Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon meteen maar volwassen brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Gewoon meteen maar volwassen brok?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik ga toch even vragen wat jullie doen.
Stel je koopt een pup van een ras/kruising welke uiteindelijk rond de 30 tot 35 kg gaat wegen als deze volwassen is.

Wat geef jij?
Puppybrokken of volwassen brokken?

Even kvv en barf buiten beschouwing gelaten, daar is over het algemeen niet speciaal puppyvoer van.
:zweep:
Marion.

Re: Gewoon meteen maar volwassen brok?

Ongelezen bericht door Marion. »

Mojuan schreef:Ik ga toch even vragen wat jullie doen.
Stel je koopt een pup van een ras/kruising welke uiteindelijk rond de 30 tot 35 kg gaat wegen als deze volwassen is.

Wat geef jij?

Even kvv en barf buiten beschouwing gelaten, daar is over het algemeen niet speciaal puppyvoer van.
Alleen bij onze eerste hond in '97 heb ik puppenbrok gegeven. De tweede en Saar ook (die heeft haar eerste 2 jaar brok gegeten), kregen gelijk normale brok.
Marion.

Mojuan schreef:Ik ga toch even vragen wat jullie doen.

Wat geef jij?

Alleen bij onze eerste hond in '97 heb ik puppenbrok gegeven. De tweede en Saar ook (die heeft haar eerste 2 jaar brok gegeten), kregen gelijk normale brok.
Mojuan
Zeer actief

Heb jij verschil gemerkt in de groei?
Marion.

Mojuan schreef:Heb jij verschil gemerkt in de groei?
Van puppenbrok en volwassenbrok bedoel je? Nee. Ik heb bijvoorbeeld nooit een hond met groeipijn gehad. Maar goed, mijn eerste hond - die dus wel de eerste tijd pupbrok kreeg - is maar 10 maanden geworden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn pups kregen gelijk de volwassen brok.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:
Van puppenbrok en volwassenbrok bedoel je? Nee. Ik heb bijvoorbeeld nooit een hond met groeipijn gehad. Maar goed, mijn eerste hond - die dus wel de eerste tijd pupbrok kreeg - is maar 10 maanden geworden.
Oke, ja 10 maanden is veel te jong zeg om dood te gaan :(

Ik ben wel benieuwd of mensen verschil merken in de groei tussen pups die meteen op volwassen brok zijn gegaan en pups die de eerste maanden puppybrokken hebben gegeten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden hadden geen last van groeipijnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mojuan
Zeer actief

Dat hebben mijn honden ook nooit gehad, en die aten wel puppybrok en groeiden veel te snel als ik het achteraf bekijk.
Ik bedoel meer of er zichtbaar verschil in zit.

Pups worden vaak bijvoorbeeld zo 'lomp' en zwabberig op een bepaalde leeftijd.
Op kvv en Barf zie je dat vrijwel nooit, ik vraag me af of een pup die meteen op volwassen brok gaat, ongeveer zo zal groeien als op kvv of dat deze net zo gaat groeien als op puppybrokken.
Marion.

Mojuan schreef:
Marion. schreef:
Oke, ja 10 maanden is veel te jong zeg om dood te gaan :(

Ik ben wel benieuwd of mensen verschil merken in de groei tussen pups die meteen op volwassen brok zijn gegaan en pups die de eerste maanden puppybrokken hebben gegeten.
Maar 10 maanden is wel genoeg om verschil te zien tussen puppenbrok en gewone (want toen hij overleed stond hij al op volwassen), en dat heb ik dus niet gezien.

Overigens, misschien mag ik dat ook noemen, heb ik wel een enorm verschil gezien bij Miep. Die is op barf groot geworden. Die is heel gelijkmatig gegroeid. Heeft ook nooit een slungelperiode gehad, dat ze ineens enorm de hoogte in schoot. Ze is wel heel groot geworden, dat wel :mrgreen: :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:
Overigens, misschien mag ik dat ook noemen, heb ik wel een enorm verschil gezien bij Miep. Die is op barf groot geworden. Die is heel gelijkmatig gegroeid. Heeft ook nooit een slungelperiode gehad, dat ze ineens enorm de hoogte in schoot. Ze is wel heel groot geworden, dat wel :mrgreen: :mrgreen:

Ja dat weet ik, dat is me bekend dat die pups heel gelijkmatig en rustig groeien en geen slungel zijn.
Maar jij hebt bij de pup die op volwassen brokken groot werd, dus ook zo'n slungelperiode gehad?
Marion.

Mojuan schreef:Maar jij hebt bij de pup die op volwassen brokken groot werd, dus ook zo'n slungelperiode gehad?
Ja, van Boy zeker. Maar van Saar ook wel. Die heeft trouwens ook nooit groeipijnen gehad hoor, maar wel een tijdje dat ze uit model was.
Mojuan
Zeer actief

Hm.. dus eigenlijk kan ik wel stellen dat een pup op brok sowieso ongelijkmatig groeit.. puppybrok of volwassen brok is dus geen verschil.

