Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stamboomloze mechelaar africhting

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

stamboomloze mechelaar africhting

Ongelezen bericht door scooby doo »

nu heb ik een vraag ? kun je met een stamboomloze mechelaar of mechelaar kruising pakwerk doen in belgie .? de ene zegt van wel de andere niet
ik ben niet van plan ermee te fokken het is meer een weetje :mrgreen:
laat het weten mvg :zwaai:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet wel dat ze in belgie voor alle rassen wat minder streng zijn wat betreft stambomen.

misschien kun je het aan de belgische rasvereniging vragen?

succes!

en als er ooit puppy's komen krijgen we wel een overdaad aan foto's he!!!
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

bij StHubert kun je sport doen met je eerste hond, je tweede hond moet een stamboom hebben.
bij het NVBK zijn ze wat gemakkelijker.

Uiteraard kun je in de club wat trainen, zonder wedstrijden te spelen. Je moet als beginneling toch nog wat ervaring opdoen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mechelaar_fan schreef:bij StHubert kun je sport doen met je eerste hond, je tweede hond moet een stamboom hebben.

Uiteraard kun je in de club wat trainen, zonder wedstrijden te spelen. Je moet als beginneling toch nog wat ervaring opdoen.
ik weet niet hoe het in Belgie is, maar bij veel NL verenigingen kan je dan ook niet trainen, want dan 'hebben ze niets aan je'... je kan nooit geen examens doen of wedstrijden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

massam schreef:ik weet wel dat ze in belgie voor alle rassen wat minder streng zijn wat betreft stambomen.

misschien kun je het aan de belgische rasvereniging vragen?

succes!

en als er ooit puppy's komen krijgen we wel een overdaad aan foto's he!!!
ja ik zal in de loop van de week es langsgaan
en die pups zeker :ok:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

malinois schreef:
mechelaar_fan schreef:bij StHubert kun je sport doen met je eerste hond, je tweede hond moet een stamboom hebben.

ik weet niet hoe het in Belgie is, maar bij veel NL verenigingen kan je dan ook niet trainen, want dan 'hebben ze niets aan je'... je kan nooit geen examens doen of wedstrijden...
In nederland kun je er wel wat meedoen. Bij de NBG mag je eerste hond stamboomloos zijn en kun je gewoon examens en als hij/zij geschikt is gewoon wedstrijden doen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Dat klopt helemaal... dus als het in Belgie niet mag, ga je toch een nbg vereniging in Nederland zoeken en lekker trainen???? ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

henny schreef:Dat klopt helemaal... dus als het in Belgie niet mag, ga je toch een nbg vereniging in Nederland zoeken en lekker trainen???? ;)
maar dat heb ik hierboven net geschreven, het moet wel je 1e hond zijn dan, en daarnaast moet er wel wat mee te 'behalen' zijn anders zullen veel verenigingen je niet laten trainen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

In Holland bij de KNPV mag je gewoon met kruisingen tussen al deze rassen trainen en keuringen en wedstrijden lopen

Een herderhond in al zijn variëteiten
De Doberman, Riesenschnauzer, Bouvier, Airedale Terrier, Rottweiler, Boxer, en alle kruisingen tussen deze rassen!
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
henny schreef:Dat klopt helemaal... dus als het in Belgie niet mag, ga je toch een nbg vereniging in Nederland zoeken en lekker trainen???? ;)
maar dat heb ik hierboven net geschreven, het moet wel je 1e hond zijn dan, en daarnaast moet er wel wat mee te 'behalen' zijn anders zullen veel verenigingen je niet laten trainen.
Ach is je 2e hond ook stamboomloos dan zet je hem toch op een andere naam en jij traint er mee. Er zijn zoveel wegen die naar rome leiden dus.
scooby doo

dobervriendin schreef:
malinois schreef:
Ach is je 2e hond ook stamboomloos dan zet je hem toch op een andere naam en jij traint er mee. Er zijn zoveel wegen die naar rome leiden dus.
:E zo had ik het nog niet bekeken
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

