar dan verkocht? Speciaal voor dieren?
Ben ik dan te zacht voor de pupjes. Bij de volgende voedingen dan maar eens langer volhouden. Beestjes schreeuwen serieus hard als ze daar moeten drinken van mij... En spartelen kunnen zo ook heel goed. Gelukkig is If zo verdraagzaam

Er komt ook wel een druppeltje melk uit als ik knijp, dus ze werken wel ja..
Wat is dat toch zoeken allemaal, zo een eerste keer.
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Proficiat met de pups!
Mijn advies: Niet teveel de temperatuur laten schommelen, deze moet continue blijven!
Dus niet teveel experimenteren met de lamp. En 25 graden is erg warm in een werpkist
Mijn advies: Niet teveel de temperatuur laten schommelen, deze moet continue blijven!
Dus niet teveel experimenteren met de lamp. En 25 graden is erg warm in een werpkist

Groetjes Sandra
-
- Vaste gebruiker
Zo iets: http://www.eldi.be/nl/elektrische-onder ... 18-a-40x35
of zo iets dan: http://www.eldi.be/nl/elektrische-onder ... 20-a-42x38
Morgen eens gaan kijken of onze eldi dat heeft.
25° warm? Ik lees toch overal dat de warmste plek tussen de 28° en 32° moet zijn? Dierenarts daarnet zei ook al dat 25° te min is voor pups.
Heb nu een lamp van 150 watt hangen, al van deze middag aan, blijft nu 28°. En nu If door heeft dat het een andere lamp is, blijft ze ook terug netjes bij haar pups!
Maar toch kijken voor een matje morgen. Lijkt me toch nog makkelijker...
25° warm? Ik lees toch overal dat de warmste plek tussen de 28° en 32° moet zijn? Dierenarts daarnet zei ook al dat 25° te min is voor pups.
Heb nu een lamp van 150 watt hangen, al van deze middag aan, blijft nu 28°. En nu If door heeft dat het een andere lamp is, blijft ze ook terug netjes bij haar pups!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Mijn pups vinden + 25 gr echt te warm
Heb al 3 dagen geen lamp meer aan , ook snachts nie
Dan drijven ze echt die kist uit
Ziva ligt nu de hele tijd in de keuken want koele tegels ze loopt wel regelmatig ff naar de pups om te kijken of er nog gevoed of gepoetst moet om daarna weer snel in de keuken te gaan liggen
Ziva ligt nu de hele tijd in de keuken want koele tegels ze loopt wel regelmatig ff naar de pups om te kijken of er nog gevoed of gepoetst moet om daarna weer snel in de keuken te gaan liggen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- ** Angela **
- Zeer actief
Mijn pups vinden + 25 gr echt te warm
-
- Vaste gebruiker
Oh...
Nu, minder dan 25°, heb het gezien vandaag overdag, dan gaan ze echt allemaal op een hoopje liggen. Dat was zonder If bij, en zonder lamp...
Morgen eens zoeken achter een matje. Dat lijkt me toch makkelijker ja...
Oh, dus de mama moet niet continu bij de pups zijn? En ik maar in paniek als If een half uur naast de kist ging liggen...
Nu, minder dan 25°, heb het gezien vandaag overdag, dan gaan ze echt allemaal op een hoopje liggen. Dat was zonder If bij, en zonder lamp...
Morgen eens zoeken achter een matje. Dat lijkt me toch makkelijker ja...
Oh, dus de mama moet niet continu bij de pups zijn? En ik maar in paniek als If een half uur naast de kist ging liggen...
- ** Angela **
- Zeer actief
Die van mij zijn idd al een week , anders had in ook wel ff gestresst hoor 