Ik ben benieuwd of er meer mensen hun ervaring willen delen.
Marion.

Mojuan schreef:Hm.. dus eigenlijk kan ik wel stellen dat een pup op brok sowieso ongelijkmatig groeit.. puppybrok of volwassen brok is dus geen verschil.
Neeeeeeeee, dat kun je niet stellen. Dat is alleen maar mijn ervaring. Over maar 4 hondjes :mrgreen:
Mojuan schreef:Ik ben benieuwd of er meer mensen hun ervaring willen delen.
Hoop het ook voor je!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

De pup van mijn schoonouders is meteen op volwassen brok gezet. Dat werd echt een slungel, heel erg uit verhouding. Maar dat is ook maar één hond.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gil had ook een slungel periode op vers, denk dat alle honden wel een langpoot periode hebben, brok vers, maart geen R uit :wink:
Mojuan
Zeer actief

Lastig.... ik weet niet meer waar ik nou goed aan doe...

Denk dat ik maar kvv en volwassen brok ga combineren ofzo.
Barf wil ik niet meer, te lastig nu met nog drie honden die allemaal hun gebruiksaanwijzing hebben mbt het eten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk ook wel de de combi t meest optimaal is met opgroeien ik zou t zelf ook zo doen denk ik
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay is ook combi brok / vlees opgegroeid en een echte slungel periode heeft hij nooit gehad. Zijn zusje wel, terwijl het voer de 1e paar maanden hetzelfde was. (okee, niet dezelfde merken)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

direct volwassen brok.. oudste dober heeft puppybrok gehad met alle ellende van dien. Groeide veel te snel wat resulteerde in veel pijn etc.
Daarna nooit meer puppybrok gegeven aan de volgende pups en dat ging prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan is groot geworden op kvv en die heeft wel geslungeld hoor, die was in een bepaalde periode meer poten en oren dan hond :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Xantos, Xito en Xena zijn tot 6 maanden op kvv opgegroeid daarna brok. Xavi is compleet op kvv opgegroeid.
Hier nooit groeipijnen gezien of andere pijntjes.... ging allemaal prima in proportie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds had 1 zak puppybrok mee van de fokker (20 kg wel), last van groeipijnen heeft ze niet gehad en slungelperiode ook niet denk ik, maar dat herinner ik me niet meer juist (die is precies nooit pup geweest in mijn geheugen :oeps: )

De andere pups heb ik op vers grootgebracht.

Mexx, de DH die hier soms zit is nu maand of 8 en staat nog steeds op de growth brok. Hij staat ontzettend mooi in conditie en vacht (de zachtste hond die ik al geaaid heb denk ik), is geen slungel, geen groeipijnen.
Al de honden daar worden zo grootgebracht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:Xantos, Xito en Xena zijn tot 6 maanden op kvv opgegroeid daarna brok. Xavi is compleet op kvv opgegroeid.
Hier nooit groeipijnen gezien of andere pijntjes.... ging allemaal prima in proportie.
jan heeft ook geen groeipijn gehad hoor, maar dat was wel een slungel in een bepaalde periode ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

malinois schreef:Xantos, Xito en Xena zijn tot 6 maanden op kvv opgegroeid daarna brok.
Heb jij ze dan pas met 6 maanden gekregen??? Want ik herinner me dat je nogal fanatiek anti-vers was in die tijd :19:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Figo had eerst puppenbrok. Hij had erg last van groeipijn, toen zijn we overgegaan op volwassenbrok in combi met smuldier. Toen ging het stukken beter.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
malinois schreef:Xantos, Xito en Xena zijn tot 6 maanden op kvv opgegroeid daarna brok. Xavi is compleet op kvv opgegroeid.
jan heeft ook geen groeipijn gehad hoor, maar dat was wel een slungel in een bepaalde periode ;)
Charlie heeft barf gehad als pup en was redelijk slungelig, maar vooral vreselijk overbouwd met een maand of 9 :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:Xantos, Xito en Xena zijn tot 6 maanden op kvv opgegroeid daarna brok.
Heb jij ze dan pas met 6 maanden gekregen??? Want ik herinner me dat je nogal fanatiek anti-vers was in die tijd :19:
Nee deze honden kregen bij de fokker al kvv en dat gaf ik tot een maand of 6 daarna alleen brok. ;-)
Ik zei destijds dat ik ze nooit vollefig op kvv zou zetten ... tja verstand komt met de jaren zegt men ;-)
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier groeien ze op op kvv (KIVO) met af en toe een brokmaaltijd (volwassen brok)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier pups grootgebracht op KVV, BARF en de huidige junior brok (anders dan de pup brok jaren geleden) en op KVV en BARF slungel pubers en op junior brok niet (een na laatste xHH nest 4 langer van gebleven, nu nog 1 van nu 7 mnd)

Op geen een variant last van groeipijnen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”