Ach hoe langer je in dat wereldje meedraait hoe meer je hoort en leert.
mechelaar_fan
Zeer actief

De afstamming van een hond is belangrijk, zonder het opvolgen van de kwaliteiten van de voorouders kan je niet fokken en niet selecteren, of het nu een stamboomhond is, of een X-mechelaar.
Langs de éne kant heb ik het moeilijk met het strikte reglement van St-Hubert, maar langs de andere kant... Spijtig is dat er door dit strikte reglement veel mechelaars van het NVBK niet kunnen spelen in StHubert, tenzij je een stamboom overneemt van een gestorven hond, en je hond laat tatoeëren met het nummer van de gestorven hond.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobervriendin schreef:
malinois schreef:
ja dat kan, maar dat zou ik dus niet willen, het is mijn hond en dus op mijn naam..en ik hou er rekening mee bij het uitzoeken van een hond. Maar het zou inderdaad een oplossing kunnen zijn... :ok:
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:De afstamming van een hond is belangrijk, zonder het opvolgen van de kwaliteiten van de voorouders kan je niet fokken en niet selecteren, of het nu een stamboomhond is, of een X-mechelaar.
Langs de éne kant heb ik het moeilijk met het strikte reglement van St-Hubert, maar langs de andere kant... Spijtig is dat er door dit strikte reglement veel mechelaars van het NVBK niet kunnen spelen in StHubert, tenzij je een stamboom overneemt van een gestorven hond, en je hond laat tatoeëren met het nummer van de gestorven hond.
Hallo Mechelaar-fan

Het gaat hier om trainen en niet om fokken. Bij het fokken vind ik het ook belangrijk dat er goede papieren bij zitten. Maar voor het trainen maakt het niks uit, er zijn namelijk kruisingen die beter draaien dan honden met stamboom.
mechelaar_fan
Zeer actief

dobervriendin schreef:
mechelaar_fan schreef:De afstamming van een hond is belangrijk, zonder het opvolgen van de kwaliteiten van de voorouders kan je niet fokken en niet selecteren, of het nu een stamboomhond is, of een X-mechelaar.
Hallo Mechelaar-fan

Het gaat hier om trainen en niet om fokken. Bij het fokken vind ik het ook belangrijk dat er goede papieren bij zitten. Maar voor het trainen maakt het niks uit, er zijn namelijk kruisingen die beter draaien dan honden met stamboom.
die kruisingen worden volgens dezelfde principes als de stamboomhond geselecteerd en gefokt.
scooby doo

ja nu kreeg ik gisteren een telefoontje van een man die vroeg of ik geen kruising doberman herder wou :?
nu ga ik morgen kijken hij wist dat ik een mechelaar zocht maar die man is een kennis van mn moeder hij had een pup die de helft groter was dan de rest van het nest 8O nu afw8 morge vertel ik er meer over . meschien wordt de xtra grote pup,wel de mijne :mrgreen:
de vader doet ipo 2 d8 ik en de moeder is gewoon een heel zachte rustige hond die heel goed waakt . ben benieuwd wat dat gaat geven :roll: ik vind het ook al belangrijk dat hij zijn honden met de pups in huis opvoedt samen met zijn kat en 2kleine kinderen dus sociaal lijkt het me geen probleem
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

Als er dober in zit is het altijd goed :mrgreen: :p: :mrgreen: :p: :ok:
scooby doo

dobervriendin schreef:Als er dober in zit is het altijd goed :mrgreen: :p: :mrgreen: :p: :ok:

ja doberman mn moeder haar favo hond maar ze heeft hem nooit durven kopen door de vooroordelen van de beesie's

maje de kruising tss die 2 het oog wil ook wat he ( als hij de looks van de dober heeft is het oki ) want ik heb al verschillende dober/herders gezien en persoonlijk vindt ik ze niet zo mooi :zwaai:
mechelaar_fan
Zeer actief