-
- Vaste gebruiker
Dan was mijn gevoel toch goed... Nadat we bij de veearts zijn geweest is ze nog neit bij haar pups weg willen gaan. Dadelijk de leiband maar eens aandoen, en haar verplicht mee buiten nemen. Ze gaat wel altijd direct kijken als er iets piept. Dus ze blijft wel goed opletten.
-
- Vaste gebruiker
Weer wat geleerd vandaag. Het is het seizoen niet voor een elektrisch kussen...
Op internet is het wel te vinden, maar overal staat bij dat het automatisch uitschakelt na 90 minuten. Hoe doe je dat dan?
Op internet is het wel te vinden, maar overal staat bij dat het automatisch uitschakelt na 90 minuten. Hoe doe je dat dan?
- ** Angela **
- Zeer actief
Anders ff op Fokkersplaza kijken
Wij hadden alles de volgende dag al in huis
Wij hadden alles de volgende dag al in huis
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Voor zover ik weet heeft het niet zozeer te maken met de hoogte van de temperatuur, maar met de schommeling van de temperatuur. Bij temperaturen van 40 graden of hoger is het virus instabiel.Inge O schreef:die superhoge temperaturen zijn allemaal gebaseerd op het vermijden van de dodelijke herpesinfectie (virus kan moeilijk overleven in warme puppenlijfjes), niet omdat de puppen het fysiek echt nodig hebben om zo warm te liggen, verre van - en de teef heeft er ronduit een hekel aan dus alle warmtetheorieën ten spijt : als je teef zo warm heeft dat ze de jongen niet meer gaat zogen ben je nog veel verder van huis maar daar hebben da's dan weer veel minder (praktijk)verstand van.suzzy_3 schreef:Zo iets: http://www.eldi.be/nl/elektrische-onder ... 18-a-40x35
Jammer genoeg ervaringsdeskundige op het gebied van Herpes in een nest.
Herpes "slaat toe" op het moment dat de weerstand verminderd is. Dit kan komen door stress. En hoe krijg je stress:
- Schommeling van temperatuur in de kist.
- Veranderen van voer. Te vroeg en te snel brokjes willen geven aan de pups. De spijsvertering van een pup op een leeftijd van 3 weken is nog lang niet goed ontwikkeld.
Hier een link naar een artikel over Herpes, geschreven door Maarten Kappen: http://www.dierenkliniekeersel.nl/herpe ... ratuur-69/
Groetjes Sandra
-
- Vaste gebruiker
Heel wat om bij rekeningen te houden precies...
Ik heb sinds gisteren mijn lamp niet meer moeten herzetten of lager of hoger hangen. Temperatuur blijft constant, en If content.
Pups liggen heel graag onder de lamp. Zonder is toch nog te koud.
Deze morgen bij de weging waren er 4 pups rond de 20-25gram bijgekomen. De andere vier rond de 35-50 gram.
Terwijl dat gisteren rond de 20 gram waren, met 3 pups maar 10 gram.
Dus ik denk dat dat de goede richting uit begint te gaan?
Ik heb sinds gisteren mijn lamp niet meer moeten herzetten of lager of hoger hangen. Temperatuur blijft constant, en If content.
Pups liggen heel graag onder de lamp. Zonder is toch nog te koud.
Deze morgen bij de weging waren er 4 pups rond de 20-25gram bijgekomen. De andere vier rond de 35-50 gram.
Terwijl dat gisteren rond de 20 gram waren, met 3 pups maar 10 gram.
Dus ik denk dat dat de goede richting uit begint te gaan?
-
- Vaste gebruiker
Ondertussen zitten we op dag 11. Heb mijn veldbedje gelaten voor wat het is. Was zo moe dat ik niks meer hoorde (zelfs mijn wekker niet), en stond vol blauwe plekken. Nu ik terug in bed lig (15m verder, met alle deuren open), wordt ik wel terug wakker als ze piepen.
De eerste 3 pups hebben ondertussen hun geboortegewicht verdubbeld. Morgen zullen er nog wel 3 dag doen, en dan hopelijk de laatste 2 overmorgen. De meeste pups komen nu rond de 50 gram per dag aan (tussen de 40 en 90). Het roze teefje heeft het wat moeilijker. Met 2 keer een klein flesje per dag komt ze ook 40 gram aan, anders is dit net geen 20. Dus haar help ik een beetje.
Sinds gisteren liggen de pups bijna continu in de hoek het verst van de lamp. Hoewel het onder de lamp voor het moment maar 25° is. Heb hem nu bijna naast de kist hangen, gewoon voor de algemene temperatuur beetje hoger dan 17° te houden.
Ik heb ook eindelijk If aan het eten gekregen. Dat was ook direct te merken aan het gewicht van de pups.
Na een drukke week met hooi inhalen ook nog eens tijd gevonden om foto's te maken. Wat is dit moeilijk! Zo een gewriemel. Ze proberen ook al wat op een pootjes te lopen. Zo ongelooflijk schattig om te zien
.
Foto's op de site: http://destreekhoeve.weebly.com/puppys.html
De eerste 3 pups hebben ondertussen hun geboortegewicht verdubbeld. Morgen zullen er nog wel 3 dag doen, en dan hopelijk de laatste 2 overmorgen. De meeste pups komen nu rond de 50 gram per dag aan (tussen de 40 en 90). Het roze teefje heeft het wat moeilijker. Met 2 keer een klein flesje per dag komt ze ook 40 gram aan, anders is dit net geen 20. Dus haar help ik een beetje.
Sinds gisteren liggen de pups bijna continu in de hoek het verst van de lamp. Hoewel het onder de lamp voor het moment maar 25° is. Heb hem nu bijna naast de kist hangen, gewoon voor de algemene temperatuur beetje hoger dan 17° te houden.
Ik heb ook eindelijk If aan het eten gekregen. Dat was ook direct te merken aan het gewicht van de pups.
Na een drukke week met hooi inhalen ook nog eens tijd gevonden om foto's te maken. Wat is dit moeilijk! Zo een gewriemel. Ze proberen ook al wat op een pootjes te lopen. Zo ongelooflijk schattig om te zien

Foto's op de site: http://destreekhoeve.weebly.com/puppys.html