scooby doo schreef:ja nu kreeg ik gisteren een telefoontje van een man die vroeg of ik geen kruising doberman herder wou :?
nu ga ik morgen kijken hij wist dat ik een mechelaar zocht maar die man is een kennis van mn moeder hij had een pup die de helft groter was dan de rest van het nest 8O nu afw8 morge vertel ik er meer over . meschien wordt de xtra grote pup,wel de mijne :mrgreen:
de vader doet ipo 2 d8 ik en de moeder is gewoon een heel zachte rustige hond die heel goed waakt . ben benieuwd wat dat gaat geven :roll: ik vind het ook al belangrijk dat hij zijn honden met de pups in huis opvoedt samen met zijn kat en 2kleine kinderen dus sociaal lijkt het me geen probleem
ik zou die mensen met hun stommiteiten laten zitten, zo hebben ze hun dwaze kuren van bastaardjes te fokken ineens afgeleerd.
dobervriendin schreef:Als er dober in zit is het altijd goed :mrgreen: :p: :mrgreen: :p: :ok:
voor de africhting heb ik mijn twijfels.

Afbeelding
Afbeelding
Naam: puppies

Rasgroep: Helemaal onherleidbaar bastaard
Ras: Kruising
Leeftijd: Pup
Geslacht: Onbekend
Kleur: bruin en zwart bruin

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Ja
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:

Deze 2 teefjes en 2 reuen zijn ongeveer 10 weken
Ze zijn het resultaat van een kruising mechelaar dobermann en een kruising mechelaar rottweiler
Het blijven dus geen kleine hondjes!
Ze zijn ingeent en gechipt
Ze zijn in huiselijke kring opgegroeid, maar uiteraard nog lang niet zindelijk
Canina Dierenbescherming
Kievitstraat 40
2910 Essen

Telefoon: 0032 (0) 36 77 12 91
Fax: 0032 (0) 36 67 57 04
Email: stonne@wol.be
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

Ach ik zeg maar zo er moeten toch gekken zijn die nog met dober durven te lopen. En er zijn veel nbg topafrichters die begonnen zijn met dober. Een dober is en blijft een uitdaging en zal nooit en te nimmer zo slaafs worden als een duitse herder bv. Maar ach deze discussie kunnen we wel houden maar ieder zijn voorliefde voor een ras.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobervriendin schreef:Ach ik zeg maar zo er moeten toch gekken zijn die nog met dober durven te lopen. En er zijn veel nbg topafrichters die begonnen zijn met dober. Een dober is en blijft een uitdaging en zal nooit en te nimmer zo slaafs worden als een duitse herder bv. Maar ach deze discussie kunnen we wel houden maar ieder zijn voorliefde voor een ras.
dat heeft niets met een voorliefde voor het ras te maken... dat iemand voor de lol x dobers/mechelaars fokt... vind ik gewoon belachelijk...
Echte werkdobers vind ik niet echt meer bestaan in Nederland, er is veel te veel gefokt op show... Om ze dan maar te kruisen met een betere werkhond (mechelaar) is natuurlijk klinklare onzin...
Als je een dober wilt, koop je een dober ... wil je een mechelaar koop je een mechelaar... geen kruising tussen die 2 rassen. Dan hadden de fokkers maar op de werkcapaciteiten moeten fokken en niet op het uiterlijk... af en toe zie je er wel leuke tussenlopen... maar ze kunnen op dit moment gewoon niet meekomen op grote wedstrijden. Misschien komt het nog, wie weet... maar op dit moment redden ze het net niet...
Maar goed terugkomende op de kruising dober/mechelaar, iedereen moet het zelf weten... als nou niemand die hondjes kocht leerde zo'n persoon het wel snel af.... maar helaas blijven er mensen die zulke kruisingen kopen. (ouders zijn vaak nergens op getest: HD, ED, oogafwijkingen etc.)
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

dobervriendin schreef:Ach ik zeg maar zo er moeten toch gekken zijn die nog met dober durven te lopen. En er zijn veel nbg topafrichters die begonnen zijn met dober. Een dober is en blijft een uitdaging en zal nooit en te nimmer zo slaafs worden als een duitse herder bv. Maar ach deze discussie kunnen we wel houden maar ieder zijn voorliefde voor een ras.
een duitse herder is niet slaafs. Er zijn nogal wat herdereigenaren die worstelen met de dominantie van hun hond...
Ik heb alle respect voor de mensen die dobermannen proberen af te richten. Dat dit niet zo goed lukt, na 100 jaar selecteren, toont toch aan dat er met de selectie het één en ander is fout gelopen.
Een certificaat met lof halen is voor een africhter met een dobermann een enorme prestatie, een africhter kan zich ook bewijzen met honden die voor de africhting minder geschikt zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:
een duitse herder is niet slaafs. Er zijn nogal wat herdereigenaren die worstelen met de dominantie van hun hond...
Ik heb alle respect voor de mensen die dobermannen proberen af te richten. Dat dit niet zo goed lukt, na 100 jaar selecteren, toont toch aan dat er met de selectie het één en ander is fout gelopen.
Een certificaat met lof halen is voor een africhter met een dobermann een enorme prestatie, een africhter kan zich ook bewijzen met honden die voor de africhting minder geschikt zijn.
het verbaast me nog steeds dat dit argument 'slaafs' te pas en te onpas door helaas vooral dobermensen gebruikt wordt... de doberfokkers hebben zelf teveel op show gefokt... dat moet je niet afschuiven op de hond of africhters de schuld geven dat ze een 'makkelijke' mechelaar of duitser kopen... allereerst zijn dit ook niet de makkelijkste honden... daarnaast zijn die gewoon beter gefokt voor het werk...
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

dat argument 'slaafs' :roll: , en de hond dan die geen druk aan kan, en dan maar blokkeert, is zogezegd koppig en heeft zogezegd een eigen karaktertje..., die is dan niet slaafs.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:dat argument 'slaafs' :roll: , en de hond dan die geen druk aan kan, en dan maar blokkeert, is zogezegd koppig en heeft zogezegd een eigen karaktertje..., die is dan niet slaafs.
nee joh :mrgreen: maar ik snap niet waarom dit altijd van de dobermannkant afkomt en geen een ander ras.. bouviers, rottweilers etc. :roll:
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

Dat de dobers verknalt worden door de fokkers ben ik het helemaal mee eens. Daarom heb ik 2 jaar gewacht op het dobertje wat ik nu heb en deze komt niet uit Nederland maar uit Belgie. In Nederland is er nog maar 1 fokker die ik goede dobers voor de africhting vind fokken helaas pas het karakter van deze honden niet bij mij. Dat ik het woord slaafs gebruik is omdat veel mensen met duitse herders dat zeggen en neem je dat dus over. De dober van vroeger is er niet meer daar ben ik het ook mee eens al moet ik zeggen dat mijn pup wel een aantal van deze eigenschappen bezit. We zullen zien wat de toekomst brengt. En ik kan je wel vertellen dat als ik deze pup niet had genomen er een mechelaar was gekomen, had er al 1 aangeboden gekregen. Toch wou ik het nog een keer met een dober proberen en wie weet is dit mijn laatste ik zeg nooit nooit. Mij maakt het niet uit hoor wat ik op het veld zie lopen als het een leuke combinatie is dan geniet ik of het nou met of zonder stamboom is. Mijn woorden zijn altijd we doen allemaal het zelfde en de ene heeft een gebrek die loopt met een dober, boxer, bouvier of rotweiler en een ander is mischien verstandig en neemt een MH of DH waar je meer mee kunt bereiken. Sorry ik heb een gebrek en begin weer met een dober. ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobervriendin schreef:Dat de dobers verknalt worden door de fokkers ben ik het helemaal mee eens. Daarom heb ik 2 jaar gewacht op het dobertje wat ik nu heb en deze komt niet uit Nederland maar uit Belgie. In Nederland is er nog maar 1 fokker die ik goede dobers voor de africhting vind fokken helaas pas het karakter van deze honden niet bij mij. Dat ik het woord slaafs gebruik is omdat veel mensen met duitse herders dat zeggen en neem je dat dus over. De dober van vroeger is er niet meer daar ben ik het ook mee eens al moet ik zeggen dat mijn pup wel een aantal van deze eigenschappen bezit. We zullen zien wat de toekomst brengt. En ik kan je wel vertellen dat als ik deze pup niet had genomen er een mechelaar was gekomen, had er al 1 aangeboden gekregen. Toch wou ik het nog een keer met een dober proberen en wie weet is dit mijn laatste ik zeg nooit nooit. Mij maakt het niet uit hoor wat ik op het veld zie lopen als het een leuke combinatie is dan geniet ik of het nou met of zonder stamboom is. Mijn woorden zijn altijd we doen allemaal het zelfde en de ene heeft een gebrek die loopt met een dober, boxer, bouvier of rotweiler en een ander is mischien verstandig en neemt een MH of DH waar je meer mee kunt bereiken. Sorry ik heb een gebrek en begin weer met een dober. ;)
Maar ik snap dan niet dat jij als doberliefhebber iemand aanraadt om een kruising mechelaar/dobermann te nemen 8O
Allereerst weet je nooit wat eruit komt qua karakter, daarnaast zijn zulke kruisingen vaak niet getest op erfelijke ziektes etc.
Het zijn 2 totaal verschillende rassen ook qua gedrag....
Dat een hond in huis is opgevoed met kinderen en kat wil niet alles zeggen.. mijn hond zat in huis bij de fokker tot een week of 6 a 7 daarna lekker in de kennel met broers en zussen... net zo sociale hond geworden als de andere die wel in huis is gebleven bij de fokker... misschien is de 'buitenhond' nog wel iets socialer....
Voor je plezier ga je toch geen kruising kopen... omdat die kruising misschien goedkoper is dan een 'echte' mechelaar???
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind dat die puppys er niks aan kunnen doen dat de mensen die ze gefokt hebben zo stom waren. Deze puppy's hebben ook een goed tehuis nodig wat wou je anders doen een spuitje geven of in het asiel plaatsen. Dat is iets wat mij dus wel pijn doet. Ik promoot niks als iemand gelukkig kan worden met een kruising en het hondje is gelukkig dan ben ik blij. Persoonlijk koop ik niet een hond bij een fokker die zoiets doet maar dat wil niet zeggen dat ik een ander niet geluk wens met z'n hondje. Zij wil graag z'n hondje ik ben niet diegene die haar tegen gaat houden. Je kunt advieseren maar niet verbieden. Dat er broodfokkers zijn en domme mensen die fokken kan ik niet uitstaan maar mijn hart zegt de puppy's moeten een goed plekje.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobervriendin schreef:Ik vind dat die puppys er niks aan kunnen doen dat de mensen die ze gefokt hebben zo stom waren. Deze puppy's hebben ook een goed tehuis nodig wat wou je anders doen een spuitje geven of in het asiel plaatsen. Dat is iets wat mij dus wel pijn doet. Ik promoot niks als iemand gelukkig kan worden met een kruising en het hondje is gelukkig dan ben ik blij. Persoonlijk koop ik niet een hond bij een fokker die zoiets doet maar dat wil niet zeggen dat ik een ander niet geluk wens met z'n hondje. Zij wil graag z'n hondje ik ben niet diegene die haar tegen gaat houden. Je kunt advieseren maar niet verbieden. Dat er broodfokkers zijn en domme mensen die fokken kan ik niet uitstaan maar mijn hart zegt de puppy's moeten een goed plekje.
maar als er steeds mensen zijn die denken dat ze goed doen en maar zulke pups kopen blijft hij fokken....
als er niemand koopt, blijft hij er lekker mee zitten en misschien (hopelijk) bedenkt hij zich een volgende keer....misschien lullig voor deze pups... maar als hij er daardoor mee stopt...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”